Jump to content
ALEX

H6 MY05 - problem z temperaturą

Recommended Posts

Cześć.

Pytania kieruję do właścicieli H6 lub osób, które mają praktyczną wiedzę na temat tego silnika.Ostatnio walczę ze zbyt wysoką temperaturą cieczy w moim OBK.

Wymieniono.... uszczelki :cry: , termostat, czyszczono z zewnątrz chłodnice, sprawdzano, czy pracują wentylatory. Czasami jednak auto "łapie temperaturę", tzn. wskaźnik podnosi się powyżej połowy, co raczej nie jest naturalną rzecząw Subaru, gdzie wskazówka temperatury cieczy zawsze staje trochę poniżej połowy. Temperatura (odczyt przez Ecuexplorera dochodzi do 105 stopni C) a później nie chce zejść do 90 stopni. Utrzymuje się przy delikatniejszej jeździe w przedziale 95-100. Oczywiście podczas testów jazda z klimą!!! :wink:

 

Pytanie:

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

W sobotę jadę na urlop i zastanawiam się, czy jechać Subarakiem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłącz klimę to się spadnie temperatura. ;-)

 

A tak serio to mój ma podobną, ale trochę inną przypadłość:

Od kilku dni jeżdżę z zepsutym (rozsypanym) prawym wentylatorem. Po włączeniu klimy podczas jazdy w korkach wskazówka temperatury opada, nawet poniżej krechy. Wtedy na wolnych obrotach zapala się ABS a wskazówka obrotomierza opada do zera, wszystko mija po dodaniu gazu. Jak wyłączę klimę to wszystko wraca do normy. Aha: był jeden dzień kiedy wskazówka wędrowała też do góry, do następnej krechy, a potem na dół

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadę do Włoch i wracam z przyczepa kempingową, dlatego jestem tak przewrażliwiony, a swoją drogą wolałbym przy obecnych upałach nie wyłączać klimy ;):) . Wydaje mi się jednak, że wcześniej nigdy temperatura na wskaźniku nie podnosiła się powyżej połowy. Dzisiaj testowałem dla porównania Forka 2.5XT i dogrzałem go do 107 stopni, ale szybko wrócił do 90 stopni. Wskazówka na desce nawet sie nie ruszyła. Nie wiem, czy wskaźnik korzysta z innego czujnika niż ECU, albo wskaźnik ma dużego laga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazówka była minimalnie powyżej tej ze zdjecia

201007091014.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywal szmatę, tzn osłonę spod silnika, zdecydowanie polepszy się chłodzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam problemy jak temperatura zewnętrzna jest w granicach 37 stopni i powyżej, ale to inny silnik (2,5) i starszy model. Wtedy jak się go goni, albo górka, to idzie do góry. Do czerwonego nie dochodzi, ale jest zdecydowanie powyżej połowy, tak w połowie te górnej części. Wolniejsza jazda i wtedy spada do normy, klima włączona na maks, chłodnica i całość sprawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkowników H6 jak widać za wielu tu nie ma :roll: .

W moim 2.5 klima codziennie chłodzi, ale wskazówka powyżej połowy nie wchodzi a kursuję powyżej 100km/h, jak droga pozwala to mocno powyżej. Dzisiaj wezmę lupę i dokładnie się przyjrzę :mrgreen: .

Mam blachy pod silnikiem i skrzynią.

 

PS ALEX, zazdroszczę tych Włoch, dawno nie byłam - udanego urlopu życzę :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem z ASO, który potwierdził moje obawy. Wskazówka nie powinna podnosić sie powyżej pozycji, którą pokazuje po dogrzaniu. Co prawda skok temperatury jest minimalny, ale nie chcę jechać w nerwach, że nagle auto zagotuje, tym. Subarak musi wrócic do Pana doktora. Szkoda, bo najbardziej lubię jeździć w takie trasy Outbekiem.

 

Aga. Pakuj się i wpadaj :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU

Ja miałem to samo . Dwa lata temu trzeba było uszczelki wymienić nawet . Teraz mi się też przegrzewa , ale na jutro jestem umówiony na czyszczenie chłodnicy . Dwa tygodnie temu miałem takie kłopoty i objawy , ale pomogło przedmuchanie chłodnicy sprężarką - polecam taką operację . Odradzono mi mycie myjką ciśnieniową , bo można uszkodzić żeberka . Radzę odkręcić mocowania i rozchylić obie chłodnice . Zobacz co między nimi się nazbierało . Ja jeżdżę na ryby i nazbierałem mnóstwo nasion traw . Po wydmuchaniu pomogło , ale poprawią to w serwisie na Grójeckiej .

zdjęcie osłon pod silnikiem nie pomaga

 

viewtopic.php?f=24&t=134836

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zwykle.... :twisted: Marku, zdjęcie osłony spod silnika pomaga, wierz mi, nie raz to robiłem i pomagało, i to sporo. Pomaga nawet podniesienie pokrywy silnika o 0,5-1cm do góry na zamku, wpada duuuż o więcej powietrza do komory silnika i chłodzi. Aga - Ty masz blachy osłaniające silnik od uszkodzenia, które nie osłaniają tak szczelnie całej powierzchni pod silnikiem, to zupełnie co innego. Podejrzewam, że diabeł siedzi po trochu we wszystkim, trzeba punkt po punkcie sprawdzać i tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Doceniam waszą pomoc, ale ja szukam odpowiedzi na pytania:

 

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

Dzisiaj próbowałem go troche rozgrzać i jechałem około 20 kilometrów (temp zewn.~ 29 stopni C), ze stałą prędkoscią 180 km/h i temperatura osiągnęła max 102 stopnie C, wskazówka nawet nie drgnęłą. Dopiero po zjeździe z autostrady, po kilku minutach wskazówka delikatnie podniosła się, ale zaraz spadła. Niestety po takim dogrzaniu temperatura nie chce długo spaść do 90 stopni. Generalnie widzę, że auto jeśli złapie po ostrym teście temperaturę, to nie chce jej obniżyć do 90 stopni.

Ach. Dodam, że dzisiaj wymieniłem jeszcze korek chłodnicy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc dzisiaj przyjrzałam się dokładnie, wskazówka nie podnosi się powyżej normalnego poziomu, minimalnie poniżej połowy. Temp. na zewnątrz 32-34 stopnie, w środku 23, tak przynajmniej miałam ustawioną klimę. Prędkość podróży 100-130, przy obrotach około 3-4 tys. Jeżdżę codziennie na Kaszuby na działkę pilnować "wykończeniowców", którzy prędzej mnie wykończą niż działkę :lol: . Ja wiem, że to inny silnik, ale chociaż tyle Ci podpowiem. Zresztą zwracam zawsze uwagę na wskazówkę i nigdy nie podniosła mi się powyżej połowy.

 

Elek, to prawda, mam kawałki blachy - wiesz jakie doskonale :wink: . To co było poprzednio wylądowało w koszu na Plejadach.

 

Alex, ja 3 sierpnia lecę do Grecji z Krakowa :wink: , wracam 17go. Mam nadzieję się zatrzymać w Krakowie chociaż na 1-2 dni. Do Włoch bym wolała, ale to raczej w przyszłym roku :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie. Doceniam waszą pomoc, ale ja szukam odpowiedzi na pytania:

 

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

Dzisiaj próbowałem go troche rozgrzać i jechałem około 20 kilometrów (temp zewn.~ 29 stopni C), ze stałą prędkoscią 180 km/h i temperatura osiągnęła max 102 stopnie C, wskazówka nawet nie drgnęłą. Dopiero po zjeździe z autostrady, po kilku minutach wskazówka delikatnie podniosła się, ale zaraz spadła.

 

To niestety podobnie jak poczatkowy objaw uszczelki pod glowicą :idea: . W tych temp. trudno cos podpowiedzieć , moze dodatkowa chlodnica oleju AT by cos pomogła lub sprawdzenie przez fachowca wlasciwej chlodnicy cieczy ( płukanie :?: )

AK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie. Doceniam waszą pomoc, ale ja szukam odpowiedzi na pytania:

 

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

Dzisiaj próbowałem go troche rozgrzać i jechałem około 20 kilometrów (temp zewn.~ 29 stopni C), ze stałą prędkoscią 180 km/h i temperatura osiągnęła max 102 stopnie C, wskazówka nawet nie drgnęłą. Dopiero po zjeździe z autostrady, po kilku minutach wskazówka delikatnie podniosła się, ale zaraz spadła.

 

To niestety podobnie jak poczatkowy objaw uszczelki pod glowicą :idea: . W tych temp. trudno cos podpowiedzieć , moze dodatkowa chlodnica oleju AT by cos pomogła lub sprawdzenie przez fachowca wlasciwej chlodnicy cieczy ( płukanie :?: )

AK

 

Zobaczymy. Chłodnica była czyszczona. Uszczelka robiona ~ 2 tygodnie temu :wink: Od tego czasu auto nie było nic katowane. Doktorek wrócił z gościnnych występów za occenem i pewnie będzie walczył coś jeszcze. Najgorszy jest czas. Wyjazd w sobotę. :roll:

 

Nie macie jakiegoś H6 na stanie, żeby zobaczyć na SSM jakie temperatury łapie przy tych upałach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie. Doceniam waszą pomoc, ale ja szukam odpowiedzi na pytania:

 

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

Dzisiaj próbowałem go troche rozgrzać i jechałem około 20 kilometrów (temp zewn.~ 29 stopni C), ze stałą prędkoscią 180 km/h i temperatura osiągnęła max 102 stopnie C, wskazówka nawet nie drgnęłą. Dopiero po zjeździe z autostrady, po kilku minutach wskazówka delikatnie podniosła się, ale zaraz spadła.

 

To niestety podobnie jak poczatkowy objaw uszczelki pod glowicą :idea: . W tych temp. trudno cos podpowiedzieć , moze dodatkowa chlodnica oleju AT by cos pomogła lub sprawdzenie przez fachowca wlasciwej chlodnicy cieczy ( płukanie :?: )

AK

 

Zobaczymy. Chłodnica była czyszczona. Uszczelka robiona ~ 2 tygodnie temu :wink: Od tego czasu auto nie było nic katowane. Doktorek wrócił z gościnnych występów za occenem i pewnie będzie walczył coś jeszcze. Najgorszy jest czas. Wyjazd w sobotę. :roll:

 

Nie macie jakiegoś H6 na stanie, żeby zobaczyć na SSM jakie temperatury łapie przy tych upałach?

 

Tak jak Pan Andrzej mowi, taki jest poczatkowy objaw uszkodzenia uszczelek pod glowica lub jej pekniecia... wszystko bylo sprawdzane przed zalozeniem glowic i kto to robil? :mrgreen: :wink:

 

zrob sobie test na CO2 na dzien dobry...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU

Dziś umyli mi chłodnicę . Kilka godzin jazdy po Warszawie w upale . Wskazówka temperatury dochodzi trochę poniżej połowy skali i koniec . Klima też lepiej daje po wymyciu brudu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie myłeś chłodnicę i jak to robili? Czy da się to samemu wykonać bez zniszczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak zaryzykuję i jadę do Włoch. Dzisiaj testowałem takiego samego OBK i wskazania komputera były podobne, tzn na postoju rozgrzał sie do ~103 stopni i później schłodził do 95 i trzymał temperaturę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU
Gdzie myłeś chłodnicę i jak to robili? Czy da się to samemu wykonać bez zniszczenia?

W Warszawie na Grójeckiej mi umyli . Można to samemu zrobić . Ja potrzebowałem sprawdzić czy czasem nie przecieka , a w warunkach domowych trudno to zrobić . Kosztowało 200zł i jest super . Moja chłodnica była myta tylko z zewnątrz . Z tego co mówili to nowa - większa - kosztuje 600zł. Nie pytałem czy była myta wewnątrz , ale być może , bo trwało to dwie godziny .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wewnątrz już płukałem z wymianą płynu, ale nadal widać, że np. muszek w niej sporo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU
Wewnątrz już płukałem z wymianą płynu, ale nadal widać, że np. muszek w niej sporo :)

Rozkręć wsporniki górne - mocujące chłodnice do karoserii . Rozchyl obie i zobacz co się znajduje między nimi . Nigdy nie wiesz co powpadało i wyjść nie chce . U mojego kolegi kiedyś zalęgły się myszy , bo auto stało jakiś czas w garażu . Masz do odkręcenia tylko 4 śruby .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie. Doceniam waszą pomoc, ale ja szukam odpowiedzi na pytania:

 

Czy tego lata wskazówka powędrowała komuś powyżej połowy? Jakie są maksymalne wartości ( w stopniach) dopuszczane przez producenta?

 

Dzisiaj próbowałem go troche rozgrzać i jechałem około 20 kilometrów (temp zewn.~ 29 stopni C), ze stałą prędkoscią 180 km/h i temperatura osiągnęła max 102 stopnie C, wskazówka nawet nie drgnęłą. Dopiero po zjeździe z autostrady, po kilku minutach wskazówka delikatnie podniosła się, ale zaraz spadła.

 

To niestety podobnie jak poczatkowy objaw uszczelki pod glowicą :idea: . W tych temp. trudno cos podpowiedzieć , moze dodatkowa chlodnica oleju AT by cos pomogła lub sprawdzenie przez fachowca wlasciwej chlodnicy cieczy ( płukanie :?: )

AK

 

Zobaczymy. Chłodnica była czyszczona. Uszczelka robiona ~ 2 tygodnie temu :wink: Od tego czasu auto nie było nic katowane. Doktorek wrócił z gościnnych występów za occenem i pewnie będzie walczył coś jeszcze. Najgorszy jest czas. Wyjazd w sobotę. :roll:

 

Nie macie jakiegoś H6 na stanie, żeby zobaczyć na SSM jakie temperatury łapie przy tych upałach?

 

Tak jak Pan Andrzej mowi, taki jest poczatkowy objaw uszkodzenia uszczelek pod glowica lub jej pekniecia... wszystko bylo sprawdzane przed zalozeniem glowic i kto to robil? :mrgreen: :wink:

 

zrob sobie test na CO2 na dzien dobry...

 

Komancz to my zmienialiśmy uszczelki dwa trzy tygodnie temu :D , bo objaw był jednoznaczny, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, test CO2 , jednoznaczny, i temp. na wolnych obr, dochodziła do max. to tak na wstępie :twisted:

Z racji tego że Alex , to mój serdeczny przyjaciel , a byłem w tym czasie dość daleko od kraju, nie mogłem pomóc, dziś robiłem pomiary on line z Alexem, ja w sączu on w krakowie, i wychodzi że tak ma być :idea:

Oczywiscie moje pierwsze podejżenie też padło na uszczelki, ale wydawało mi sie to mało prawdopodobne , choć oczywiście możliwe, bo wystarczy że mechanik sie pomylił, nie dokrecił dobrze jednej sruby, czy nie doczyscił bloku, i problem może być ten sam. I w cale sie od tego nie nie odrwracam bo błedy zdażają sie każdemu, mało tego , wracając wczoraj z lotniska zamówiłem zestaw uszczelek , i ustawiłem tak prace aby Alex mógł pojechać w weekend do Włoch, ale niedawało mi to spokoju i dziś przetestowałem inne auto, i on line z Alexem badaliśmy temat, i sprawa jest dal mnie jednoznaczna. Tak ma być.

Pierwszy went. włacza sie przy temp, 96 st. druga prewdkosć przy 100st, i chodzą non stop , do osiągniecia z powrotem temp. 96st. i znowu 1 went. działa, potem jak spadnie temp. do 93 st. wyłaczają sie went. , test przy wyłączonej klimie aby zapobiedz zakłóceniom.

Wskazówka temp,. silnika dziłą z wielkim lagiem i jest mało wiarygodna.

Oczywiście nie jest to opinia jednoznaczna, bo wymaga czasu na pewne analizy, ale osobiscie uważam że jest wszystko ok. Tym bardziej z Alex nie zauważył bąbelek w zbiorniku wyr. a sam widział jak było, a po drugie wskaźnik lekko sie wychyla ponad połowe, i co mnie samego dziś samego zdziwiło, każdy subarak tak ma, tylko tak naprawde dziś pierwszy raz tak to testowałem bo sam byłem zdziwiony :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat wyrzucić i sprawdzić lub dać inny dobry miałem parę razy porblem z nowym termostatem po paru dniach użytkowania, zamiast przy 77-79 otwierać np otwieraj przy 88-90 i były podobne objawy.

Sprawdzić czy układ nie zapowietrza się ... korek jakiś lub ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zagrzał mi się powyżej połowy skali, nawet podczas upałów i jazdy po górach rumuńskich (szutry nierówne i góra/dól).

Jestem zdziwiony tą przypadłością - chociaż wywala ten motor ciepła baaardzo dużo.

PS: mam chłodnicę AT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto aktualnie stoi w Carfit Garage i czekam na wieści. Ostatecznie nie pojechałem Outbackiem na wakacje, bo nie chciałem ryzykować przegrzania silnika. Myslę, że wkrótce temat będzie rozwiązany, bo stęskniłem sie bardzo za moim czarnuchem :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...