Skocz do zawartości

H6 MY05 - problem z temperaturą


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Alex,

 

Szkoda, że nie przeczytałem tego wątku wcześniej, ale z racji nawału pracy nie bujam się już po forach. Twoja była też się grzeje (jakkolwiek by to nie zabrzmiało, chodzi o H6tkę ;) ). U mnie objaw jest taki, że temperatura idzie do pierwszej kreski nad połową (czyli znacznie powyżej tego, co jest zwykle) i od razu zapala się kontrolka VDC OFF. Objaw występuje w następujących warunkach:

 

1. Korki w upale, klima włączona (przykład: przedłużające się oczekiwanie na bramkach na autostradzie).

2. Udowadnianie Octaviom, że nie dadzą rady ;) również w upalne dni i z klimatyzacją.

3. Jazda po krętych, górskich drogach, oczywiście upały i klima. Testowane w Chorwacji na Korculi.

 

Objawy mijają po kilku minutach równomiernej jazdy (pkt. 1 i 2) oraz podczas hamowania silnikiem na górskich serpentynach. Wyłączenie klimatyzacji również powoduje, że temperatura spada do normalnego poziomu, nawet pozostając w korku.

 

Uszczelki mam póki co wykluczone (test CO2 i brak bąbelków), zresztą podobno H6tki raczej rzadko na to chorują. Chłodnica niemyta od hoho, czytając posty wyżej dochodzę do wniosku, że w tym tygodniu oddam ją do mycia do warsztatu.

 

Nie wiem tylko, dlaczego zapala się kontrolka VDC OFF przy skoku temperatury. Podłączyłem się pod komputer i nie mam zapisanych żadnych błędów - może wypowie się ktoś mądrzejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest prawdopodobnie dziwne zachowane wentylatora. Pracuje on inaczej niż w np. Foresterze/Imprezie, to znaczy prędkość obrotowa wentylatora ma dwa tryby prędkości. W H6 prędkość jest płynnie zmieniana (chyb co 10%). W przypadku mojej maszyny po osiągnięciu 100 stopni wentylator chodzi na 100%, ale po dojsciu tem. do np. 102 stopni prędkość spada do 70%, co jest conajmniej dziwne :roll: Efekt jest taki, że podczas ostrego męczenia (testy) wentylatory nie mogą długo zbić temeratury, bo chodzą sobie na pół gwizdka. :mrgreen: Test CO2 mój sprzęt przeszedł OK.

Nie wiadomo do końca, czy to celowy zamysł FHI, czy jakis błąd/ uszkodzenie. Dzisiaj (mam nadzieję) zostanie przeprogramowany komputer i zobaczymy jaki będzie efekt.

Być może jestem już przewrażliwiony, a skoki temperatury są naturalne. W normalnych warunkach drogowych temperatura jest stała! Problem objawia sie podczas "ekstremalnej" eksploatacji", np. podczas warunków opisanych przez Wil3 (pozdrawiam :wink: ). Pewnie część z posiadaczy H6 nie miała okazji do sprawdzenia zachowania swoich Outbacków w takich warunkach.

P.S. Wczoraj dzwonił do mnie jeden z Forumowiczów (pozdrawiam :wink: ) i mówił, że we Włoszech złapap tą samo przypadłość - uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

od kilku m-cy jeżdżę OBK'06 w wersji H6.

Dotychczas wydaje mi się, że nie zaobserwowałem wzrostu wskazówki temp. ponad połowę.

Jednak w miniony weekend miało to miejsce dwukrotnie.

 

Pierwszy raz przy ostrej jeździe gaz-hamulec. Godzina lekko po południu, na zewnątrz było potwornie gorąco 34 stopnie i pełne słońce. Oczywiście klima w środku na 20 stopni. Zreflektowałem się gdy wskazówka była już w 3/4 a więc znacznie powyżej połowy. Po "założeniu kapelusza" (uspokojeniu jazdy) temperatura spadła do normy, ale każda agresywniejsza jazda znowu podnosiła wskazówkę.

 

Następnego dnia przy temp. na zewnątrz 26 stopni i jeździe autostradą do 180 km/h nie było problemu (wskazówka stała w połowie).

Jednak przy szybszej jeździe 200-210 temperatura lekko sie podniosła (2 kreski powyżej połowy). Przy czym mnie nie udało mi się pojechać dłuższego odcinka ze stałą predkością 200 lub więcej, bo trzeba było co chwilę zwalniać i przyspieszać w przedziale 170-więcej.

 

Też się zastanawiam czy to już powinno wzbudzić moje obawy. Za kilka tysięcy km mam przegląd, nie wiem czy czekać?

Na razie w jeździe miejskiej nie ma żadnego problemu - zawsze wskazówka stoi we właściwym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy w Maździe 6 zdjął na lato przednią tablicę rejestracyjną i tego typu objawy zniknęły - wozi za szybą bo ponoć zasłaniała kawał dolnego wlotu powietrza, ja swoją przesunąłem na wszelki wypadek 2cm z górę aby niczego nie zasłaniała - nigdy mi nie weszła temp powyżej prawidłowej w połowie (nawet z podwójną klimą - przód+tył przy +34C i dynamicznej jeździe), no ale ja mam chłodnicę ATFu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko, dlaczego zapala się kontrolka VDC OFF przy skoku temperatury. Podłączyłem się pod komputer i nie mam zapisanych żadnych błędów - może wypowie się ktoś mądrzejszy :)

Na takie moje pytanie dostałem odpowiedz , że auto przechodzi w tryb awaryjny . Ja miałem to samo . Podejrzewam , że te objawy wystąpiły już po zaprojektowaniu cokpitu . Myślę że było już pozamiatane , ale trzeba było jakąś kontrolkę ostrzegawczą zamontować . Pewnie wybrali takie dorazne rozwiązanie i tak zostało . Ja się jednak trzymam wersji pierwszej - którą dostałem od dyrekcji - " kontrolka vdc off nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika i padniętą uszczelką głowicy " . :shock: Może kiedyś dyrekcja zmieni zdanie i napisze prawdę i przeprosi za błędne diagnozy ? Może przyzna że niektórych awarii można było uniknąć ? Może jednak zbyt wiele oczekuję ?

W Szwecji za godzinę pracy mechanika zapłaciłem prawie 200 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko, dlaczego zapala się kontrolka VDC OFF przy skoku temperatury. Podłączyłem się pod komputer i nie mam zapisanych żadnych błędów - może wypowie się ktoś mądrzejszy :)

Na takie moje pytanie dostałem odpowiedz , że auto przechodzi w tryb awaryjny . Ja miałem to samo . Podejrzewam , że te objawy wystąpiły już po zaprojektowaniu cokpitu . Myślę że było już pozamiatane , ale trzeba było jakąś kontrolkę ostrzegawczą zamontować . Pewnie wybrali takie dorazne rozwiązanie i tak zostało . Ja się jednak trzymam wersji pierwszej - którą dostałem od dyrekcji - " kontrolka vdc off nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika i padniętą uszczelką głowicy " . :shock: .

 

No ja mam nadzieję, że nie ma nic wspólnego z padniętą uszczelką :mrgreen: A tak nawiasem - wymyłem chłodnicę w ASO w Kielcach i wymieniłem termostat (pewnie to nie miało nic wspólnego, ale że jakieś drobne to kosztowało, to na wszelki wypadek..) i póki co od poniedziałku nic się nie dzieje - temperatura trzyma równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • 1 rok później...
W dniu 22.03.2019 o 17:13, Piotr Kowalczuk napisał:

Witajcie.

Mam ten sam problem. VDC OFF i szybki wzrost temperatury do czerwonej. Gdy kontrolka gaśnie temp jest na normalna. Wentylatory działają tylko na jednym biegu. Komputer nie wykrywa błędu.

Hej. I co było przyczyną? Mam ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...