Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

np. przez odpowietrznik :mrgreen: a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.

Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica.W autach które stoją bardzo długo sprzęgło potrafi tak zardzewieć,że trzeba zdejmować skrzynie i je odrywać od koła zamachowego.

 

Adam,jak był nowy też tego nie czułem.Być może fabrycznie elementy te są napylane żeby nie rdzewiały.Po czasie powłoka się wyciera stąd taki efekt.Tylko domniemywam.Dla mnie nie jest to jakiś wielki problem,żeby musiał coś z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica.W autach które stoją bardzo długo sprzęgło potrafi tak zardzewieć,że trzeba zdejmować skrzynie i je odrywać od koła zamachowego.

 

Adam,jak był nowy też tego nie czułem.Być może fabrycznie elementy te są napylane żeby nie rdzewiały.Po czasie powłoka się wyciera stąd taki efekt.Tylko domniemywam.Dla mnie nie jest to jakiś wielki problem,żeby musiał coś z tym robić.

 

Masz na mysli te stojace dlugo w wodzie po "pas"?

Naprzyklad kiedy wody powodziowe baaaardzo powoli opadaja?

 

To sa jakies bajki.

 

Oczywiscie ze kompletnie zalane woda sprzeglo moze sie uslizgiwac. Ale to trzeba w gleboka wode wjechac i pozwolic by sie dostala pomiedzy tarcze cierne a docisk/kolo zamachowe.

 

-- Pn lip 25, 2011 8:03 pm --

 

np. przez odpowietrznik :mrgreen: a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.

Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK

I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o rdzy mowa to proponuję, by koledzy uważnie przejrzeli u siebie klapę bagażnika w miejscu, gdzie przylega ona go dolnej uszczelki. To co zobaczyłem zmroziło mnie. Na całej długości gumy lakier odszedł do podkładu (białe kropki). Dodatkowo co 10-20 eleganckie wręcz podręcznikowe pęcherzyki :evil:

 

ASO bez marudzenia wszczęło procedurę reklamacyjną.

 

Czy to tylko mój przypadek, czy też również jak sprzęgła, nie potrafimy używać bagażnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa jakies bajki.

 

Widzę że kolega oporny na wiedzę :D

podam kilka przykładów z życia innych,może to coś pomoże:

 

http://www.forum.alfaholicy.org/33_164/ ... iegow.html

 

polecam drugi post:

 

http://www.pilarz.net.pl/viewtopic.php?f=68&t=2946

 

Idę dokładnie obejrzeć tylną klapę :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo po kilku miesiącach może coś się tam wydarzyć ale nie po kilku godzinach.

 

To jest dowód na to,że rdza może sobie hulać w sprzęgle do woli,co wcześniej nie przyjmowaliście do wiadomości.

 

pozdro.

 

-- 26 lip 2011, o 10:12 --

 

teraz po uruchomieniu silnika -wykonuje kilka depnięć pedałem sprzęgła -troszkę pomaga..

to również może być dowodem na słuszność mojej tezy :wink:

deptanie sprzęgła powoduje minimalne uślizgi tarczy w ramach wewnętrznego oporu skrzyni biegów,oczyszczając powierzchnie cierne sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. przez odpowietrznik :mrgreen: a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.

Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK

I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla?

 

mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa jakies bajki.

 

Widzę że kolega oporny na wiedzę :D

podam kilka przykładów z życia innych,może to coś pomoże:

 

http://www.forum.alfaholicy.org/33_164/ ... iegow.html

 

polecam drugi post:

 

http://www.pilarz.net.pl/viewtopic.php?f=68&t=2946

 

Przepraszam ze rujnuje wyobrazenia o swiecie :P

Owszem sa ludzie potrzebujacy czestej/czestrzej/czesciejszej zmiany bielizny bo im zaworek slabo trzyma. :oops:

Nie znaczy ze ja tez musze zapasowe gacie ze soba nosic. :?

 

Powazniej mowiac. To ze komus cos przyrdzewialo nie znaczy ze takowe rdzewienie jest norma i nalezy nim _codzienne_ klopoty usprawiedliwiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. przez odpowietrznik :mrgreen: a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.

Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK

I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla?

 

mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly.

 

 

opary nie powodują korodowania metalu. Na to potrzeba czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale teoria, że przez odpowietrznik skrzyni biegów dostaje się wilgoć i to w takiej ilości, że w ciągu kilku godzin koroduje docisk sprzęgła i koło zamachowe a w konsekwencji nie można norm lanie ruszyć autem jest dość mocno naciągana. Nie sądzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. przez odpowietrznik :mrgreen: a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.

Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK

I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla?

 

mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly.

 

 

opary nie powodują korodowania metalu. Na to potrzeba czasu.

 

Opary? Znaczylo by to ze jazda w deszcz powinna powodowac slizganie sie sprzegla.

 

Nie wpadles na to po myjni silnik "szarpie" z innych powodow niz sprzeglo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to potrzeba czasu.

 

podgrzej do ok 80 stopni czysty i gładki kawałek zwykłego metalu,następnie pozostaw go w wilgotną noc przed domem.

rano nieźle się zdziwisz.

Hmmm, nie zapomne jak to szlifowalismy syrenke przed malowaniem.

Szlifowanie oczywiscie bylo na mokro...... przetarte do "zywego" rejony rudzialy w oczach.......

 

Podobna operacja na Oplu z roku 1938.... i nawet po tygodniu "zywa" blacha nie zdradzala sladow korozji...

 

Tak wiec co to jest zwykly metal?

 

Wracajac do sprzegla to: teoria o jego rdzewieniu w "oczach" i powodowaniu klopotow z ruszaniem jest , nooo, ten tego... Jak by tu powiedziec dosadnie a nikogo nie urazic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale teoria, że przez odpowietrznik skrzyni biegów dostaje się wilgoć i to w takiej ilości, że w ciągu kilku godzin koroduje docisk sprzęgła i koło zamachowe a w konsekwencji nie można norm lanie ruszyć autem jest dość mocno naciągana. Nie sądzisz ?

 

Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica.

 

poddaje się,nie mam już siły :lol:

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już zgłaszał do serwisu szarpanie autem podczas ruszania oczywiście jak jest zimny ? :?:

też to mam.

ja mam przegląd za około 2 tyg.

 

 

mój będą sprawdzać w piątek. Zdam relację.

 

-- 27 lip 2011, o 07:07 --

 

Skoro o rdzy mowa to proponuję, by koledzy uważnie przejrzeli u siebie klapę bagażnika w miejscu, gdzie przylega ona go dolnej uszczelki. To co zobaczyłem zmroziło mnie. Na całej długości gumy lakier odszedł do podkładu (białe kropki). Dodatkowo co 10-20 eleganckie wręcz podręcznikowe pęcherzyki :evil:

 

ASO bez marudzenia wszczęło procedurę reklamacyjną.

 

Czy to tylko mój przypadek, czy też również jak sprzęgła, nie potrafimy używać bagażnika :)

 

 

mamy ten sam kolor ale u mnie widać tylko przetarcia lakieru w miejscu przylegania uszczelki. W każdym razie na pewno niedługo się "wytrze" do podkładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

mój będą sprawdzać w piątek. Zdam relację.

 

 

 

 

mamy ten sam kolor ale u mnie widać tylko przetarcia lakieru w miejscu przylegania uszczelki. W każdym razie na pewno niedługo się "wytrze" do podkładu.

 

Szarpanie - Czy widzisz jakas relacje pomiedzy szarpnieciami a obrotami?

 

Lakier - ile lat trzeba by sie lakierek wytarl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...