Skocz do zawartości
Adam12

Chorwacja Południowa Dalmacja samochodem.

Rekomendowane odpowiedzi

Adam12   

Wybieram się w tym roku do Chorwacji. Oczywiście samochodem.

Chętnie przyjmę wszelkie informacje pomocne w takiej podróży. Ciekawe miejsca na noclegi, nurkowania itd :)

 

z góry dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dwa tygodnie temu byłem na nurkowaniu w tych rejonach, postaram się pomóc.

1.Drogi - kosmos. Moim zdaniem najlepsze w Europie. Zarówno autostrady ( mały ruch, piękne widokowo, dobre oznakowanie poziome, więc bez problemu można jechać nocą ). Drogi lokalne również zaskakują pozytywnie. Jedyny problem to czy skupić się na zbliżającej się sekcji zakrętów, czy na widokach za boczną szybą ;) Opłaty za autostrady dość niskie. Za przejazd całej Chorwacji ( od Zagrzebia do Splitu ) zapłaciliśmy coś kolo 30-40 euro. Poza tym nie ma uciążliwych bramek ( tylko na zjazdach ).

Suszarki widziałem tylko w jednym miejscu ( ustawiali się regularnie na niewielkiej drodze przez miejscowość ).

Jeśli idzie o dojazd, to możesz jechać przez Węgry, potem 8km przez Słowenię i Chorwacja, ale na miłość boską nie rób tego ! Przejazd przez Węgry to nieustanne igrzyska między tirami, robotnikami drogowymi, krowami i innymi stworzeniami korzystającymi z dróg. Przez Austrię przejedziesz dużo szybciej i znacznie spokojniej.

 

W kwestii waluty, zabierz euro na podróż, ale generalnie nastaw się na kartę. Kupowanie kuny w Polsce, czy płacenie euro w Chorwacji, to pomysł średni. Bankomatów dużo, karty przyjmują w większości sklepów.

Ceny minimalnie wyższe niż w Polsce.

Przechodząc do rzeczy ważnych - Karlovacko i Ozujsko to najlepsze z ogólnie dostępnych piw :D . Trawarica i inne lokalne specjały, to syf i lepiej nawet ich nie wąchać. Jedynym wyjątkiem był jakiś likier gruszkowy. Polecam chorwackie czekolady i marmoladę z "brusnicy", a także fenomenalne lody w kulkach ;).

 

Ja byłem od 14 do 21 maja i pogoda nie zachwycała. Temperatura w okolicach 20 stopni, ale wiatr od morza zimny, a i opadów dużo. Przez cały pobyt było 1,5 dnia słońca, chociaż znajomy bywający w tych rejonach regularnie, twierdzi że tak zimnej Chorwacji wcześniej nie widział.

 

Mieszkaliśmy w miejscowości Mastrinka ( tuż obok Trogiru , który z kolei jest pod Splitem :P ). Gdybyś potrzebował - małżeństwo wynajmuje apartamenty tylko Polakom. Babka jest Polką, gość Chorwatem, przy czym studiował w Szczecinie. Nota bene doktor rybactwa na uniwerku w Splicie i chyba najsympatyczniejszy obcokrajowiec jakiego kiedykolwiek spotkałem :) Wpisz w googlu "u leona" - polecam.

 

Jeśli idzie o nurkowanie, to możesz nastawić się na dwie opcje - masowy przemiał ( zdecydowanie zły wybór ), albo przyjemne nurkowania w mniejszym gronie. My jako ekipa pojechaliśmy stricte pod wodę, więc nie było problemu. Jeśli chcesz mam namiary na Chorwata z którym nuraliśmy - może dasz radę podpiąć się pod jakąś grupę z która będzie schodził.

Pod wodą bardzo przyjemnie. Nie jest to może Egipt, ale na pewno też i nie Turcja. Dużo ośmiornic, skorpeny, trafiają się węgorze i mureny. Poza tym oooolbrzymie langusty. Z ciekawostek trafiliśmy w wodzie bombę lotniczą i stado delfinów.

Wizura też mogłaby być mniej atlantycka, ale źle nie jest. Od około 20m jest bardzo przejrzyście. Czasem trafia się prąd czy haloklina - jak to na morzu.

O resztę pytaj ! Jak coś mi się jeszcze przypomni, to wieczorem dopiszę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jasiem   

Rozumiem że jeśli chodzi o przejazd to przetrenowałeś oba warianty? Ile czasu zajęła Ci podróż, czy miałeś przystanek (w sensie nocleg :) ) po drodze? Jak tak to gdzie - możesz coś polecić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do Chorwacji wybraliśmy się przez Węgry. Kosztowało nas to jakieś 20 godzin wliczając w to postoje na stacjach, jakieś kawy i pizzę w Słowenii.

Powrót z kolei ( nauczeni doświadczeniem :P ) to jazda na Austrię i dalej do Cieszyna. Wybraliśmy taki wariant z racji, że było to zaraz po pierwszej fali powodzi, więc S1 wydawała się najbezpieczniejszą trasą na północ. Zajęło nam to ( z obiado-kolacją w Czechach ) coś koło 13h do Piotrkowa Trybunalskiego ( stamtąd leciałem już sam, więc doszła godzinka do Warszawy ;) ). Kwestia czy nocować gdzieś po drodze, to już sprawa indywidualna. Dla mnie 13h jakąś tragedią nie jest, ale z rodziną może być już różnie.

Z racji niechęci do płacenia mandatów utrzymywaliśmy prędkość dopuszczalną + 10kmph ( wg nawigacji ), czyli większość czasu autostradowe 140kmph.

 

Jeśli nadal komuś chodzi po głowie droga przez Węgry, to u nas doszła jeszcze przednia szyba zbita kamieniem spod kół jednej z ciężarówek ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam12   

Wielkie dzięki za informacje. Mieszkam koło Wrocławia więc planuję podróż przez Austrię a nocleg gdzieś w okolicach Dubrownika. Nigdy tam nie byłem więc szukam ciekawych miejsc na nocleg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szczur75   
Wielkie dzięki za informacje. Mieszkam koło Wrocławia więc planuję podróż przez Austrię a nocleg gdzieś w okolicach Dubrownika. Nigdy tam nie byłem więc szukam ciekawych miejsc na nocleg.

 

Jechałeś A1 wzdłuż wybrzeża ?

 

A nie wiesz, że pytasz się?

  • Downvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam12   

Nie wiem. Sprawdziłem na mapie internetowej i wyszło, że trasa wzdłuż wybrzeża autostradą A1 jest dłuższa o ok. 200 km. niż A7 przez środek Chorwacji. Stąd moje pytanie.

Jeśli widoki są fajne to mogę pojechać o 200km więcej. :)

 

Kurcze dopiero teraz zaskoczyłem, że zacytowałem samego siebie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szczur75   

Kurcze dopiero teraz zaskoczyłem, że zacytowałem samego siebie :)

 

 

Właśnie o to mi chodziło.... :wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
burzum   

czesc,

ja jade w piatek, po raz 3ci, w razie czego odpowiem na pytania. Ostatnio jechalem przez wegry, z noclegiem w bratyslawie.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
komancz   

Bylem na wyspie Pag po raz 3, wrocilem tydzien temu (wyjazd 3 czerwca w nocy, powrot 8 czerwca rano) z dlugiego weekendu. Droga zdecydowania sie poprawila od ostatniej wizyty, tzn jadac na Cieszyn, pozniej Brno i dalej na Wieden, cale miasto mija sie obwodnica, nie ma swiatel itp jak bylo to jeszcze 2 lata temu, podobnie w Slowenii, Maribor mijamy juz autostrada, trezba koniecznie miec winete, poniewaz mnie w drodze powrotnej sprawdzali przy granicy z Austria (w drodze na Pag, budki z winetami byly zamkniete, stacja benzynowa miala przerwe techniczna, wiec fuksem przejechalem, a mandat potrafi byc slony, nawet 700-800eu...)

 

Autostrady w Chorwacji jak zwykle piekne, kilka ograniczen, minimalny ruch przed sezonem, jechalem w zasadzie ciagle 140-160 i Legacy na bloto spalil na calej trasie srednio 6,4L... wiec swietny wynik.

 

Autostrada w Chorwacji 1 odcinek platny 40kuna, drugi do Posedorje (wysokosc Zadaru) 103 Kuna, wiadomo ze im nizej tym wiecej, ale chyba maxymalnie w granicach 160-170kuna. Jak zwykle warto placic kartami bo jest dobry przelicznik, oraz warto zabrac zlotowki i zmieniac walute w bankach, a nie kantorach. (W banku obecnie dostaje sie za 100zl ok 170-175kun)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jasiem   
czesc,

ja jade w piatek, po raz 3ci, w razie czego odpowiem na pytania. Ostatnio jechalem przez wegry, z noclegiem w bratyslawie.

A dokąd w Chorwacji jechałeś? Ten nocleg w Bratysławie możesz polecić, dać jakieś namiary? Rezerwowałeś go wcześniej czy szukałeś na miejscu? I jakbyś jeszcze mógł co nieco o trasie napisać (którędy i jak się jechało)?

Tak trochę zasypuję pytaniami, ale pierwszy raz będę jechał samochodem i staram się ułożyć jakąś sensowną trasę :)

Dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam12   

z Wawy to chyba jedynie przez Zagrzeb a potem autostradą A7 w kierunku na Split i dalej Dubrownik. Alternatywa to A1 wzdłuż wybrzeża.

http://map24.interia.pl/ fajna mapka do sprawdzenia odległości.

 

Czy ma ktoś namiary na fajne lokum ( pensjonat, apartamenty itp ) w okolicach Dubrownika ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

CRAZY_IVAN, zaskoczyles mnie bo dopiero dwa dni temu rozmawialem z kims i mowiono mi, ze teraz praktycznie przez cale Węgry juz jest autostrada :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
burzum   

to prawda, jest - mam ja nawet zarejestrowana na GPS, 4 razy jechalem. Problem w tym, ze autostrada prowadzi przez Budapeszt, troche dookola, wiec ja skracam sobie droge o kilkadziesiat km przez Balaton. Ale od granicy do granicy mozna wg. mnie przejechac autostrada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

burzum, kiedy wlasnie podobno obok Balatonu juz prowadzi Autostrada i Budapest sie omija :idea: A przynajmniej tak mowil kolega, ktory trzy dni temu wyruszyl na Korcule ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sendrek   

Czy ma ktoś namiary na fajne lokum ( pensjonat, apartamenty itp ) w okolicach Dubrownika ?

 

20km od Dubrownika miejscowość Cavtat, ładne miasteczko i z plaży widać stare miasto w Dubrowniku.

Jechaliśmy w ciemno i spokojnie znaleźliśmy pokoje dla 10 osób(całe piętro w budynku).

Do Dubrownika jeździ autobus, kosztuje kilka groszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam12   

Poratuje mnie ktoś sprawdzonym namiarem na fajny apartament w Dalmacji Środkowej lub Południowej ? Chyba mają niezłe obłożenie bo na 10 maili tylko 2 odpowiedzi :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
komancz   
Poratuje mnie ktoś sprawdzonym namiarem na fajny apartament w Dalmacji Środkowej lub Południowej ? Chyba mają niezłe obłożenie bo na 10 maili tylko 2 odpowiedzi :(

 

jezeli wyspa Pag lub okolice to polecam Polke Pania Beate Bukse, ktora prowadzi lokalne biuro podrzy, tanio i bez polskich posrednikow :)

 

+38598836164

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
owoc666   
Poratuje mnie ktoś sprawdzonym namiarem na fajny apartament w Dalmacji Środkowej lub Południowej ? Chyba mają niezłe obłożenie bo na 10 maili tylko 2 odpowiedzi :(

 

 

A jak potrzebujesz świetego spokoju, z daleka od miasteczka:

 

http://www.macadams.hr/pl/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Miejscowosc Prizba na Korculi, apartament blisko morza (trzeba przejść tylko przez ulicę), cisza spokój, miejsce parkingowe :mrgreen:

 

Kontakt do Marin Zanetic (mlody gosc, jego rodzice wynajmuja): mzpudaric(malpa)yahoo.com

 

Ale od razu mowie, ze nie mam pojecia czy maja wolne terminy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×