Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Kabel juz pozyczony. U mnie 'mulenie' (sporadyczne, ale jednak) ustalo po

- sprawdzeniu luzow (czyli po wyciagnieciu silnika, a przy okazji zrobieniu rozrzadu, swiec i wymianie plynow)

- zalozeniu LPG (co nastapilo po ~2-5kkm po w/w sprawdzeniu luzow)

wiec nie potrafie wskazac, co dokladnie pomoglo :/

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz. ;-)

 

Poobserwowałem program i mam czasem sygnał od Knock Sensora, może dlatego ECU się coś nie podoba w pracy silnika i przestawia parametry.

Kwestią jest co powoduje taki sygnał od KS (bo nie paliwo jeżdżę tylko na 98/LPG) - czyli co naprawiać...

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie Panowie ,  szukam tego amortyzatora gumowego typu M8 . Trochę tego jest  i czy możecie mi podać dokładnie jaki to ma być , przykładowy link do allegro

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4940129625&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Jest wiele typów i wymiarów , który  będzie odpowiedni ?

 

30x30 m8 w typie "b" lub 40x30

 

I dodatkowe pytanie , czy tą poduszkę gumową wkręcam pod czujnik spalania stukowego czy już w inne przeniesione miejsce ?

Edytowane przez ToLa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artaa, siemanko ;) Jesli jeszcze nie masz kabla, to moge pozyczyc (Matarnia). Takiej podkladki jak powyzej wklejona szukaj jako wibroizolator (na pewno widzialem na ebmia.pl, ale NIE POLECAM tego sklepu - juz ponad miesiac czekam na przesylke). Jesli chodzi o remont silnika, to pewnie juz Ci koledzy w watku Trojmiejskim polecili pojechac "na OES"?  :D Jesli nie, to podeslij PW.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj zwykłej 0,5-1mm gumowej podkładki, u mnie to wystarczy aby wytłumić na tyle aby AT nie schodził poniżej 9 stopni.

Ale ja mam drugi czujnik w tym bardziej dostępnym miejscu (poniżej EGR jest gotowy gwintowany otwór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem  tą gumową poduszkę 30x30  czyli mogę bezpośrednio ją zamontować pod czujnikiem spalania stukowego  i nie ma potrzeby przenoszenia go gdzie indziej ?

Auto to 2.0 N/A z końcówki 99 roku , i z tego co czytałem w tym wątku nie powinno mieć wpływu na pracę silnika ( o ile dobrze wszytko zrozumiałem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się tam zmieści.

Nie powinno jak jest sprawny ;-)

Luzy zaworów masz OK?

 

Ja nadal nie wiem co zaczęło powodować takie zachowanie. Bo to co robimy to skuteczne obejście problemu, ale nie rozwiązanie rozpoznanego na 100% problemu.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nalatane ma lekko ponad 200 tysięcy  i w moich rękach jest od 5-6 mc  wiec ciężko mi stwierdzić  czy było coś już robione z zaworami .

Ewidentnie check wyskakuje jako błąd czujnika spalania stukowego .  Jak się go mocniej dokręci to na jakiś czas jest lepiej tzn nie zapala się aż tak często .

 

Czyli jak się tam ta poduszka gumowa nie zmieści to przenosić w inne miejsce ? Gdzieś w okolice egr-u :)

 

No to mam trochę wiedzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spróbuję zdiagnozować zawory i przepustnice, może dlaczego mi szarpie. Ale dzwoniłem dziś do serwisu Kopra i dostałem informację, że wgranie nowego softu pomaga tylko w Foresterze, a kurde liczyłem na to, że pomoże, chociaż nie zaszkodzi i tak uaktualnić oprogramowania. Komuś to pomogło w Legacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 

 

Ja spróbuję zdiagnozować zawory i przepustnice, może dlaczego mi szarpie.

 

U mnie nie pomogło - zawory wyregulowane, przepustnica wypolerowana na lustro.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symptomy:

- między 2k-3.2k obrotów auto zamulało, kiepsko reagowało na mocne wciśnięcie gazy, nierówno wzrastały obroty, od 3.2k czuć było szarpnięcie autem do przodu i szło już gładko liniowo

- "przepędzenie" auta, czyli pojeżdżenie ostrzej na wysokich obrotach łagodziło/niwelowało dolegliwość na okres paru tygodni, dławienie prawie ustawało aczkolwiek dalej wolno silnik wkręcał się na obroty

 

Leczenie:

- wizyta w ASO, prośba o aktualizacji softu i (zasugerowane w ASO) czyszczenie przepustnicy

- soft był już najnowszy więc nie został zaktualizowany, przepustnica była ponoć mocno zasyfiona, została wyczyszczona

 

Efekt:

- odbierając auto miałem wrażenie że oprócz czyszczenia przepustnicy wcisnęli gdzieś turbo sprężarkę, dopiero teraz uświadomiłem sobie jak to auto musiało zamulać wcześniej. Teraz zbiera się nieporównywalnie lepiej, gładko wkręca na obroty, brak dławienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić ale ta poprawa jest chwilowa... Czyszczenie przepustnicy przestanie też pomagać. 

Pomaga chwilowo tylko reset kompa. Na stałe pomaga korekcja softu lub odłączenie czujnika spalania stukowego. Oczywiście na własną odpowiedzialność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jedyne co prawdopodobnie pomogło, to to że przy okazji czyszczenia przepustnicy, lub sprawdzania softu, zrobili standardowo reset ECU.

 

Ludzie zapominają że każde wgranie softu to reset ECU (i wiele innych dzsiałań/napraw przy aucie)

i się cieszą, że jest lepiej, a po np 10tyś problem często wraca...

 

U mnie początkowo reset/odpięcie akumulatora pomagał na ponad 10 tyś, więc wydawało się że nawet wymana sprzęgła pomaga na zamulanie (też odpinali aku ;-).

Teraz jeżdżę z podkładką i czekam co padnie...

 

PS. Ma koś doświadczenie z sprawdzeniem/czyszczeniem EGR-ów?

W jednym z serwisów proponowali, że można by wyczyścić i zobaczyć czy pomoże (choć nie wiem na jakiej zasadzie).

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie (Legacy III) wyczyściłem EGR samemu, dostęp jest idealny a robota banalna. Ale nie pomogło - może dlatego że właściwie nie był brudny. Jasne że można spróbować, na pewno silnikowi to nie zaszkodzi - ale wiem że problem nie leży tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie 10k km to mi zajmie w tym aucie ponad dwa lata. Trochę mnie to dziwi że problem jest powszechnie znany a Subaru nie potrafi tego raz a dobrze naprawić? To moim zdaniem podchodzi pod akcje serwisową.

Podchodziło pewnie jak auta były jeszcze na gwarancji. Może parcie społeczne za małe było, może jakaś inna przyczyna, ale generalnie do dziś problem istnieje i drażni właścicieli. A deasemblowanie tego przez kogoś ogarniętego (są tacy ludzie w PL) opłaciłoby się przy raczej sporej ilości aut i sporej cenie od sztuki. A to już jest problem, bo płacić mało kto chce. I koło się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR należy sprawdzić czy sie nie przycina. KS ma wyznaczony przez projektanta kąt montażu w stosunku do osi podłużnej silnika oraz moment dociągnięcia śruby mocującej. W końcu to mikrofon piezzo elektryczny. Zmiana kąta i siły montażu zmienia parametry sygnału = daje fałszywy odczyt do ECU = nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. Tenże jest różny dla PB i LPG. Tu pomaga staranna korekta mapy. 


Regulacja luzów zaworowych nic nie da przy zerodowanych gniazdach zaworowych EX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

EGR należy sprawdzić czy sie nie przycina. KS ma wyznaczony przez projektanta kąt montażu w stosunku do osi podłużnej silnika oraz moment dociągnięcia śruby mocującej. W końcu to mikrofon piezzo elektryczny. Zmiana kąta i siły montażu zmienia parametry sygnału = daje fałszywy odczyt do ECU = nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. Tenże jest różny dla PB i LPG.

To jest raczej oczywista sprawa, każdy sensowny zakład ma tego świadomość, każdy sensowny zakład stosuje się do zaleceń producenta. Mimo to nie udało się tego problemu wyeliminować, czego dowodem są dziesiątki użytkowników tego forum oraz pewnie tysiące na świecie.

 

Pana wypowiedź brzmi tak, jakby problem w zasadzie był banalny do wyeliminowania (trzymać się zaleceń producenta, skorygować mapę, dbać o zawory) ale lektura tego wątku sugeruje dokładnie co innego. Jak więc jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie (Legacy III) wyczyściłem EGR samemu, dostęp jest idealny a robota banalna. Ale nie pomogło - może dlatego że właściwie nie był brudny. Jasne że można spróbować, na pewno silnikowi to nie zaszkodzi - ale wiem że problem nie leży tu.

 

Jakiś manual możesz podać?

Może sam spróbuję zrobić, jak ma i tak nie pomóc, to po co płacić... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...