RTQLAS Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Witam, Mam mojego forestera 6 m-cy. Jesli chodzi o tłumik i rurki ktore do niego dochodzą to wygladaja podobnie jak w topiku "po 1300 km" U mnie zaczynaja rowniez felgi wygladac paskudnie czy da sie to reklamować? To jedno pytanko i czy u wszystkich sie tak robi?. W załączeniu foteczki. Nie wiem czy to klar odchodzi czy farba przy tym małym koleczku Forester 09MY 2.0 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
imgw Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 wydaje mi sie ze nie ma za bardzo co tu reklamowac, no chyba ze zbyt dluga zime i posypywanie ulic nie wiadomo jakim gownem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted April 24, 2010 Author Share Posted April 24, 2010 w 3 letnim volvo nie robia mi sie takie odpryski na felgach Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 dla mnie bubel, w moim koreanczyku po 2latach uzywania, gdybym sprzedawal to moglbym swoje felgi wystawic jako nowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Myślę, że można to spokojnie reklamować. To zjawisko w moim odczuciu będzie postępować dalej. Jak nie teraz to w następną zimę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 w 3 letnim volvo nie robia mi sie takie odpryski na felgach W 4-letnim STI też nie. Ani w 16-letnim legacy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GÓRAL z Łodzi Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Ja bym to reklamował Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 ja mam podobne odpryski przy gniazdach śrub. Niedorozwinięci mechanicy jak nie trafiali pistoletem pneumatycznym mi tak porobili. ale moje to jest bardzo niewiele w stosunku do twoich odprysków. ja bym reklamaował p.s. teraz koła zmieniam sam. Co mogę robię sam. Mam dosyć serwisowej dewastacji. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 ja mam podobne odpryski przy gniazdach śrub. Niedorozwinięci mechanicy jak nie trafiali pistoletem pneumatycznym mi tak porobili. ale moje to jest bardzo niewiele w stosunku do twoich odprysków. ja bym reklamaował p.s. teraz koła zmieniam sam. Co mogę robię sam. Mam dosyć serwisowej dewastacji. pozdro Ale to na fotkach to chyba utlenianie aluminium pod klarem a nie odpryski :?: Przynajmniej tak mi się wydaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 jeżeli tak to musza wymienić mi w tojocie, wytał się ten przycisk przy hamulcu ręcznym - wymieniony na nowy oczywiście przed końcem gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Warstwa tlenkowa na aluminium zachowuje stabilność dla pH od 4 do 9. To czym posypują / polewają ulice zimą ma pH w zakresie około 8 (sól drogowa). Dodatkowo jako przeciwzbrylacz do soli drogowej dodaje się jeszcze żelazocyjanek potasu, który jest hydratem soli kwasu cyjanowodorowego i żelaza ale mniejsza o to zwłaszcza, że nie mam pewności czy działa to negatywnie na aluminium. Co do chlorku wapnia, którym też posypują drogi to "atakuje" on głownie powierzchnie ocynkowane - alu raczej zostawia w spokoju. Ja generalnie zimą jeżdżę na stalówkach, a latem na alu. Niby (teoretycznie) alu powinny się bronić przed zimą, ale praktycznie widać z tego, że nie - wystarczy z resztą spojrzeć na przystanki autobusowe starego typu (w Warszawie trochę ich jeszcze zostało) - mają całkowicie skorodowane aluminiowe okładziny. To co zdarzyło się u RTQLAS'a to tzw. korozja wżerowa, która występuje zwykle w obecności elektrolitu (soli lub chlorków). Inna sprawa, że felga powinna być zabezpieczona w taki sposób przed działaniem warunków zewnętrznych by takie rzeczy się nie zdarzały - reklamowanie jest jak najbardziej uzasadnione. Ciekawe czy nie okaże się, że szczególne warunki gwarancji nie stanowią, że tego typu wżery są spowodowane np. siłą wyższą (długa zima), której efektów gwarancja nie obejmuje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GÓRAL z Łodzi Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Ciekawe czy nie okaże się, że szczególne warunki gwarancji nie stanowią, że tego typu wżery są spowodowane np. siłą wyższą (długa zima), której efektów gwarancja nie obejmuje . Tak tak to to ... jest bardzo uzasdnione Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 za 2000 km mam pierwszy przeglad i bede walczył jak komornik co dostał koktailem. Tymczasem wydrukowałem chemiczny wywód Pana Crem bede sie nim podpierał wrazie problemów - oczywiscie linijke o długiej zimie wykreśliłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 rozumiem wpływ zimy, ale takie uszkodzenia felgi po jednej zimie? to co będzie za 2-3 sezony? ja bym zdecydowanie felge reklamował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Ja reklamowałem felgi w Legacy, nawet się nie doczekałem na telefon zwrotny, więc powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Nie wiem czy to klar odchodzi czy farba przy tym małym koleczku A nie wyważałeś kół w międzyczasie? Może lakier uszkodził się przy mocowaniu kół na wyważarce? Albo ktoś wcześniej wydłubywał dekielki śrubokrętem (zamiast wypchnąć od tyłu). Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Wyważałem z 10 razy bo to kwestia tego sciagania na pocztaku - być może to kwestia tej maszyny ale watpie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homar7 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Wygląda jakby na krawędziach otworu pękła powłoka ochronna ( lakier ). Woda dostała się między felgę, a powłokę i robią się odpryski. Na moje oko uszkodzenie powstało przy wyważaniu kół lub zdejmowaniu dekielka (niekoniecznie śrubokrętem). Obejrzyj krawędzie otworu. Jeśli uszkodzenie mechaniczne pewnie naprawy gwarancyjnej nie uznają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Ale to jednak mimo wszystko musi być jakaś wada felgi / felg. Mam OEM'owe z 2005 roku i jedną udało mi się na samym początku lekko przytrzeć zdrapując kawałek powłoki lakierniczej. Żadnych wżerów, dodatkowych odprysków, itd. nie ma mimo, że jakby zsumować zbyt wczesne lub zbyt późne zamiany felg w sezonie lato / zima - to te aluminiowe sumarycznie pewnie jedną zimę zaliczyły... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homar7 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Ale to jednak mimo wszystko musi być jakaś wada felgi ... Zgadzam się całkowicie, autka coraz tańsze i coraz mniej trwałe. Dotyczy to wszystkich marek. Ale w tym przypadku prawdopodobnie facet od wulkanizacji walnął stalowym pierścieniem centrującym i naruszył lakier. ASO ma powód do odrzucenia reklamacji. A że felga lipa to inna piosenka. Reklamować trzeba , niech wiedzą,że popeline odwalają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 teraz powstaje pytanie co z tym robić jak mi rekalmacji nie uznaja. Mam to na wszystkich 4 kołach. Jakies fele by Panowie mi zaproponowali 17" ktore by tak ładnie wygladały jak oryginalne. te zostawie na zime. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Spójrz tutaj: http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/p ... _key=18805 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now