Jump to content

OBK Diesel MY09 - kilka pytań techpoczątkującego użytkownika


Bazyli
 Share

Recommended Posts

W związku z planowanym zakupem OBK Diesel MY09 mam kilka pytań natury technicznej dotyczących tego właśnie auta:

 

1. Czy samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych? Jeżeli tak, to co należy wiedzieć o jego obsłudze i kosztach?

2. Jakie są wartości przełożeń na poszczególnych biegach?

3. Jaka jest przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym czy elektrycznym?

4. Jakim paliwem zalewać, zwykłym markowym ON, czy może jest sens lać coś lepszego?

5. I jeszcze pytanie dotyczące obecnie montowanego ISR drugiej generacji: czy jest jakiś sposób żeby zaprząc to to do pracy jako zestaw głośnomówiący? Bo przecież jest mikrofon i głośnik (a także GSM i GPS). Aż prosi się żeby to wykorzystać do telefonowania, po co instalować drugi raz to samo w samochodzie?

Link to comment
Share on other sites

1). Model 09 nie jest zarówno legacy jak i outback (tzn jest wersja otwarta a ta przynajmniej mniej się psuje niz zamknięta); foresterze i w imprezie oraz legacy/outback 2010 jest z tego co wiem i to daje się, że słynna wersja zamknięta

2). Nie mam pojęcia (pewnie w instrukcji będzie)

3). nawet się nigdy nie zastanawiałem; stawiam na elektryczną; dla mnie ważne, że działa :)

4). Nie ma sensu lać lepszego diesla; parametry ma prawie takie same; cena znacznie wyższa i nie uzasadniona; nie zauważyłem mniejszego spalania czy też wyższej mocy podczas wlewania lepszego diesla (jedynie w starym Volvo ciężarowym widac różnice w spalaniu); wartości myjące nie mają dla mnie znaczenia gdyż nie będę jeżdził autem wiecznie :) warto natomisat tankować na renomowanych stacjach

5). nie mam pojęcia; osobiście mam pierwszą wersję ISR i mnie wkurza; zawsze dzwonią podczas przebicia opony (ostatnio dość często mam tego pecha) jak jestem w połowie zmiany i wściekły muszę rzucać wszystko i odbierać telefon

Link to comment
Share on other sites

witam serdecznie,

co to znaczy "otwarty" PDF?

generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa...

z góry dzięki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

witam serdecznie,

co to znaczy "otwarty" PDF?

generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa...

z góry dzięki za odpowiedź

 

 

tzn. że nie ma systemu dopalania sadzy w katalizatorze przez wtrysk paliwa. Aby procedura przeszła ( dostajesz komunikat na desce ) poprawnie wymagana jest jazda przez min. 15min. z prędkością min. 60km/h. W mieście raczej problematyczne..... podobno prawidłowo użytkowany jest wieczny ale.... nikt tego nie sprawdził. koszt wymiany to ok.. 10k pln. !

Link to comment
Share on other sites

witam serdecznie,

co to znaczy "otwarty" PDF?

generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa...

z góry dzięki za odpowiedź

 

 

tzn. że nie ma systemu dopalania sadzy w katalizatorze przez wtrysk paliwa. Aby procedura przeszła ( dostajesz komunikat na desce ) poprawnie wymagana jest jazda przez min. 15min. z prędkością min. 60km/h. W mieście raczej problematyczne..... podobno prawidłowo użytkowany jest wieczny ale.... nikt tego nie sprawdził. koszt wymiany to ok.. 10k pln. !

 

W drastycznych przypadkach (procedura samooczyszczenia nie daje rady :idea: ) mozliwy jest inny sposob oczyszczenia zamknietego PDF( koszt +-700zl ) W Leg/Obk MY09 problem nie wystepuje ("otwarty"pdf)

AK

Link to comment
Share on other sites

domyślam się, że "procedura samoczyszczenia nie daje rady " nie wpływa pozytywnie na żywotność katalizatora.... a wszystko przez ekologów :)

 

Miałem trzy takie przypadki For.D (krótkie trasy , silnik nie rozgrzany ) ale udało sie to usunac.....malym kosztem.

AK

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

Skoro już Pan zabrał głos, to byłbym wdzięczny za podanie wartości przełożeń na poszczególnych biegach w MY'09? Znalazłem te dane do MY'10 ale brak danych do poprzednika. Chodzi oczywiście o Diesel Boxer.

Czy są one takie same w Legacy i Foresterze?

Link to comment
Share on other sites

Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić.

 

?

 

jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze.

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

Skoro już Pan zabrał głos, to byłbym wdzięczny za podanie wartości przełożeń na poszczególnych biegach w MY'09? Znalazłem te dane do MY'10 ale brak danych do poprzednika. Chodzi oczywiście o Diesel Boxer.

Czy są one takie same w Legacy i Foresterze?

OBK MY09:

 

1-3.454

2-1.750

3-1.096

4-0.785

5-0.634

R-3.333

Pozdr.AK

Link to comment
Share on other sites

Hmm,

z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10 (różnice są pomijalne) a bieg szósty jest dołożony. Myślałem, że zmieniono całe zestopniowanie rozdzielając je na 6 biegów, a tu dołożono dodatkowy bieg - coś w rodzaju nadbiegu. Ale czy dostępny moment na wyższych obrotach pozwoli na jego wykorzystanie?

No cóż, nie sprawdzę tego, bo dysponuję tylko MY09, ale chętnie poznam opinie posiadaczy MY10 Boxer Diesel.

Link to comment
Share on other sites

Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić.

 

?

 

jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze.

 

to u mnie żadnej takiej kontrolki nie ma.Nie ma też żadnego czujnika za filtrem,więc w jaki sposób ecu może przeprowadzić procedurę dopalania sadzy?

Link to comment
Share on other sites

Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić.

 

?

 

jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze.

 

to u mnie żadnej takiej kontrolki nie ma.Nie ma też żadnego czujnika za filtrem,więc w jaki sposób ecu może przeprowadzić procedurę dopalania sadzy?

 

OBK MY09 2.0D to nie dotyczy. Masz "otwarty" DPF. Zamknięty mają Forestery od MY09. I chyba Imprezy również.....

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09:

Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich?

Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe?

Link to comment
Share on other sites

z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10...

Nie da się tego powiedzieć bez znajomości przełożenia głównego. A do tego czy w MY10 koła są takiej samej średnicy (zewnętrznej) jak w MY09? (w legacu nie są na pewno).

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09:

Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich?

Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe?[/quote

 

Zimowe opony to typowa okresowa promocja SIP. Aktualna tylko w zimie.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09:

Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich?

Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe?

 

 

Aktualnie wszystkie egzemplarze Outback'a MY09 zostały sprzedane.

 

Odpowiadając na pytania:

- opony zimowe są dodawane do aut zakupionych w okresie zimowym

- po podniesieniu pokrywy widzimy od razu koło zapasowe ( Outback - pełnowymiarowe, Legacy Kombi - dojazdówka + wkładka wygłuszająca z przegródkami ).

Link to comment
Share on other sites

z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10...

Nie da się tego powiedzieć bez znajomości przełożenia głównego. A do tego czy w MY10 koła są takiej samej średnicy (zewnętrznej) jak w MY09? (w legacu nie są na pewno).

 

Pozdr.

 

 

w MY10 koła są 225/55 a w MY09 215/55.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...