Bazyli Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 W związku z planowanym zakupem OBK Diesel MY09 mam kilka pytań natury technicznej dotyczących tego właśnie auta: 1. Czy samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych? Jeżeli tak, to co należy wiedzieć o jego obsłudze i kosztach? 2. Jakie są wartości przełożeń na poszczególnych biegach? 3. Jaka jest przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym czy elektrycznym? 4. Jakim paliwem zalewać, zwykłym markowym ON, czy może jest sens lać coś lepszego? 5. I jeszcze pytanie dotyczące obecnie montowanego ISR drugiej generacji: czy jest jakiś sposób żeby zaprząc to to do pracy jako zestaw głośnomówiący? Bo przecież jest mikrofon i głośnik (a także GSM i GPS). Aż prosi się żeby to wykorzystać do telefonowania, po co instalować drugi raz to samo w samochodzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rzemanki Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 1). Model 09 nie jest zarówno legacy jak i outback (tzn jest wersja otwarta a ta przynajmniej mniej się psuje niz zamknięta); foresterze i w imprezie oraz legacy/outback 2010 jest z tego co wiem i to daje się, że słynna wersja zamknięta 2). Nie mam pojęcia (pewnie w instrukcji będzie) 3). nawet się nigdy nie zastanawiałem; stawiam na elektryczną; dla mnie ważne, że działa 4). Nie ma sensu lać lepszego diesla; parametry ma prawie takie same; cena znacznie wyższa i nie uzasadniona; nie zauważyłem mniejszego spalania czy też wyższej mocy podczas wlewania lepszego diesla (jedynie w starym Volvo ciężarowym widac różnice w spalaniu); wartości myjące nie mają dla mnie znaczenia gdyż nie będę jeżdził autem wiecznie warto natomisat tankować na renomowanych stacjach 5). nie mam pojęcia; osobiście mam pierwszą wersję ISR i mnie wkurza; zawsze dzwonią podczas przebicia opony (ostatnio dość często mam tego pecha) jak jestem w połowie zmiany i wściekły muszę rzucać wszystko i odbierać telefon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Bardzo dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 ad1. OBK MY09 i MY10 ma otwarty PDF. ad3. po zmianach od M08 w OBK (i pewnie w legacy ) jest wspomaganie elektryczne. W MY10 progresywne ale w MY08 i My09 prawdopodobnie też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
macmal2 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 witam serdecznie, co to znaczy "otwarty" PDF? generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa... z góry dzięki za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 witam serdecznie,co to znaczy "otwarty" PDF? generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa... z góry dzięki za odpowiedź tzn. że nie ma systemu dopalania sadzy w katalizatorze przez wtrysk paliwa. Aby procedura przeszła ( dostajesz komunikat na desce ) poprawnie wymagana jest jazda przez min. 15min. z prędkością min. 60km/h. W mieście raczej problematyczne..... podobno prawidłowo użytkowany jest wieczny ale.... nikt tego nie sprawdził. koszt wymiany to ok.. 10k pln. ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 witam serdecznie,co to znaczy "otwarty" PDF? generalnie jest to element, którego z zasłyszanych i poczytanych opinii bardzo chcialbym nie mieć w ale z tego co widzę, raczej nie ucieknę ot tego ustrojstwa... z góry dzięki za odpowiedź tzn. że nie ma systemu dopalania sadzy w katalizatorze przez wtrysk paliwa. Aby procedura przeszła ( dostajesz komunikat na desce ) poprawnie wymagana jest jazda przez min. 15min. z prędkością min. 60km/h. W mieście raczej problematyczne..... podobno prawidłowo użytkowany jest wieczny ale.... nikt tego nie sprawdził. koszt wymiany to ok.. 10k pln. ! W drastycznych przypadkach (procedura samooczyszczenia nie daje rady ) mozliwy jest inny sposob oczyszczenia zamknietego PDF( koszt +-700zl ) W Leg/Obk MY09 problem nie wystepuje ("otwarty"pdf) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 domyślam się, że "procedura samoczyszczenia nie daje rady " nie wpływa pozytywnie na żywotność katalizatora.... a wszystko przez ekologów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 domyślam się, że "procedura samoczyszczenia nie daje rady " nie wpływa pozytywnie na żywotność katalizatora.... a wszystko przez ekologów Miałem trzy takie przypadki For.D (krótkie trasy , silnik nie rozgrzany ) ale udało sie to usunac.....malym kosztem. AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 młotek, rura..... tak się naprawiało katy starej genracji....a teraz od razu wyskoczy czek albo sam się przełączy w tryb awaryjny.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Panie Andrzeju, Skoro już Pan zabrał głos, to byłbym wdzięczny za podanie wartości przełożeń na poszczególnych biegach w MY'09? Znalazłem te dane do MY'10 ale brak danych do poprzednika. Chodzi oczywiście o Diesel Boxer. Czy są one takie same w Legacy i Foresterze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić. ? jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Panie Andrzeju,Skoro już Pan zabrał głos, to byłbym wdzięczny za podanie wartości przełożeń na poszczególnych biegach w MY'09? Znalazłem te dane do MY'10 ale brak danych do poprzednika. Chodzi oczywiście o Diesel Boxer. Czy są one takie same w Legacy i Foresterze? OBK MY09: 1-3.454 2-1.750 3-1.096 4-0.785 5-0.634 R-3.333 Pozdr.AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Hmm, z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10 (różnice są pomijalne) a bieg szósty jest dołożony. Myślałem, że zmieniono całe zestopniowanie rozdzielając je na 6 biegów, a tu dołożono dodatkowy bieg - coś w rodzaju nadbiegu. Ale czy dostępny moment na wyższych obrotach pozwoli na jego wykorzystanie? No cóż, nie sprawdzę tego, bo dysponuję tylko MY09, ale chętnie poznam opinie posiadaczy MY10 Boxer Diesel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić. ? jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze. to u mnie żadnej takiej kontrolki nie ma.Nie ma też żadnego czujnika za filtrem,więc w jaki sposób ecu może przeprowadzić procedurę dopalania sadzy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Raczej nic się nie wyświetli bo w tym systemie nie ma żadnego czujnika za filtrem.Chyba,że się zapcha na tyle,że nie będzie w stanie się wypróżnić. ? jest kontrolka sygnalizująca przejście w tryb oczyszczania/ dopalania sadzy w katalizatorze. to u mnie żadnej takiej kontrolki nie ma.Nie ma też żadnego czujnika za filtrem,więc w jaki sposób ecu może przeprowadzić procedurę dopalania sadzy? OBK MY09 2.0D to nie dotyczy. Masz "otwarty" DPF. Zamknięty mają Forestery od MY09. I chyba Imprezy również..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09: Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich? Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10... Nie da się tego powiedzieć bez znajomości przełożenia głównego. A do tego czy w MY10 koła są takiej samej średnicy (zewnętrznej) jak w MY09? (w legacu nie są na pewno). Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09:Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich? Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe?[/quote Zimowe opony to typowa okresowa promocja SIP. Aktualna tylko w zimie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŁukaszG. Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Mam jeszcze dwa pytania do Pana Andrzeja (lub kogoś innego zorientowanego w temacie) odnośnie wyposażenia OBK MY09:Czy wyprzedawane modele OBK Diesel z rocznika 2009 są w sprzedawane z kompletem opon zimowych, czy tylko na letnich? Czy po podniesieniu pokrywy koła zapasowego w bagażniku, Outback jest wyposażony w matę wygłuszającą wykonaną z pianki z przegródkami, którą się wyciąga? Czy też po podniesieniu pokrywy od razu widać koło zapasowe? Aktualnie wszystkie egzemplarze Outback'a MY09 zostały sprzedane. Odpowiadając na pytania: - opony zimowe są dodawane do aut zakupionych w okresie zimowym - po podniesieniu pokrywy widzimy od razu koło zapasowe ( Outback - pełnowymiarowe, Legacy Kombi - dojazdówka + wkładka wygłuszająca z przegródkami ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 z wartości podanych przez Pana Andrzeja wynika, że przełożenia na poszczególnych biegach 1-5 są takie same w MY09 jak i w MY10... Nie da się tego powiedzieć bez znajomości przełożenia głównego. A do tego czy w MY10 koła są takiej samej średnicy (zewnętrznej) jak w MY09? (w legacu nie są na pewno). Pozdr. w MY10 koła są 225/55 a w MY09 215/55. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bungy Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 yyyyy u mnie są 225/60, dostawa z kwietnia 2010 ( 2.0D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 yyyyy u mnie są 225/60, dostawa z kwietnia 2010 ( 2.0D) sorry masz racje. moja pomyłka. MY10 ma 225/60. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now