Skocz do zawartości

Klub Subaru faktem !


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

wszystko trzeba wiedziec gdzie i jak... no i za ile.

w zaturbionych antykach nie ma plytek a samoregulacja hydrauliczna.

komplecik 16 g... zaworkow kosztuje ponizej 1500 - wymiana ich to zajecie

dla ginekologa :wink: . dostep jest tak "fantastyczny" (naturalnie jak sie ma motor

na stole), ze trzeba miec duzo cierpliwosci. mozna sie pocieszac, ze nastepna wymiana

powinna miec miejsce za 100tkm (tak samo jak rozrzad).

kpl rozrzad (rolki, napinacz, pasek), oryginalny, to koszt okolo 1000zl.

swiece, o ktorych wspomnial azrael, to w przypadku turbo okolo 100zl sztuka.

sprzegielko to ~1200 zl za komplecik (tarcza, docisk, lozysko).

duzo z rzeczy eksploatacyjnych mozna kupic w kraju. majac dobre zrodla mozna

urwac z ceny dosc pokazna czesc. sa niestety takie "graty", ktore trzeba sciagac.

ale i tutaj ceny sa niemal "smieszne" w porownaniu do... wiadomego zrodla.

jak chodzi o koszt robocizny, to sa naszczescie operacje ktore kosztuja znacznie

mniej niz przyslowiowe "nic" w subaru. a targanie silnika za 200zl to chyba uczciwa cena.

szczerze powiem, ze krew mnie zalewa jak slysze, ze za pol amortyzatora mozna kupic

caly kpl do jakiegos syfiata... i moze na kloci cos zostanie :lol: .

mimo wszystko (poki moge) fiatem jezdzic nie mam zamiaru :wink:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Azrael -> pytałem o przebieg w Cosim - bo ciekaw jestem czy cena dużego przeglądu wynosi podobnie w Coshworcie i Imprezie ?

 

 

W Cossim nie ma takiej operacji. Są hydrauliczne kasatory luzów które się wymienia jak się zużyją. Silnik to rzędówka wzdlużna więc dostęp o wiele lepszy. Wymiana rozrządu jest odrobine upierdliwa i łatwiej to zrobić wyjmując chłodnice ale da się bez tego spokojnie. Świeczki chyba 90PLN sztuka w ASO. Nigdy nie robiłem takiego przeglądu ale to nie jest jakaś kosmiczna kwota w porównaniu do innych wydatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolki w aso, lub sklepie tak,

Ja kupowałem po 125zł 2 szt i 175zł 1 szt - 25% rabatu

I tak samo z resztą części.

Pasek zamiast 480zł, 360zł

Dlatego jest róznica, a praca mechaników w ASO na pewno do tanich nie nalezy.

Nie sądze żeby ich "kompetencje" były tyle warte.

Mnie ceny takich przeglądów przerazają, ja pomyśle że Pani Alicja w obówniczym dostaje tyle za 6 miesiecy pracy.

 

Piotr ale pani alicja nie jezdzi subaru :!: :!: :!: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no chyba na 100.000km silnika nie targają z budy na stół

 

Dokładnie tak robią. Musisz zdjąć oba dekle i dobrać się do zaworów ze szczelinomierzem.

 

Hmmm, a czy można po czymś poznać, że zawory wymagają regulacji? np. na słuch, czy można to zrobić tylko szczelinomierzem czyli targać silnik na stół :?

Ps. chodzi o słuch absolutny.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się ostatnio dowiedziałem, że wcale nie trzeba wyciągać silnika i niektórzy mechanicy regulują bez wyciągania.

 

 

Tylko że szybciej i łatwiej jest wyciągnąć.

 

o dokładności ustawiania luzów bez wyciągania nie wspominając...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena robocizny to tylko jedna czesc problemu - tutaj niestety potrzeba "pare" czesci - same rolki 4-5 sztuk to ok. 1000 PLN (4-5x200 PLN i nie warto zamiennikow pakowac), uszczelniacze (ok. 100), pasek, napinacz rozrzadu (ok. 500 PLN), olej (silnik, skrzynia), filtry, itp. + sama robocizna ktora kosztuje tak czy tak sporo, bo nikt Ci silnika w gore nie wyciagnie za 100 PLN... Fakt, ze poza ASO wyjdzie Ci to ok 4.200-4.400 PLN (odpada m.in 22% VAT),

 

No właśnie - jak pewnie powszechnie wiadomo ceny części w ramach SIP należą conajmniej do wygórowanych. Wg moich skromnych wyliczeń i "ustaleń" ich narzut (łącznie) przekracza 50%, stąd już przed przebiegiem 100k rozeznałem temat i nabywam części spoza macek SIP :), choć oczywiście oryginalne, nowe w 100% (wraz z fakturą).

 

Dodam, że kilka lat temu prowadziłem już rozmowy z kierownikiem serwisu SIP, który z bólem przyznał, że sieć się dopiero w Polsce rozwija, że auta i tak są drogie (wtedy jeszcze "J" w numerze nadwozia bardzo mocno wpływała na cenę) i że na czymś muszą zarabiać, żeby rozwijać Subaru w Polsce. Rozmowa była grzeczna i kulturalna, ale pomimo tego stwierdziłem, że ja nie chcę być aż takim udziałowcem SIP w Polsce :) jak by oni chcieli...

 

Natomiast pierwsza poważna oszczędność na przeglądzie 100k wyniosła ładnych kilkaset zł (musiałbym dokładnie sprawdzić, bo to już było przeszło rok temu, ale - dla dociekliwych - ta oszczędność kilkaset zł podeszła w rejon 1000:)).

 

No i od tego czasu już zawsze przybywam na przeglądzik do ASO ze swoimi oryginałami w bagażniku. Wprawdzie serwis (a raczej "stanowisko wystawiania faktur") czasem protestuje, że nie pozwalam im zarabiać na częściach i próbuje mi dorzucic haracz w wysokości 10% ceny katalogowej części, ale jak dotąd dzięki racjonalności i rozsądkowi szefa (czego już nie można powiedzieć o 100% pracowników akurat w tym przypadku) nigdy ten haracz zapłacony nie został.

 

Swoją drogą ciekaw jestem, czy ktoś ma takie doświadczenia w innych serwisach i co one na to - ale to już sprawa na osobny wątek.

 

W każdym razie wszystkich zainteresowanych oszczędnością - zapraszam na priv. Warto dodać, że czas oczekiwania na części mieści się zwykle w ramach tygodnia,a nie - tak jak można na forum przeczytać - auto stoi np. 3 tygodnie,bo serwis załatwia części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mnie ceny takich przeglądów przerazają, ja pomyśle że Pani Alicja w obówniczym dostaje tyle za 6 miesiecy pracy.

 

Piotr ale pani alicja nie jezdzi subaru :!: :!: :!: :twisted:

 

A może by chciała, przecież to nie jest Ferrari czy Majbach, a moze u na w Polszy tak sie do Subaru podchodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...