Thomas Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam Pytam o tylny dyferencjał, ponieważ moja fura zbliża sie nieuchronnie do końca gwarancji. Od czasu jak się zastanawiałem nad zakupem Forestera, jakoś zawsze miałem info że posiada dwie wiskozy, jedną w centralnym dyfrze, a drugą w tylnym. Istnienie wiskozy na tyle potwierdzać mogła by kontrolka zbyt wysokiej temperatury oleju. Z tego co wiem, zapala się jak wiskoza musi za bardzo "sklejać" obie półosie na tyle. No ale moje doswiadczenia pokazują że tam nie mam żadnej wiskozy. Niczego, co by mogło coś sklejać. Stanałem kiedyś prawymi kołami na lodzie, lewymi na asfalcie i but. Prawa stroną się kręci, a lewa nie ciągnie. Czyli nic nie blokuje tyłu. Innym razem wpakowałem się na własne zyczenie w zaspę około 70cm wysokości i tak na niej zostałem (było to pod robotą na sportowo, lina i traktor byli obok, zero stresu). Zapiąłem jednynkę powoli puściłem sprzęgło i wysiadłem z samochodu zobaczyć co się kręci. No i kręciło się przednie lewe i tylne prawe. Swobodnie bez żadnych oporów. Czy tak ma być? Czy mam zepsutą wiskozę na tyle i mogę (powinienem) ją reklamować żeby wymienili na gwarancji? A może mam zły tok myslenia??? Może mi ktos naprostowac poglądy?!? co myslicie w tym temacie?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Thomas, NIe mam tylnej wiskozy, ale chcę założyć, więc i szukałem informacji, to się teraz podzielę: 1. Wisko w "słabych" (GT, WRX) subaru nie jest mocne, więc i cudów nie oczekuj; 2. Podobno najłatwiej to sprawdzić unosząc auto na podnośniku i kręcąc tylnym kołem: jak się kręcą oba w tę samą stronę=OK, wisko jest (sprawne). Jeśli w przeciwne strony- wiska nie masz (albo padlo). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Z informacji które ja uzyskałem wersje Turbo mają wiskotyczną blokadę tylnego dyfra i powinno pociągnąć drugie tylne koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 ale to jest bardzo słabe, jeżeli dobrze pamiętam 20Nm czy 20grczy jakoś tak Forek w ogóle ma słabiutką. Trzeba by założyć z czegoś poważnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Filmik kolegi Jaroslava. Przy 1.40 - niby NA a pociągnął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Ale jest wystarczająco mocna zeby ruszyć na lodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Thomas,2. Podobno najłatwiej to sprawdzić unosząc auto na podnośniku i kręcąc tylnym kołem: jak się kręcą oba w tę samą stronę=OK, wisko jest (sprawne). Jeśli w przeciwne strony- wiska nie masz (albo padlo). Pozdrawiam! Ja myslałem żeby auto dźwignąć do góry na 5cm koła od ziemi, uruchomić silnik i dać na jedynkę. Wiadomo że wszystkie koła się kręcą i na przykład jakimś kawałkiem deski spróbować zatrzymać jedno tylne. Wtedy wisko w dyfrze powinno do tego nie dopuścić. A jak da się spokojnie jedno koło zablokować to albo nie ma wisko, albo padło. [ Dodano: Pon Lut 15, 2010 12:23 pm ] ale to jest bardzo słabe, jeżeli dobrze pamiętam 20Nm czy 20grczy jakoś takForek w ogóle ma słabiutką. Trzeba by założyć z czegoś poważnego Jak wisiałem na zaspie 70cm to tylne lewe nawet nie drgnęło. Czyżby to wisko było aż tak słabe?!? Jak takie słabe, to po co ono jest??? A tylne prawe obracało się jak szalone (wiadomo, dwa razy szybciej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Jak wisiałem na zaspie 70cm to tylne lewe nawet nie drgnęło. Czyżby to wisko było aż tak słabe?!? Jak takie słabe, to po co ono jest??? Moze masz padniete LSD z tylu? Ja mam calkiem inne doswiadczenia. Prawa strona Forka stala na idealnym wrecz lodzie. Gladziutki, rowny i mokry. Jedynka, ostro w gaz i lewe kola na tyle mialy mocy, ze drobne kamienie fruwaly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Filmik kolegi Jaroslava.Przy 1.40 - niby NA a pociągnął Dobre - jako filmik poglądowy o możliwościach naszych Forków; ten kolega to chyba trochu umi w terenie jeździć, ponieważ np. ja to taki rów Defenderem bym sie bał brać, a co dopiero Forkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się