Skocz do zawartości

Które legacy/outback jako samochód rodzinny? A może Tribeca?


Przemeq

Będąc fanem subaru, jako samochód rodzinny wybrałbym  

87 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zaczynam się psychicznie przymierzać do zakupu samochodu rodzinnego. Nie mam wątpliwości, że będzie to subaru - nie wyobrażam sobie posiadania samochodu innej marki :twisted:.

 

Jest to na razie plan bardzo wstępny, nie wiem, czy mnie będzie stać i, jeśli już, to kiedy mnie będzie stać, ale Ci, którzy na forum wchodzą dłużej, wiedzą, że moje kupno imprezy było chyba najdłuższą epopeją zakupową w historii forum (no, przebił mnie chyba tylko WiS i jego, z tego, co wiem, do dziś nie zrealizowane plany zakupu jakiegokolwiek subaru :twisted:). Tak że dziś zwracam się z prośbą do Forumowiczów, szczególnie tych, którzy jeździli legacy/outbackiem, o głosy i praktyczne porady, oraz o wypełnienie ankiety 8).

 

Turboklekota wyeliminowałem z listy, bo chyba jeszcze nie dojrzałem do posiadania turboklekota. Może, jak się przeprowadzę i policzę koszty paliwa, zmienię zdanie, ale na razie mam takie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wybrałbym Legacy 2.5GT Kombi :twisted:

Pod jednym jednak warunkiem - że twój model rodziny to nie więcej niż 2+2 :wink:

Jeśli 2+3, to celowałbym już raczej w 7-dmio osobową Tribecę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świat się kończy :mrgreen:

:wink:

 

 

Nowy OBK jest większy od poprzedniego, więc jest szansa na zmieszczenie rodziny, mój jest dla mnie w sam raz, ale jest dość ciasny, więc może Tribeca?

Chociaż mnie się nic (może poza sti) nie podoba aktualnie z nowych Subaraków :roll: .

 

 

ps. pozwolę sobie na małą uwagę, także piszemy właśnie tak :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym Legacy 2.5GT Kombi :twisted:

Pod jednym jednak warunkiem - że twój model rodziny to nie więcej niż 2+2 :wink:

 

Dziękuję za podpowiedź. Może słówko, dlaczego akurat 2.5GT kombi?

 

Świat się kończy :mrgreen:

 

Dlaczego? STI i Turbodziadek zostają 8).

 

ps. pozwolę sobie na małą uwagę, także piszemy właśnie tak

 

Pozwolę sobie na małą ripostę :twisted:. Otóż też przez wieeeeele lat byłem przekonany, że tak jest, jak piszesz, a tymczasem kilka lat temu nieobecny już tutaj Gal uświadomił mnie, że w kontekście "a więc", piszemy rozłącznie. "Także" tylko w kontekście "również" pisane jest łącznie.

 

:cool:

 

Ooo... Zginiesz :twisted: . I że niby Pani Doktor :mrgreen: .

 

Nie byłem okrutny, bo ostatnio podpadłem Apal i teraz muszę być grzeczny :mrgreen:.

 

Kup sobie Audi

 

Ja jestem dziwolągiem. Wolę subaru :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie taki problem jak Ty tylko u mnie aktualnie rodzina sie kurczy :oops: . No i moj OBK LPG zaczyna mnie troche rozleniwiac ... wszedzie nim jezdze po ciastka do supermarketu po zapalki do kiosku paliwo nic nie kosztuje troche mi glupio ze nie zasilam skarbu panstwa.

Pomyslalem, ze tak za 2 lata najlepszym rozwiazaniem bedzie Legacy Kombi 2,5 GT pali jak sie chce malo 8,2-?? jazdzi jak sie chce szybko. Moze nie wjedzie wszedzie gdzie OBK ale mowiac szczerze nigdzie tez nie probowalem gdzie Legacy nie dal by rady. Wbrew opiniom na tym Forum mi sie podoba i wnetrze ma ladne i nie takie ponure jak Skoda i co najwazniejsze jest ladniejszy od tej pokraki :twisted: ale widomo o gustach sie nie dyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź. Może słówko, dlaczego akurat 2.5GT kombi?

 

Legacy, bo OBK nie ma silnika 2.5 turbo, a dlaczego 2.5 turbo, to chyba nie muszę wyjaśniać :wink: :twisted:

 

Dla mnie dużym plusem jest automat w tym modelu (starzeję się :?: ).

 

W konfrontacji z Outbackiem podzielam zdanie haubi65:

Moze nie wjedzie wszedzie gdzie OBK ale mowiac szczerze nigdzie tez nie probowalem gdzie Legacy nie dal by rady.

OBK nie ma aż takich własności terenowych, żeby tam gdzie wjedzie, Legacy sobie nie poradził.

 

Kombi, bo ma być rodzinne. Mało kiedy ładuje się kombi po sam dach, ale jak trzeba przewieźć jakieś niestandardowe przedmioty (rower, lodówka :razz: itp.), to sedan wymięka.

 

Moim zdaniem tribeca ma sens tylko jak rodzina jest 5-cio lub więcej osobowa.

Jeśli nie, to będziesz wozil powietrze w tym dużym i ciężkim aucie, a to mało ekonomiczne/ekologiczne :wink:

Jeśli tak, a masz małe dzieci, to w Legacy/OBK nie wejdzie Ci trzeci fotelik na tylną kanapę (no może jak nie zamocujesz dwóch zewnętrznych w ISO-FIX).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, przkonaliście mnie, tylko dlaczego przed "że" nie stawia się w takim razie przecinka? :roll:

 

OBK z silnikiem 2.5 "ledwo jedzie" :wink: (jak dla mnie przynajmniej), a po przygodach z wymianami silnika mam lęki, jak wskazówka obrotomierza przekracza 4 tys. Ja bym się zdecydowała na coś z dużo większym zapasem mocy. Poza tym czy to Ty będziesz się tym autem poruszał, czy Twoja ładniejsza połówka? To jest dość ważne :wink: .

OBK jest o tyle fajny, że ma podwyższone zawieszenie, ale korzystam z tego tak rzadko, że można z tego zrezygnować. Poza tym (a na pewno również przez to zawieszenie) dość łatwo wpada w poślizg ( :mrgreen: ), co czasem przy aktualnej porze roku na pustej drodze i na parkingu w pracy wykorzystuję. Wystarczy lekko zadziałać kierownicą i gazem i tył ucieka. Impreza jest zupełnie inna, dużo szybciej można pokonywac zakręty bez utraty przyczepności. To można też potraktować jako wadę OBKa.

 

Dlatego też popieram koncepcję Legacy kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LGT sedan :cool:

Dlaczego? Wielkość wystarczająca, moc również, silnik z turbo zapewni odpowiednią elastyczność. Kupowanie kąąąąąbi (czy SUV-a) jako auta rodzinnego jest dla mnie przerostem formy nad treścią. Życie pokazuje, że i tak większość czasu samochodem wozi się powietrze, więc ja wolę wozić tego powietrza mniej niż więcej :wink: A jak zabraknie miejsca na bagaże, to można zawsze założyć box :twisted:

 

Zaraz, zaraz - piszesz Przemqu, że STi i turbodziadek zostają... To może faktycznie kombi... Żartowałem :razz:

 

Moja wyrażona powyżej opinia jest mocno subiektywna i wynika z wrodzonej niechęci do aut typu kombi i SUV, jak również z doświadczenia "mania" rodziny 2+1 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq miałem już 2 imprezy N/A , Outbacka 2,5 N/A , SI GT, Legacy 2,5 GT SpecB (w tej kolejności) i nie kupiłbym już wolnossaka. W outbacku mieściliśmy się z wózkiem i bagażami bez problemu - wyjazd na 2 tyg do Włoch (dziecko sztuk 1). Gdybym miał więcej pociech to byśmy się nie zmieścili.

Nie rób sobie krzywdy wolnymssakiem, szczególnie po STI :wink:

Na twoim miejscu wybrałbym Outbacka lub Legacy 2,5 T (szpilki sobie przekręcisz i będzie git ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zawsze problem z parkowaniem przy supermarketach . Nie żebym nie potrafił manewrować , ale miejsca są tak małe , że robi się problem . Ponieważ ludzie parkują niechlujnie i zawsze brakuje miejsca w szerokości , to samochód będziesz miał podrapany . Norma parkingowa wynosi 5 m na długość auta . Wiesz jak to wygląda na co dzień . Kłopot jest z wjazdem w parkingi podziemne .

Moim zdaniem - nie jesteśmy przygotowani do jazdy B9 . Większe auto niż OBK jest czasami denerwujące . Nie zarzucam nikomu niczego ale w mieście jest uciążliwe . Lepiej zakupić OBK z mocniejszym silnikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglowsowalem na Tribeke :grin:

 

jak dla mnie, auto rodzinne ma byc wlasnie takie - duze, pojemne, komfortowe...

 

poza tym, jeszcze jeden aspekt, o ktorym nikt nie napisal: jak kupisz 2.5GT, to jeszcze zanim wyjedziecie z salonu zaczniesz kombinowac, co mozna poprawic w tym aucie - a to silnik podkrecic, a to heble poprawic, etc.

a w przypadku Tribeki raczej nie bedzie takich pokus, o! :razz:

i takim oto sposobem beudzet rodzinny bedzie bezpieczniejszy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666 napisał/a:

Kup sobie Audi

 

 

Ja jestem dziwolągiem. Wolę subaru .

 

Przemeq, ale owoc ma racje , w tych pieniadzach jest duzo wiele lepszych samochodow......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz 2.5GT, to jeszcze zanim wyjedziecie z salonu zaczniesz kombinowac, co mozna poprawic w tym aucie - a to silnik podkrecic, a to heble poprawic, etc.

 

Też się tego obawiam :twisted:.

 

w tych pieniadzach jest duzo wiele lepszych samochodow

 

No tak, ale ja oprócz bycia dziwolągiem, jestem też nudziarzem: jak się uprę na coś, to nie zmieniam. Np. dżinsy od lat kupuję ten sam model Replay'a. I nikt mnie nie zmusi, by kupić inne. I tak samo wymyśliłem sobie, że u mnie pod domem mają stać samochody tej samej marki. Bo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4 napisał/a:

jak kupisz 2.5GT, to jeszcze zanim wyjedziecie z salonu zaczniesz kombinowac, co mozna poprawic w tym aucie - a to silnik podkrecic, a to heble poprawic, etc.

 

 

Też się tego obawiam :twisted: .

 

No to masz kolejne "za" :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za 2 lata za 15 to owszem, dopoki paliwo nie bedzie kosztowac 5€ nie da rady. Teraz kosztuje 1,3 i jest juz OK normalnie, zawsze tak bylo

 

Tyle ze, paliwo nie kosztuje tyle "samo z siebie" - po pierwsze, wahania ceny na rynku, po drugie - akcyzy, podatki!

Nie ma sie co ludzic, ze gdy prad stanie sie glownym paliwem zasilajacym auta, nadal bedzie kosztowal tak malo - rzadzacy zaraz dorzuca akcyze, podatek na "budowe drog" i stworzenie wielkiej maszyny, ktora robi "ping!" :twisted: i prad bedzie tak samo drogi, jak teraz benzyna. A jazda elektrycznymi wozami i tak bedzie rownie fascynujaca, jak obserwowanie schnacej farby :twisted:

 

Ale, zeby nie bylo OT - ja, jako byly...tfu, obecny, fan Subaru :mrgreen:, gdybym potrzebowal auta, tfu, tfu, rodzinnego, kupilbym Legacy 2.5 GT Sedan. Dlaczego? Bo jest najmniej nudny :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglowsowalem na Tribeke :grin:

 

jak dla mnie, auto rodzinne ma byc wlasnie takie - duze, pojemne, komfortowe...

 

poza tym, jeszcze jeden aspekt, o ktorym nikt nie napisal: jak kupisz 2.5GT, to jeszcze zanim wyjedziecie z salonu zaczniesz kombinowac, co mozna poprawic w tym aucie - a to silnik podkrecic, a to heble poprawic, etc.

a w przypadku Tribeki raczej nie bedzie takich pokus, o! :razz:

i takim oto sposobem beudzet rodzinny bedzie bezpieczniejszy :mrgreen:

 

ale to jest wlasnie fajne chsesz robisz nie chcesz nie robisz .... GT w Automacie ja bym sie bal za duzo podkrecac.

DurdziGT Audi jest niewatpliwie fajnym Autem jak sie komus ten Styl podoba.

podaj A6 (bo A4 to maly jest) w Allrad z 265 KM i 6,2 s i 245 km/h z takim wyposazeniem ? Ja mam oferte Legacy 2,5 GT za 37 430 € ile musze zaplacic za Audi z takim wyposazeniem 60 t€ ? Fajnych samochodow jest duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IRAZU: no bez jaj z tym parkowaniem - moja żona jeździ XC90 (chyba trochę większy od B9) i ani nie porysowany ani jak jedziemy do sklepu i ona prowadzi to nie szukamy miejca 15 minut tylko wjeżdzamy z reguly w pierwsze wolne

 

no i według mnie wolałbym czy też żeby moje dziecko siedzialo w Tribece w razie uderzenia w bok niż w zwykłym samochodzie - rozmawiałem z prawnikiem i mi mówił że najwięcej urazów podczas wypadków to uszkodzenia przy uderzeniu w bok - teraz w XC90 moja niunia siedzi na tyle wysoko że jak by nie daj boże coś nas trafiło w bok to na 100% pod nią a nie w nią

 

nie wspomnę że gdzies widziałem test zderzeniowy golfa i XC90 gdzie obydwa samochody mają 5 gwiazdek (nie tych gwiazdek :P) i jednak wolę nie być pragnieniem w golfie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam za 2 lata stane przed takim dylematem. Z racji tego że budować sie będziemy pod Warszawą a dojazd przynajmniej na razie jest parszywy to będzie to najpewniej OBK. W moim przypadku będzie to uzywka raczej (choc może cos nowego w leasingu - zobaczymy za te 2 lata). Brałbym OBK 2.5T gdyby było - może będzie - poprzednik w USA był z takim silnikiem - APE taki sprzedaje i byłby idealny. Z Legacy raczej zrezygnowałbym głównie z powodu dróg prowadzących do mojego miasteczka a w taką zimę jak teraz dodatkowo ładnie zawianych więc coś z "terenowca" by sie przydało. Jednocześnie musi byc to mocny samochód bo koncepcja jest taka długoterminowa, że to będzie auto żony - wózek, kufry mejkapowe itp + auto wakacyjne. A ja bede miał antyka i jaiegoś małego dupowoza.

No i oczywiście uważam że dla rodziny 2+2 OBK to świat i ludzie choć mój kuzyn jest gotów udowodnić wszystkim, że w 2+1 się nie mieścili v V70 i jak sie pojawiło drugie dziecko to musiał kuppic Honde Odyssey :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...