Skocz do zawartości

Elektryczna grzałka bloku silnika subaru


Toni

Rekomendowane odpowiedzi

Na aukcjach ebay można spotkać grzałki podgrzeawjące blok silnika

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT

W Polsce znacznie rzadziej montowane są elektryczne grzałki bloku silnika i ogrzewacze postojowe czerpiące energię z zewnętrznej sieci prądu zmiennego 230V, bardzo popularne m.in. w krajach skandynawskich. Byś moze głównym powodem takiego stanu rzeczy, jest brak odpowiedniej infrastruktury w postaci gniazd przyłączeniowych na parkingach. Urządzenia takie często ogrzewają zarówno silnik za pomocą specjalnej grzałki dopasowanej do określonego typu jednostki napędowej, jak i wnętrze kabiny samochodu (dmuchawa o mocy od 1350-2000W, z bezpiecznikami chroniącymi spiralę przed przegrzaniem). Zdarza się, że elektryczny ogrzewacz postojowy może być dodatkowo rozbudowany o funkcję doładowywania akumulatora. Energia z zewnętrznej sieci prądu zmiennego, jest doprowadzana do wnętrza samochodu poprzez gniazdo wtykowe mini plug, montowane od strony zewnętrznej przedniego zderzaka. Kierujący musi pamiętać, aby po uruchomieniu silnika odłączyć zewnętrzny przewód zasilający, co zapobiegnie jego zerwaniu lub wyłamaniu gniazda wtykowego podczas ruszania z parkingu.

Na tym forum nie znalazłem informacji o podobnych rozwiązaniach i przykładach zastosowania w samochodach Subaru (w moim przypadku Diesel)

Czy ktoś z forum posiada takie rozwiązania ?

Jak sprawdza się w praktyce ?

Proszę o opinie informacje i porady

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak juz bede mieszkac poza miastem to obowiazkowo montuje sobie takie cos :)

ale jak to w praktyce wyglada to niestety nie powiem bo doswiadczen poki co brak... ale jak bys zglebil temat to podziel sie informacjami, przydadza mi sie ( i pewnie nie tylko mi ) w przyszlosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Inter cars ma w swojej ofercie zestawy do sam. norweskiej firmy Defa,kompletny zestaw (grzałka silnika,ogrzewacz ,prostownik,sterowanie,kable)to koszt około 2tys.zł.Drogo,ale wsiadamy do ciepłego samochodu z podgrzanym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna taniej kupic defe... ale nie pamietam gdzie :) koszt grzalki silnika, ogrzewacza wnetrza ( slabszego bo z tego co pamietam to sa dwa ), wtyczki w zderzak i recznego sterowania to byl niecaly tysiac... i o czyms takim myslalem

co do webasto, ok ale zalozenie tego do benzyny ktora nigdy nie miala fabrycznie webasto to koszt sporo wiekszy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 93 rok, 2L N/A, 200tkm na liczniku, miesiąc stania, nocami po minus -naście, przekręcam kluczyk i brum.....Subaru nie potrzebuje raczej takich wynalazków jak te grzałki, to jest myśl techniczna sprzed 30 lat, stosowana do ,,zabytkowych" przestarzałych modeli diesla z lat 70-tych, jak chcesz się pozbyć auta, to po prostu je polej benzyną i sam je podpal, bez takich wysublimowanych ,,cudeniek".... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 93 rok, 2L N/A, 200tkm na liczniku, miesiąc stania, nocami po minus -naście, przekręcam kluczyk i brum.....Subaru nie potrzebuje raczej takich wynalazków jak te grzałki, to jest myśl techniczna sprzed 30 lat, stosowana do ,,zabytkowych" przestarzałych modeli diesla z lat 70-tych, jak chcesz się pozbyć auta, to po prostu je polej benzyną i sam je podpal, bez takich wysublimowanych ,,cudeniek".... :smile:

 

ale masz benzyne, a Toni szuka do Diesla ktory duzo trudniej sie dogrzewa na mrozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudniej sie dogrzewa na mrozie

 

trudniej się dogrzewa czy trudniej zapala? to nie jest dla mnie jednoznaczne. większość nowoczesnych diesli wolniej łapie w zimie temperaturę, taki już ich urok. zasłonięcie chłodnicy trochę pomaga, tylko potem trzeba uważać w korkach, żeby nie przegrzać auta...i jakby nie patrzył, bagażnik z tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc skandynawow tego uzywa, a nie wydaje mi sie zeby tam auta nagminnie plonely. W jakims sklepie wysylkowym w US z markowymi czasciami do subaru takie grzalki byly w pasztetowej cenie.

 

Kolega mial w jakims autku sprowadzonym z Norwegii, bardzo chwalil.

 

Toni, sprawdz czy Twoj diesel nie ma webasta w standardzie. Moze wystarczy dokupic sterownik, a moze wystarczy pobawic sie oprogramowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także w Kanadzie jest to b. popularne. Samochody stoją przed chałupami i profesjonalnie zrobione stanowiska widać na parkingach z podłączonymi samochodami. Więc chyba działa choć tam to temperatury bywają i - 30. Bez wątpienia komfort jazdy wiekszy także mniej roboty z odśnieżaniem no i akumulator wytrzymuje dłużej. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to rozwiązanie dobre ,ale czy konieczne w naszym klimacie? przez kilka dni w roku pewnie tak, jeśli ktoś nie garażuje autka.I nie jest tu kwestia rozruchu czy ciepłego autka, bo pewnie I tak by zapaliło przy -10 czy -20 tylko raczej chodzi tu o stan oleju i mikro wilgoci w przemarzniętym silniku i jego wpływu na zużycie silnika przy rozruchu. Grzałka ma na celu utrzymać optymalną temp. oleju i nie dopuścić wilgoci.Taki sam numer stosuje się w sprężarkach olejowych, montuje się grzałki w misie, by w czasie przestojów w niskich temp. nie zrobiła się galareta pokryta wilgocią, bo w pierwszych sekundach sprzęcik dostaje porządnie po dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skandynawii taki wynalazek jest stosowany również do benzynowych silników . Głównym powodem montażu do benzyn jest oszczędność silnika . Zniszczenia w zimnym silniku są ogromne . Pamiętajmy , że taksówkarze robili pf125p nawet 400kkm bez remontu silnika . Było to w czasach , gdy taksówką jeżdziło dwóch kierowców na zmianę . Silnik nigdy nie stygł , bo kierowcy zawsze jechali z klientem - takie było zapotrzebowanie na TAXI . Znajomy w latach osiemdziesiątych zrobił polonezem na TAXI prawie 500 kkm . Jeśli ktoś ma komputer w aucie , to wie że samochód po odpaleniu w zimie spala nawet 50 l/100km . Jeśli przemnożymy to przez ilość podjazdów na krótkich odcinkach , to może być tylko zysk . Niektórzy do pracy mają kilka kilometrów i samochód nie jest w stanie się nawet nagrzać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IRAZU, dodaj, że ówczesne taksówki miały remonty robione średnio częściej niż w obecnych czasach...

Normalnie to taki polonez robił ok 100-120 kkm do remontu - na TAXI nawet 500kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego podwórka wiem, że "trochę" przesadzasz.

 

Ani trochę . Mieszkałem w Warszawie , a na przystankach dla taxi zawsze stały kolejki . Kierowcy jeżdzili na zmianę . Kolo ROTUNDY w Warszawie potrafiło stać 100 klientów . Silniki nie stygły , bo ojciec z synem jechał na zmiany . Rocznie robili nawet 100kkm .

W Skandynawskich dieslach są montowane grzałki wkręcane w brok . Drugą cechą jest ogrzewanie filtra paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz z informacją, jakoby taksówki kręcące 500kkm robiły takie przebiegi bez remontu, bo jeździły non stop...

Mam na myśli silnik . Nie mówię tu o innych podzespołach . Oczywiście nie wszystkie silniki , ale 250 kkm w TAXI to była norma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie urządzenie jest dobre i występuje jako oryginalne akcesorium w katalogu subaru.

 

Ten model podany w linku funkcjonuje na napięcie 115V. Ciekawe, czy jest też opcja na 230V. Dla mnie rozwiązanie ma tylko jedną wadę - trzeba pamiętać o podłączeniu i odłączeniu wtyczki. Gdzie ona jest schowana? Za każdym razem trzeba otwierać maskę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...