Jump to content

Elektryczna grzałka bloku silnika subaru


Toni

Recommended Posts

Na aukcjach ebay można spotkać grzałki podgrzeawjące blok silnika

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT

W Polsce znacznie rzadziej montowane są elektryczne grzałki bloku silnika i ogrzewacze postojowe czerpiące energię z zewnętrznej sieci prądu zmiennego 230V, bardzo popularne m.in. w krajach skandynawskich. Byś moze głównym powodem takiego stanu rzeczy, jest brak odpowiedniej infrastruktury w postaci gniazd przyłączeniowych na parkingach. Urządzenia takie często ogrzewają zarówno silnik za pomocą specjalnej grzałki dopasowanej do określonego typu jednostki napędowej, jak i wnętrze kabiny samochodu (dmuchawa o mocy od 1350-2000W, z bezpiecznikami chroniącymi spiralę przed przegrzaniem). Zdarza się, że elektryczny ogrzewacz postojowy może być dodatkowo rozbudowany o funkcję doładowywania akumulatora. Energia z zewnętrznej sieci prądu zmiennego, jest doprowadzana do wnętrza samochodu poprzez gniazdo wtykowe mini plug, montowane od strony zewnętrznej przedniego zderzaka. Kierujący musi pamiętać, aby po uruchomieniu silnika odłączyć zewnętrzny przewód zasilający, co zapobiegnie jego zerwaniu lub wyłamaniu gniazda wtykowego podczas ruszania z parkingu.

Na tym forum nie znalazłem informacji o podobnych rozwiązaniach i przykładach zastosowania w samochodach Subaru (w moim przypadku Diesel)

Czy ktoś z forum posiada takie rozwiązania ?

Jak sprawdza się w praktyce ?

Proszę o opinie informacje i porady

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jak juz bede mieszkac poza miastem to obowiazkowo montuje sobie takie cos :)

ale jak to w praktyce wyglada to niestety nie powiem bo doswiadczen poki co brak... ale jak bys zglebil temat to podziel sie informacjami, przydadza mi sie ( i pewnie nie tylko mi ) w przyszlosci...

Link to comment
Share on other sites

Moja Impreza przez 2 lata parkowała w górach pod chmurką i nawet przy - 20'C bez problemu odpalała. Nie ma sensu stosować grzałki u nas, chyba że lubisz piłować samochód od pierwszego odpalenia...

Link to comment
Share on other sites

ja lubie miec cieplo jak zima wsiadam do samochodu... :)

wiec mozna albo podgrzewac plyn chlodniczy albo grzalke w srodek... a mozna i to i to :) koszty nie sa jakies specjlanie wysokie wiec mozna sie pokusic...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Inter cars ma w swojej ofercie zestawy do sam. norweskiej firmy Defa,kompletny zestaw (grzałka silnika,ogrzewacz ,prostownik,sterowanie,kable)to koszt około 2tys.zł.Drogo,ale wsiadamy do ciepłego samochodu z podgrzanym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

mozna taniej kupic defe... ale nie pamietam gdzie :) koszt grzalki silnika, ogrzewacza wnetrza ( slabszego bo z tego co pamietam to sa dwa ), wtyczki w zderzak i recznego sterowania to byl niecaly tysiac... i o czyms takim myslalem

co do webasto, ok ale zalozenie tego do benzyny ktora nigdy nie miala fabrycznie webasto to koszt sporo wiekszy....

Link to comment
Share on other sites

Legacy 93 rok, 2L N/A, 200tkm na liczniku, miesiąc stania, nocami po minus -naście, przekręcam kluczyk i brum.....Subaru nie potrzebuje raczej takich wynalazków jak te grzałki, to jest myśl techniczna sprzed 30 lat, stosowana do ,,zabytkowych" przestarzałych modeli diesla z lat 70-tych, jak chcesz się pozbyć auta, to po prostu je polej benzyną i sam je podpal, bez takich wysublimowanych ,,cudeniek".... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Legacy 93 rok, 2L N/A, 200tkm na liczniku, miesiąc stania, nocami po minus -naście, przekręcam kluczyk i brum.....Subaru nie potrzebuje raczej takich wynalazków jak te grzałki, to jest myśl techniczna sprzed 30 lat, stosowana do ,,zabytkowych" przestarzałych modeli diesla z lat 70-tych, jak chcesz się pozbyć auta, to po prostu je polej benzyną i sam je podpal, bez takich wysublimowanych ,,cudeniek".... :smile:

 

ale masz benzyne, a Toni szuka do Diesla ktory duzo trudniej sie dogrzewa na mrozie

Link to comment
Share on other sites

trudniej sie dogrzewa na mrozie

 

trudniej się dogrzewa czy trudniej zapala? to nie jest dla mnie jednoznaczne. większość nowoczesnych diesli wolniej łapie w zimie temperaturę, taki już ich urok. zasłonięcie chłodnicy trochę pomaga, tylko potem trzeba uważać w korkach, żeby nie przegrzać auta...i jakby nie patrzył, bagażnik z tyłu...

Link to comment
Share on other sites

Wiekszosc skandynawow tego uzywa, a nie wydaje mi sie zeby tam auta nagminnie plonely. W jakims sklepie wysylkowym w US z markowymi czasciami do subaru takie grzalki byly w pasztetowej cenie.

 

Kolega mial w jakims autku sprowadzonym z Norwegii, bardzo chwalil.

 

Toni, sprawdz czy Twoj diesel nie ma webasta w standardzie. Moze wystarczy dokupic sterownik, a moze wystarczy pobawic sie oprogramowaniem.

Link to comment
Share on other sites

Także w Kanadzie jest to b. popularne. Samochody stoją przed chałupami i profesjonalnie zrobione stanowiska widać na parkingach z podłączonymi samochodami. Więc chyba działa choć tam to temperatury bywają i - 30. Bez wątpienia komfort jazdy wiekszy także mniej roboty z odśnieżaniem no i akumulator wytrzymuje dłużej. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Na pewno jest to rozwiązanie dobre ,ale czy konieczne w naszym klimacie? przez kilka dni w roku pewnie tak, jeśli ktoś nie garażuje autka.I nie jest tu kwestia rozruchu czy ciepłego autka, bo pewnie I tak by zapaliło przy -10 czy -20 tylko raczej chodzi tu o stan oleju i mikro wilgoci w przemarzniętym silniku i jego wpływu na zużycie silnika przy rozruchu. Grzałka ma na celu utrzymać optymalną temp. oleju i nie dopuścić wilgoci.Taki sam numer stosuje się w sprężarkach olejowych, montuje się grzałki w misie, by w czasie przestojów w niskich temp. nie zrobiła się galareta pokryta wilgocią, bo w pierwszych sekundach sprzęcik dostaje porządnie po dupie.

Link to comment
Share on other sites

W Skandynawii taki wynalazek jest stosowany również do benzynowych silników . Głównym powodem montażu do benzyn jest oszczędność silnika . Zniszczenia w zimnym silniku są ogromne . Pamiętajmy , że taksówkarze robili pf125p nawet 400kkm bez remontu silnika . Było to w czasach , gdy taksówką jeżdziło dwóch kierowców na zmianę . Silnik nigdy nie stygł , bo kierowcy zawsze jechali z klientem - takie było zapotrzebowanie na TAXI . Znajomy w latach osiemdziesiątych zrobił polonezem na TAXI prawie 500 kkm . Jeśli ktoś ma komputer w aucie , to wie że samochód po odpaleniu w zimie spala nawet 50 l/100km . Jeśli przemnożymy to przez ilość podjazdów na krótkich odcinkach , to może być tylko zysk . Niektórzy do pracy mają kilka kilometrów i samochód nie jest w stanie się nawet nagrzać .

Link to comment
Share on other sites

IRAZU, dodaj, że ówczesne taksówki miały remonty robione średnio częściej niż w obecnych czasach...

Normalnie to taki polonez robił ok 100-120 kkm do remontu - na TAXI nawet 500kkm.

Link to comment
Share on other sites

Z własnego podwórka wiem, że "trochę" przesadzasz.

 

Ani trochę . Mieszkałem w Warszawie , a na przystankach dla taxi zawsze stały kolejki . Kierowcy jeżdzili na zmianę . Kolo ROTUNDY w Warszawie potrafiło stać 100 klientów . Silniki nie stygły , bo ojciec z synem jechał na zmiany . Rocznie robili nawet 100kkm .

W Skandynawskich dieslach są montowane grzałki wkręcane w brok . Drugą cechą jest ogrzewanie filtra paliwa .

Link to comment
Share on other sites

Przesadzasz z informacją, jakoby taksówki kręcące 500kkm robiły takie przebiegi bez remontu, bo jeździły non stop...

Mam na myśli silnik . Nie mówię tu o innych podzespołach . Oczywiście nie wszystkie silniki , ale 250 kkm w TAXI to była norma .

Link to comment
Share on other sites

generalnie urządzenie jest dobre i występuje jako oryginalne akcesorium w katalogu subaru.

 

Ten model podany w linku funkcjonuje na napięcie 115V. Ciekawe, czy jest też opcja na 230V. Dla mnie rozwiązanie ma tylko jedną wadę - trzeba pamiętać o podłączeniu i odłączeniu wtyczki. Gdzie ona jest schowana? Za każdym razem trzeba otwierać maskę?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...