Skocz do zawartości

EVO or STI


LORDSEQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dopadło mnie odwieczne pytanie evo or STI ?

 

(moze temat juz był ale nie znalazłem)

 

Wiadomych przewag jak na filmiku nie musimy poruszać :

:mrgreen:

Generalnie chciałbym się dowiedzieć w czym seryjnie evo (np 8 ) jest lepsze jest STI (np 05 ) ? :twisted:

I dlaczego w evo ( tak słyszałem ) gorzej się jeździ bokiem ?

JAk jest z wytrzymałością podzespołów itp ?

 

Pozdrawiam

MS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o lepsze gorsze to nie będe się wypowiedał, ale napiszę co wiem:

EVO jest bardziej podatne i wytrzymałe jeżeli chodzi o zwiękaszanie mocy, tzn: 400KM taniej wyjdzie zrobić w EVO niż w STi. Ale jak bedziesz chciał 500KM to tu i tu bedzię bardzo drogo.

Jezeli chodzi o wytrzymałość podzespołów to w EVO seryjny silnik znosi wieksze moce niż w STi, natomiast skrzynia, dyfry i zawieszenie jest pancerne w STi.

Wg mnie utrzymanie STi (seria lub stage1) jest tańsze niż EVO (seria lub takie GT340) - ciut mniejsze spalanie i lepsza dostępność zamienników oryginalnych części. Poza tym imo STi jest mniej hardcorowe w codziennym użytkowaniu - choćby przyjaźniejsze zawieszenie, większe przełożenie układu kierowniczego (w EVO jest krótsze - na OSie czy torze to zaleta ale na autostradzie czy w koleinach to męczy).

Jeżeli szukasz auta do upalania i urywania setnych to kup EVO - szybciej się zbliżysz do czołówki, bo AYC czy jak to tam się zwie robi z tym autem cuda w szczególności na przyczepnej nawierzchni, ale goście w STi też potrafią być szybcy.

Jak chcesz bardzo szybkiego auta na codzień to STi - z lekkim przymróżeniem oka mozna je traktować jako dupowóz :wink:

No i najważniejsze dzwięk boxera to jest coś czego EVO nigdy mieć nie będzie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie jest tutaj moje zdziwienie, :shock:

Zawsze to Evo kojarzyło mi się z samochodem dla "Pięknisi", skóra w środku, ładne plastiki itp.

STI, toporne ale takie ma być..( bez udziwnien ) :wink:

 

Jak jednak myślę wyznacznikiem będzie tutaj zasobność mojej sakwy. Choć znów bedzie to zalezność : wiecej wydam na początku , pozniej mniej ; mniej na początku ,wiecej poźniej :)

 

Osobiście skłaniam się do STI bo markę juz znam, warsztaty tez :)

Ale trafic egzemplarz w który nie bedzie trzeba wsadzić 10k po miesiącu , tez moze być cięzko.

 

Generanie dzieki za treściwy obraz.

 

Pozdrawiam

MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zawsze sadzilem ze evo jest bardziej toporne, zwlaszcza te starsze wersje saa puste, w Sti tez rewelacji nie ma ale Evo zawsze stawialo na prostote i na wage samochodu ;), nie mowie o Evo X bo ta skora i wykonczenie to typowo pod komfort jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tez w EVO US i EU takie róznice jak w STI ?

Ale w STi nie ma prawie żadnych różnic między US i EU poza tymi oczywistymi jak światła symetryczne, licznik w milach itp. No i w US zawsze był silni 2.5T, a w EU dopiero od MY06.

Natomiast w EVO chyba tych różnic istotnych parę jest. Najważniejsze to to że chyba nie wszystkie US mają aktywne dyfry, a bez tego to juz nie są takie super sprawne i szybkie :wink: .

Zawsze to Evo kojarzyło mi się z samochodem dla "Pięknisi", skóra w środku, ładne plastiki itp.

EVO jezeli chodzi o wykończenie (przynajmniej do 9 generacji) to takie Cinquecento, a STi to takie ....... PUNTO :wink: .

lepszy napęd, lepsze zawieszenie, lepszy układ kierowniczy.

Nie ze wszystkim sie zgodzę, bo wiele zależy od punktu widzenia. Według mnie zawieszenie Subaru jest bardziej uniwersalne i jak na nasze drogi jest lepsze. Na suchym równym asfalcie EVO jest lepsze, ale na szutrze i śniegu nie jest juz to takie oczywiste, a dodatkowo to z STi jest naprawde pancerne. Co do napędu, to aktywne dyfry pomagają, ale wiele osób twierdzi że na luźnych nawierzchniach napęd Subaru jest skuteczniejszy, a także wytrzymuje znacznie więcej. Co do układu kierowniczego to już napisałem że:

większe przełożenie układu kierowniczego (w EVO jest krótsze - na OSie czy torze to zaleta ale na autostradzie czy w koleinach to męczy).

O tym nie dyskutuje:

Ma lepszy silnik,
, bo faktycznie tak jest, zapas wytrzymałości podzespołów silnika i podatność na zwiększanie mocy jest godny pozazdroszczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dopadło mnie odwieczne pytanie evo or STI ?

 

Moim zdaniem należałoby doprecyzować pytanie - czyli do czego generalnie będzie używany samochód? Chcesz urywać sekundy wyścigowo, będą to raczej amatorskie pojeżdżawki, czy też samochód będzie używany wyłącznie cywilnie?

 

Jeśli chodzi o ten temat, to na Forum znajdziesz bardzo dużo opisów Evo vs Sti i będą one dotyczyć różnych wersji obu samochodów. Dwa szybkie przykłady:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114215

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=142

 

Co do zasady jest to dyskusja bez ostatecznej odpowiedzi. :wink: Takie never ending story. :mrgreen: Chyba najlepiej kupić sobie najpierw Subaru, a potem Evo. Albo odwrotnie. :wink: Wtedy zna się indywidualną odpowiedź na Twoje pytanie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dopadło mnie odwieczne pytanie evo or STI ?

 

Moim zdaniem należałoby doprecyzować pytanie - czyli do czego generalnie będzie używany samochód? Chcesz urywać sekundy wyścigowo, będą to raczej amatorskie pojeżdżawki, czy też samochód będzie używany wyłącznie cywilnie?

 

Więc z założenia auto ma być jako 2, w mojej małej rodzinie.

Nie chciałbym go odstawić na okazyjne jezdzenie typu "weekend z Wróblem- albo z kimś innym". Czasem do roboty tez musiałbym się wybrać , -- czyli auto na co 3 dzień :)

 

Następna kwestia to spalanie, obecnie jestem przyzwyczajony do 400km na 1 baku 55litrów,

Czy w STI or EVO jest to choć zblizona zależność?

 

I jeśli skłaniałbym się do STI 2,5 to muszę zakuć motor i jeszcze jakieś proaktywne działania poczynić?

 

Co do zawieszenia to mogę mieć punkt odniesienia jako moje GT, czy zawiecha w gietku ( seria ) jest :

 

a. jak citroen przy polonezie

b. podobnie jak w STI

c. miedzy STI a EVO

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVO jest najzwyczajniej w świecie lepszym samochodem.

 

Ma lepszy silnik, lepszy napęd, lepsze zawieszenie, lepszy układ kierowniczy.

 

 

Nie ma dźwięku i takiego klimatu.

 

strasznie niefartowne musisz miec to auto ze go ciagle tak kalasz przy kazdej okazji :wink:

 

LORDSEQ przejedz sie tym i tym i bedziesz wiedzial.

owszem EVO moze lepsze ale nie nadaje sie do jazdy na co dzien ani w trase.

STI to taki All-rounder daje rady na upalankach ale smailo mozna jechac na wakacje narty czy przemieszczac sie po miescie , jechalem pare razy evo i w codziennym uzytkowaniu to tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI to taki All-rounder daje rady na upalankach ale smailo mozna jechac na wakacje narty czy przemieszczac sie po miescie , jechalem pare razy evo i w codziennym uzytkowaniu to tragedia

 

 

Ale czemu taka tragedia w codziennym?

 

 

Ja z STi jestem bardzo zadowolony, ale dostrzegam to, że IX-ka jest znacznie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu taka tragedia w codziennym?

 

no przlozenie ukladu , jest sztywniejsze , bardziej agresywne , musisz jechac caly czas skupiony a nie zawsze chesz , no i srodek mega badziewny , zbliska to chyba jeszcze gorszy niz w GTeku , wiec jak auto do wszystkiego to chyba w tej chwili najfajniejsza jest X tka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdzi - jezdziles chociaz 2-3 dni e9 na codzien ? tak zeby chociaz kilkaset km zrobic ?

 

tak dlugo nie , ale wystarczylo mi na tyle zeby sie przekaonac ze nie byl by to dla mnie idealny samochod do jazdy w korkach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu taka tragedia w codziennym?

 

no przlozenie ukladu , jest sztywniejsze , bardziej agresywne , musisz jechac caly czas skupiony a nie zawsze chesz , no i srodek mega badziewny , zbliska to chyba jeszcze gorszy niz w GTeku , wiec jak auto do wszystkiego to chyba w tej chwili najfajniejsza jest X tka.

 

Czyli w evo, absorbować kobietą się mogę dopiero po zatrzymaniu ? :mrgreen:

TO na poważnie : Jak trafię dobre STI to zostaje przy marce :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w evo, absorbować kobietą się mogę dopiero po zatrzymaniu ?

TO na poważnie : Jak trafię dobre STI to zostaje przy marce

 

najlepiej przejedz sie i tym i tym a bedziesz wiedzial co ci bardziej lezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI to taki All-rounder daje rady na upalankach ale smailo mozna jechac na wakacje narty czy przemieszczac sie po miescie , jechalem pare razy evo i w codziennym uzytkowaniu to tragedia

 

 

Ale czemu taka tragedia w codziennym?

 

 

Ja z STi jestem bardzo zadowolony, ale dostrzegam to, że IX-ka jest znacznie lepsza.

 

w Evo 9 nie zalozysz bagaznika na narty na dach bo nie wolno(dach aluminowy), w miejsce podlokietnika tez nie wsadzisz nart jak masz rozporke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...