Bart900 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Sprawa dotyczy Legacy 2,5 GT Spec B MY08 Nie jeździłem autem miesiąc, wczoraj w drodze okazało się że nie mam płynu do spryskiwacza ( tak to wyglądało ), płyn wlałem dalej nic. Nie słychać pompki spryskiwacza, auto stało w garażu gdzie są dodatnie temperatury więc odpada zamarznięty płyn. Sprawdziłem bezpiecznik w kabinie i on jest ok. Czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik, przekaźnik czy coś innego co mogę sam sprawdzić czy tylko i wyłącznie serwis? Zakładam że padła pompka spryskiwacza ale może nie... Auto jest z USA. HELP :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Ja obstawiam płyn. Mój samochód też stoi w ciepłym garażu. Wczoraj rano zaraz po wyjechaniu z garażu spryskiwacze działały - po około 10 km zamarzł płyn w spryskiwaczach szyby przedniej. Spryskiwacze reflektorów i szyby tylnej jeszcze działały ale bardzo anemicznie. Dolałem szybko koncentratu, spryskiwacze rozmroziłem workiem z ciepłą wodą i "przepłukałem" nowym płynem. Dziś całą noc samochód stał pod chmurką (-16) i płyn nie zamarzł. A tak na marginesie ten płyn zaaplikowało mi ASO na przeglądzie, z adnotacją na fakturze "zimowy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart900 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 spawalniczy miałeś rację, zszedłem dzisiaj do garażu i spryskiwacz działa. Widocznie wczoraj miałem odrobinę letniego płynu który w drodze zamarzł, w nocy dolany zimowy plus ciepły garaż załatwiły sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navyman Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Aż dziwne, że legacy nie ma układu podgrzewania dysz spryskiwaczy, skoro podgrzewacz lusterek wstecznych i podszybia w miejscach spoczynku wycieraczek został zamontowany. Układ taki jest bardzo przydatny, struga płynu (zimowego) podawana jest w sposób wydajny, a nie jak by ktoś z problemem prostaty "siusiał" na szybę. Układ podgrzewania dysz miałem w BMW e39, bardzo pomocna rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Fakt - mam takie podgrzewanie w fordzie focusie i naprawdę działa. W połączeniu z podgrzewaną przednią szybą całość spisuje się rewelacyjnie w najtrudniejszych warunkach. Pytanie na marginesie - wie ktoś może ile wchodzi płynu do spryskiwaczy w legacy - od suchego - pod korek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzelak84 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Ja tez miałem problem ze spryskiwaczami. tylne działały bardzo ociężale a z przodu wogole nic nie sikały choc miałem zimowy. Wiec w garaży suszareczką ładnie ociepliłem wyloty ze spryskiwaczy i pomogło. Nie wiem czemu własnie tak sie dzieje w subarynkach. jedziłem poprzednio różnymi autami i w żadnym mi nie zamarzło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 a czy można zamontować ogrzewanie dysz spryskiwaczy szyby przedniej???Nie mam tego u siebie w aucie,ale z chęcia bym mógł miec jeśli by się dało zamontowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 teoretycznie wszystko mozna ale to sporo roboty...ciągnięcie elektryki itd...ja się też nad tym problemem zastanawiałem, i coś wygłówkowałem teoretycznie. Czasami jeżdzę CLS i tam nie ma podgrzewania dysz (najwyższa wersja 2008) ale za to jest ogrzewany płyn w zbiornikach bo są dwa 1 szyby, 2 lampy i lusterka(bo i to jest zmywane) od układu chłodzenia nagrzewają się grzałki w zbiornikach, a by nie był zbyt gorący jest termostat ! Zastanawiam się czy by się nie dało czegoś takiego zaadoptować ? Z ciekawostek ten CLS ma webasto i podwójne ogrzewanie (najpierw elektryczne a potem zwykła nagrzewnca. Jest też solar który daje prąd do schładzacza postojowego.... Samochód jest 4matic, według moich testów jednak napęd legacy jest szybszy, skuteczniejszy i na wiecej pozwala ....tam jak się coś zaczyna to ESP/TC przychamuje natychmiast. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 jesli mamy plyn zimowy i zlapie choc na chwile dysza to wystarczy dotknac ja palcami-pomaga - a pozniej juz wystarczy regularne uzywanie spryskiwacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Teraz stosuję markowy płyn zimowy i nic nie zamarza nawet w dyszach, jednak widzę inny problem. Kiedy jest zimno płyn ma inną gęstość / lepkość (nie wiem jak to nazwać) i niestety spryskiwacze działają słabo - u mnie nie rozpylają dobrze płynu. Nie dolatuje on do górnej części szyby i na wysokości oczu wycieraczka pracuje "na pół sucho", co powoduje rozmazywanie. Trzeba spryskiwać szybę naprawdę długo i intensywnie, żeby uzyskać w miarę zadowalający efekt. Wtedy włączają się spryskiwacze reflektorów, co powoduje szybkie zużycie płynu. Jesienią wystarczyło użyć spryskiwacza dosłownie na 0,5 sekundy aby cała szyba pokryła się równomierną warstwą płynu. Czy wy też zauważyliście taki objaw? Myślę, że podgrzewanie płynu w zbiorniku mogło by rozwiązać ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Kiedyś w MOTOR'e pokazywali jak zrobić podgrzewacz płyny do spryskiwaczy. Owija się wężykiem wąż idący do chłodnicy, płyn podgrzewa się w spirali... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Czy wy też zauważyliście taki objaw? U mnie jest to samo. W duży mróz spryskiwacze sikają sikiem prostym i skupionym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Pytanie na marginesie - wie ktoś może ile wchodzi płynu do spryskiwaczy w legacy - od suchego - pod korek? Dla mnie pod korek od suchego wchodzi idealnie baniaczek 4l :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 w wersji z xenonami i spryskiwaczami 4l ginie i końca nie widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 w wersji z xenonami i spryskiwaczami 4l ginie i końca nie widać Tak z ciekawosci na ile +/- starcza, bo wiem, ze spryski na lampach potrafia dosc znacznie przyspieszyc zuzycie plynu , dobrze ze pomysleli o wiekszym zbiorniku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 fakt spryski lamp ciągną, ale nie tak wiele jak w mondeo tam był zbiornik 4l który szybko był pusty....trudno powiedzieć ale dramatu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 w wersji z xenonami i spryskiwaczami 4l ginie i końca nie widać U mnie wczoraj skończył się płyn i weszła cała bańka 5 litrów - było prawie pod korek - poziom płynu był trochę poniżej połowy wysokości tego kominka wystającego ponad właściwy zbiornik. Tak z ciekawosci na ile +/- starcza, bo wiem, ze spryski na lampach potrafia dosc znacznie przyspieszyc zuzycie plynu Wcześniej nalałem pod korek 18 grudnia - w tym czasie przejechałem około 1000 km. Widzę jednak, że ten płyn, który nalałem wczoraj jest wydajniejszy od poprzedniego - lepiej rozpyla się na szybie i spryskiwacze mogą pracować krócej. Mam nadzieję, że starczy na dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navyman Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ciekawe spostrzeżenie. Zauważyłem, że duże znaczenie na wydajność spryskiwaczy ma rodzaj płynu. O dziwo drogie markowe płyny (Orlen) ładnie pachną, ale szybko gęstnieją i spryskiwacze nie dają sobie z nimi rady. Natomiast tani płyn z REAL,a za jakieś 12zł (niebieski 4L w kwadratowej bańce) okazał się strzałem w 10. W każdej temperaturze spryskiwacze podają płyn w postaci mgiełki i bardzo wydajnie. Polecam poeksperymentować i wybrać najlepszy. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 też znalazłem w realu fajny płyn - nie śmierdzi, nie pachnie - 14zł/5 litrów (nie czuć go podczas jazdy, stojąc trzeba zamykać obieg) a zbiornik ma 5l pojemności - w niedizlach jest mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ciekawe spostrzeżenie.Zauważyłem, że duże znaczenie na wydajność spryskiwaczy ma rodzaj płynu (...) i to jest, chyba, najwlasciwsze podsumowanie dyskusji :grin: od konca jesieni staram sie zalewac (albo przynajmniej stopniowo dolewac) "mocny" zimowy plyn (-20C albo nawet i -25C), tak, aby juz na poczatku zimy miec wlasciwa koncetracje plynu i wtedy wszystko jest ok, nie sa straszne nawet niespodziewane mrozy :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Tanie są na denaturacie i właśnie nie gęstnieją. Ale co jeszcze zauważyłem to to ze jak miałem dobry płyn (oryginalny VW, dostałem koncentrat od kolegi) to wycieraczki mi nie piszczały. Jadać na Śląsk skończył mi się płyn i w markecie kopiłem to co było za 8zl 5l i teraz zaczęły piszczeć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Mam taki problem, że zamarzł płyn do spryskiwaczy...gdzieś w przewodach :? . Silniczki spryskiwaczy słychać, przód, tylna szyba i przy reflektorach płynu nie podaje. Otworzyłem zbiorniczek płynu. Brak; także na "bagnecie"; dolałem; weszła 1/3 butli... a więc coś jest, ale chyba zamarznięte. Czy poza ogniskiem pod autem :wink: lub ogrzewanym garażem jest jakiś na to sposób? Mój garaż ogrzewany nie jest. Czekać do odwilży :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Weź trochę gorącej wody i wlej do zbiorniczka. Ale nie dużo, bo potem będziesz miał to samo. Jak rozmarźnie, to wypsikaj i uzupełnij płynem zimowym, a najlepiej koncentratem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Ja też miałem ten problem. Zaparkowałem w garażu w galerii handlowej i po paru godzinach puściło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca10 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Płyn zamarza gdzieś w przewodach pomiędzy spryskiwaczami, a zbiornikiem. Przynajmniej u siebie tak zaobserwowałem Auto najczęściej garażuje wiec po wyjechaniu z garażu nie mam z tym problemu, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów przy pierwszym użyciu płyn jest gęsty i nie dolatuje nawet do połowy szyby. Trochę dziwne jest dla mnie, ze nie mam przy xenonach czujnika poziomu płynu spryskiwacza bo faktycznie płyn dość szybko się kończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się