Skocz do zawartości

Wyważenie kół


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Po moich uwagach zgodzono się wyważyć i zoptymalizować opony ponownie, ale tym razem pod moim okiem.

 

Jestem po pierwszym podejściu do Huntera - i co - stracony czas i kasa wyrzucona w błoto. Dostałem piękne kolorowe wydruki według których wszystko jest ok, jednak kierownica dalej drży i do tego samochód zaczął intensywnie ściągać w prawo przy dużych prędkościach. Reasumując jest gorzej niż wcześniej. Jutro jadę z reklamacją. Podejrzewam, że cała operacja polegała na dołożeniu ciężarków do tych już istniejących i zamianie kół po jednej stronie samochodu - to ostatnie wynika z wydruków. Ilość ciężarków na felgach w dalszym ciągu jest bardzo duża. Miałeś rację Navyman - nawet najlepsza maszyna jest tylko tak dobra, jak obsługujący ją mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z testem drogowym. Pierwotnie zakładałem u gumiarza "na mojej ulicy" na zwykłej wyważarce. Nie było dobrze więc pojechałem na Huntera. Z tego co udało mi się ustalić w Poznaniu jest tylko jeden w serwisie VW. Mają go tylko dlatego, że takie są wymogi Bentleya, która to marka należy teraz do VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz. Po optymalizacji ilość ciężarków musi być znacznie mniejsza. U mnie było podobnie, za pierwszym podejściem ilość ciężarków wzbudziła mój niepokój, ale obsługa stwierdziła, że tak ma być. Jak było później to już wcześniej pisałem. Po drugiej prawidłowo przeprowadzonej optymalizacji ilość ciężarków nagle zmalała, a drżenia kierownicy zniknęły.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google.pl " optymalizacja opon warszawa"

 

i oto link:

http://www.wulkanizacja.com.pl/cennik.php

 

sprawdzony to on nie jest, ale ważne, że masz gdzie to zrobić

 

 

dzieki za odpowiedz,ale mnie interesują miejsca wyłącznie sprawdzone.Jak znam życie to oferta jest zawsze przebogata i stona www zachęca do skorzystania,a jak się pojedzie to czar pryska!Pare razy tak było,więc nie skorzystam z tego po raz kolejny.Dzieki za pomoc,google.pl jest mi znane ale chodzi mi o cos innego.Jesli ktos korzystal z warszawskich gumiarzy i na wlasnej skorze to sprawdzil to prosze o pomoc w znalezieniu takiego gumiarza.dzieki z góry :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, apeluję o uważne czytanie.

 

Również to sugeruję... Odnosiłem się do wypowiedzi roberto, ;-)

 

roberto, faktycznie ich sprawdziłeś i doważyli koła w Subaru?

 

/mc

 

tak, sprawdziłem. Podnoszą auto na podnośniku do góry na kilka cm nad ziemią i napędzają dynamicznie po kolei każde koło oddzielnie, sprawdzając wyważenie poszczególnych kół (zestaw: felga, opona, piasta, tarcze, klocki etc czylki KPL.); oczywiście skrzynia na luzie i bez ręcznego..... :mrgreen:. Napędzane każde koło oddzielnie powoduje przeniesienie napędu na pozostałe koła. W ten sposób należy sprawdzić wszystki koła, aby osiągnąć kompleksowy efekt.

Po doważeniu bicie na kierownicy zniknęło jak ręką odjął :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toś Wam opowiem :twisted:

dziś był u mnie dyr. techniczny jednej z większych firm co sie zajmują wyposażeniem serwisów. m.in. handlują również Hunterem. Po kilku godzinach rozmów, gość mnie generalnie miło zaskoczył. Ja jestem dość dość trudnym klientem :twisted: bo zadaję za trudne pytania, ale ten technik mnie miło zaskoczył :cool:

Musze w tym roku wymienić kilka urządzeń na serwisie, bo lada moment przyjdzie na nie kres i zostane na "lodzie" wiec postanowiłem coś pokupowac / wymienić. Rozmawiałem o tych hiper urządzeniach wywarząjących wszystko i samo :roll: , i niestety moje obawy sie potwierdziły. To sa super urządzenia dla firm które z tego żyją :idea: i odpowiednio kasują za hiper sprzęt. Ale tak naprawde to te urządzenia to tak naprawde "tuszują" problem. Owszem doważą koła tak że bicia nie czuć, ale problem i tak pozostaje, czyli jak jest lekko krzywa półoś, przegub, to urządzenie potrafi dobrac odważnik i pokaząc w którym miejscu , że problem zanika..... ale na chwile :roll:

Jak jest coś krzywe to i tak po pewnym czasie to wyjdzie, i naprawde musze mu przyznać racje. Ja na kilka tysiecy klientów miałem naprawde sporaduczne przypadki że klient wracał po jakimś czasie że mu biją koła, przeważnie to było błoto w felgach, lub mechanik nałożył za dużo smaru na oponę i sie przesuneła względem felgi :roll:

Najważniejszy problem jest taki, że mało kto regularnie serwisuje wyważarki. Ten gość techniczny, mówi że aż nie wieży że my co miesiąc kalibrujemy maszynę :shock: , mówi że ma klientów co kupili maszyny 5-7 at temu i nikt ich nawet konserwował :shock:

Jak komuś coś bije nawet w dużych predkościach, i nie może sobie ktoś z tym poradzić, to serdecznie zapraszam, jak nie podołam na normalnym sprzecie, obiecuje kupuje Huntera :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

no i gitara, też mam takie zdanie, że jak ktoś nie robi konserawcji i kalibracji to po co wyważać? Tak jak napisałeś wyżej, zwykłe wyważarki też mają opcję ustawiania felgi do opony ale tego nikt nie używa. Obena firma w której to robiłem mają huntera ale bez testu drogowego, co więcej wiedzą o co chodzi bo robią optymalizację ale powiem Ci soś o sprzedawcy tego systemu, być może twój kumpel. Jak kupowali ten poprzedni system 10lat temu to był gość który robił pełne szkolenie, itd tłumaczył dlaczego co i jak o co w tm naprawdę chodzi. Jak dwa lata temu kupili nastepna maszynę o jak zapytali ich co i jak, o dodatkowe funkcje to ci którzy sprzedawali to nie mieli pojęcia o czym ci oponiarze mówią, i sami dochodzili z manualem do czego są dodatkowe funkcje. Na szkoleniu mieli pokazane tylko std obsługę i koniec, jak zrobili awanturę to sprzedawca a w tym przypadku instalator przyznał się, że firma nie robi im odpowiednich szkoleń, on ma przyjechać, zainstalować i spadówa. Możesz zapytać kolegi czy mieli instalację w firmie tujko gdańsk-święty wojciech. Będziesz miał wyznacznik jakości pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...