ZOF Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 witam jak w temacie. oplaca sie to zrobic do zwyklego GLa? chce wiecej koni a nie chce sie bawic w turbo i zamiane hamulcy oraz zawieszenia. 165 koni to chyba nie az tak duzo zeby zmieniac az tak wiele. oczywiscie swap razem ze skrzynią.. ile wyjdzie cenowo oraz czy wiele kombinacji zeby zmiescic silnik w komorę. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Najpierw napisz o jakie konkretnie auto chodzi. Imprez było trochę....ale np. w budzie do MY00 nie było 2,5L. Czyli musiałbyś brać graty od nowego modelu....zmieścić silnik w komorę to jedno, bez problemu, a zmienić elektronikę to drugie. Niestety, nie mam dla Ciebie miłych wieści....raczej się nie da, a jak nawet, to za kasę wpakowaną w taka przeróbkę kupisz sobie od razu WRXa... wiązka od 2L nie pasuje do 2,5, i byłoby to bez sensu, nawet gdyby pasowała, a wiązka silnikowa od 2,5 jest niespecjalnie kompatybilna z resztą instalacji w aucie....miesiące przeróbek albo wymiana całej wiązki...i rzeźba z licznikem itd itp, raczej ZAPOMNIJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOF Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 97 rok kobiacz matko boska. a pewnie wsadzenie 2.0 turbo bez zmiany ukladu hamulcowego i zawieszenia odpada? chce szybko i latwo zwiekszyc moc silnika. pewnie zaczneicie pisac sprzeda -> kup ale mi nie o to chodzi : - ) moze jakies soft turbo? czy cus? pomocy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Najpierw napisz o jakie konkretnie auto chodzi. Imprez było trochę....ale np. w budzie do MY00 nie było 2,5L. A coupe? nie miało 2,5 165 KM? jak ten z ogłoszenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 ZOF, temat nie jednokrotnie przerabiany na forum. Jak chcesz za rozsądną kasę więcej mocy w N/A to kup turbo. Niestety, silniki n/a w subaru są średnio podatne na podnoszenie mocy. [ Dodano: Nie Paź 25, 2009 2:23 pm ] tzd, amerykańskie kupety miały 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 tzd, amerykańskie kupety miały 2.5 Bądź co bądź to wciąż w budzie "podobnej" do GL/GT. Chodziło mi tylko o to, czy silnik się zmieści, inne kwestie pomijam Pytanie, czy to ten sam 2.5L silnik, co np w OBK czy Legacy? (pytanie pod kątem dostępności). Nota bene moja opinia jest taka - przekładka mało opłacalna, jak się chce więcej mocy, to lepiej sprzedać to, co się ma, i kupić coupe z USA albo GT-ka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 to znaczy chłopak ma sobie kupić coupe ze Stanów, żeby wyjąć z niej motor 2,5L i wsadzić go do kombiaka z 1997r...... zajebisty swap....a jaki tani! :shock: odpadam z dyskusji.... :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zofx Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 do zamkniecia Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 chyba... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
as1313 Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 to znaczy chłopak ma sobie kupić coupe ze Stanów, żeby wyjąć z niej motor 2,5L i wsadzić go do kombiaka z 1997r...... Zawsze może wyjąć silnik 2,5 a później zrobić tak http://autospeed.com/cms/title_RX-With- ... ticle.html P.S. Oczywiście to nie na poważnie było jakby ktoś miał wątpliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 oczywiscie ze mozna zrobic taki SWAP - koszt silnika ze skrzynia pewnie ok 3tysie, pasuje tez z legacy 2.5, jak masz dobra swoja skrzynie to moze zostac, - koszt robocizny SWAPa pewnie ok 2-3tys zalezy kto robi za ok 6tys masz +50KM calkiem niezla opcja, poza tym silnik bez turbo ma duzo zalet i nie wymaga specjalnego traktowania sam mysle o zamianie 1.8 na 2.2 -2.5 :wink: a i jak bys robil SWAP koniecznie daj mi znac na PW :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 za ok 6tys masz +50KM calkiem niezla opcja, poza tym silnik bez turbo ma duzo zalet i nie wymaga specjalnego traktowania Jak dla mnie nie oplacalne ja w felicii za 2tys zl mam +50KM A turbo wcale nie wymaga az takiej uwagi. Ssaka tez nie mozna katowac na zimnym, a po katowaniu tez warto zeby chwile sie schlodzil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 GRAF, a wiązki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 w felicii za 2tys zl mam +50KM bo masz napęd na jedną ośkę...dołóż drugą napędzaną ośkę; juz masz 4 tysiące, przy samej zmianie znaczka ze Skoda na Subaru musisz dopłacić kolejne 2 tysiące...i masz 6k 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 w felicii za 2tys zl mam +50KM bo masz napęd na jedną ośkę...dołóż drugą napędzaną ośkę; juz masz 4 tysiące, przy samej zmianie znaczka ze Skoda na Subaru musisz dopłacić kolejne 2 tysiące...i masz 6k wiem ze skoda ma tansze konie, ale w subaru tez mozna... pokaze Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Jak dla mnie nie oplacalne ja w felicii za 2tys zl mam +50KM ciekawe jak? chyba nitro nie porownuj skody do subaru inna klasa cenowo tez, moze lepiej sprzedaj subaru i zamien felke na fabie TDI po chipie bedziesz mial duzo wiecej mocy i tanio ps: jesli dla ciebie n/a wymaga takiej samej uwagi i dbania co turbo to nie mam pytań :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 GRAF, ja bym tak nie demonizował tego specjalnego traktowania auta z turbiną. Jeżeli silnik jest seryjny to wystarczy normalna kultura techniczna i nic nad to. Olej sprawdzasz tak samo w wolnossącym jak i turbo, szybszą jazdę zaczynasz w obu przypadkach dopiero po zagrzaniu oleju. Jedyne na co w turbo należy zwrócić uwagę to po ostrej jeździe nie wyłączać od razu silnika tylko spokojnie się przetoczyć autem chwilę lub poczekać przed wyłączeniem. No i to chyba tyle, gdzie tu specjalne traktowanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 No i to chyba tyle, gdzie tu specjalne traktowanie? A pogłaskać? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Jak dla mnie nie oplacalne ja w felicii za 2tys zl mam +50KM ciekawe jak? chyba nitro nie porownuj skody do subaru inna klasa cenowo tez, moze lepiej sprzedaj subaru i zamien felke na fabie TDI po chipie bedziesz mial duzo wiecej mocy i tanio ps: jesli dla ciebie n/a wymaga takiej samej uwagi i dbania co turbo to nie mam pytań :roll: Jak nie wiesz jak, to placisz kupe kasy za każdą pierdołę. Ja sam uturbiam samochody, stroje itd. Uzywane czesci, troche oleju w glowie i mozna dobrze za 2 tys zl uturbic tani samochod. Oczywiscie sondy szeroko pasmowej nie licze. MegaSquirta, jesli wiesz co to, zrobilem za 200zl... TDI mnie nie pociagaja... A co do roznicy miedzy NA i turbo ... nie mam sil Ci odpowiadac, aflinta juz napisal :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Kaziu popuść warkoczyki. Nie jeden próbował zwiększać moc w wolnossącym Subaru i nie jeden porwał się na to z budżetem 2k Jak będziesz kolejnym to opisz na forum całą operację i jej efekty :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Kaziu popuść warkoczyki. Nie jeden próbował zwiększać moc w wolnossącym Subaru i nie jeden porwał się na to z budżetem 2k Jak będziesz kolejnym to opisz na forum całą operację i jej efekty :cool: 2k jak mial bym liczyc ze sprzeglem to nie da rady :razz: Jak ktos sie bieze a nie wie jak to nie zrobi, juz felicie chcieli kopiowac ode mnie i jakos nie "wyszlo", a mieli podane co i jak. Zdradze tylko ze turbo od forestera w super stanie nabylem za 200zl Jak by na uczelni placili wiecej jasne zebym kupil od razu GT. NA narazie mi wystarcza, baczki na mokrym tez kreci A co bedzie z czasem... lubie miec jakies zajecie. PS. wiem ze temat turbo w NA jest zabroniony, ale amerykanie o tym nie wiedza i jakos jezdze :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Ja sam uturbiam samochody, stroje itd. Uzywane czesci, troche oleju w glowie i mozna dobrze za 2 tys zl uturbic tani samochod. Oczywiscie sondy szeroko pasmowej nie licze. MegaSquirta, jesli wiesz co to, zrobilem za 200zl... jakos uturbione n/a do mnie nie przemawia ze wzgledu na awaryjnosc szczegolnie jesli zrobione to jest za 2 tysie watpie czy to wogule jezdzi ale moze sie myle, tak rozumujac to tanio uturbisz swoje 2.0GL bo wszyskie graty masz w cenie pasztetu z serii GT/forka turbo mialem kilka aut turbo i wiele n/a i niemowcie ze nie ma roznic w ich traktowaniu, bo jest wiele zaczynajac od jakosci plynow eksploatacyjnych, paliwa 95vs98, przegladow, rozgrzewania itd itd w mojej imprezie 1.8 otwieram maske tylko poto zeby wlac plyn do spryskiwacza a auto ma 15 lat :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 jakos uturbione n/a do mnie nie przemawia ze wzgledu na awaryjnosc szczegolnie jesli zrobione to jest za 2 tysie watpie czy to wogule jezdzi ale moze sie myle, tak rozumujac to tanio uturbisz swoje 2.0GL bo wszyskie graty masz w cenie pasztetu z serii GT/forka turbo Z GL nie zrobie GT ale dmuchajac 0,4bara +50KM nie bedzie problemem. Koncowa cena napewno bedzie wyzsza, ale duzo czesci juz mam. Wszystko zalezy jak chcesz to wykozystywac, jak bedziesz katowal ciagle to jasne ze dlugo nie pojezdzisz. Ale przy cisnieniu 0,4bara, prawidlowym AFR i EGT, seryjny silnik NA wiele nie odczuje. Do tego dochodzi jeszcze zrobienie wydechu (nie musi byc z kwasowki), sprzeglo i cena rosnie... Do wymiany to samo co przy podnoszeniu mocy GT. Jak nie wierzysz ze mozna zrobic dobrze za 2tys zobatrz wykres mojej felicii na PJ. Teraz ma wiecej koni, moment ma taki sam bo cisnienie podnioslem tylko powyzej 4500obr/min Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 z ciekawoscia bede sledzic twoj projekt o uturbieniu GLa bo bedzie to 1wszy na tym forum ps: jak w wykresy nie wierze bo mozna je sobie dowolnie modyfikowac i poza tym nijak maja sie do osiagow auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 z ciekawoscia bede sledzic twoj projekt o uturbieniu GLa bo bedzie to 1wszy na tym forum To tak szybko nie bedzie, narazie zbieram graty. ps: jak w wykresy nie wierze bo mozna je sobie dowolnie modyfikowac i poza tym nijak maja sie do osiagow auta Wykresu nie podyfikowalem i sam bylem zdziwiony ze az tyle mocy przybylo. Osiagi na suchym ma leprze/podobne do mojej imprezy, czyli na poziomie samochodu z silnikiem 2l. Wielkiej rewelacji nie ma, to silniczek 1,3l. Ale zdziwienie innych i dzwiek blow off'a bezcenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now