adaś Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 pamiętaj że seryjne skrzynie w Subaru są z gównolitu, więc te +50KM mogą być groźne, a jak zmielisz skrzynię to przekroczysz budżet 2k. to tak nawiasem o skutkach ubocznych :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 2.2l ma taka same skrzynie, nie wiem jak w 2,5l NA, sprzeglo jest hydrauliczne ale skrzynie jest bardziej NA niz GT. Polosie w 2,5l sa od NA, wynika z tego ze nie bedzie takiej roznicy w mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 a skrzyni przypadkiem nie mieli moment a nie moc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 a skrzyni przypadkiem nie mieli moment a nie moc? No tak.... ale jedno z drugim sie laczy.... Do tego jeszcze dochodzi jak traktujesz skrzynie, jesli moment jest plynnie przekazywany, to tak naprawde skrzynia zniosla by duzo wiecej. Przy obliczeniach skrzynie/reduktorow wszystko liczy sie na wspolczynnikach bezpieczenstwa. Np. przy obliczeniach ma znaczenie ilu cylindrowy jest silnik, czym wiecej cylindrow jest mniejszy. Ale to nie PKM..., o wytrzymalosci materialow to ja moge duzo pisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Przy obliczeniach skrzynie/reduktorow wszystko liczy sie na wspolczynnikach bezpieczenstwa. Np. przy obliczeniach ma znaczenie ilu cylindrowy jest silnik, czym wiecej cylindrow jest mniejszy. Ale to nie PKM..., o wytrzymalosci materialow to ja moge duzo pisac Wytłumacz to tym co zmielili 5MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Wytłumacz to tym co zmielili 5MT. Wytłumacz mi, który zmielił dwie 5MT :!: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Wytłumacz to tym co zmielili 5MT. Wytłumacz mi, który zmielił dwie 5MT :!: :roll: Ktoś pewnie pomylił się w obliczeniach przy Twoich skrzyniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Wytłumacz to tym co zmielili 5MT. Wytłumacz mi, który zmielił dwie 5MT :!: :roll: Trafiły Ci się husteczkowe obudowy. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Trafiły Ci się husteczkowe obudowy. :razz:Chyba tryby :roll: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Trafiły Ci się husteczkowe obudowy. :razz:Chyba tryby :roll: :razz: Obudowy....raczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 szczur75, nie znam się na tym, ale to tryby mi się posypały. Obudowy były całe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 szczur75, nie znam się na tym, ale to tryby mi się posypały. Obudowy były całe. Jakiś powód musiał być. Tryby same w sobie dają radę, gorzej jak im miejsce pracy się przesuwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Jakiś powód musiał być. Tryby same w sobie dają radę, gorzej jak im miejsce pracy się przesuwa...Może, w każdym bądź razie obudowa mojej starej skrzyni jeździ w Legacu u Gazika i wygląda na to, że jest ok :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 A jak daje radę skrzynia w Hawk-eyu wolnymssaku 2,0 jak motor ma 160 KM :?: ciekawe czy konstruktorzy zmocnili skrzynię czy tylko silnik :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Moc to nie problem. Chodzi raczej o moment. Mysle ze delikatne turbo nie powinno zaszkodzic skrzyni 5MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 i niemowcie ze nie ma roznic w ich traktowaniu, bo jest wiele zaczynajac od jakosci plynow eksploatacyjnych, paliwa 95vs98, przegladow, rozgrzewania itd itd Ale to nie jest różnica w traktowania auta, tylko różnica w tym co wynika ze specyfiki silnika. Skoro do tego silnika co mam zalecany jest olej 10W60 to taki leję a nie 10W40 jak było w wolnossącym - nie zmienia to faktu, że olej sprawdzam regularnie - czyli traktuję auto tak samo. Paliwo akurat leję to samo co w wolnossącym na tych samych stacjach - czyli zwykłe 95. Płyn do spryskiwacza chyba też mam ten sam, do chłodnicy podobnie... Przeglądu w obu autach co 10 tys km... czyli też to samo. O rozgrzewaniu już pisałem - dla mnie różnice w traktowaniu aut są pomijalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 a przerzucenie silnika 2.5T do amerykańskiej wolnossącej imprezy 2.5 z lat 2001-2005 ? też tak trudno wykonalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Wszystko można zrobić.Kwestia części,kosztów i warsztatu który się tego podejmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 no własnie? to z takim SWAPEM jaki by był stopien trudnosci? jakie mniej wiecej koszty robocizny? cos trzeba by dokupic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Potrzebujesz silnika 2,5Tz wiązką i kompem+skrzynia biegów+wał napędowy+tylny most +półosie tył,przód. Jak wsadzasz tak mocny silnik to trzeba jakoś to utrzymać na drodze,czyli zawieszenie,jak już jesteś na drodze i się rozpędziłeś,to warto to dobrze zatrzymywać,czyli hamulce,zaciski,tarcze,przewody. Praktycznie z wolnegossaka zostaje buda,resztę należałoby mieć z STi. Koszty z takim projektem to należy uzgadniać z wykonującym.Tanio nie będzie,jeśli ma być dobrze i bezpiecznie. Edytowane 6 Grudnia 2012 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Operacja średnio opłacalna bo tak jak pisze @@cybel, z N/A zostaje tylko buda. Co innego mieć rozbitego dobrego STI i kupić tanio bude z NA to można bawić się w swapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A ja rozkminiam swap ej20 (122KM) -> ej25D w forku co prawda, ale temat jest tu wiec piszę. Wiadomo że teoretycznie bardziej opłaca sie sprzedać i kupić na ten przykład Sturbo, ale... no i tu sie pojawiają schody. Bo jest dylemat. Nie są to młode samochody i z regóły zajeżdżone w przeciwieństwie do mojego, owszem 200tysi pękło, ale znam juz moje auto, sądząc ze stanu napędów, silnika i sztywnosci budy licznik nie był kręcony. Wszystko działa nawet brigt Zawieszene jest po wymianie, rozrząd wymieniony, auto ma niecała roczną instalację LPG działającą wyśmienicie... grzech sie pozbywać, tyle ze mocy brakuje... ) Swap w moim przypadku wyglądał by tak: moj blok został by zamieniony na ej25D. Reszta bez zmian Poza kosztem w zasadzie widzę same plusy Wszystko pozostaje bez zmian, nadal mam reduktor który lubie. Silnik jest wystrojony LPG Nie wiem dokładnie ile mocy maksymalnej sie uzyska w stsunku do ori ej25D czyli 156 KM ponieważ w moich głowicach są ciut mniejsze zawory, ale za to bedzie doprężony - korzystnie dla LPG Bardziej mi zależy na momencie w obrotach średnioniskich do średniowysokich. koszty: dawca, odśweiżenie/remont, uszczelki, robocizna. Co sądzicie o takiej sztuczce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się