Skocz do zawartości

swap 2.0 n/a -> 2.5 RS n/a


ZOF

Rekomendowane odpowiedzi

a skrzyni przypadkiem nie mieli moment a nie moc?

No tak.... ale jedno z drugim sie laczy.... Do tego jeszcze dochodzi jak traktujesz skrzynie, jesli moment jest plynnie przekazywany, to tak naprawde skrzynia zniosla by duzo wiecej. Przy obliczeniach skrzynie/reduktorow wszystko liczy sie na wspolczynnikach bezpieczenstwa. Np. przy obliczeniach ma znaczenie ilu cylindrowy jest silnik, czym wiecej cylindrow jest mniejszy. Ale to nie PKM..., o wytrzymalosci materialow to ja moge duzo pisac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obliczeniach skrzynie/reduktorow wszystko liczy sie na wspolczynnikach bezpieczenstwa. Np. przy obliczeniach ma znaczenie ilu cylindrowy jest silnik, czym wiecej cylindrow jest mniejszy. Ale to nie PKM..., o wytrzymalosci materialow to ja moge duzo pisac ;)

 

Wytłumacz to tym co zmielili 5MT. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i niemowcie ze nie ma roznic w ich traktowaniu, bo jest wiele zaczynajac od jakosci plynow eksploatacyjnych, paliwa 95vs98, przegladow, rozgrzewania itd itd

Ale to nie jest różnica w traktowania auta, tylko różnica w tym co wynika ze specyfiki silnika. Skoro do tego silnika co mam zalecany jest olej 10W60 to taki leję a nie 10W40 jak było w wolnossącym - nie zmienia to faktu, że olej sprawdzam regularnie - czyli traktuję auto tak samo. Paliwo akurat leję to samo co w wolnossącym na tych samych stacjach - czyli zwykłe 95. Płyn do spryskiwacza chyba też mam ten sam, do chłodnicy podobnie... Przeglądu w obu autach co 10 tys km... czyli też to samo. O rozgrzewaniu już pisałem - dla mnie różnice w traktowaniu aut są pomijalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Potrzebujesz silnika 2,5Tz wiązką i kompem+skrzynia biegów+wał napędowy+tylny most +półosie tył,przód.

Jak wsadzasz tak mocny silnik to trzeba jakoś to utrzymać na drodze,czyli zawieszenie,jak już jesteś na drodze i się rozpędziłeś,to warto to dobrze zatrzymywać,czyli hamulce,zaciski,tarcze,przewody.

Praktycznie z wolnegossaka zostaje buda,resztę należałoby mieć z STi.

Koszty z takim projektem to należy uzgadniać z wykonującym.Tanio nie będzie,jeśli ma być dobrze i bezpiecznie.

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja rozkminiam swap ej20 (122KM) -> ej25D w forku co prawda, ale temat jest tu wiec piszę. Wiadomo że teoretycznie bardziej opłaca sie sprzedać i kupić na ten przykład Sturbo, ale...

no i tu sie pojawiają schody. Bo jest dylemat. Nie są to młode samochody i z regóły zajeżdżone w przeciwieństwie do mojego, owszem 200tysi pękło, ale znam juz moje auto, sądząc ze stanu napędów, silnika i sztywnosci budy licznik nie był kręcony. Wszystko działa nawet brigt ;) Zawieszene jest po wymianie, rozrząd wymieniony, auto ma niecała roczną instalację LPG działającą wyśmienicie... grzech sie pozbywać, tyle ze mocy brakuje... :))

Swap w moim przypadku wyglądał by tak:

moj blok został by zamieniony na ej25D. Reszta bez zmian

Poza kosztem w zasadzie widzę same plusy ;)

Wszystko pozostaje bez zmian, nadal mam reduktor ;) który lubie. Silnik jest wystrojony LPG

Nie wiem dokładnie ile mocy maksymalnej sie uzyska w stsunku do ori ej25D czyli 156 KM ponieważ w moich głowicach są ciut mniejsze zawory, ale za to bedzie doprężony - korzystnie dla LPG :)

Bardziej mi zależy na momencie w obrotach średnioniskich do średniowysokich.

koszty:

dawca, odśweiżenie/remont, uszczelki, robocizna.

Co sądzicie o takiej sztuczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...