Wiktor Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Skrzynia bedzie napewno pasować, te elementy sa kompatybilne. Niewiem jak z wytrzymałoscią i przełożeniami takiej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Dawką paliwa steruje komputer a nie pompa paliwa. Komputer steruje czasem wtrysku a nie dawka paliwa. Dawka zalezy od kombinacji czasu wtrysku, i przeplywu wtryskiwacza. A przeplyw wtryskiwacza zalezy od jego budowy i od cisnienia paliwa. Jezeli w silniku, ktorego glownym czujnikiem do obliczania masy powietrza jest MAP zwiekszysz pojemnosc o 10%, to niestety ale komputer nie bedzie w stanie zapewnic odpowiedniej dawki paliwa podczas jazdy z duzym obciazeniem. Sam silnik 2.0 jak i 2.2 powinny miec podobna charakterystyke napelniania, wiec w tym wypadku skutecznym rozwiazaniem byla by wymiana wtryskow na okolo 10% wieksze lub zwiekszenie wydatku seryjnych wtryskiwaczy o okolo 10%. Z regulatorem jest fajnie, bo mozna sobie doprowadzic dawki do wartosci jakie chcemy. Kwestia tylko aby miec pompe paliw, ktora jest w stanie podac jego odpowiednia ilosc przy zwiekszonym cisnieniu - seryjna zdrowa powinna jak najbardziej dac rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Kwestia tylko aby miec pompe paliw, ktora jest w stanie podac jego odpowiednia ilosc przy zwiekszonym cisnieniu - seryjna zdrowa powinna jak najbardziej dac rade. I o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 czy skrzynie 1,6/1,8 są krótsze od tej z 2,0? mialem imprezy 1.6 potem 2.0 i mam teraz 1.8 i skrzynie w 1.6 i 1.8 sa takie same maja dosc dlugie przelozenia i bardzo krotki reduktor 1:1,6 (jesli masz kombi) skrzynia w 2.0 byla z tego co pamietam inna chyba troche inaczej zestopniowana a napewno miala inne przelozenie redutkora duzo dluzsze bo 1:1,2 (gorsze w teren) mysle ze skrzynka z 2.0 spokojnie wytrzyma motor 2.2 a ta z 1.8 powinna jesli jest dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 jestem podobnego zdania, powinna wytrzymac. Skrzynia jest obliczona z jakimś zapasem, co innego jak byś włożył silnik z gt-ka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Koledzy moje poprzednie Subru Ej16 czyli 1,6 wpasowałem w jego miejsce 2,0 Ej20 115km i pasował- skrzynia została ta sama a kostki wszystkie pasowały w sumie 12godz pracy. I nie przesadzajcie że masa roboty.... wsio pasuje tylko trzeba się upewnić jak dla mnie gra warta świeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Czy przy takiej przekładce trzeba będzie przekładać również wiązkę elektryczną czy przepięcie komputera wystarczy ? Wiązki powinny być takie same dla silników Phase 1. Wiktor robił taką przekładkę: musisz tylko sprawdzić na ile ma wtyczek: 1 lub 2. a kostki wszystkie pasowały w sumie 12godz pracy. Komputer też podmieniałeś? I nie przesadzajcie że masa roboty.... A kto mówił (pisał), że to masa roboty? Wręcz przeciwnie... Elek zawsze podkreślał, że silniki subarowskie są P'n'P, trzeba tylko uważać na osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Koledzy moje poprzednie Subru Ej16 czyli 1,6 wpasowałem w jego miejsce 2,0 Ej20 115km i pasował- skrzynia została ta sama a kostki wszystkie pasowały w sumie 12godz pracy. I nie przesadzajcie że masa roboty.... wsio pasuje tylko trzeba się upewnić jak dla mnie gra warta świeczki. Podaj więcej danych, który rok Twojej imprezy, od jakiego auta silnik (rocznik model). Ecu przekładałeś, ile ma kostek? Mi na chwilę obecną wychodzi że w moim aucie będzie problem z ecu. Moje ecu ma gniazdo na dwie wtyczki i jest zielone. Praktycznie wszystkie inne ecu od silników od 2.0 i większe mają kompy na trzy lub cztery gniazda. Dwa zewnętrzne na oko podpasują, jedno zostaje wolne i nie wiem czy tak zadziała :roll: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Dwa zewnętrzne gniazda na oko podpasują, jedno zostaje wolne i nie wiem czy tak zadziała bardzo wątpliwe, prawie wszystkie piny w ECU są obsadzone, i jeżeli brak jednej wtyczki..... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 bardzo wątpliwe, prawie wszystkie piny w ECU są obsadzone, i jeżeli brak jednej wtyczki..... :sad: Czyli przekładka wiązki będzie konieczna :mad: co za tym idzie Legacy jako dawca silnika odpada bo pewnikiem wiązka nie będzie pasować do imprezy :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Raczej nie, nawet z powodu samego licznika, który ma: 1.inny kształt, 2.inne kostki do podłączenia dlatego swapy motorów w autach, które nie są same w sobie jakimiś rarytasami, jak RA czy Type R, są średnio opłacalne ze względu na występujące różnice i ilość roboty z tym związanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Wiktor robił taką przekładkę: musisz tylko sprawdzić na ile ma wtyczek: 1 lub 2. jeśli chodzi o wtyczki to u mnie było 3 lub 4 do teo z starego silnika podmieniłem czujnik położenia wału bo wtyczka też była inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Qba25, Tak komputer też podmieniałem. Podaj więcej danych, który rok Twojej imprezy, od jakiego auta silnik (rocznik model). Ecu przekładałeś, ile ma kostek? Moja poprzednia impreza była z 1993 roku i miała silnik 1,6 a wkładałem silnik 2,0 115KM - nie pamiętam teraz ilości wtyków. W każdym razie miałem do zrobienia rozrząd i dwie uszczelki głowicy więc kupiłem cały silnik. A silnik kupiłem z 1998r. - i wszystko pasowało W razie czego pytajcie... [ Dodano: Pon Mar 22, 2010 5:53 pm ] Czyli przekładka wiązki będzie konieczna co za tym idzie Legacy jako dawca silnika odpada bo pewnikiem wiązka nie będzie pasować do imprezy Ja nie przekładałem elektyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Jestem świeżo po przekładce silnika w Imprezie '94, poj. 1.6 na 2.0. Dawca: Legacy '93, 2.0 (dzięki Roman Urban) Cała operacja trwała dwa popołudnia (3h + 5h) i potrwa jeszcze 2h trzeciego popołudnia. Różnice między silnikami są niewielkie, 2.0 ma EGR, inną przepustnicę, inaczej rozwiązane podgrzewanie przepustnicy, czujnik spalania stukowego, kolektor dolotowy o innych parametrach, inne wtryski, inne okablowanie i co najważniejsze inne koło napędu rozrządu!!!! Aby wszystko zagrało z silnika 1.6 przełożyłem do 2.0: - przepustnicę (inna kostka czujnika położenia przepustnicy i silnik krokowy którego nie było w legacy), pasuje ale niestety ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż ta z 2.0 - koło napędu rozrządu (inne rozmieszczenie punktów zapłonu) - okablowanie silnika (inne kostki czujnika przepustnicy, silnika krokowego, czujnika położenia wału, kostki wtrysków te pasowały) Dodatkowo wymontowałem EGR, a w jego miejsce wstawiłem gustowną zaślepkę z blachy 2mm. Komp silnika został od 1.6, jak na razie "check" się nie pali, zobaczymy co będzie dalej, teoretycznie powinien dać radę. Na dziś dzień wiem tylko, że silnik odpalił, muszę do reszty poskręcać auto, jutro testy w ruchu na pewno zdam relację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Ciekawy jestem relacji U mnie cierpliwie czeka na przekładkę EJ22 , zastąpi EJ18. Wszelkie informacje będą przydatne Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Wrzucajcie takie info. Może wykreujecie nową modę SWAPową. EJ18 ->EJ22 Też mi taki pomysł chodzi po głowie od kilku dni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 a ja zrobiłem EJ20 na EJ20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 A ja EJ20 na EJ205 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 a ja zrobiłem EJ20 na EJ20 Czuć różnicę :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 a ja zrobiłem EJ20 na EJ20 Czuć różnicę :?: czuć, bo nie bierze litra oleju na sto kilometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Jestem po testaci i powiem, że jest nieźle, jednak nie do końca dobrze. Setup: wtryskiwacze 2.0 i regulator ciśnienia paliwa 2.0 - nie jedzie jak trzeba, czarny dym z wydechu, za bogata mieszanka. Przełożyłam regulator ciśnenia paliwa od 1.6 i auto zaczęło przyspieszać jak należy, jednak mieszanka ciągle jest za bogata. Na biegach 1, 2, 3 przyspiesza jak trzeba (mam bezpośrednie porównanie z 2.0 125KM), na 4 i 5 biegu potrafi się przyusić przy pełnym otwarciu przepustnicy, przy umiarkowanym dodawaniu gazu jest ok, wolne obroty utrzymuje ok, jednak po przegazówce spadają poniżej normy i po chwili się stabilizują. Do tego trzeba odpalać z lekkim dodaniem gazu. Jest też dość wyczuwalna poprawa momentu w dolnym zakresie obrotów. Plan na weekend to przekładka wtryskiwaczy 1.6 z regulatorem ciśnienia od 2.0. Jeśli to nie pomoże, spróbuję użyć nastawny regulator ciśnienia paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Mniej roboty byś miał chyba przekładając kompletną wiązkę i kompa sterującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 aflinta, naczytałem się za dużo noasic.com, tam dają piszą, że komp 1.8 daje radę wysterować nawet silnik 2.5. Tak czy inaczej, okazało się, że na 99,9% problemem był przepływomierz - check ładnie wymrugał błąd numer 23, po odpięciu przepływki silnik pracuje dużo lepiej. Kolejny update jak założę sprawn przepływomierz . Update Przepływka doszła, poprawa niewielka. Wychodzi na to, że komp od 1.6 nie daje rady z silnikiem 2.0 na wtryskach od 2.0 podaje za dużo paliwa, na wtryskach 1.6 nie ma pełnej mocy (za mało paliwa), dodatkowo na zimnm silniku dławi się przy pełnym otwarciu przepustnicy. Puki co mam mieszane uczucia i raczej tak tematu nie zostawię. Widzę dwa rozwiązania, kupić świnkę i dobrze wysterować silnik lub przełożyć całą wiązkę i kompa 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Przekładka wiązki jest najlepsza - zaadaptujesz ewentualnie kilka wtyczek, ale będziesz miał właściwego kompa do właściwego silnika I nie wydasz kasy na zbędne przepływki i inne sprawne elementy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się