GRAF Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Czy mozna tak poprostu zastapic silnik 1.8 wersja 2.0? pasuje wszystko P&P?? kolektory i osprzet bedzie z 1.8 chodzi mi o podmiane samego silnika. Skrzynia ma zostac z 1.8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Dlaczego nie na 2.5 od razu? I moze sam blok podejdzie do glowic 1.8, bylo by mniej pracy bo osprzet zostaje stary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 mam sporo czesci do takiego swapa jak cos.... ale nie mam pojecia jak wyglda 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 kompa nie trzeba podmieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Dlaczego nie na 2.5 od razu? I moze sam blok podejdzie do glowic 1.8, bylo by mniej pracy bo osprzet zostaje stary. Myslalem o 2.5 ale chce zamienic caly silnik nie robic z dwoch jeden bo to sie nie oplaca, nie wiem tez czy skrzynia z 1.8 z redutkorem wytrzyma moment silnika 2.5? Chce to zrobic w miare tanio dlatego cala instalacja ma zostac ta ktora jest obecnie wiazki itd, z tego co mi mowili to silnik 2.0 do 97r powinien pasowac do mojego osprzetu, a glownym powodem zmiany jest to ze potrzeba mi wiecej momentu podczas jazdy w lekkim terenie. [ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 8:22 pm ] mam sporo czesci do takiego swapa jak cos.... ale nie mam pojecia jak wyglda 1.8 Szkoda ze jestes z 2 konca Polski, generalnie ceny silnikow to 1-2tys, chce zostawic swoje ecu i cala elektryke ale nie wiem czy to bedzie dzialac? Silniki 1.6 do 2,0 wygladaja tak samo. Po jakim przebiegu masz silnik? z ktorego roku jaka wersja 115 czy 125KM, masz do tego ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 a jest w ogole sens 1.8 na 2.0 podmieniac? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Bez sensu, kupa roboty i efekt też kupa.... cały motor z osprzętem to miesiąc roboty, musisz mieć absolutnie wszystko, a przełożenie samego bloku ewentualnie wykonalne, ale po co? Odradzam z pełnym przekonaniem...! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 a jest w ogole sens 1.8 na 2.0 podmieniac? :roll: mimo ze to tylko 12KM na papierze to jest sens [ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 10:39 pm ] Bez sensu, kupa roboty i efekt też kupa.... cały motor z osprzętem to miesiąc roboty, musisz mieć absolutnie wszystko, a przełożenie samego bloku ewentualnie wykonalne, ale po co? Odradzam z pełnym przekonaniem...! z tego co sie dowiadywalem u Gawina to 1 dzien roboty, zostaje moj osprzet i kolektory wiazka itd ... sprawa taka ze 1.8 nie lata bokami na łace i zaoranym polu a 2.0 juz lata teraz tez juz mysle o 2.2 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 zostaje w tym przypadku całe zasilanie i sterownaie od 1,8 i po założeniu samego silnika bez jego osprzętu, czyli bloku z głowicami, i nie będziesz miał takiej mocy jak oryginalny 2L z całym osprzętem, zapomnij o tym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 zostaje w tym przypadku całe zasilanie i sterownaie od 1,8 i po założeniu samego silnika bez jego osprzętu, czyli bloku z głowicami, i nie będziesz miał takiej mocy jak oryginalny 2L z całym osprzętem, zapomnij o tym.... głownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba ) jak sie da to ECU zmienie jesli pasuje P&P do wiazki, szoda ze nikt tego nie przerabial na forum bo bylo by latwiej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 glownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba ) Bedzie brakowalo paliwa, wiec moze byc w calym zakresie gozej niz z 1,8l. Najprosciej bedzie wsadzic jakas "swinke" i zestroic to na nowo. Ale to tez kosztuje i nie wiem czy zaoszczedzisz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 głownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba ) jak sie da to ECU zmienie jesli pasuje P&P do wiazki, szoda ze nikt tego nie przerabial na forum bo bylo by latwiej :wink: Myślę ze szukaj 2.2l z Legacy 136KM Legacy ma z tym silnikiem 9.0s do 100 a z 2.0 115KM ma 11s. A Impreza jest lżejsza wiec może nawet by zeszła to 8s czyli prawie 4s mniej niż 1.8l, a 4skundy mniej to naprawdę dużo wiec zdecydowanie lepiej będzie chodzić bokami :grin: Niby swapa z EJ18 na EJ22 można prosto zrobić http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#691007 Jak coś nie wyjdzie to może kupisz moją Impreze i spróbujesz drugi raz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 dzieki za linka, masz pomuka :wink: 2.2 to niezla opcja, auto ma byc wolnossace i miec skrzynie z reduktorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 auto ma byc wolnossace i miec skrzynie z reduktorem ..no to EJ22 będzie ok bo niby pasuje skrzynia od 1.8. Potrzeba tylko silnika i kompa wiązka zostaje ta sama bynajmniej tak jest napisane w linku ważne zeby Phase1 z Phase1 podmieniać. A może węższe i mniejsze kola by Ci pomogły.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam Wykopałem temacik bo też planuję takiego swap-a i jestem ciekaw czy coś z tego wyszło. GRAF, udało się? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam Wykopałem temacik bo też planuję takiego swap-a i jestem ciekaw czy coś z tego wyszło. GRAF, udało się? Pozdrawiam nie nawet nie robilem i raczej nie bede bo lepiej kupic taniego GTeka bo duzo lepiej sie takim lata po sniegu niz pozbawionym szpery tylnej i stabi GLem. GL za to w teren jest swietny nie duzo gorszy od Forka (przynajmniej moj) i jako taki wszedolaz to z 1.8 dziala ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Szkoda, no ale to nic Trzeba będzie samemu przecierać szlak Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Koledzy ja od paru miesięcy mam w swojej imprezie silnik 2.2 z legacy . Taka przekładka to zadna filozofia. Ja zrobiłem to w dwa wieczory, w sumie może 6 - 7 godzin. Skrzynia biegów i kolektory pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Wiktor, możesz napisać coś więcej? Jaki silnik miałeś wcześniej? Co ze zmianą jednostki sterującej/wiązki? i najważniejsze, jak wrażenia z jazy? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Co do braku paliwa, to w praypadku zmiany z 1.8 na 2.0 a moze nawet na 2.2l wystarczyc powinien nastawny regulator cisnienia paliwa i dobra pompa aby zwiekszyc dawke paliwa konieczna ze wzgledu na wieksza pojemnosc. Warunek to to, ze nie ma przeplywki w siliku a jest MAP sensor. Oczywiscie pomiar AFR konieczny aby to dobrze ustawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Auto to impreza z 1996r. Wyjechała z fabryki jako 2.0l ale poprzedni własciciel zmienił silnik na 1.8l u mnie ten silnik pośmigał jeszcze ponad pół roku i wyzioną ducha. Chciałem wrócic do 2.0 ale znalazłem 2.2 i postanowiłem spróbować. Wiązka pozostała stara, przepiołem tylko komputer od 2.2. Pozostałem przy starym kolektorze ssącym ponieważ mam w aucie zasilanie gazem, prościej było podmienić kolektor niż montowac wtryski do kolektora od 2.2 Wrazenia z jazdy: auto dużo dynamiczniejsze,dodatkowe ponad 30 km robi swoje i to czuć szczególnie na niskich obrotach. Co do braku paliwa, to w praypadku zmiany z 1.8 na 2.0 a moze nawet na 2.2l wystarczyc powinien nastawny regulator cisnienia paliwa i dobra pompa aby zwiekszyc dawke paliwa konieczna ze wzgledu na wieksza pojemnosc. Dawką paliwa steruje komputer a nie pompa paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Wiązka pozostała stara, przepiołem tylko komputer od 2.2. Z którego legasia to był silnik i komp? Też się zastanawiam nad podobną przekładką, nie wiem tylko, czy mogę kupić dowolny 2,2, czy też muszę szukać jakiegoś konkretnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorj Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Wiktor super że się odezwałeś Podaj proszę jak najwięcej informacji, ułatwi to sprawę wielu osobom. Trzeba będzie się śpieszyć z kupnem silnika 2.2 bo niedługo wszystkie wymiecie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Silnik był z legacy 1993 kombi z automatem i tu pojawił się problem bo komp miał dodatkowe gniazdo (czwarte) Trzy pozostałe pasowały ale silnik nieodpalał. Podejrzewam że czwarte gniazdo jest od komunikacji się z kompem od skrzyni automatycznej. więc poszukałem kompa od 2.2 z trzema gniazdami i teraz wszystko działa ok. Tak więc mam auto z 1996 z silnikiem z 1993 i kompem z 1995 Trzeba będzie się śpieszyć z kupnem silnika 2.2 bo niedługo wszystkie wymiecie Sam zastanawiam się czy nie kupić jeszcze jednego silnika tak na wszelki wypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Wiktor, jest jeszcze kwestia skrzyni, z tego co piszesz auto oryginalnie miało motor 2,0 więc w twoim aucie pewnie siedzi skrzynia od 2,0 motor 2,2 mocno jej nie nadwyręża. W przypadku przekładki 1,6/1,8 -> 2,2 różnica mocy/momentu jest już większa. No i czy skrzynie 1,6/1,8 są krótsze od tej z 2,0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się