Skocz do zawartości

SWAP z 1.8 na 2.0 lub 2.2 w Imprezie94r- sa jakies problemy?


GRAF

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlaczego nie na 2.5 od razu? I moze sam blok podejdzie do glowic 1.8, bylo by mniej pracy bo osprzet zostaje stary.

Myslalem o 2.5 ale chce zamienic caly silnik nie robic z dwoch jeden bo to sie nie oplaca, nie wiem tez czy skrzynia z 1.8 z redutkorem wytrzyma moment silnika 2.5?

Chce to zrobic w miare tanio dlatego cala instalacja ma zostac ta ktora jest obecnie wiazki itd,

z tego co mi mowili to silnik 2.0 do 97r powinien pasowac do mojego osprzetu, a glownym powodem zmiany jest to ze potrzeba mi wiecej momentu podczas jazdy w lekkim terenie.

 

[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 8:22 pm ]

mam sporo czesci do takiego swapa jak cos.... ale nie mam pojecia jak wyglda 1.8 :P

Szkoda ze jestes z 2 konca Polski, generalnie ceny silnikow to 1-2tys, chce zostawic swoje ecu i cala elektryke ale nie wiem czy to bedzie dzialac? Silniki 1.6 do 2,0 wygladaja tak samo.

Po jakim przebiegu masz silnik? z ktorego roku jaka wersja 115 czy 125KM, masz do tego ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest w ogole sens 1.8 na 2.0 podmieniac? :roll:

mimo ze to tylko 12KM na papierze to jest sens

 

[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 10:39 pm ]

Bez sensu, kupa roboty i efekt też kupa.... :lol: cały motor z osprzętem to miesiąc roboty, musisz mieć absolutnie wszystko, a przełożenie samego bloku ewentualnie wykonalne, ale po co? Odradzam z pełnym przekonaniem...! :lol:

z tego co sie dowiadywalem u Gawina to 1 dzien roboty, zostaje moj osprzet i kolektory wiazka itd ... sprawa taka ze 1.8 nie lata bokami na łace i zaoranym polu a 2.0 juz lata :mrgreen: teraz tez juz mysle o 2.2 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaje w tym przypadku całe zasilanie i sterownaie od 1,8 i po założeniu samego silnika bez jego osprzętu, czyli bloku z głowicami, i nie będziesz miał takiej mocy jak oryginalny 2L z całym osprzętem, zapomnij o tym....

głownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba :mrgreen: ) jak sie da to ECU zmienie jesli pasuje P&P do wiazki, szoda ze nikt tego nie przerabial na forum bo bylo by latwiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba )

Bedzie brakowalo paliwa, wiec moze byc w calym zakresie gozej niz z 1,8l. Najprosciej bedzie wsadzic jakas "swinke" i zestroic to na nowo. Ale to tez kosztuje i nie wiem czy zaoszczedzisz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głownie mi zalezy na momencie z dolu tak ze nie bedzie zle (chyba :mrgreen: ) jak sie da to ECU zmienie jesli pasuje P&P do wiazki, szoda ze nikt tego nie przerabial na forum bo bylo by latwiej :wink:

 

Myślę ze szukaj 2.2l z Legacy 136KM Legacy ma z tym silnikiem 9.0s do 100 a z 2.0 115KM ma 11s. A Impreza jest lżejsza wiec może nawet by zeszła to 8s czyli prawie 4s mniej niż 1.8l, a 4skundy mniej to naprawdę dużo wiec zdecydowanie lepiej będzie chodzić bokami :grin:

 

Niby swapa z EJ18 na EJ22 można prosto zrobić

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#691007

 

Jak coś nie wyjdzie to może kupisz moją Impreze i spróbujesz drugi raz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma byc wolnossace i miec skrzynie z reduktorem

..no to EJ22 będzie ok bo niby pasuje skrzynia od 1.8. Potrzeba tylko silnika i kompa wiązka zostaje ta sama bynajmniej tak jest napisane w linku ważne zeby Phase1 z Phase1 podmieniać. A może węższe i mniejsze kola by Ci pomogły..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam

 

Wykopałem temacik bo też planuję takiego swap-a i jestem ciekaw czy coś z tego wyszło.

GRAF, udało się?

 

Pozdrawiam

nie nawet nie robilem i raczej nie bede bo lepiej kupic taniego GTeka bo duzo lepiej sie takim lata po sniegu niz pozbawionym szpery tylnej i stabi GLem. GL za to w teren jest swietny nie duzo gorszy od Forka (przynajmniej moj) i jako taki wszedolaz to z 1.8 dziala ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku paliwa, to w praypadku zmiany z 1.8 na 2.0 a moze nawet na 2.2l wystarczyc powinien nastawny regulator cisnienia paliwa i dobra pompa aby zwiekszyc dawke paliwa konieczna ze wzgledu na wieksza pojemnosc. Warunek to to, ze nie ma przeplywki w siliku a jest MAP sensor. Oczywiscie pomiar AFR konieczny aby to dobrze ustawic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to impreza z 1996r. Wyjechała z fabryki jako 2.0l ale poprzedni własciciel zmienił silnik na 1.8l u mnie ten silnik pośmigał jeszcze ponad pół roku i wyzioną ducha. Chciałem wrócic do 2.0 ale znalazłem 2.2 i postanowiłem spróbować. Wiązka pozostała stara, przepiołem tylko komputer od 2.2.

Pozostałem przy starym kolektorze ssącym ponieważ mam w aucie zasilanie gazem, prościej było podmienić kolektor niż montowac wtryski do kolektora od 2.2

Wrazenia z jazdy: auto dużo dynamiczniejsze,dodatkowe ponad 30 km robi swoje i to czuć szczególnie na niskich obrotach.

Co do braku paliwa, to w praypadku zmiany z 1.8 na 2.0 a moze nawet na 2.2l wystarczyc powinien nastawny regulator cisnienia paliwa i dobra pompa aby zwiekszyc dawke paliwa konieczna ze wzgledu na wieksza pojemnosc.

Dawką paliwa steruje komputer a nie pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka pozostała stara, przepiołem tylko komputer od 2.2.

Z którego legasia to był silnik i komp?

Też się zastanawiam nad podobną przekładką, nie wiem tylko, czy mogę kupić dowolny 2,2, czy też muszę szukać jakiegoś konkretnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był z legacy 1993 kombi z automatem i tu pojawił się problem bo komp miał dodatkowe gniazdo (czwarte) Trzy pozostałe pasowały ale silnik nieodpalał. Podejrzewam że czwarte gniazdo jest od komunikacji się z kompem od skrzyni automatycznej. więc poszukałem kompa od 2.2 z trzema gniazdami i teraz wszystko działa ok.

Tak więc mam auto z 1996 z silnikiem z 1993 i kompem z 1995 :lol:

 

Trzeba będzie się śpieszyć z kupnem silnika 2.2 bo niedługo wszystkie wymiecie

Sam zastanawiam się czy nie kupić jeszcze jednego silnika tak na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiktor, jest jeszcze kwestia skrzyni, z tego co piszesz auto oryginalnie miało motor 2,0 więc w twoim aucie pewnie siedzi skrzynia od 2,0 motor 2,2 mocno jej nie nadwyręża. W przypadku przekładki 1,6/1,8 -> 2,2 różnica mocy/momentu jest już większa. No i czy skrzynie 1,6/1,8 są krótsze od tej z 2,0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...