Thomas Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Zajrzałem dzisiaj do filtra powietrza (samochód to Forester 2.5XT 2007) i cały był jakby wilgotny od oleju. Na pierwszy rzut oka to pomyslałem że to jakiś jest K&N albo coś podobnego. No wiecie, taki co go się nie wymienia tylko myje i nawilża w oleju. Obejrzałem cały i żadnych szczególnych napisów nie było. Dmuchnąłem go trochę sprężonym powietrzem to całe płaty sklejonego brudu odpadały. Filtr ma przebieg jakieś 14000km i rok czasu. Zakładając że jest to normalny filtr (normalny to zakładam papierowy co się wymienia, a nie myje i nawilża) to czy może on dostawać jakąś mgłę oleju i potem tak wyglądać? Czy zjawisko to oznacza początek końca czegoś w silniku? dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Może, raczej nie ma obaw do większego strachu.... jak będzie po 1k km tak brudny, to już wtedy zacznij się bać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 On filtruje między innymi oleiste cząstki stałe pochodzące ze spalania oleju napędowego. To one są tłuste i odpowiadają za zaolejenie filtra i obudowy filtra po stronie brudnej. W przypadku filtrów słabej jakości brudzą też m. in. przepływomierz. Ja wymieniam filtr każdorazowo po 10 tys. km. To co wyciągam faktycznie nie przypomina już tego co wkładałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 On filtruje między innymi oleiste cząstki stałe pochodzące ze spalania oleju napędowego Ale co to ma wspólnego z Forkami benzynowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 On filtruje między innymi oleiste cząstki stałe pochodzące ze spalania oleju napędowego Ale co to ma wspólnego z Forkami benzynowymi? a tam, się czepiasz....Forester to Forester..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 crem napisał/a: On filtruje między innymi oleiste cząstki stałe pochodzące ze spalania oleju napędowego Ale co to ma wspólnego z Forkami benzynowymi? _________________ To ma wspólnego że często jeździ za jakimś dyszlem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Obejrzałem cały i żadnych szczególnych napisów nie było. Dmuchnąłem go trochę sprężonym powietrzem to całe płaty sklejonego brudu odpadały.Filtr ma przebieg jakieś 14000km i rok czasu. Ja filtr powietrza wymieniam za każdym razem przy wymianie oleju, czyli co 9-10 tyś. Często ma na środku tłustą plamę. Na pewno na tym filtrze zrobiłeś 14 tyś.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 masz pękniety tłok , niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 masz pękniety tłok , niestety Ja czy Thomas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 masz pękniety tłok , niestety Ja czy Thomas? Thomas :roll: , to że jest kilka kropel oleju, czy jest tłustu to normalne, natomiast z tego co On mówi ma olej w filtrze i pewnie obudowie, to świadczy o przedmuchach ze skrzyni korbowej i olej gromadzi sie w dolocie, a jak jest jej na tyle dużo to zcieka do filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 carfit napisał/a: masz pękniety tłok , niestety Ja czy Thomas? Pewnie Thomas, bo silnik 2,5T ma taki przywilej :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ufff. Dobrze, że mam 2.0 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ufff.Dobrze, że mam 2.0 :razz: nie ciesz sie bardzo , panewki Cie czekaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 a mnie co czeka? ja mam 2,5TDI..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 a mnie co czeka? ja mam 2,5TDI..... Wymiana silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek_Jr Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 emotorsport napisał/a: a mnie co czeka? ja mam 2,5TDI..... Wymiana silnika raczej całego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 To ma wspólnego że często jeździ za jakimś dyszlem O tym zapomniałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 crem napisał/a: On filtruje między innymi oleiste cząstki stałe pochodzące ze spalania oleju napędowego Ale co to ma wspólnego z Forkami benzynowymi? _________________ To ma wspólnego że często jeździ za jakimś dyszlem No co Wy?!? Nie po to kupiłem Forestera żeby jeździć za dyszlami. Teraz mam dyszla i mi styka... [ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 2:14 pm ] Obejrzałem cały i żadnych szczególnych napisów nie było. Dmuchnąłem go trochę sprężonym powietrzem to całe płaty sklejonego brudu odpadały.Filtr ma przebieg jakieś 14000km i rok czasu. Ja filtr powietrza wymieniam za każdym razem przy wymianie oleju, czyli co 9-10 tyś. Często ma na środku tłustą plamę. Na pewno na tym filtrze zrobiłeś 14 tyś.? Cholera wie ile km zrobił poprzedni właściciel. Samochód teraz ma 58500 to wnioskuję że od poprzedniego przeglądu (przy 45000) ma zrobione około 14000km. Jak jest na prawdę, nie wiem. Zamontuję nowy filtr i będę obserwować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 a mnie co czeka? ja mam 2,5TDI..... Wymiana silnika pytanie było do carfita, ale dziękuję za odpowiedź [ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 2:17 pm ] emotorsport napisał/a: a mnie co czeka? ja mam 2,5TDI..... Wymiana silnika raczej całego auta po czym wnosisz? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 masz pękniety tłok , niestety Ja czy Thomas? Thomas :roll: , to że jest kilka kropel oleju, czy jest tłustu to normalne, natomiast z tego co On mówi ma olej w filtrze i pewnie obudowie, to świadczy o przedmuchach ze skrzyni korbowej i olej gromadzi sie w dolocie, a jak jest jej na tyle dużo to zcieka do filtra. Nie strasz mnie Obudowa filtra od wewnątrz jest czysta i sucha. Tylko filtr taki wilgotny. Kiedyś miałem w CCS filtr K&N i dlatego mi się tak skojarzyło. Zupełnie jak by ktoś nawilżył filtr olejem. Sam filtr i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 masz pękniety tłok , niestety Ja czy Thomas? Thomas :roll: , to że jest kilka kropel oleju, czy jest tłustu to normalne, natomiast z tego co On mówi ma olej w filtrze i pewnie obudowie, to świadczy o przedmuchach ze skrzyni korbowej i olej gromadzi sie w dolocie, a jak jest jej na tyle dużo to zcieka do filtra. carficie, w tym przypadku nie jest chyba aż tak źle, przy większym przebiegu każdy silnik trochę dmucha, i lekka mgła olejowa z odmy wraca do filtra, i może go upaprać, ale jak dzieje się to na przestrzeni kilku-kilkunastu tys. km, nic złego, chyba że dmucha żywym olejem, aż cieknie, to już jest raczej pozamiatane.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się