pmlody Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Tak sobie gadalem ze znajoma ostatnio o alpach i zeszlo na obowiazkowe zakladanie lancuchow zima. I wlasnie jak to jest w samochodach AWD?? bo z tego co wiem to lancuchy sie zaklada na kola napedzane... czyli zakladam na wszystkie 4?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Tak sobie gadalem ze znajoma ostatnio o alpach i zeszlo na obowiazkowe zakladanie lancuchow zima. I wlasnie jak to jest w samochodach AWD?? bo z tego co wiem to lancuchy sie zaklada na kola napedzane... czyli zakladam na wszystkie 4?? Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że AWD są zwolnione z obowiązku jazdy na łańcuchach :roll: Sam chętnie dowiem się jak jest na prawdę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 tak - musisz zalozyc na wszystkie 4 - przerabialem juz temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gzyp1 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 tak - musisz zalozyc na wszystkie 4 - przerabialem juz temat. Chyba raczej nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przód. Tak samo stoi w instrukcji obsługi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 a co z roznica obwodow kol?? zima = ciezsze warunki + spora roznica w obwodzie i wiskoza mowi papa?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 a co z roznica obwodow kol?? zima = ciezsze warunki + spora roznica w obwodzie i wiskoza mowi papa?? czy na łańcuchach robisz setki km z wielkimi prędkościami? śmiem twierdzić, że wiskoza nie jest tak cholernie delikatną materią, żeby miał ją szlag trafić po 20km przejechanych na łańcuchach. spora różnica? ile łańcuchy dodają w średnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Chyba raczej nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przód. Tak samo stoi w instrukcji obsługi. W instrukcji do Forka, też jest napisane, że wyłącznie na przód Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 siekla, nie całkiem. Nie dotarłem do informacji dotyczących subaru, ale przy audi quattro jest informacja, że łańcuchy zakłada się na przednie (skrętne) koła, nie trzeba na wszystkie 4. Dokładnie tak, jak piszą: Chyba raczej nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przód. Tak samo stoi w instrukcji obsługi. W instrukcji do Forka, też jest napisane, że wyłącznie na przód A jeśli chodzi o wisko, zgadzam się z DNLem a co z roznica obwodow kol?? zima = ciezsze warunki + spora roznica w obwodzie i wiskoza mowi papa?? Nie martw się, nie ma problemu. Łańcuchy zakładasz na śliskiej nawierzchni. Wiskoza znacznie bardziej dostaje w tyłek przy zawracaniu na asfalcie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 nie wiem nie znam sie na wiskozach po prostu sie pytam... a na lancuchach mozna spore odleglosci zrobic w gorach... ;> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 a na lancuchach mozna spore odleglosci zrobic w gorach... ;> ale i tak masz Vmax ograniczoną dość poważnie...nie przejmował bym się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 mowisz... no dobra moje pierwsze auto awd wiec nie wiem co mozna a co nie dlatego pytam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 A można przyszpanować napędem i nie zakładać łańcuchów, czy lepiej nie ryzykować :?: :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Na oblodzonych / górskich drogach nawet z dobrą oponą zimową AWD nie zaszpanujesz. Chyba, że masz opony z kolcami, co jest dozwolone chyba tylko w Finlandii, ale tam nie ma za bardzo gór... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 tam gdzie jest wymagane to wole zalozyc niz sie tlumacyzc w jezyku ktorego nie znam ze to super auto i nie potrzebuje lancuchow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Na oblodzonychoblodzonych owszem, ale ze zwykłym śniegiem chyba da rady.... :?: :roll: Pytania czysto teoretyczne :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Na zwykłym lub nawet ubitym śniegu pewnie AWD z dobrą zimówką dałby radę, ale jakbym miał jechac po górskich serpentynach tuż nad przepaścią to wolałbym mimo wszystko mieć łańcuchy... AWD jest fajne ale to nie jest gwarancja 100% przyczepności i sterowalności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 A ja zakładam na zimę kolce i mam śliskość w głębokim poważaniu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 A ja zakładam na zimę kolce i mam śliskość w głębokim poważaniu.... Powinieneś o tym pisać w nielegalu a nie tu :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Dlaczego? Zapomniałem napisać, że to tylko do użytku na prywatnych, zamkniętych drogach... :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 moze nie do konca na temat, ale dla mnie ta fotka rządzi, dla wyjasnienia: samochod ponizej ma naped na tyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 moze nie do konca na temat, ale dla mnie ta fotka rządz, dla wyjasneinia samochod ten ma naped na tyl... Obrazek Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 LOL grunt to myślenie :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 tam gdzie jest wymagane to wole zalozyc i tu masz rację. chyba rozmowa nie jest na temat, czy szpanować napędem na lodzie czy nie W Austrii dają dość wysokie mandaty za brak łańcuchów, tam gdzie trzeba je mieć na kołach, nie pamiętam znaków 'NIE DOTYCZY Subarowego S-AWD :)' po prostu, krzyczą że trzeba założyć, zakładasz na przednie koła, jedziesz i unikasz mandatu;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 moze nie do konca na temat, ale dla mnie ta fotka rządzi, dla wyjasnienia: samochod ponizej ma naped na tyl... Obrazek Może nie wystartuje ale na pewno skręci... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 fakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now