Jump to content

AWD a lancuchy...


pmlody

Recommended Posts

Tak sobie gadalem ze znajoma ostatnio o alpach i zeszlo na obowiazkowe zakladanie lancuchow zima. I wlasnie jak to jest w samochodach AWD?? bo z tego co wiem to lancuchy sie zaklada na kola napedzane... czyli zakladam na wszystkie 4?? :)

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie gadalem ze znajoma ostatnio o alpach i zeszlo na obowiazkowe zakladanie lancuchow zima. I wlasnie jak to jest w samochodach AWD?? bo z tego co wiem to lancuchy sie zaklada na kola napedzane... czyli zakladam na wszystkie 4?? :)

 

Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że AWD są zwolnione z obowiązku jazdy na łańcuchach :roll: Sam chętnie dowiem się jak jest na prawdę.

Link to comment
Share on other sites

a co z roznica obwodow kol?? zima = ciezsze warunki + spora roznica w obwodzie i wiskoza mowi papa??

 

czy na łańcuchach robisz setki km z wielkimi prędkościami?

śmiem twierdzić, że wiskoza nie jest tak cholernie delikatną materią, żeby miał ją szlag trafić po 20km przejechanych na łańcuchach.

 

spora różnica? ile łańcuchy dodają w średnicy?

Link to comment
Share on other sites

siekla, nie całkiem. Nie dotarłem do informacji dotyczących subaru, ale przy audi quattro jest informacja, że łańcuchy zakłada się na przednie (skrętne) koła, nie trzeba na wszystkie 4. Dokładnie tak, jak piszą:

Chyba raczej nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przód. Tak samo stoi w instrukcji obsługi.
W instrukcji do Forka, też jest napisane, że wyłącznie na przód

 

A jeśli chodzi o wisko, zgadzam się z DNLem

a co z roznica obwodow kol?? zima = ciezsze warunki + spora roznica w obwodzie i wiskoza mowi papa??

Nie martw się, nie ma problemu. Łańcuchy zakładasz na śliskiej nawierzchni. Wiskoza znacznie bardziej dostaje w tyłek przy zawracaniu na asfalcie...

Link to comment
Share on other sites

Na oblodzonych / górskich drogach nawet z dobrą oponą zimową AWD nie zaszpanujesz.

 

Chyba, że masz opony z kolcami, co jest dozwolone chyba tylko w Finlandii, ale tam nie ma za bardzo gór...

Link to comment
Share on other sites

Na zwykłym lub nawet ubitym śniegu pewnie AWD z dobrą zimówką dałby radę, ale jakbym miał jechac po górskich serpentynach tuż nad przepaścią to wolałbym mimo wszystko mieć łańcuchy...

AWD jest fajne ale to nie jest gwarancja 100% przyczepności i sterowalności.

Link to comment
Share on other sites

tam gdzie jest wymagane to wole zalozyc

i tu masz rację.

chyba rozmowa nie jest na temat, czy szpanować napędem na lodzie czy nie ;)

 

W Austrii dają dość wysokie mandaty za brak łańcuchów, tam gdzie trzeba je mieć na kołach, nie pamiętam znaków 'NIE DOTYCZY Subarowego S-AWD :)'

po prostu, krzyczą że trzeba założyć, zakładasz na przednie koła, jedziesz i unikasz mandatu;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...