Skocz do zawartości

911 turbo, czy warto?


Misiek

Rekomendowane odpowiedzi

Zachęcony przez X'Bike'a, postanowiłem sprawdzić, czy 911 turbo to zupełnie inna liga.

Wczoraj jeździłem wersją z 480-konnym silnikiem. Ogólnie mówiąc- mieszane. Nawet moja żona, wcześniej bojąca się tej jazdy próbnej stwierdziła, że : "nie było fajerwerków". Ale może tak ma być w tym niemieckim samochodzie. A teraz moje wrażenia.

Negatywne:

- brak jazdy z dołu,

- brak (w środku) odgłosu boksera,

- wrażenie dużej wagi auta,

- działający z opóźnieniem tiptronic,

- mało miejsca w środku,

- tandetnie wyglądający "miś" na boczkach drzwi.

Pozytywne:

-ceramiczne hamulce (rewelacja),

-jakość wykonania (oprócz "misia" na drzwiach),

-łatwość manewrowania,

-wygląd,

-zawias (mimo 19").

Podsumowując - szukam okazji na jazdę próbną GT-Rem V space.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą wersją jeździłeś?

Wnioskując z opisu - 997 Tiptronic.

 

Z manualem to jest zupełnie inny samochód. Ten archaiczny Tiptronic właściwie wszytsko psuje. Ceramika super sprawa, tyle, że kosztuje 40kafli. :evil: A jeśli chcesz słyszeć dobrze to i owo - wydech z GT2, albo od TechArta załatwia sprawę. Choć osobiście gdym miał 750kafli na takie auto, kupiłbym Gallardo. Może kiedyś... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic to "stara" konstrukcja.

Tak jak kolega napisał przejedź się autem z manualem lub nową skrzynią PDK to poczujesz różnicę :twisted:

 

Poza tym Porsche jak tak skonstruowane, żeby nie straszyć a przyspieszać!

Przy 250km/h w Imprezie masz wrażenie , że zaraz wszystko się urwie, huk jest taki, że nie słyszysz pasażera a w 911 wydaje się, że jedziesz 100wką :wink:

 

Głos boxera moża za zapre złotych wydobyć i to taki jakiego żaden inny samochód nie produkuje .... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało miejsca w środku,

- tandetnie wyglądający "miś" na boczkach drzwi.

 

Mało miejsca?

 

Ja mam 191cm wzrostu i bezproblemu mogę znaleźć sobie odpowiednia pozycję (no może nie bardzo wiadomo co zrobić z lewą nogą - nadkole)

 

Jak wsiądziesz do Ferrari F 430, LAmbo Gallardo, Astona Martina DB9 - to dopiero docenisz ile miejsca jest w Porsche 911 :!:

 

Ten "miś" na drzwiach jest po to abyś wysiadając ze sportowego samochodu (nisko montowanych foteli) kopał butami w wykładzinę podłogową, a nie skórę lub plastik - dzięki temu nie zostają widoczne ślady butów na drzwiach :roll: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku (kwiecień 2008) jeździłem 911 Turbo. Samochód miał 6000 km i manualną skrzynię. Wrażenie było piorunujące. Jedyną rzeczą jaka mi wtedy przeszkadzała to właścicel auta siedzący obok :mrgreen:

 

Dwa tygodnie temu jeździłem GT2 z przebiegiem 77 tyś km. Faktycznie brakowało mu dołu, ale trzymając auto w górnym zakresie (i tak trzeba) dawało mnóstwo farajdy. Zawias mistrz. I wcale nie tak twardo. Tak czy siak jeździłem zbyt krótko żeby stwierdzić, czy chciałbym mieć na codzień taki samochód :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest całkiem inny.

 

jak spadające ze schodów metalowe wiadro wypełnione złomem :cool:

 

Byłem na zlocie prosiaków na torze w Poznaniu, popatrzyłem, posłuchałem i szału nie ma. Ani seryjne ani torowe nie gadały jakoś rewelacyjnie.

 

Inaczej ma się sprawa jak te sprzęty trzymają się drogi o hamowaniu nawet nie wspominam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk może rozczarowywać ze względu na równoodległościowy kolektor co ja akurat uważam za plus.

 

myślę, że dla większości subarowiczów to jednak różnicę robią dwa dodatkowe cylindy ;)

 

Ale nawet różnica między moim H6, a Porsche jest dość znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś się spodziewa po Porschakach dźwięku zbliżonego do Subarowskiego to się zawiedzie - jest całkiem inny.

 

Ten -> http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... directlink

IMG_9393.JPG

miał lepszy niż Subaru ;-)

Aż sobie zaczekałem na właściciela żeby posłuchać :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mój znajomy ma takie 911 Turbo o jakim mówisz i jeździłem nim pare razy i auto z wyglądu robi wrażenie, zawias tak jak pisałeś sprawuje się naprawde dobrze na Polskich drogach, heble ceramiczne również rewelacja.

Skrzynia działa tak sobie mi osobiście bardziej podoba się tryb sekwencyjny niż automat.

Porsche napewno lepiej wykonane niż Subaru, jak dla mnie w wykonaniu przepaść jest ogromna.

Jeżeli miałbym możliwości to raczej bym był za Porsche :wink: :wink:

 

Dla mnie majstersztykiem Porsche jest model GT2 w najnowszej budzie 997 podajże, podczas wycieczek do Niemiec miałem okazje raz być pasażerem a raz kierowcą tego auta i naprawde w prowadzeniu, w przyspieszaniu i we wszystkim jest przepaść w porównaniu do Turbo i świetna 6-cio biegowa skrzynia biegów, GT2 naprawde marzenie...ale niestety z tego co mi wiadomo to w PL kosztuje 1 milion zł lub nawet troche ponad 1 milion :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu parę próbek dźwięku:

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=plfp8jcZZHw

 

 

 

 

a na dokładkę Carrera GT, którą miałem okazję słyszeć na żywo.... :shock:

 

 

 

ale niestety z tego co mi wiadomo to w PL kosztuje 1 milion zł lub nawet troche ponad 1 milion

 

W Niemczech 190.000 EURO :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wcale nie tak twardo. Tak czy siak jeździłem zbyt krótko żeby stwierdzić, czy chciałbym mieć na codzień taki samochód

 

No właśnie z tym zawieszeniem... kto co lubi. Był rekonesans, ale ...

No nic ładny samochód, pięknie chodzi.

 

a6cf40702734fff5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na mnie ze 3 lata temu ogromne wrażenie zrobiło brzmienie ex-Krukowego, a wtedy Janiszowego GTka ;)

Jak przejeżdżał, to miałem wrażenie, że ziemia drga :mrgreen:

Poza Subaru urzeka mnie dźwięk Mercedesów 6.3 AMG, poezja, gdy się wkręci na obroty...

Carrera GT i Ferrarki budzą we mnie odczucia dość zabawkowego soundu :cool:

 

A no i kiedyś miałem okazję przejechać jakieś 80km w 911 turbo 996.

Auto bardzo mi się podobało, świetna elastyka, sound...No i wykonanie bądź co bądź bije to znane z Subaru/Evo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...