Skocz do zawartości

Subaru wygralo 24h Nurburgring!!


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Czym różnią się te klasy? Bo jak zobaczyłem te wyniki, to :shock: :

 

...

Subaru startuje w klasie SP3T i wykręciło w niej ósmy czas (na 14 aut) - 9:53.914.

...

natomiast najszybszym dieslem jest BMW 320d (9:39.877)

...

 

minimalną masą startową, pojemnością zbiornika paliwa i szerokością opon...

 

D1T to 1000kg, SP3T AWD - 1200kg. Ale jak dużą daje to przewagę w warunkach torowych to nie wiem.... może ktoś zapomniał wyjąć z bagażnika 4 worki cementu przed wjechaniem na tor i mógłby nam podać różnice w czasie okrążenia? ;)

 

Dodatkowo w klasie SP3T wymagane są zwężki i określono maksymalne ciśnienie doładowania, w dieslach nie ma takich ograniczeń:

1 Airrestrictor Durchmesser/diameter [mm] 38,0

2 Airrestrictoren Durchmesser/diameter [mm] 26,9

Ladedruck (maximal)/Boost-pressure (maximum) [mbar] 2400

a tu jest cały regulamin jakby ktoś miał ochotę rozjaśnić temat :)

 

[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 11:00 pm ]

Tymczasem na ringu wyścig trwa już niemal 7h. Subaru radzi sobie bardzo elegancko. Takie oto miejsca zajmowało w klasie i kwalifikacji generalnej po kolejnych godzinach:

 

1h: 7 klasa / gen. 69

2h: 7 klasa / gen. 66

3h: 7 klasa / gen. 63

4h: 5 klasa / gen. 51

5h: 7 klasa / gen. 57

6h: 5 klasa / gen. 47

7h: 5 klasa / gen. 41

 

W klasie SP3T trzy Scirocco z fabrycznego teamu Volkswagena i Audi Raeder Automotive GmbH wyraźnie odstają, kręcąc kółka poniżej 09:30.

Subaru chyba jeszcze nie zeszło poniżej 10:00, więc może jeszcze się rozkręci :)

 

Na szczycie tabeli poprzeplatane trzy 911 i trzy R8, na siódmym miejscu Ford GT. Ten ostatni mozolnie odrabia straty po kolizji w okolicach 6 kółka, kiedy zahaczył o BMW M3, wyleciał nieco z trasy, stracił prowadzenie i zafundował sobie dodatkową wizytę w pit-stopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 21 godzinach Subaru nadal jedzie, zajmując 5 miejsce w klasie i 37 w generalce. Na stronie

teamu w końcu pojawiają się relacje z wyścigu. Koło północy auto wypadło z trasy i się nieco poobijało, naprawy zajęły 24 minuty.

Dzięki zastosowanej taśmie klejącej auto wygląda na weterana ;)

 

Scirocco #117 z fabrycznego teamu VW zdaje się zakończyło wyścig, niestety, na czwarte miejsce wkoczyło Evo X z ok. 7 minutami przewagi nad STI.

 

Ford GT w międzyczasie się zepsuł. W czołówce nuda, same porsche i audi r8 ;) Z ciekawszych aut bmw z4m jedzie 10te, nissan z33 - 12, najszybsze scirocco 16, aston martin V12 na 21 miejscu i najszybsze bmw 320 diesel na 28 :)

 

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 7:45 pm ]

koniec! Team zdążył jeszcze wyjąć 1 minutę kary za zbyt szybki przejazd przez aleję serwisową. Po 24h i 133 kółkach zakończył wyścig na 5 miejscu w klasie SP3T i 33 w klasyfikacji ogólnej. Well done :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prototyp, ale wyscigowy. I ze znacznie wieksza moca. Przygotowany praktycznie przez fabrykę. A szczegolnym osiagnieciem jest juz osiagniece mety, o czym swiadczy fakt, ze ze 170 zalog dojechalo jedynie 118.

 

Oprocz tego, za STI znalazly sie m.in.takie samochody:

 

Aston Martin Vantage

911 GT3 Cup

BMW M3 GTR

Audi RS4

Alpina B6

Nissan 370Z

 

wszystkie w specyfikacji wyścigowej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jesteśmy tu po to, żeby zweryfikować naszą wiedzę i zdobyć trochę doświadczenia" mówił mi manager PR Subaru Europe, David Dello Stritto. "Tu nie chodzi o walkę o czołową lokatę, z resztą trudno konkurować prawie seryjnym autem z typowo wyścigowymi Scirocco i resztą. Dlatego nie nadajemy temu też zbyt dużego rozgłosu medialnego."

 

Trochę dziwi mnie takie podejście, oczekiwałbym trochę więcej od teamu Subaru. Jeżeli bierze się udział w jakiś zawodach to przede wszystkim po to aby powalczyć o zwycięstwo a nie sobie dupę powozić. Czy dla marki z takimi tradycjami rajdowymi tak trudno jest przygotować auto, które mogłoby nawiązać walkę z najlepszymi. Ulec Evo to nie wstyd ale przegrać z Volkswagenem :shock: Tak, tak zaraz ktoś powtórzy, że Scirocco to typowo wyścigowy wóz, a STI to seria" :mad: A ja zapytam jeszcze raz, a kto bronił Subaru z STI zrobić wyścigówkę.

Mimo pewnego rozczarowania i niedosytu gratuluję załodze zajęcia 5 miejsca w swojej grupie. Następnym razem na pewno będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę dziwi mnie takie podejście, oczekiwałbym trochę więcej od teamu Subaru. Jeżeli bierze się udział w jakiś zawodach to przede wszystkim po to aby powalczyć o zwycięstwo a nie sobie dupę powozić. Czy dla marki z takimi tradycjami rajdowymi tak trudno jest przygotować auto, które mogłoby nawiązać walkę z najlepszymi. Ulec Evo to nie wstyd ale przegrać z Volkswagenem :shock: Tak, tak zaraz ktoś powtórzy, że Scirocco to typowo wyścigowy wóz, a STI to seria" :mad: A ja zapytam jeszcze raz, a kto bronił Subaru z STI zrobić wyścigówkę.

Mimo pewnego rozczarowania i niedosytu gratuluję załodze zajęcia 5 miejsca w swojej grupie. Następnym razem na pewno będzie lepiej.

Czy myślisz ze w swoim drugim starcie w takich zawodach, team Subaru od razu dostał nie limitowany budżet, żeby budować auto, które by mogło startować w najmocniejszej klasie ?

Poza tym, co to oznacza przegrać z VW ? Jeśli chodzi o wyścigi to chyba VW ma większe doświadczenie (zwłaszcza biorąc pod uwagę m.in. Seata i Audi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plejadek, samochod byl wystawiony przez STI, nie przez Subaru, co znaczy ze zasoby finansowe mieli mniejsze. Poza tym niewykluczone, ze "na gorze" ktos stwierdzi ze warto wziac sie za to z wiekszymi ambicjami, bo wyniki juz teraz sa dobre i za sezon lub dwa zobaczymy na Nurburgringu duzy team z dwoma wyscigowymi Subarakami i topowymi kierowcami.

 

Kryzys sie do tego czasu moze skonczy, a miliony juz nie beda plynely do WRC, wiec moze, moze... my mozemy jedynie trzymac kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, co to oznacza przegrać z VW ? Jeśli chodzi o wyścigi to chyba VW ma większe doświadczenie (zwłaszcza biorąc pod uwagę m.in. Seata i Audi).

 

Volkswagen rozegrał to lepiej marketingowo, wyścig potraktował poważnie i dobrze przygotował samochody. I co osiągnął? Ze swojej nowości Scirocco, czyli GTI dla panienek, który w Polsce chyba występuje w najmocniejszej wersji 200KM, zrobił zmutowaną superwyścigówkę. Jakie znaczenie wygranie tego wyścigu ma dla imagu i sprzedaży nie muszę mówić. A fakt, że mutant, który wygrał nie ma nic współnego z serią ..... kogo to obchodzi.

 

samochod byl wystawiony przez STI, nie przez Subaru, co znaczy ze zasoby finansowe mieli mniejsze

 

Wydaje mi się, że tego rodzaju prestiżowe zawody wygrywa się w momencie podejmowania decyzji o wysokości "wkładu finansowego", a przynajmniej ta decyzja ma niebagatelny wpływ, nie umniejszając oczywiście roli, umiejętności i doświadczenia kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie znaczenie wygranie tego wyścigu ma dla imagu i sprzedaży nie muszę mówić.

 

 

Nie musisz, a nawet nie potrafisz. Tego nikt nie potrafi - taki rodzaj dzialalnosci marketingowej niestety ma niewymierne korzysci :(

 

Wydaje mi się, że tego rodzaju prestiżowe zawody wygrywa się w momencie podejmowania decyzji o wysokości "wkładu finansowego", a przynajmniej ta decyzja ma niebagatelny wpływ, nie umniejszając oczywiście roli, umiejętności i doświadczenia kierowców.

 

Masz poniekąd rację. Nie zapominaj jednak o tym, że nie w celu wygrania STI tam wystartowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale mnie uczyli, ze startuje sie zawsze po to, zeby wygrac.

Nie zawsze sa na to realne szanse, ale start z zalozeniem, ze "liczy sie udzial" to wyrzucone pieniadze.

 

Fajne, dobre miejsce seryjnego Subaru i tyle. Niestety za rok malo kto bedzie pamietal, ze VW bylo nieseryjne, a STi 'seryjne'. Jak to mowili polscy komentatorzy sportowi: "wynik poszedl w swiat".

 

Zyczac Subaru sukcesow,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jakby jeszcze wystartował wypasiony Logan, zdobywający Top 10, to już w ogóle forum trzeba by było zamknąć w obliczu 'KLĘSKI' STI :lol:

Co do tego wyniku, nie wiem za bardzo jak on poszedł w świat, czy ktokolwiek widział jakikolwiek nagłówek 'STI przegrało z Scirocco' ? Ja mogę dopisać inne Alpina B6 prawie pokonana przez E90 320d, BMW 335d pokonane przez BMW 330d (paradoks :D )...

 

No ale tak na poważnie, to tego typu wyścig powinniśmy chyba rozpatrywać w innych kategoriach. Przecież o końcowym rezultacie, decyduje nie tylko 'szybkie' auto, ale i niezawodne. Co za tym idzie bardzo dobry team. Nie wiem czy ktokolwiek interesujący się tego typu wyścigami odnotuje zwycięstwo Scirocco nad STI. Może jeszcze zróbmy listę pokonanych przez tego VW czyli masa Porsche 911 GT3 cup, fabryczne Audi R8 LMS, Aston Martin V12 Vantage itd.

ps. podejrzewam, że team STI chciał zająć jak najlepsze miejsce, jedyne co może martwić to miejsce za Lancerem ;-)

ps2. czekam na reklamy VW dokumentujące ich zwycięstwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, nie dorabiam żadnej teorii, tylko powtarzam to, co mówiły osoby reprezentujące team przed wyścigiem.

 

Ale jak zwykle, TY wiesz lepiej. Zastanów się trochę nad tym, jaki obraz samego siebie kreujesz na forum i jak to inni odbierają, bo wydaje mi się, że nie jestem jedynym, którego to zaczyna razić.

 

edit: literówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ;-) subaryn ma byc malo ;-) bo zaniedlugo koksy sie na subaru przesiada i bedzie wiocha ;/ ;/

 

nie ma byc za duzo ;-) to bedzie powodowac pewna dodatkowa unikalnosc i wyjatkowosc na drodze jak jest teraz ;-) a jak sie tego namnozy to bedzie pelno tego...

 

bo jak bedize wiecej to ludize sie przyzwyczaja ;/ i subaru stanie sie fiatem/vw/ a to nie o to chodzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Znów czas zacząć przygotowania do tegorocznego wyścigu. Zaprezentowany został zespół STI, w tym roku oprócz tradycyjnie już zasiadających za sterami Imprezy Kazuo Shimizu i Toshihiro Yoshida, zobaczymy również Niemca Marcel Engles i Holendra Carlo van Dam. Samochód jak co roku jest w gruncie rzeczy seryjną Imprezą STI z wybebeszonym wnętrzem. Pomimo tak skromnej specyfikacji w ubiegłym roku nie dość że udało się dojechać do mety, to jeszcze pobić topowe wyścigowe maszyny (m.in. Lexusa LF-A). Zobaczymy co przyniesie rok 2010 :)

 

Zapraszam na stronę internetową: http://www.subaru-msm.com/global/NBR24H ... chine.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów czas zacząć przygotowania do tegorocznego wyścigu. Zaprezentowany został zespół STI, w tym roku oprócz tradycyjnie już zasiadających za sterami Imprezy Kazuo Shimizu i Toshihiro Yoshida, zobaczymy również Niemca Marcel Engles i Holendra Carlo van Dam. Samochód jak co roku jest w gruncie rzeczy seryjną Imprezą STI z wybebeszonym wnętrzem. Pomimo tak skromnej specyfikacji w ubiegłym roku nie dość że udało się dojechać do mety, to jeszcze pobić topowe wyścigowe maszyny (m.in. Lexusa LF-A). Zobaczymy co przyniesie rok 2010 :)

 

Zapraszam na stronę internetową: http://www.subaru-msm.com/global/NBR24H ... chine.html

uzupelniajac powyzszy wpis :arrow: http://www.orient-watch.com/press_release/20100427.pdf :D

 

sstt.jpg

 

dokladna cena jeszcze nie jest wiadoma, ale wstepnie bedzie ona wynosila ok. 1100 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów czas zacząć przygotowania do tegorocznego wyścigu. Zaprezentowany został zespół STI, w tym roku oprócz tradycyjnie już zasiadających za sterami Imprezy Kazuo Shimizu i Toshihiro Yoshida, zobaczymy również Niemca Marcel Engles i Holendra Carlo van Dam. Samochód jak co roku jest w gruncie rzeczy seryjną Imprezą STI z wybebeszonym wnętrzem. Pomimo tak skromnej specyfikacji w ubiegłym roku nie dość że udało się dojechać do mety, to jeszcze pobić topowe wyścigowe maszyny (m.in. Lexusa LF-A). Zobaczymy co przyniesie rok 2010 :)

 

Zapraszam na stronę internetową: http://www.subaru-msm.com/global/NBR24H ... chine.html

 

tia, rzeczywiście prawie seryjne auto :twisted: i do tego bardzo skromne :twisted: , 1240 kg, czyli prawie o 300kg lżejszy od serii, moc 330KM/460Nm , hamulce N-kowe 355mm, zawias Bilstein, klatka, :roll:

Gdzie można kupić takie auto seryjne z wybebeszonym wnętrzem :twisted: :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...