yezus Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Cześć, Pytanie będzie co najmniej dziwne ale to moje pierwsze Subaru i naprawdę zacząłem się bać. Dziś sprawdzałem olej w silniku i bagnet pokazuje zero! Żadnych niepokojących objawów, żadnych komunikatów "check engine", żadnej palącej się kontrolki o zbyt małym poziomie oleju. Sprawdzałem na zimnym i ciepłym silniku. Wydech nie jest czarny, nie dymi na dziwny kolor (ani na zimnym ani na ciepłym silniku) O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Hm... rozne trudnosci sprawia kontrola poziomu oleju w Subaru, ale jakies jego slady na bagnecie jednak powinny byc. Zupelnie sucho pewnie nie jest, ale "test" jaki robisz wydaje mi sie dobra droga w kierunku na remont/wymiane silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Sprawdz czy aby napewno stoi na równym - to najwazniejsze. Najlepiej przesun w inne miejsce i jeszcze raz sprobuj. Mnie raz inteligentny mechanik mierzyl w gt - jak bylo na podnosniku tak z 30cm nad ziemią. Wyszło ledwo minimum, niby rowno mial podnosic . Postawił na ziemi... full. Check engine to zobaczysz jak jak juz będzie za późno, o ile w ogole brak oleju powoduje zapalenie sie tej kontrolki. Poczytaj troche forum, generalni subaru lubią brac olej. Szczególnie te sportowe :cool: Pozostaje kontrolowac i dolewac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Kontrolka się zapali jak już ciśnienie oleju spadnie do zera - wtedy pozostaje zgasić silnik i zamawiać lawetę :!: Jeżeli bagnet nic nie pokazuje i samochód stoi na w miarę równym podłożu to ja bym dolał z 0.5 l, a potem sprawdził czy się gdzieś olej nie ulatnia z samochodu. Znane są przypadki wycieku oleju z uszczelek pod pokrywą zaworów na przykład. Tak czy inaczej poziom oleju trzeba w miarę często sprawdzać bo jazda bez niego może bardzo drogo kosztować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 yezus, tak jak Ci mówi J.Bauer, :arrow: postaw samochód na równym, jeśli masz na bagnecie min (albo nie masz nic :shock: ) to czym prędzej dolej 0,5 litra, odczekaj trochę i sprawdź ponownie Pamiętaj "kto smaruje ten jedzie " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Ja musiałam kiedyś dolać dużo więcej niż 0,5 litra, bo miałam tylko końcówkę bagnetu umazaną olejem Weszło wtedy ponad 1,5 litra. BTW bagnet nigdy nie jest zupełnie suchy, na krawędziach zostaje ślad oleju dużo wyżej niż skala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Znane są przypadki wycieku oleju z uszczelek pod pokrywą zaworów na przykład. A jeszcze bardziej znane sa przypadki palenia/gubienia oleju przez silnik po prostu... BTW bagnet nigdy nie jest zupełnie suchy, na krawędziach zostaje ślad oleju dużo wyżej niż skala. I jak ktos juz tutaj zalecal, nalezy patrzec tylko na strone bagnetu z zaznaczona miarka - ale dlaczego, to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 ale dlaczego, to nie wiem Może dlatego, że tam są literki L i F :roll: To Przemeq chyba napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 To Przemeq chyba napisał. Urban legend Te olejowe mądrości sobie nawet zapisałem ale tak naprawde autorem sedna był Kruk wookie76, było o tym pierdylion razy ale dobra niech będzie jeszcze raz:silnik boxera z racji swojej poziomej konstrukcji ma bagnet olejowy położony pod dużym kątem nachylenia więc odczyt zawsze będzie nieco mniej dokładny niż w silnikach rzędowych. Po prostu trzeba dojść do wprawy. Olej sprawdzamy na zimnym silniku na równym podłożu. Bagnet ma być zawsze włożony konewką do przodu - obracanie go tylko pogorszy sprawę. Poziom oleju odczytujemy tylko na oznaczonej literkami stronie bagnetu a nie z drugiej strony. Poziom oleju powininien być maksymalnie na wysokości dziurki na zimnym silniku i maksymalnie na poziomie bocznego nacięcia przy gorącym silniku (bo gorący olej ma większą objętość). Jak dojdziesz do wprawy to sprawdzanie poziomu oleju jest bardzo łatwe i czytelne. Powodzenia Do bardzo profesjonalnego opisu autorstwa Kruka dodam, że jeśli po stronie z nadrukami jest sucho, to jest BARDZO ŹLE. I nie należy się pocieszać, że po drugiej jest mokro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 A jeszcze bardziej znane sa przypadki palenia/gubienia oleju przez silnik po prostu... Jakim by to nie było przypadkiem, czy przez silnik, czy przez turbo, czy też wyciek to taki poziom oleju nie powinien się zdarzyć. Co do ilości to lepiej nalać troszkę mniej i potem sprawdzić niż nalać o litr za dużo - nadmiar i tak znajdzie jakimś automagicznym sposobem ujście tak czy inaczej. Ja osobiście obstawiam, że wejdzie ponad 1.5 l zanim będzie poziom OK, ale to moje prywatne przypuszczenia nie poparte żadnym doświadczeniem praktycznym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 ja w forku tez tak mialem ale wlalem troszeczke, sprawdzilem i olej na bagnecie sie pojawil. Zrobilem juz pare tysi i narazie nic sie nie dzieje, pozatym ze co tankowanie czy ostrzejsza jazda sprawdzam i olej mam zawsze w bagazniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 nie dymi na dziwny kolor (ani na zimnym ani na ciepłym silniku)O co chodzi? Jak ma dymić, kiedy nie ma oleju... :?: Nie pisz juz postów o dziwnych bagnetach, tylko wsiadaj na rower i goń po olej. Kup sobie ze 3 literki, żeby nie pedałowac w te i we wte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 nie dymi na dziwny kolor (ani na zimnym ani na ciepłym silniku)O co chodzi? Jak ma dymić, kiedy nie ma oleju... :?: Nie pisz juz postów o dziwnych bagnetach, tylko wsiadaj na rower i goń po olej. Kup sobie ze 3 literki, żeby nie pedałowac w te i we wte Szkoda trzech litrów oleju, laweta jak nic. Mechanior w ASO powiedział, żeby wierzyć tej stronie bagnetu, gdzie jest mniejszy poziom oleju, czyli - jeżeli wsadziliśmy go prawidłowo - to strona z oznaczeniami, czyli - j/w. Jeżeli nie ma śladu po oleju na miarce, to może być słabo :neutral: :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 I jak ktos juz tutaj zalecal, nalezy patrzec tylko na strone bagnetu z zaznaczona miarka - ale dlaczego, to nie wiem. u mnie jest to samo, z jednej strony bagnetu jest ponad max i to dużo, za każdym razem, a z tej oznaczonej jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yezus Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 No to teraz robimy testa (za 500 km dam znać). Zmieniłem olej i filtry - jak się okaże, że "szamie" to pewnie turbo padłe ... A kolegów proszę o podpowiedź czy regenerować (a jeśli tak to gdzie), czy kupić używkę (dużo "przeszczepowców" przyjechało ...) czy nową (o zgrozo). Jakie koszty opcji: - regeneracja - używka - nowa? I co najlepiej w stosunku jakość/cena? Wiadomo - na nadmiar kasy nie narzekam ... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Nie rob paniki - jak dlugo wczesniej nie sprawdzales poziomu oleju? Oleju zawsze troche ubywa - jesli nie kopci Ci, to nie ma sie chyba jeszcze co zastanawiac nad wymiana turbo - chyba, ze ma jakies inne przypadlosci. W GT co siedzi? td04? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 W GT co siedzi? td04? Tak, bodajże od MY97. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yezus Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Dzięki Nie panikuję - no może trochę Nie kopci (ani na zimnym ani na ciepłym silniku). Żadnych innych przypadłości (brak mocy, dziwne zachowanie silnika, niepokojące dźwięki) nie wykazuje. Pod autem sucho, na silniku też sucho. Zobaczymy ile zje nowego oleju - jak dużo to będę się wtedy martwił. Wesołych świąt Subaro-maniacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Pod autem sucho, na silniku też sucho. Jakoś mnie to nie dziwi, z pustego to i Salomon nie naleje. P.S. Daj znać ile oleju weszło, będzie wiadomo czy było źle czy bardzo źle. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yezus Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Weszło tyle ile trzeba (~4,5L) bo zmieniłem olej + filtr. Zeszło jakieś 3,5 wiec aż tak źle nie było. Zobaczymy ile zje. Jak skończy się akcja skrobnę odpowiedź w tym temacie Dzięki pomocnym za pomoc a oglądaczom za oglądanie Pozdrówki i zdrówka na święta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 yezus, przeczytałem najpierw pierwsze cztery wyrazy i mnie zatkało. Litr mniej to jeszcze nie tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Skoro nie zapaliła się kontrolka CE , to spoko . Oznacza , że miałeś ciśnienie smarowania i nic się nie stało - tragedii niema . Z tego co wiem to dopiero przy 3 l pompa nie łapie oleju , ale też nic się nie stanie , jeśli natychmiast wyłączysz silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Skoro nie zapaliła się kontrolka CE , to spoko A co ma kontrolka CE do ciśnienia oleju w GT :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Skoro nie zapaliła się kontrolka CE , to spoko . Oznacza , że miałeś ciśnienie smarowania i nic się nie stało - tragedii niema . Z tego co wiem to dopiero przy 3 l pompa nie łapie oleju , ale też nic się nie stanie , jeśli natychmiast wyłączysz silnik . Chyba chodziło o kontrolkę oleju. Niepoprawny optymista jesteś Jak się zapali kontrolka oleju to znak, że trzeba zrobić remont silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 NIE - Oznacza tylko brak ciśnienia . Czasami tak się zdarza , że wjeżdżałem pod stromą górę przez 20 metrów i potrafiła się zapalić , albo przy zjeżdzie - nie pamiętam . Wedłeg Ciebie powinienem robić remont silnika ? To znaczy , że moja imprez powinna być przez ostatnie 12 lat remontowana ze 100 razy - nie przesadzaj . W dniu wymiany oleju w ASO nawet mi się zapaliła w drodze na ryby - spoko - jesteś przewrażliwiony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się