Skocz do zawartości

Brak oleju na bagnecie-dziwny bagnet czy jezdze na pustym?


yezus

Rekomendowane odpowiedzi

Simon, nie wysilaj sie i tak to nic nie da :idea::mrgreen: . Marek wie lepiej :roll:

 

E tam Carfit nie znasz się.Marek po tym zdaniu jest moim idolem :mrgreen:

 

......jeszcze nigdy nie sprawdzałem oleju między wymianami , a wymieniam sam co 15kkm

 

A ja głupi sprawdzam olej przed każdym wyjazdem z garażu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

E tam Carfit nie znasz się.Marek po tym zdaniu jest moim idolem :mrgreen:

 

......jeszcze nigdy nie sprawdzałem oleju między wymianami , a wymieniam sam co 15kkm

 

A ja głupi sprawdzam olej przed każdym wyjazdem z garażu :lol:

 

Dawno temu jak używałem jeszcze Polda też nie sprawdzałem oleju, bo nie trzeba było. Więc nie mów hop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

E tam Carfit nie znasz się.Marek po tym zdaniu jest moim idolem :mrgreen:

 

......jeszcze nigdy nie sprawdzałem oleju między wymianami , a wymieniam sam co 15kkm

 

A ja głupi sprawdzam olej przed każdym wyjazdem z garażu :lol:

 

Dawno temu jak używałem jeszcze Polda też nie sprawdzałem oleju, bo nie trzeba było. Więc nie mów hop.

 

Ano,poldek i subaru to w prawie to samo.Generalnie to w sumie racja - po co sprawdzać olej.

Trzeba dać zarobić warsztatom :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz kolega miał w misce 3,5 l oleju a to trochę więcej niż zero . Ja mam wolnossaka 1,8 A/T i trudno go upalać . Jest zasadnicza różnica między moim i uturbionym . Natomiast według Waszej wiedzy , to Apal przy trzech litrach na pewno ma silnik do remontu !? Może jednak , to nasza koleżanka coś Wam odpisze ? Nadal nie napisaliście - w jakiej sytuacji zapala się kontrolka oleju i do czego jest podłączona .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie napisaliście - w jakiej sytuacji zapala się kontrolka oleju i do czego jest podłączona .

 

Ja już nie wiem czy udajesz "greka" czy nim jesteś :???: . Jak grochem o ściane :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wreszcie odpowiecie na pytanie - z jakiego powodu zapala się kontrolka oleju ? Pewnie wtedy odpuszczę !

 

Tak odpowiem Ci poraz ostatni. W subaru czujnik cisnienia oleju umieszczony w bloku w magistrali olejowej. Jest na klucz 21, jednobiegunowy, a to oznacza że jest podpiety jednym kablem bezpośrednio do kontrolki ciśn. na liczniku. Drugi biegun to masa samochodu. Czujnik jest .03 bar. a to oznacza że kontrolka zaświeci sie jesli w układzie spadnie ciśnienie poniże 0.3 bar.

Czy jest to jasne ? Mam nadzieje ze już odpuścisz :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek od początku i pewnie nie tylko ja mam wrażenie, że "carfit o chlebie, a marek o niebie" :wink: .

 

Miałam, tak jak Marek napisał dolewkę dość sporą, bo kupowałam używany samochód i nikt, łącznie z poprzednim właścicielem mnie nie uprzedził, że trzeba często sprawdzać olej. W poprzednim autku nie ubywało nic między przeglądami, stąd moja niewiedza.

Dopiero później się o tym dowiedziałam (po tej dolewce), po czym "zamieszkałam" w wątku olejowym :roll: :wink: .

Moje przemyślenia w tym temacie pozostawię już dla siebie.

 

Dolewka 1,5 litra miała miejsce. Wówczas był to Mobil1 5W50, teraz mam Motula 300V 15W50 i też sprawdzam i dolewam, jak jest potrzeba.

 

Nie było żadnych sygnałów, że coś jest nie tak.

 

(Mój małżonek natomiast ma Passata w dizlu i ma taką lampkę na desce, która każe mu się zatrzymać i dolać olej :wink: .)

 

UFF :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG :razz: ale się dyskusja wywiązała po poście forumowego świerzaczka ;) Obiecuje, że dam znać:


  • -czy remontuje (oby nie) silnik,
    - czy turbina się skończyła
    - czy cokolwiek stało się z silnikiem.

 

Pozwólcie Mi tylko przejechać na tym oleju i filtrze tyle ile zalecił mechanik (500/600km z upalankami :grin: ). Wszystkim którzy uważnie czytali wątek dzięki za słowa otuchy ;) dobrą zabawę i ciekawą dyskusję (dzięki której prawie dowiedziałem się jak smarowany jest prom kosmiczny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się dyskusja wywiązała

 

przywykniesz z czasem :mrgreen:

 

Wszystkim którzy uważnie czytali wątek dzięki za słowa otuchy

 

tym, którzy Ci pomogli podziękuj guzikiem "pomógł" :wink: , są tacy, co zbierają "pomuki" :wink:

 

Pozdrawiam, powodzenia i sprawdzaj często olej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w sumie zamiast lać na maXa można na minimumi, i co parędziesiąt km dolewać aby znowu na bagnecie olej nie przekroczył pierwszej kropki :-D :mrgreen:

wątek spoko się zrobił,....czekam na wyniki "testu" z toru ( z 2 litrami w misce) :mrgreen:

 

carfit, niektórym nie wytłumaczysz, szkoda czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:roll:

 

dzięki za pomuka :shock: :mrgreen: , ale pisząc:

tym, którzy Ci pomogli podziękuj guzikiem "pomógł"

absolutnie nie miałam siebie na myśli :oops:

 

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 10:02 pm ]

3,5 l zamiast 4 /tyle jest minimum / to nie powód do zatarcia silnika

 

to na bagnecie byłby olej, a yezus chyba napisał, że na bagnecie oleju nie było :roll:

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odpowiem Ci poraz ostatni. W subaru czujnik cisnienia oleju umieszczony w bloku w magistrali olejowej. Jest na klucz 21, jednobiegunowy, a to oznacza że jest podpiety jednym kablem bezpośrednio do kontrolki ciśn. na liczniku. Drugi biegun to masa samochodu. Czujnik jest .03 bar. a to oznacza że kontrolka zaświeci sie jesli w układzie spadnie ciśnienie poniże 0.3 bar.

Czy jest to jasne ?

Ale to jak lecisz w dól czy w gorę. :?: ..czy obojetne dokad lecisz :?: i kiedy mam wykrecic ten czujnik kluczem 21.. :?: i czy on jest w zestawie..... :shock:

AK

ps.a jezeli czujnik jest dobry..... :razz: a oleju jest 4 litry :?: to spokojnie mozna startować....chyba , ze ten kabel...... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju ! Nie jestem zwolennikiem jazdy z niedoborem oleju . Kontekst moich postów był taki , że 3,5 litra , to za mało aby jeżdzić i za dużo żeby się zepsuło . Kolega dopiero zanabył to auto i nie miał doświadczenia w takich sytuacjach . Moja podpowiedż była , aby spokojnie podszedł do sprawy , bo w tej konkretnej sytuacji nie powinno nic się stać - chyba , że taka jazda stanie się regułą ? Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pytanie będzie co najmniej dziwne ale to moje pierwsze Subaru i naprawdę zacząłem się bać.

Dziś sprawdzałem olej w silniku i bagnet pokazuje zero! Żadnych niepokojących objawów, żadnych komunikatów "check engine", żadnej palącej się kontrolki o zbyt małym poziomie oleju. Sprawdzałem na zimnym i ciepłym silniku. Wydech nie jest czarny, nie dymi na dziwny kolor (ani na zimnym ani na ciepłym silniku)

O co chodzi?

 

Na poczatku roku mialem dokladnie ten sam problem. WRX '05, 59tys km przebiegu i po kupieniu okazalo sie, ze bagnet suchy (nie bylo jak sprawdzic wczesniej, auto odebralismy cieple). W ASO Subaru dolali, kazali przejechac 500km i sprawdzic ponownie. Krotko pozniej zmienilem olej przy okazji corocznego serwisu auta na 10w40 (taki zalecaja w moim warsztacie, a przygotowuja tam tez mocno dlubniete samochody do rajdow wiec znaja sie na rzeczy raczej) i tak juz jezdze od lutego.

 

Od tego czasu przejechalem ok 2.300km a stan na bagnecie spadl do ok polowy stanu max, dla pewnosci sprawdzalem kilkukrotnie po dluzszym postoju. Z tego co wyczytalem w najrozniejszych miejscach, WRXy juz tak maja i koniec jeden nie pali oleju w ogole, drugi bedzie troche brac zawsze. Dodam, ze silnik pracuje rowno od momentu uruchomienia, nie dymi ani po calonocnym postoju, ani podczas gwaltowniejszego przyspieszania, wiec poki co nie planuje rozbierac go na czesci pierwsze, bede uzupelniac po prostu olej i zobacze co sie stanie przez najblizszych kilka tysiecy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Również jako świeżo upieczony posiadacz Imprezy nie umiałem (i chyba dalej nie umiem...) odczytać poprawnie poziomu oleju i wydawało mi się że jeżdżę na pustym, aczkolwiek poza bagnetem nic tego nie sygnalizowało. Postanowiłem że nie będę dolewał oleju tylko go wymienię. Okazało się że przy spuszczaniu oleju wylało się prawie 4 litry bez filtra, a o ile mi wiadomo do to wchodzi właśnie tyle (proszę o sprostowanie jeśli się mylę).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Bez oleju można przejechać kilkanaście kilometrów i silnik wytrzyma - były badania !

 

[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 11:13 am ]

Moja żona jeżdzi imprezą 1,8 z 93r . Ma przejechane 530kkm i jeszcze nigdy nie sprawdzałem oleju między wymianami , a wymieniam sam co 15kkm .

Nie wróżę Ci kolego kariery olejowniczego wymieniacza, a i samochodowczym mechaniaczem też nie zostaniesz :mrgreen:

Czemu nie szanujesz żony auta? Co ona Ci takiego zrobiła?

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie zapaliła się kontrolka CE , to spoko . Oznacza , że miałeś ciśnienie smarowania i nic się nie stało - tragedii niema . Z tego co wiem to dopiero przy 3 l pompa nie łapie oleju , ale też nic się nie stanie , jeśli natychmiast wyłączysz silnik .

Moja kontrolka błysnęła na sekundę i zgasła, a oleju juz praktycznie nic nie miałem. Teraz rozbieram silnik.

 

-- Śr lut 15, 2012 7:36 pm --

 

Ja bym na wszelki wypadek sprawdził też na Twoim miejscu węglowodory HC ( zwykła stacja diagnostyczna ) na wysokich i niskich obrotach. Jak łyka olej to będą za wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odgrzebię kotleta, bo mnie temat zawsze ciekawi... wymieniam olej mniej więcej raz na pół roku (2-3kkm), więc nie bardzo nawet zwracam uwagę na ilość zlewanego oleju, ale zawsze jak mierzę, to mam zagwostkę (czytałem gdzieś o tym na forum, ale nie mogę znaleźć).

 

Samochód jest zimny, zaparkowany na równym, wyciągam bagnet, czyszczę go dokładnie papierowym ręcznikiem, maczam i widzę to:

 

Pusto:

jestolej1.jpg

 

Pełno:

jestolej2.jpg

 

Pusto?

 

Mam coswortowego baffle plate'a w misce, ale auto stało tydzień więc co miało ścieknąć, to ściekło... ale kurcze jak ten bagnet wchodzi w miskę, że z jednej strony mokry, z drugiej suchy?

Edytowane przez aki001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...