carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 NIE - Oznacza tylko brak ciśnienia . Czasami tak się zdarza , że wjeżdżałem pod stromą górę przez 20 metrów i potrafiła się zapalić , albo przy zjeżdzie - nie pamiętam . Wedłeg Ciebie powinienem robić remont silnika ? To znaczy , że moja imprez powinna być przez ostatnie 12 lat remontowana ze 100 razy - nie przesadzaj . W dniu wymiany oleju w ASO nawet mi się zapaliła w drodze na ryby - spoko - jesteś przewrażliwiony . Marek , przeczytaj jeszcze raz co Ty napisałeś , a co ja na to :roll: , nie odwracaj kota do góry ogonem, zwyczanie napisałeś totalną bzdure, kontrolka CEL nie ma nic wspólnego z kontrolką ciśnienia oleju, więc nie pisz że spoko :roll: bo możesz zwyczajnie gościowi zaszkodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 A założysz się , że koledze nic się nie stało ? Nawet minimum , to zawsze więcej oleju niż normalnie potrzeba - właśnie po to aby nie zabrakło na podjazdach lub zjazdach . Zawsze oleju jest więcej , aby nie wymieniać często . Nic się nie stanie dopóki ma ciśnienie w układzie smarowania . Jeśli zabraknie oleju dla pompy , to zapali się kontrolka ciśnienia , a potem CEL , ale to nie znaczy , że silnik do remontu - to tylko ostrzeżenie , przed możliwością wystąpienia awarii . To w kwestii oleju , bo w innym przypadku CE oznacza ewidentną awarię . Nie wprowadzam nikogo w błąd , ale jeśli się z tym spotkałeś , to może ten CE oznaczał awarię pompy lub coś innego a nie brak oleju . Bez oleju można przejechać kilkanaście kilometrów i silnik wytrzyma - były badania ! [ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 11:13 am ] Moja żona jeżdzi imprezą 1,8 z 93r . Ma przejechane 530kkm i jeszcze nigdy nie sprawdzałem oleju między wymianami , a wymieniam sam co 15kkm . Czasami zapalał mi się CEL na zjazdach po bardzo stromym nad rzekę - ten samochód w swojej karierze miał wymieniony tylko czujnik przepływu powietrza i przekażnik ABS - na taki od świateł poloneza - serio . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Zawsze oleju jest więcej , aby nie wymieniać często :shock: zapali się kontrolka ciśnienia , a potem CEL Marek pisałem już, nie ma czegoś takiego że najpierw zapali sie kontrolka ciśn. oleju a potem CE :roll: , czujnik cisnienia oleju jest podpiety bezpośrednio do kontrolki w liczniku, ECU nawet nie wie że silnik nie ma cisnienia Jeśli kontrolka CE sie zapali po kontrolce cisnienia oleju , tzn że jest już z reguły za późno :roll: i coś juź dupneło to może ten CE oznaczał awarię pompy lub coś innego a nie brak oleju mam wrażenie że nie wiesz o czym mówisz :cool: Bez oleju można przejechać kilkanaście kilometrów i silnik wytrzyma - były badania ! tak tak, spróbuj na swoim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Carfit - nie ma żadnej sprzeczności w tym co obaj piszemy - przeczytałem cały wątek dwa razy . Wytłumacz mi tylko jedno - jeśli zapali się CE , to silnik jest do remontu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Carfit - nie ma żadnej sprzeczności w tym co obaj piszemy jest sprzeczność w tym co Ty piszesz powiazanie kontrolki ciśnienia oleju :arrow: kontrolka CE , powtarzam po raz wtóry nie ma żadnego powiązania :!: czy jest to jasne , czym mam szukac schematu elektr. :?: [ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 8:20 pm ] jeśli zapali się CE , to silnik jest do remontu ? Jesi najpierw zapali sie kontrolka cis. oleju, a potem CE , to zwyczajnie coś sie musiało stac mechanicznie i któryś z czujników np. knock sensor , misfire, itd wykazuje błąd , oczywiscie nie jest to zawsze , bo jak mówie są to dwa obwody niezalezne :roll: Czy jest to już da Ciebie jasne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Chyba nasz spór za daleko zabrnął ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Marek to nie o to chodzi, :roll: to forum czyta sporo ludzi, po Twoich wypowiedziach moze ktoś pomysleć że póki sie nie zapali kontr. cis. oleju i CE to spoko mozna jechac :???: bo testy dowiodły że mozna bez oleju jeszcze pare km pojechać, dla jedengo pare to 5 km, dla drugiego 80km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie mam ochoty toczyć sporów w nieskończoność - to nonsens . Oczywiście nie można dopuścić do sytuacji jak na wstępie . Zapalona kontrolka oleju oznacza brak ciśnienia - nic więcej ! Jeśli zapala się CE , to oznacza jakieś ostrzeżenie , a nie awarię i o to mi chodzi . Nie powinieneś straszyć człowieka , że jeśli jest CE to silnik do remontu . Jeśli zapala się olej i CE w dowolnej kolejności , to oznacza remont . Reasumując - zbyt wcześnie skazujesz silnik na robotę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 carfit, ma trochę racji. Ja tam zupelnie sie na tym nie znam i wiem ze lepiej zeby taki jak ja sprawdzal olej na bagnecie co tankowanie lub po ostrj jezdzie itp. a nie jezdzil do zapalenia kontrolki a ktos moze tak pomyslec czytajac wyrywkowo. A nie kazdy kto ma siubaru zna sie na tym tak jak Wy. Ostatnio znajomy co ma corolle ( facet, 28 lat - myslę ze powinien wiedzieć więcej niz kobieta ktora sie nie musi na tym znac) pytal mi sie czemu czasem (na wolnych) swieci mu sie taka kontrolka (jak się okazało to było od cisnienia oleju ale on nie wiedzial ze to to), kazalem mu sprawdzic olej to powiedzial ze pojedzie do mechanika za 2 dni Sprawdziłem mu olej, bagnet suchy, dolałem swojego bo mam ten sam i jedzi bez problemow. Nie chcial mi wierzyć że jego auto moglo spalic olej bo myslal ze olej palą tylko jakieś stare skody kreciki czy duze fiaty. Wiec lepiej dla takich zeby sprawdzali olej co czas jakiś niz liczyli tylko na kontrolke :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie rozumiemy sie zupełnie :roll: ale mi sie już nie chce pisac :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie rozumiemy sie zupełnie :roll: ale mi sie już nie chce pisac :???: Niektórzy mają swoje teorie. A za którymś razem przy jeździe ze świecącą kontrolką silnik stanie i będą się sypać posty gdzie zrobić remont albo kupić nowy shortblock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 ... Zapalona kontrolka oleju oznacza brak ciśnienia - nic więcej ! ... A strzał w tył głowy oznacza że przytyliśmy o parę gramów - nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A ciekawe dlaczego samolot z rzędówką , albo bokserem robi akrobacje , albo leci na plecach i nie spadnie ? Dlaczego jemu silnik się nie zatrze ? Mam w domu dokumentację kilku silników i wcale nie różnią się rozwiązaniami od naszych naziemnych / przynajmniej w tych kwestiach /. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 bo maja sucha albo pol-sucha miske olejowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A ciekawe dlaczego samolot z rzędówką , albo bokserem robi akrobacje , albo leci na plecach i nie spadnie ? Dlaczego jemu silnik się nie zatrze ? Mam w domu dokumentację kilku silników i wcale nie różnią się rozwiązaniami od naszych naziemnych / przynajmniej w tych kwestiach /.A co to ma wspólnego z lampkami CE i oil ? Sorki Marek, że pytam, ale też się pogubiłem w Twoich wypowiedziach :roll: (+ zgadzam się z Carfitem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 marek-szulczyk napisał/a:... Zapalona kontrolka oleju oznacza brak ciśnienia - nic więcej ! ... A strzał w tył głowy oznacza że przytyliśmy o parę gramów - nic więcej. Trochę przesadzone, ale doskonałe porównanie leon, :arrow: "kto smaruje ten jedzie" :wink: a skoro nie chcecie dowierzać Cartifowi, to przeczytajcie jak tłumaczą zapalenie się kontrolki cisnienia oleju instrukcje obsługi WSZELKICH samochodów! ... i nie mieszajmy w to silników samolotowych, mimo, że często to też 4-cylindrowe boxery, proszę ... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Fajny się wątek zrobił , niedługo sie pewnie dowiemy jak jest zbudowany prom kosmiczny i że ma wiele wspólnego z silnikami Subaru :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Fajny się wątek zrobił , niedługo sie pewnie dowiemy jak jest zbudowany prom kosmiczny i że ma wiele wspólnego z silnikami Subaru :wink: Na takim promie kosmicznym to dopiero musi byc bagnet :shock: sorry za OT, nie moglem sie powstrzymac pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Silniki samolotowe - o których wspominam niczym - się nie różnią ! Skoro leci z tłokami w dół to jak jest smarowany ? Kontrolka oleju , to tylko kontrolka ciśnienia . Dlaczego straszycie człowieka zniszczeniem silnika ? Mało oleju może powodować tylko gorsze smarowanie układu tłokowo-korbowego , ale bez przesady nie przy takim stanie jak miał kolega . System smarowania nie zmienił się od dziesiątków lat . Jeśli chcecie postawić na swoim , to możecie . Ja założę się o każde pieniądze , że w takiej sytuacji nic nie może się stać . Nie namawiam jednak do jazdy z niedoborem oleju . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 marek-szulczyk, uwierz mi ze sie roznia. W samolotach na ktorych dozwolona jest pelna akrobacja (wlacznie z wykonywaniem figur odwroconych) stosowane sa tylko i wylacznie miski olejowe pol suche lub suche. Te ostatnie sa niewrazliwe na odchylanie sie silnika od osi pionowej. W tym rozwiazaniu olej zasysany z miski podawany jest przez pompę o dużej wydajności do zbiornika oleju, i dopiero stad mniejsza pompa podaje go do ukladow smarujacych. Na innych samolotach, gdzie stosowane sa zwykle "samochodowe" miski olejowe (min. w silnikach Subaru o ktorych wspomniales) wlasnie min. ze wzgledu na to, lot odwrocony i pelna akrobacja sa zabronione :!: Poza tym w KAŻDEJ instrukcji wykonywania lotów masz zaznaczone przy jakiej ilosci oleju (obowiazkowo sprawdzanej wlasnorecznie przez dowodce statku powietrznego przed startem) NIE MOŻNA wyleciec nawet na tzw. krag nadlotniskowy (czyli ok 5-7min lotu) To mowilem ja. Jarzabek Waclaw. Pomuk mile widziany. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Simon, nie wysilaj sie i tak to nic nie da . Marek wie lepiej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 marek-szulczyk Nie wiem gdzie mieszkasz - ale mialbym pomysl, zeby zebrac jakas komisje i mam propozycje - spuszcza Ci komisyjnie polowe oleju z samochodu... skoro to nie jest taki problem... a potem nakrecisz 150km po jakims kretym torze... Poznan sie nada? Nie musi byc nawet pelnym ogniem... I zobaczymy jak to z tym gorszym smarowaniem... Ja zaszaleje dla dobra nauki - postawie Ci komplet panewek... nie wiem 600zl? Reszte remontu juz sobie sam musisz sfinansowac... No ale przeciez zadnego nie bedzie, prawda? Wiec obaj oszczedzimy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Simon, nie wysilaj sie i tak to nic nie da . Marek wie lepiej :roll: To jeszcze wyszperalem obrazowa roznice pomiedzy "sucha" a "mokra" miska olejowa. Mam nadzieje, ze jest wystarczajaco czytelny. Pierwsza miska jest sucha, droga mokra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 ..:: Subarofanatoholik ::.. Auto: OBK MY04 Pomogła: 4 razy Posty: 1520 Skąd: Gdańsk Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 9:47 pm Ja musiałam kiedyś dolać dużo więcej niż 0,5 litra, bo miałam tylko końcówkę bagnetu umazaną olejem Weszło wtedy ponad 1,5 litra. BTW bagnet nigdy nie jest zupełnie suchy, na krawędziach zostaje ślad oleju dużo wyżej niż skala. Czy Apal coś zaszkodziło silnikowi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 marek-szulczyk, zeby zakonczyc ta dyskusje: Nie jezdzimy bez oleju. Jezdzenie/latanie bez oleju grozi smiercia, kalectwem, remontem silnika i masa innych nieprzyjemnosci, ktore choc nie wychodza czasem od razu to dewastuja silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się