Skocz do zawartości

Kilka pytań


Bjern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako, że stałem się posiadaczem Subaru forestera z 2006 roku wersja 2,0 bez turbiny (158 KM), manualna skrzynia i przebieg 84.000 km, mam kilka pytań.

 

1. Ciężko chodzi sprzęgło - w ASO powiedzieli, że należy przy 90.000 km przejrzeć i ewentualnie wymienić podzespoły)

2. Olej w silniku - aktualnie poziom na 1/4 - dolać ? jak tak to ile ?

3. Inne płyny zaglądać - czy w tym aucie nie ma potrzeby... ;-) - ma wszystko działać

4. Przy ruszaniu (bądź przy zmianie biegu na wyższy) obroty ok 2200 odczuwalne mulenie po przekroczeniu 2500 "rura do przodu" - silnik bez turbiny więc skąd ta "turbo" dziura ?

 

Samochód serwisowany zgodnie z wymogami, wszystkie dokumenty, faktury itp. kupiony w kraju, przed zakupem sprawdzony w ASO i uznany za warty zakupu.

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Mar 20, 2009 11:04 am ]

nie ma szans na odpowiedz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Przy ruszaniu (bądź przy zmianie biegu na wyższy) obroty ok 2200 odczuwalne mulenie po przekroczeniu 2500 "rura do przodu" - silnik bez turbiny więc skąd ta "turbo" dziura ?

 

Co do tego objawu to proponuje podjechać do ASO i poprosić o wgranie nowego oprogramowania do kompa. W większości przypadków pomaga. Tu masz linka do tego tematu poruszanego wcześniej.

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=123043

U mnie pomogło za 3 razem (byłem królikiem doświadczalnym) w Poincie w Łodzi. Ale się udało. Więcej pytaj na PW.

Co do poziomu oleju to trzeba go kontrolować "przy tankowaniu" :roll: . Ja robię to sporadycznie i raczej nie ubywa - przy spokojnej jeździe. Jak dasz ognia to może trochę go przepalić :twisted: Inne płyny sprawdzam jedynie przy przeglądzie :oops:

Co do sprzęgła nie mam pojęcia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko chodzi sprzęgło

Trzeba sie do niego dostac zeby to usunac, ale przy tym przebiegu to pewnie bedzie przy okazji do wym.

obroty ok 2200 odczuwalne mulenie po przekroczeniu 2500 "rura do przodu

To tez do usuniecia ale w niektorych przypadkach nie w pól godziny

Olej w silniku - aktualnie poziom na 1/4 - dolać ? jak tak to ile ?

Najlepiej spr. rano na zimnym silniku jak jest 1/4 do dolac z 300ml...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się ze swoim pytaniem podłączę.

Przy zimnym silniku w 2,5 XT, przy leciutkim dodaniu gazu, słychać gdzieś z przodu takie cichutkie, szybkie, rytmiczne stukanie. Problem znika (albo nie słychać tego) przy mocniejszym dodaniu gazu/wyższych obrotach.

 

Martwić się ?

 

ps. tykanie jest bardzo cichutkie, trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ciężko chodzi sprzęgło - w ASO powiedzieli, że należy przy 90.000 km przejrzeć i ewentualnie wymienić podzespoły)

Generalnie urokiem Subaru są opornie pracujące "sprzęgła" - mówimy oczywiście o pedale. Jeżeli chodzi znacznie ciężej niż normalnie to faktycznie może coś być już zużyte.

 

3. Inne płyny zaglądać - czy w tym aucie nie ma potrzeby... ;-) - ma wszystko działać

Z doświadczenia -> od czasu do czasu dla spokoju sumienia zajrzeć :) 5 minut to niewiele, a gdyby przypadkiem czegoś było mało - lepiej dmuchać na zimne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym sprzęglem to bym polemizował. w ASO w Łomiankach powiedzieli mi ze to tak juz jet w Subaru, ale jak potem już skatowałem sprzęgło kompletnie i dałem cały nowy zestaw to juz 30 tys km a pedał sprzęgła chodzi jak "ciepły nóż w kostce masła":D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, sprzeglo do wymiany juz po 90 tys km,nie za wczesnie? Ja mam przejechane 120 tys km w 3 lata i na razie zadnych negatywnych objawow nie mam.

Korzystajac z okazji chcialem zapytac co ile powinno sie wymieniac w Foresterze tuleje wachaczy? Wymienilem juz amortyzatory,gumy stabilizatora tyl i przod ,laczniki tyl i przod, 8 gum drazkow poprzecznych z tylu i dalej cos mi z przodu chrobocze i stuka na kostce ( poza maglem oczywiscie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...