Jump to content

korektor sily hamowania


adamusmax
 Share

Recommended Posts

z czym to sie je ?

 

po wywaleniu pompy abs troche nie podoba mi sie balans hamowania - przod za mocno bierze

 

jak rozumiem gdy zamontuje korektor to bede mogl sobie zmieniac balans przod tyl

 

o ile na suchym mocny przod nie przeszkadza o tyle na mokrym i sliskim od razu blok

 

jakies rady/porady sugestie itp ?

 

jakie koszty sa takiego korektora i jak to sie montuje - czy na zwyklym ukladzie hamulunkowym to bedize dzialac czy nie ?

Link to comment
Share on other sites

z czym to sie je ?

moze to jakas tuba :?:

 

ale chyba kazdy samochod jest w to seryjnie wyposażony ?

tak mi sie wydaje :roll:

 

mi chodzi o taki mechaniczny z - moze zle sie wyrazilem - powinno byc regulator sily hamowania

 

taki coby mogl sobie dowolnie balans hamowania ustawic

 

a tuba to Cie w nocy :razz: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

z czym to sie je ?

moze to jakas tuba :?:

 

ale chyba kazdy samochod jest w to seryjnie wyposażony ?

tak mi sie wydaje :roll:

 

mi chodzi o taki mechaniczny z - moze zle sie wyrazilem - powinno byc regulator sily hamowania

 

taki coby mogl sobie dowolnie balans hamowania ustawic

 

a tuba to Cie w nocy :razz: :mrgreen:

 

aha , w takim razie to nie tuba....

moze supertuba :?: :razz: :razz:

Link to comment
Share on other sites

o ile na suchym mocny przod nie przeszkadza o tyle na mokrym i sliskim od razu blok

Zawsze to lepiej niż za mocny tył, który blokuje szybciej niż przód. Wtedy mocne/wydajne hamowanie graniczy niemalże z cudem, szczególnie na zakręcie i na mokrym/śliskim.

Swoją drogą prawidłowy balans hamulców to podstawa

http://moto.allegro.pl/item530107077_ko ... ignia.html

http://moto.allegro.pl/item535930461_ko ... etlem.html

http://moto.allegro.pl/item530107354_ko ... ignia.html

Link to comment
Share on other sites

adamusmax, a może po wyjęciu ABS do którego byłeś przyzwyczajony teraz jak depczesz to Ci koła dęba stają i Ci się wydaje że przód za mocno bierze lub tył za słabo? Bo u mnie też jest wywalony ABS i jakoś jest dobrze bez korektora siły hamowania.

Link to comment
Share on other sites

adamusmax, na znanym portalu internetowym znajdziesz takie od 250 złotych, oglądałem ofertę, bo sam potrzebuję do jednego z moich wozidełek. Jest kilka typów: z pokrętłem lub dźwignią.

Zaznaczam, że jeszcze nie miałem okazji zamontować, ani przetestować, więc "nie odmawiam, choć i nie zachęcam". Sam musisz zobaczyć, w końcu Ty wiesz, do czego Ci potrzebne i ile chcesz za to dać.

A jakby info były użyteczne, to jest taki magiczny guziczek pomuk.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

adamusmax, a może po wyjęciu ABS do którego byłeś przyzwyczajony teraz jak depczesz to Ci koła dęba stają i Ci się wydaje że przód za mocno bierze lub tył za słabo? Bo u mnie też jest wywalony ABS i jakoś jest dobrze bez korektora siły hamowania.

 

Kruku - ABSu to ja nie mam od dawna ;) teraz wywalilem zupelnie pompe abs i troche jest inaczej - kola przednie troche sie za szybko blokuja a tyl czuje tak jakbym mial klocki drewniane - a tyl jest 2tl z nowymi tarczami i klockami

 

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 4:50 pm ]

adamusmax, na znanym portalu internetowym znajdziesz takie od 250 złotych, oglądałem ofertę, bo sam potrzebuję do jednego z moich wozidełek. Jest kilka typów: z pokrętłem lub dźwignią.

Zaznaczam, że jeszcze nie miałem okazji zamontować, ani przetestować, więc "nie odmawiam, choć i nie zachęcam". Sam musisz zobaczyć, w końcu Ty wiesz, do czego Ci potrzebne i ile chcesz za to dać.

A jakby info były użyteczne, to jest taki magiczny guziczek pomuk.... :mrgreen:

 

jak mi jeszcze powiesz co to za znany portal to dostaniesz pomuka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kruku - ABSu to ja nie mam od dawna teraz wywalilem zupelnie pompe abs i troche jest inaczej - kola przednie troche sie za szybko blokuja a tyl czuje tak jakbym mial klocki drewniane - a tyl jest 2tl z nowymi tarczami i klockami
A rozumiem. Pewnie pompa ABS sama w sobie stwarza opór ale jak się ją wywali to powinien ten opór równocześnie zmniejszyć się na wszystkich kołach o tą samą wartość więc się zastanawiam co może być u Ciebie nie tak :roll:
Link to comment
Share on other sites

Kruku - ABSu to ja nie mam od dawna teraz wywalilem zupelnie pompe abs i troche jest inaczej - kola przednie troche sie za szybko blokuja a tyl czuje tak jakbym mial klocki drewniane - a tyl jest 2tl z nowymi tarczami i klockami
A rozumiem. Pewnie pompa ABS sama w sobie stwarza opór ale jak się ją wywali to powinien ten opór równocześnie zmniejszyć się na wszystkich kołach o tą samą wartość więc się zastanawiam co może być u Ciebie nie tak :roll:

 

ja tak sobie kombinuje ze w pompie abs moze tez byc swojego rodzaju korektor i jak jego zabraklo to te sily mogly sie teraz zupelnie inaczej porozkladac - ale to jest takie moje luzne rozmyslanie

 

moze Az gdzies cos wynajdzie ;)

Link to comment
Share on other sites

Adamus, musisz kupic korektor sily hamowania z modelu ktory fabrycznie nie ma ABSu, ten co masz teraz jest dobry tylko do ABSu...

 

no i widzisz jakis ty mondry :mrgreen: nie masz gdzies jakiegos :?: :mrgreen:

 

masz pomuka

Link to comment
Share on other sites

adamusmax, no na "podpuchę"? :mrgreen: Jakoś taka nazwa była swojska: aledrogo, czy jakoś tak? :razz:

A żeby nie OT, są również korektory nieregulowane, nakręcane na przewody hamulcowe, które musiałbyś dopasować do wagi auta. Takie były np w niektórych oplach. Bo takie, które otwierały się pod wpływem obciążenia (im lepiej dociążony tył, tym wyższe ciśnienie "puszczają") to chyba tylko przy zawieszeniach z belką tylną były montowane. Jeśli się jednak uprzesz... No nie ma prawie rzeczy niewykonalnych, można się jedynie zastanowić nad ich sensem i ceną. :mrgreen:

komancz i znów nauczyłem si czegoś nowego! Nie spodziewałem się, że mogą być korektory siły hamowania dla wersji z ABSem, myślłęm, że ten system sam sobie daje radę z ujmowaniem ciśnienia.

Przy okazji: adamusmax, myślałem, że przy takich "przeróbkach" chodzi Ci o możliwość zmiany rozdziału siły hamującej w zależności od sytuacji. Jeśli chodzi tylko o stale, jednorazowe wstawienia korektora, to myślę, że wg masy, jak pisałem, ew. powinno coś być w subarach fabrycznie pozbawionych ABS'u. Jeszcze mechanicznie nie znam mojej subarki na tyle, choć się stale bardziej poznajemy :mrgreen:

(może to pomoże:

http://www.allegro.pl/item530075505_ope ... tra_a.html)

http://www.allegro.pl/item530107077_kor ... ignia.html

http://www.allegro.pl/item530107354_kor ... ignia.html )

Link to comment
Share on other sites

Adamus, musisz kupic korektor sily hamowania z modelu ktory fabrycznie nie ma ABSu, ten co masz teraz jest dobry tylko do ABSu...

 

no i widzisz jakis ty mondry :mrgreen: nie masz gdzies jakiegos :?: :mrgreen:

 

masz pomuka

 

kup se z angola jest taki sam

Link to comment
Share on other sites

Adamus, musisz kupic korektor sily hamowania z modelu ktory fabrycznie nie ma ABSu, ten co masz teraz jest dobry tylko do ABSu...

 

no i widzisz jakis ty mondry :mrgreen: nie masz gdzies jakiegos :?: :mrgreen:

 

masz pomuka

 

kup se z angola jest taki sam

 

jak to sie po anglicku nazywa - bo jeszcze nie wszystkie czesci ogarniam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

adamusmax, a tak się starałem o pomuka... takiego malusiego, puchatego, mojego... :cry:

A tak serio: jak bym byl na Twoim miejscu, to bym kombinował z tym regulowanym, może być fajna zabawa :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...