Skocz do zawartości

budujemy rajdówke


cypis

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cypis, na stronie FIA są homologacje samochodów te obecne i te utracone.

Auta które jeżdżą w PZM, RSMP i innych muszą być na tych listach, bardzo ważny jest silnik jaki widnieje w homologacji i nie możesz użyć innego.

Nie sprawdzałem, ale jeżeli scirocco faktycznie nie ma na homologacji to nie będziesz mógł tym jeździć w PZM Po prostu nie przejdziesz BK.

Auto do sportu buduje się według książki homologacyjnej, którą możesz zakupić w PZM koszt ok 200zł, w tej książce jest opisane co i jak można modyfikować w danym aucie żeby było zgodne z przepisami, oczywiście w elementach nie ujętych przez homologację stosujemy załącznik J.

 

W razie czego służę pomocą, kilka zbudowanych rajdówek i parę lat ścigana się w PZM trochę mnie nauczyło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos, sądzę że taki odważny projekt nawet w jechaniu nielegala sie nie utrzyma ;)

a homologację wydamy forumową, to poruszania się tylko po forumowych pojeżdżawkach jako atrakcja... śmiem twierdzić, że zamontowanie takiego silnika w lekkiej budzie może być ciekawe (+hamulce seria :twisted:) .

a swoją drogą, cypis, patrzyłeś czy ten silnik wogóle wejdzie do komory czy robicie mid-engine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis,

nie chce Cie zniechecac, ale to chyba wlasnie probka typowo polskiego rajdowego klimatu :roll:

Naprawde tego chcesz ? Slowacja, Czechy blisko...

 

Cypis troche sie do tego zabraliscie nie od tej strony (a cos o budowaniu aut do rajdow wiem, nie jedno zbudowalem)

Po pierwsze musicie ustalic gdzie chcecie jezdzic

a/ RSMP auto musi miec aktualna homologacje, graty w aucie aktualna homologacja, wy licencje

b/RSMP klasa historyczna auto musialo miec aktualna homologacje, graty w aucie aktualna homologacja, wy licencje

c/ RPP (2liga) auto musi lub musialo miec homologacje, graty w aucie aktualna homologacja, wy licencje /nizszej rangi/

d/ RDL (3liga) auto musi lub musialo miec homologacje, graty w aucie aktualna lub utracona homologacja, wy licencje /nizszej rangi/

 

e/ WSMP auto musi lub musialo miec homologacje (chyba za jezdzicie w klasie E wtedy nie musialo), graty w aucie aktualna homologacja, kierowca licencja W

f/ GSMP auto musi lub musialo miec homologacje (chyba za jezdzicie w klasie E wtedy nie musialo), graty w aucie aktualna homologacja, kierowca licencja W

 

Po drugie czym chcecie jezdzic:

Jesli z urzedu wybieracie auto ktore nie ma homologacji i jej nie mialo (a sami nie mozecie sie o nia ubiegac, o to wystepowal producent danego modelu) skreslacie sobie mozliwosc startu w imprezach w ktorych takie auta nie moga startowac. Pozostaja tylko imprezy amatorskie typu KJS i ewentualnie Supersprinty, trakcdaye i inne ALTy :wink:

Idac dalej jesli wybieracie auto bez homologacji to mozecie sobie zainstalowac dowolny silnik (bo nikt nie bedzie sprawdzal zgodnosci homologacyjnej auta bo takowe jej nie mialo nigdy).

Jesli macie auto zgodne z homologacja chcac jezdzic w imprezach sygnowanych przez PZM (nie lczac wyscigow startujac w nich w klasy E) musicie sie trzymac modyfikacji auta w zgodzie z ksiazka homologacyjna auta (takowa tak jak napisal Carlos kupicie/zamowicie w okregowym PZM) i zgodnie z zalacznikiem J. (ktorego lekture na starcie polecam)

 

Co do klatki to sa okreslone wymagania co do rodzaju stali, grubosci i rodzaju spawow i tego radze sie trzymac (nawet w aucie bez homologacji) Na klatke nie jestes w stanie uzyskac homologaci o takowa staraja sie producenci klatek w FIA bo spelnieniu szeregu wymagan (podobnie jak z producentami foteli itp)

 

To tak tyle na poczatek jezeli pojawia sie jakies pytanie to na pewno forum pomoze rozwiac watpliwosci.

 

Pisze z glowy i na kolanie ale mam nadzieje ze nic nie pomieszalem formalnie, nie mam pod reka przepisow.

 

Acha co do szukania na stronach FIA to auta z utracona homologacja znikaja ze strony FIA (tam sa tylko auta z aktualna). Wiec tzreba siegnac glebiej. Pytales o 106 (homologacje mialo 106 XS w starszey nadwoziu z silnikiem 1.4 oraz 106 w nowszym nadwoziu w wersji Rallye 1.6 8v oraz S16/GTi 1.6 16V)

 

Edit: Literowki i drobne dopiski :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mervin, wszystko lux opisałeś :cool:

ja jeszcze dodam na temat klatki:

homologacji na klatkę nie osiągniesz, natomiast budując samodzielnie musisz to robić zgodnie z zał.J W nim jest wszystko opisane, nawet maksymalna zmiana średnicy rury na gięciach!! kąty, odległości itp... Potrzeba jeszcze właściwe rury i papier na nie. Tak naprawdę klatkę może zrobić każdy uprawniony spawacz jeżeli będzie się trzymał załącznika J. Tylko czy to na pewno w tedy nie wyjdzie klatka NIEBEZPIECZEŃSTWA? na tym elemencie nie ma co oszczędzać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze dodam na temat klatki:

homologacji na klatkę nie osiągniesz, natomiast budując samodzielnie musisz to robić zgodnie z zał.J W nim jest wszystko opisane, nawet maksymalna zmiana średnicy rury na gięciach!! kąty, odległości itp... Potrzeba jeszcze właściwe rury i papier na nie. Tak naprawdę klatkę może zrobić każdy uprawniony spawacz jeżeli będzie się trzymał załącznika J. Tylko czy to na pewno w tedy nie wyjdzie klatka NIEBEZPIECZEŃSTWA? na tym elemencie nie ma co oszczędzać....

 

Dokladnie, warto tez dodac ze spawac trzeba odpowiednim drutem inny do zwyklej stali inny do CroMo, pamietam jak jeden z zawodnikow wylecial kilka alat temu na Rajdzie Festiwalowym (PPZM) za klatke CroMo Sparco pospawana zwyklym drutem.

Przy okazji nawet jesli kupisz klatke homologowana (Sparco/OMP/CustomCages itp) to dostajesz ja w czesciach pierwszych i tak kto to musi pospawac, ale pospawac z glowa i z zasadami opisamymi w zalaczniku (spawem ciaglym, dookola - co jest nie lada wyzwaniem jak spawasz palak glowny z bokami przy dachu i masz tam 2 cm - czesto wycina sie poszycie dachu do takiego manewru by bylo idealnie).

Nie wiem czy chcialbym zeby ktos sie uczyl na moim aucie spawania klatek (ostatnio widzialem taka klatke wykonana przez kogos pierwszy raz, daleko to odbiegalo od standardow spotykanych w rajdowkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki nie przekonacie mnie do oddania komus budowy...wiem jaki mam sprzet w firmnie jakich ludzi budowa klatki obliczenia to naprawde nic skomplikowanego...nie takie tematy powstawaly u nas :PPP

Jezu wszedzie biurokracja !!! Wiec zdania nie zmienie auto powstanie jako prototyp poligon doswiadczalny, a jak nie to bedzie testowane za granica na górskich i na torach...

W tej chwili konczymy stawiac hale produkcyjna i jak juz bedzie gdzie to zaczac budowac to roboty startuja :))

Prawdopodobnie potem powstanie drogie auto wg zalacznika FIA ale to pózniej narazie zbudujemy to :)) Dzies dostalem nieoficjalnie info ze do 3 tyg przywedruje do nas silnik 2,0tfsi co do skrzyni nie wiem :(

Klatka CR-MO i malo jaka firma mi taka zrobi w rozsadnej cenie:PP (ps dach wycinamy do spawania klatki)

 

ALE CHCECIE MNIE ZNIECHECIC !!!

Jak bedzie hala gotowa dam foty czesci i budy bo narazie wszystko zakryte przed przeprowadzka stoi.

 

Zreszta zobaczycie sami za pare miesiecy skonczony rezultat moze i klijenci nowi sie trafia:PPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki nie przekonacie mnie do oddania komus budowy...wiem jaki mam sprzet w firmnie jakich ludzi budowa klatki obliczenia to naprawde nic skomplikowanego...nie takie tematy powstawaly u nas :PPP

Jezu wszedzie biurokracja !!! Wiec zdania nie zmienie auto powstanie jako prototyp poligon doswiadczalny, a jak nie to bedzie testowane za granica na górskich i na torach...

 

Prawdopodobnie potem powstanie drogie auto wg zalacznika FIA ale to pózniej narazie zbudujemy to :))

ALE CHCECIE MNIE ZNIECHECIC !!!

 

Fajnie ze macie sprzet i fajnie ze masz ludzi ktorzy ogarniaja ten sprzet, tylko nie wiem czy wiedza jak giac i spawac klatki :mrgreen: Ale spoko, chcecie eksperymentowac to eksperymentujcie :cool:

 

Jesli zalozenie jest tor i BergTrophy to spoko szczegolnie ze tam wymagania sa luzniejsze, zwroc uwage szczegolna na klatke w kontekscie BergTrophy bo czes maja chopla na punkcie spawow, moze byc malo rur ale spawy musza byc perfekcyjne. To ze spawow nie mozna poddawac obrobce juz pewnie wiesz?

 

Co do auta zalacznikowego to polecam od razu coz z homologacja, moj ostatni projekt oski na tor poskladany na bazie auta bez homo (w ktorego wpakowano ponad 20 000) nie moze sie sprzedac za 15 k :wink: A auto perfekt :mrgreen:

 

A co do zniechecania nikt tego chyba nie mial na mysli, bardziej dostajesz rady na co zwrocic uwage i jakich bledow nie popelnic a mowia to osoby ktore maja doswiadczenie w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiemy wiemy jak spawac i giac itp do tego dobry sprzęt kempi abb frezarki cnc jest czym robic:PP do tego ludzie starej daty nie mlodzi amatrzy wiec kadra profi :)

A do tego my pasjonaci co pieniedzy i strachu nie maja :))

Poprostu klatka to wbrew pozora nie zbyt skomplikowana konstrukcja przestrzenna i dobry inz od wytrzymaloscówki policzy to bez problemu (ze wspolczynnikiem bezpieczensta 2 ) wiec nie ma bara tak sie do wrc tworzy...

 

Co do kosztow hmm cierzko wyliczyc ... ale szacuje ze rynkowa wartosc pracy czesci materialu ok 40-50 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie mysle ze w sierpniu wyjedzie z warsztatu

Kurde RSMP daruje, ale licencje czas znowu robic:)) Tym razem mam zamiar ja skonczyc:)

Ja planow nie zmienie chyba ze PZMOT da sie przekonac do starów jak nie to targamy gorskie i u slowianskich braci naszych.

 

Dobra koniec sciemniania trza sie do pracy zabrac, bo widze ze z biurokracja nie wygram...calego ducha zabija:(( Wiec moze Stecowi lomot na gorskim spouscimy :)) hehehee

Wstepnie informuje na juz 2,0TFSI i buda scierocoo reszta wlasna wydumka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kajtki kiedys zaczolem ale wypadek spowodowal ze nie dokonczylem :(( Jest tylko pilota)

Teraz trzeba zacząc od nowa ..załacznik kiedys czytalem teraz wgryzam sie jeszcze raz w przepisy..

Co do blach mamy juz zrobione kopyta i probne elementy z włukna (blotniki, maska, drzwi ..ale te chyba zostana stalowe) wiec z BLACHARKA jak jeszcze to mozna nazwac nie ma problemu jestesmy samowystarczalni:)Nie moge nic na ten temat znalesc w regulaminach czy mozna stosowac takie elementy, jak rownierz nic na temat homolgowania klatki i materialu z jakiego bedzie robiona (chromo-molibden) Warunek ze smigamy na podzespolach VW (napewno motor prawdopodobnie 2,0FSI lub 1,8t i glowne elementy)

 

 

Auto jest budowane od podstaw, silnik naped, hamulce beda nowe i troche prototypów wiec tez nie wiem jak sie sedziowie do tego wszystkiego odniosa....

Poniekad ma to byc wizytówka firmy i taka reklamówka:)

 

W tej chwili najbardziej interesują mnie wszelkie info na temat homologowania auta i podzespolow..

Co do doswiadczenia w autach ....hmm odbudowan ostatnio cadillac deville 56r kolejnego 26r i mase nietypowych tematów dla przemysłu motoryzacyjnego w PL i EU. Nie martwie sie dotepnoscia cześci wykonaniem budowa to nie stanowi problemu, tylko jak to zrobic by sedziowe i panowie diagnosci nie mieli ale.

Dziekuje za wszelka pomoc teraz zaczynam studiowac regulamin i załaczniki FIA

No i jak z homologacja klatki??

 

.....,,jestesmy samowystarczalni"....gratuluję Wam zapału i optymizmu, mam pytanie - macie też już formę do zrobienia dachu i np. podłużnic z żywicy.... :?: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis.kochanie.gratuluje.szczerze.ale.jesli masz za grosz rozumu nie rob tego...2 lata temu jak debil ostatni postanowilem zrobic podobny ruch co ty.rok totalnej meki,kupa straconego czasu,uzeranie sie z kretynami od wszystkiego.koszmar.saxo N grupa 100 000 pln. mnie kosztowalo.jest nawet watek gdzie opisuje wszysko co do grosza.jazdy od pana ,,henia,, po citroen sport...zdobycie ksiazki sportowej...gehenna...homologacja na klatke... to samo.3rajdy: paszol won z tymi rurami...zasrane saxo.zwykle zaden potwor.kupil bym za to tajpera wypasionego.no nic.jesli sie upierasz to proponuje mimo wszystko zroic klatke i obspawanie karoseri u ludzi ktorzy maja o tym pojecie.trela,kaluza,im racing,etc.wspawac rury nie problm.zrobic dobre spawy na klatce topodstawa i wielka umiejetnosc bo chroni twoje zycie.obspawanie budy od dolu mega wiedza.en kowe suzuki swift klatkowo obspawienniczo przygotowywane sa przez miesiac i to w fabryce.co z tego ze zrobisz klatke, teoretycznie z zalacznika j ale zrobisz to zle... a jak auto ma jezdzic tylko w kjs to klatka nie potrzebna.ppzm nie mozesz i tak jezdzic bo nie masz homologacji (auto nie ma) zastanowcie sie, tylko szczerze nad tym wszystkim.bo jakprzyjedziesz na kjs sirocco to wszyscy ci i tak wklepia jak przyjedziesz czolgiem ....zostaniesz zauwazony :)

pozdrawiam serdecznie zyczac szczerze sukcesow:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ......moze ktos chce bude scierocco kupic:PP tylko czemu nie ma zadnego silnika TFSI homologowanego ehhh sportu sie odechciewa:((

 

Narazi jak pisalem zbieram info papiery itp bo hale sie buduje i po nocach do domu wracam i jak sie kociol skonczy to sie zabieramy :)) (a sie pochwale piekna 10tonowa frezarka CNC 3d PRZYSZLA:))))

Nie wiem moze jednak wymecze bude POLO ale klatka i obspawanie bedzie u nas!!! Dalej sie upieram ze sobie lepiej zrobimy niz ktos obcy mi zrobi tym bardziej ze nie bedzie oszczednosci w materiale czy czasie!! Tego nie zmienie!!!!

Nie wiem ludzie mialem plan cieszylem sie na niego a zamiasta martwic sie budowa firma to kurde chodze i kminie jak by to zrobic....

Z jednej strony zabija to cos we mnie i koledze czyli chcec zbudowanie czegos wlasnego a z drugiej chec poscigania sie .... musze sie jeszcze przespac pare nocy z tym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas podziwiam ludzi którzy zamiast kupić za 10k pln przygotowanego do PPZM/RSMP seja z klatką i jeździć, kombinują jak małe konie pod dużą górę i ładują nie jeden worek z kasą w budowę czegoś co będzie jeździć za x lat (albo nie będzie jeździć wcale).

 

W sumie, kto bogatemu zabroni? Widać po prostu jestem cham, gbur i prostak ale tego nie rozumiem :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o kase bo tez nie przelewa sie!!!

Tu chodzi o pasje chcec budowy, wdrozenia wlasnych pomyslów, wiesz bo po co uprawiac sex jak mozna adoptowac.... ale zobacz ile przyjemnosci cie po drodze omija ....:twisted::twisted: (przepraszam wszystkich jak kogos urazilem tym)

To mnie wlasnie od sportu odstraszalo troche, patrzac teraz co sie dzieje w F1 to juz wogole.... gdzie lata 80!!! NIe doswiadczylem tego za mlody jestem ale to sa najlepsze czasy sportu motorowego (ps http://videos.streetfire.net/video/One- ... 116600.htm) lza sie kreci w oku !!!

WIec w sobote wezmiemy z kumplem flaszke i bedzie powarzna dyskusja co z tym dalej... a w miedzyczasie zrobie wreszcie licencje i polaze jak bedzie czas po klubach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis twoj optymizm jest rozbrajajacy... polo.duzo lepszy pomysl.mozesz jezdzic A5 stabilne swietne auto pucharu polski ( nowe PPZM)

 

 

co do klatki spawania.swietnie ze chcesz to zrobic sam ale zrobisz to zle na bank.nie masz wiedzy i doswiadczenia na ten moment.obspawanie auta plus zespawanie klatki u kogos rowniez daje frajde.

 

 

co do licencji i startow w pucharze Polski to czeka cie baaaaaaardzo dluga droga w obecnych przepisach PZM...

 

 

budowanie topowej fury do kjs ...do uczenia sie fachu...bzdury,brednie,bezsens.

chlopaku kup cie se seja za 5 tysi naucz sie jezdzic,naucz sie na pamiec przepisow FIA i zacznij wtedy myslec o pucharze i budowaniu rajdowki.

 

pisze to po to nie aby cie obrazic tylko podpowiadam ci zdrowo rozzsadkowe dzialanie.

sam bylem napalonym amatorem na rajdy,nie majac pojecia o niczym.ani o rajdowkach ani o jezdzie.brak pokory wystepowal.a brak pokory do czegokolwiek to ....doprowadza do klopotow i rozczarowania.

 

 

trzeba wielkiej determinacji,checi,uporu i ....szmalu ze by dojsc do 2 ligi...

 

pozdrawiam serdecznie -vert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...