JOY Opublikowano 25 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2003 No chyba wiekszość statecznych motocykli typu HD a i moja Yamaszaka TTR600 - taczej wysokich nie ma ( enduro ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ickx Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 Tak tylko ze H-D ma pojemnosc od 883 do 1450 ccm.Przy takiej pojemnosci jak wymieniles Than_Ju to moze byc problem wsrod nowych motocykli ,bo nawet Yamaha 535 Virago (choper) kreci ok.7000 ale jakis klasyk napewno by sie znalazl.Napewno niektore quady beda mialy takie obroty ze wzgledu na przeanaczenie jako pojazdy robocze.Z tym ze pojawia sie tu pytanie czy to sa motocykle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 To nie musi byc z motoru, chodzi o to, zeby w miare mozliwosci spelnial powyzsze warunki. Dzieki za odpowiedzi, wlasnie na dquadem sie tez zastanawialem. A teraz pewnie bedziecie pytali po co mi taki silnik? O Ligierze juz byla tutaj mowa, wiec moze troche pokojazycie Tylko skad wziac silnik z quada? Ze zlomu? He, ile tam jest quadow? Zero. Choroba no, myslalem, ze jakis mocniejszy silnik by sie wsadzilo Pozdrawiam, ThanJu EDIT: Taki Yamaha RAptor 660R to ma 33,5 KW / 6500 U/min - niech mi ktos powie, ile to jest KM? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tjwasiak Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 O Ligierze juz byla tutaj mowa, wiec moze troche pokojazycie (..) EDIT: Taki Yamaha RAptor 660R to ma 33,5 KW / 6500 U/min - niech mi ktos powie, ile to jest KM? :roll: Te 33,5kW to ponad 45KM... Zastanawiam się tylko czy da radę zrobić taką przekładkę sensownym kosztem. No i pewnie zdajesz sobie sprawę że to musi przejść przegląd rejestracyjny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Obawiam się, że w tej chwili zarejestrowanie ( badanie tech) może kosztować więcej niż nowy QUAD , bo pewnie jakieś homologacje trzeba by robić. Ale jak chcesz sobie pobzykać po bezdrożach, to nie ma sensu rejestrowć tego ustrojstwa. A BTW pamiętacie KLIKA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Chwila, moment, to sa tylko takie moje rozwazania! Moj znajomy niegdys z kumplami wsadzil do Poloneza silnim i uklad napedowy ze Sierry Cosworth (cos kolo 290KM) i robil w jajo dresiarzy w bmwicach. Poniewaz komora silnikowa byla za mala, to wsadzili silnik pod skosem . Ja raczej nie mam zamiaru zmieniac cos tak waznego w Ligierku, jesli juz to ewentualnie sie zabuduje wydech ze scigacza :wink: (propozycja tego wlasnie znajomego) A co do Clica: pamietam, ale wolalbym nie pamietac, bo to wlasnie konkurencja dla Ligiera :x :wink: Pozdrwiam, ThanJu P.S. znowu OT sie zrobil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Poniewaz komora silnikowa byla za mala, to wsadzili silnik pod skosem . Ciekaw jestem jakim cudem.. naprawde ciekaw.... Azrael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 W Poznaniu też kiedyś krążyly opowieści o maluchu z silnikiem od CBR'y 600. Obawiam się, jednak, że trzeba je między bajki wsadzić... A silnik pod skosem to faktycznie nowatorskie rozwiązanie !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 W Poznaniu też kiedyś krążyly opowieści o maluchu z silnikiem od CBR'y 600. Obawiam się, jednak, że trzeba je między bajki wsadzić...A silnik pod skosem to faktycznie nowatorskie rozwiązanie !!! Myślę że maluchów z silnikami motocyklowymi jeździ znacznie więcej niż aut z silnikami na skos. Co do motocyklowych to gdzieś w necie jest nawet opisany taki malczan z oryginalną skrzynią oraz tą z motocykla, w efekcie zmiana biegów przypomina trochę rower. Azrael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tjwasiak Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Myślę że maluchów z silnikami motocyklowymi jeździ znacznie więcej niż aut z silnikami na skos. To napewno... Wogóle można powoli bać się startować do Malucha. W Warszawie jest już zarejestrowane kilka przekładek silników 1108cm3 (i to nie tylko na gaźnikach, wtryskowe też -> 55KM) i napewno jedna 1242cm3 (75KM)... Przy dosyć krótkiej maluchowskiej skrzyni i małej masie na prostej wymiata to napewno niemiłosiernie... Ja bym się tylko zakrętów bał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 Sorka, z tym "pod skosem" to sie moze troche niewyraznie wyrazilem (maslo maslane). Nie chodzilo mi o to, ze silnik wsadzili w poprzek, ani ze sprzodu byl wyzej a stylu nizej, tylko byl troche (podkreslam troche, czyli bedzie tak -> troche) przekrecony na lewa czy tam prawa burte. Tyle z mojej strony na razie 8) Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evo Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 A silnik pod skosem to faktycznie nowatorskie rozwiązanie !!! Nie specjalnie nowatorskie. Wystarczy otworzyc maske Porsche 944, zeby zobaczyc rzedowa czworke polozona pod katem ca. 30 stopni (bodaj na lewo). Inna sprawa, ze to wynika z faktu iz ten silnik jest zbudowany na polowie bloku V8 z Porsche 928. Ale "wyprostowany" bylby za wysoki, zeby wlozyc go do niskiej komory silnikowej 944. Silnik w Lancii Delcie HF integrale jest tez na skos. Tylko ze jest poprzeczny. Dlatego jest pochylony ca. 15 stopni do przodu - tez kwestia za malej komory silnikowej (oryginalna Delta miala miec co najwyzej wolnossace 1.6). Sam teraz kombinuje nad budowa samochodu wlasnej konstrukcji (SAM na ramie rurowej) turbo 4x4 z poprzeczna rzedowa czworka, lezaca za/nad przednia osia. Problemem jest skrzynka rozdzielcza napedu, smarowanie oraz kolektor wydechowy (dolot bylby z gory). Ale to takie zabawy myslowe na razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 A silnik pod skosem to faktycznie nowatorskie rozwiązanie !!! Nie specjalnie nowatorskie. Wystarczy otworzyc maske Porsche 944, zeby zobaczyc rzedowa czworke polozona pod katem ca. 30 stopni (bodaj na lewo). Inna sprawa, ze to wynika z faktu iz ten silnik jest zbudowany na polowie bloku V8 z Porsche 928. Ale "wyprostowany" bylby za wysoki, zeby wlozyc go do niskiej komory silnikowej 944. Silnik leżący czy pochylony, a silnik pod skosem to troche co innego, troszkę inaczej zrozumiałem myśl ThanJu. Azrael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2003 przekrecony na lewa czy tam prawa burte. Tyle z mojej strony na razie 8) To wiele wyjasnia :-))) ufffff.. Azrael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 29 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2003 Ok. Teraz rozumiem, o co chodziło. Niemniej jednak rozwiązanie jak nie nowatorskie, to dość oryginalne. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel Browaru Opublikowano 29 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2003 Ja już myślałem, że pod skosem to znaczy, że np. po lewej jest bliżej przodu niż po prawej... I zastanawiałem się, jak to jest możliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2003 Postaram sie w przyszlosci wyrazac wyrazniej Pozdrawiam pozdrawiajac, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 W Poznaniu też kiedyś krążyly opowieści o maluchu z silnikiem od CBR'y 600. Obawiam się, jednak, że trzeba je między bajki wsadzić... Obawiam się, że każdy kto się 20 lat temu ścigał w płaskich maluchem w grupie H dostały na widok tego tekstu kolki z irytacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 To co było 20 lat temu, to ja pamiętam jak przez mgłe, a tym bardziej "hardcorowe" malce z tamtych lat, więc wszystkich przez Ciebie wspomnanych prosze o wybaczenie. Po co mają sie pochorować... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sub-fan Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Sam teraz kombinuje nad budowa samochodu wlasnej konstrukcji (SAM na ramie rurowej) turbo 4x4 z poprzeczna rzedowa czworka, lezaca za/nad przednia osia. Problemem jest skrzynka rozdzielcza napedu, smarowanie oraz kolektor wydechowy (dolot bylby z gory). Ale to takie zabawy myslowe na razie Rozumiem że znająch czasoprzestrzenne dokonania EVO za jakieś 50 lat kiedy już nie będziemy jeździć tylko latać to coś na ramie ożyje i ruszy o własnych siłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Witam(y) Sub-fana na forum! pzdr. ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matt Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 thanju: ja Sub-fana nie witam (patrz kiedy dolaczyl :roll: 8) ) tylko gratuluje pierwszego postu ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się