Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

Lisek, weź stoper do ręki i sprawdź to:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7y3XjCB6ILY

http://www.youtube.com/watch?v=CfRjso1F ... re=related

 

 

STIFF, Szwajcaria to nie EU. WRX generalnie nie był przewidziany na europejski rynek ze względu na wymogi ekologiczne dot. średniej emisji spalin w ramach jednej marki. Obecność STI jest naturalna, bo to topowy model i z marketingowego pkt widzenia jest nieodzowna. WRXy za to nie nakręcały sprzedaży, a jedynie właśnie średnią wysokość emisji. SIP specjalnie zabiegał o to, żeby WRX był u nas dostępny, bo Polski te przepisy jeszcze nie dotyczą. Ot, cała filozofia.

 

A silniki 2.0 i 2.5 do normalnej jazdy są jak najbardziej wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A silniki 2.0 i 2.5 do normalnej jazdy są jak najbardziej wystarczające.

 

Co by sie nie dzialo,walilo i paliło,mowic ze Subaru jest ok,taka Twoja filozofia wypowiedzi.

Co to znaczy normalnej jazdy ,do 2 - 3 ty obr/min przy 12 litrach na setke ? No daj spokoj , obecnie auta konkurencji w tej pojemnosci i mocy oferuja lepsze osiagi ,tak trudno to zrozumiec i sie z tym pogodzic? Subaru nie sa najlepszymi samochodami na swiecie,troche dystansu do sprawy. Nowy Forester poszedl stylistycznie w masowke wiec i technicznie(przyspieszenie) tez powinien oferowac wiecej,takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silniki 2.0 i 2.5 do normalnej jazdy są jak najbardziej wystarczające.

moze i sa wystraczjace ale np silnik 1.8 TSI i 2.0TSI sa duzo dynamiczniesze i o szczedniejsze :idea: moze by tak poslac maila do japonii zeby cos zrobili z silnikam i zeby wrocil sprawdzony i ceniony 2.0T :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może niech sprowadzą stylistów do Europy a nie robić z nowego Legaca coś co wygląda jak amerykańska Maxima ;) Ale bez przesady jest to marka która kochamy i cenimy i ja "głęboko wierzę" że oni powoli ale i silniki zmienią. Panowie nie ma się co złościć przecież jest święto, będzie nowy model :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuban - nie wlaczam sie do rozmowy, bo gadasz to, co i ja mysle... Jezdze czym jezdze i czekam na zmiane - ponizej 2,5T nie zejde, a czas u mnie na zmiane. Jesli tego minimum nie bedzie, to - Mitsubishi? Sam nie wiem... A swoja droga, to dziwie sie, ze DYREKCJA nie zechciala sie wypowiedziec - przeciez wie, co plynie na statku z Japonii? Jakie modele zamowila (lub im wcisneli...). Kuriozalna sytuacja - klienci nie moga sie doczekac informacji jakie maszyny Subaru laskawie dostarczy na rynek polski (nie wiadomo tez za jaka cene...). A od wrzesnia sprzedaz. Dziwne i - chyba tylko u nas mozliwe. Lekcewazenie: Polak i tak kupi. Dyrekcjo - uchyl rombka tajemnicy przed klientami, ktorzy chca zainwestowac w towar niemala kase...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by sie nie dzialo,walilo i paliło,mowic ze Subaru jest ok,taka Twoja filozofia wypowiedzi.

Co to znaczy normalnej jazdy ,do 2 - 3 ty obr/min przy 12 litrach na setke

Ostatnio 2.0 benz. Imprezą MY08 byłem w Rzeszowie. Zapoznanie z trasą rajdu wyszło 9.2 l/100 , sam sie zdziwilem :shock: Nie było tam jakis specjalnych predkosci , tyle że gorki i najczesciej 2 , 3 , 4 bieg. Wracajac do Wawy wg. wskazan to 8.4 l/100. Z Rzeszowa do Radomia srednio szybko czyli 90-120km/godz z Radomia do Wa-wy polowa drogi stale 170-180km/godz. potem kolo 100km/godz.Nie zalezy mi czy uwierzysz , zeby byla jasnosc :mrgreen: Ale te nowe 150KM naprawde pala malo :idea:

Ta ktora jechalem miala 26 tys przebiegu i do przyspieszen nie bylo powodu sie czepiac.Nowa niestety potrzebuje z 10 tys km zeby zaczela przyzwoicie przyspieszac czyli byla dotarta :wink: dziwne :roll: ale tak jest

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bazylia skoro Ty się ze mną zgadzasz to i ja z Tobą ale aż do momentu jak mówisz o tym statku z Japonii. Tzn. u nas jest o tyle dobrze że jest forum i można bezpośrednio spytać dealera lub dyrekcji(cały czas nie mogę wyjść z szoku od kiedy tu trafiłem ;)), a w innych krajach nie ma informacji żadnych lub umieszczana jest tylko taka że premiera odbędzie się we Frankfurcie. Jedynym wyjątkiem jest subaru.de gdzie utworzono osobną stronę-blog dla nowych Legacy/Outback ale i tam nie ma szczegółów jest to bardziej propaganda. W każdym razie konferencja na której będzie pewnie premiera Legacy/Outback odbędzie się na IAA 15 września chyba o 14:30 i prawie na pewno Subaru nie powie nic więcej przed premierą poza tym co znamy z komunikatu FHI(a z niego znamy wszystko poza ceną i osiągami;)). Poza tym wiem że sprzedaż w Niemczech rusza od 26 września a w Czechach od listopada, u nas ktoś pisał że od drugiej połowy września. Jeśli chodzi o osiągi to masy starego i nowego Legacy są bodaj zbliżone więc w przypadku gdy silnik i przekładnia są te same można się pewnie spodziewać podobnych rezultatów. Nie chce mi się teraz szukać przez google ale jeszcze napiszę tylko o tych które pamiętam. 0-100 dla Outback 3,6 to lekko ponad 8s, dla Legacy 2.5T aut. w wersji 281KM lekko powyżej 5s.

 

@EDIT aha jeszcze apropos spalania to podejrzewam że silnik akurat w Subaru nie jest głównym winowajcą bo każda 2-litrowa jednostka lubi spalić koło 10l w mieście, mi się wydaje że chodzi o to że może nie najlepsze są przełożenia pod względem ekonomii, a druga sprawa że zawsze napęd na 4 łapy robi swoje, przynajmniej tak wynika z zasad mechaniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - nie biegam po innych forum, ale logicznie - robic tajemnice az do dnia sprzedazy? Nie dac sie przygotowac platnikowi do zakupu? (a przeciez chodzi o ok. 200 t.!). Mysle, ze to nie te czasy - teraz klient jest panem, nie sprzedawca...

I jeszcze ad wczesniejszych postow ad spalania - spec B w miescie ponizej 18 l w miescie raczej nie schodzi. Jak czytam narzekania na spalanie powyzej 12 - to sie tylko usmiecham: marzenie! Na trasie, to i owszem, udaje sie 12-14 osiagnac, ale w miescie - jw. Ale komfort bezpieczenstwa mam zawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazylia, mogles kupic Tribeca 3.6, mialbys srednie spalanie na poziomie 12l albo mniej jak niektórzy forumowicze

 

Nie chodzi tu o narzekanie,kazdy wiedzial ile to bedzie palic przed zakupem.Chodzi o to ze za podobne pieniadze w tej samej lub mniejszej pojemnosci konkurencja ma lepsze osiagi i mniejsze zuzycie paliwa.

Moze jakies przyklady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat to nowe CVT jest podobne genialne. DSG i inne takie ponoć się chowają...

 

a co do dynamiki silników to takie już wymogi ekologiczne. na szczescie Polski to jeszcze nie dotyczy, dzięki czemu u nas jest WRX, a na zachodzie go nie ma.

 

Co za bzdura, co ma obecnosc w ofercie WRX do osiagow silnikow wolnossacych?:)

Nie jestesmy negatywni ale obiektywni jak slusznie pisze GRAF. Wiadomym jest ze inzynierowie FHI chca wprowadzac na rynek dobre i sprawdzone konstrukcje ale te dwie cechy to nie wszystko czego potrzebuje użyszkodznik. Uwazam,ze silnik ktory pali w miescie lekko 12-13 L (Forester 09) powinien dawac lepsze przyspiesznie niz 11s jak np Opel Corsa 1,4:)

Jezdzisz Spec B A/T ktore ma 8,4s do 100 ,lepsze osiagi ma np Passat 2,0TSI za 106 tys pln a nie 50 i wiecej tys EUR. Wiem wiem ze to nie boxer i awd ale czas zdjac klapki z oczu, bez awd da sie zyc choc jest z nim latwiej ale nie jest warunkiem koniecznym.

 

Po co ta agresja ?

Są rzeczy, o których nie wiesz lub nie bierzesz ich pod uwagę. np. limity emisji CO i homologacji/dopuszczenie na rynek Polski czy EU. To wszystko kosztuje i jest brane pod uwagę.

 

pzdr.

 

[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 8:27 am ]

Bazylia, mogles kupic Tribeca 3.6, mialbys srednie spalanie na poziomie 12l albo mniej jak niektórzy forumowicze

 

Nie chodzi tu o narzekanie,kazdy wiedzial ile to bedzie palic przed zakupem.Chodzi o to ze za podobne pieniadze w tej samej lub mniejszej pojemnosci konkurencja ma lepsze osiagi i mniejsze zuzycie paliwa.

Moze jakies przyklady?

 

2.0 TFSI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka agresja? Wiem,ze chodzi o ekologie ale od dluzszego czasu zauwazam u TJ lekki brak obiektywizmu.Choćby tarcze sie krzywiły, przekladnie stukaly a uszczelki sie wydmuchiwaly to nie wina Subaru tylko innych czynnikow.

 

Ostatnio modne się stało jedno podsumowanie wypowiedzi kolegów " co za bzdura " . jak dla mnie trochę agresywne ale może ja jestem z innej bajki.

W pozostałych kwestiach zgadzam się w 100%.

Mój leasingowany OBK spędził w serwisie w sumie min. 4 miesiące w ciągu niespełna 4 lat. WRX ani dnia chyba, że sam w nim coś wymyślam. To o czymś świadczy.

Jak dla mnie jeśli okaże się w kolejnej wersji OBK dalej będą problemy z tarczami, stukaniem przekładni czy " jazdą na wprost ", Subaru zostanie skreślone w kwestii aut użytkowych.

Wolę 20k dopłacić do Audi bo i tak więcej stracę na przestojach OBK w serwisie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STIFF, Szwajcaria to nie EU. WRX generalnie nie był przewidziany na europejski rynek ze względu na wymogi ekologiczne dot. średniej emisji spalin w ramach jednej marki.

 

NO właśnie dlatego pisałem, że we Francji jest dostępny WRX

http://www.subaru.fr/tarifs_new_impreza.html

czy we Francji są inne limity niż we Włoszech czy NIemczech? Pytam bo się nie znam a wydawałoby sie logiczne że tzw. stara unia ma te same limity.

 

O patrze dalej i widze że u brytoli, w Hiszpanii tez można WRXa kupić. Dalej mi się już nie chce szukać ale zastanawia mnie po prostu ten rozrzut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STIFF, nie wiem dlaczego tak jest.

 

od dluzszego czasu zauwazam u TJ lekki brak obiektywizmu

 

tak się składa, że czasem po prostu na pewne tematy wiem trochę więcej niż inni na forum i w związku z tym potrafię wyjaśnić dlaczego jest tak a nie inaczej. Nie jestem człowiekiem, który ma zwyczaj ślepo bronić czegokolwiek/kogokolwiek, więc zarzut braku obiektywizmu uważam za niesłuszny. No chyba, że należy się z zasady z racji warunków narzuconych.

 

 

spec B w miescie ponizej 18

 

tak jak pisał Kuba, spalanie niemalże całkowicie zależy od kierowcy. Od dwóch lat jeżdżę również Spec.B i nigdy, absolutnie NIGDY nie miałem spalania 18l/100km. 12 - tak. 13 - tak, 15 to absolutne maksimum i tylko jak są na prawdę zabójcze korki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TFSI ?

http://www.fueleconomy.gov/FEG/noframes/28648.shtml

http://www.fueleconomy.gov/FEG/noframes/28649.shtml

 

Do tego Subaru jezdzi na tanszym paliwie, jest wieksze i ma AWD.

 

Jeżdżę OBK 2.5MT 4 lata i nigdy mi się nie udało zbliżyć do wyników z testu z wyjątkiem super spokojnej jazdy czyt. max. prędkość podróżna 80 -90 km/h. średnia 70 km/h.

Anyway według testu 211 Km 2.0T pali mniej droższego (w US ) paliwa niż 170 konny boxer i w to wierzę ponieważ mój maptekowy WRX pali tylko o 1 do 1.5 litra więcej niż OBK. No ale ma o 100KM więcej.

Podsumowując polityka / strategia FHI jest typowo pro US jako głównego rynku zbytu i nic na to nie poradzimy. W EU silniki 2.5 N/A to przeszłość a Polsce ze względu na cło to bezsens.

PS. nigdy nie zamieniłbym Legacy na VW. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...