Skocz do zawartości

Predkosciomierz


ania i tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukalem tematu ale nie znalazlem nic.Mam problem z predkosciomierzem w legacy 92".Zaczelo sie niewinnie tzn po przekroczeniu 60-70 km/h wskazowka nie szla dalej do gory tylko spadala do zera,jak zmnieszylem predkosc ponizej 60-70km/h predkoscimierz zaczynal dzialac ponownie.Z biegiem czasu predkosciomierz dzialal do coraz nizszych predkosci,a teraz dziala tylko do 20km/h.Bylem u mechanika ktory stwierdzil,ze mam czujnik predkosci w skrzyni i on nie wie jak go sprawdzic bo nie jest elektrykiem samochodym.W subaru po numerze VIN powiedzaino mi ze mam linke,a czujnik ktory moze sie nadawac do mojego auta to koszt 802zl.To sporo,jak na zakup w ciemno.Moje pytanko to:

-jak sprawdzic taki czujnik

-czy naprawde jest on tak drogi

-gdzie szukac moze jakies uzywki,zamiennika

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ania i tomek, ja miałem kiedyś podobny problem - przyczyną było przebicie w izolacji przewodu prowadzącego impuls z czujnika prędkościomierza do ECU - im wyższa była prędkość tym napięcie w przewodzie było większe i tym łatwiej powstawało zwarcie. Z czasem uszkodzenie izolacji kabla było coraz większe i zwarcie następowało przy coraz niższych wartościach napięcia czyli przy niższej prędkości. Przewód uszkodziłem przez nieostrożne przykręcanie obudowy ECU - kabelek wszedł w okolicę gwintu śrubki mocującej pokrywę i przykręcając napiłował izolację. Po znalezieniu przyczyny objawy całkowicie ustąpiły. Przy tej usterce ECU wyświetlał błąd czujnika prędkościomierza ale na szczęście powstrzymałem się od jego niepotrzebnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRUK nie przypominam sobie zebym cos grzebal pod maska,ale to nie nowe auto wiec jest to mozliwe(swietna podpowiedz).Musze sprawdzic te kabelki.Nie wiesz jak mozna sprawdzic sam czujnik?Objaw wygladal nastepujaco:wskazowka dochodzac do prekosci w ktorej nie chciala isc wyzej,zaczynala probkowac(podskakiwac)Czy tak samo to wygladalo u Ciebie?Co do ceny tego czyjnika,to do GT tez tak drogi.Sonda lam. 650zl(wazniejszy element),czujnik pred.802zl cos tu nie tak.

 

[ Dodano: Czw Lip 31, 2008 1:54 pm ]

Moj ECU to kalkulator "check engine"sie nie swieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz jak mozna sprawdzic sam czujnik?
Wkręć go koledze z takim samym autem i zobacz czy działa - tak najprościej.
Sonda lam. 650zl(wazniejszy element),czujnik pred.802zl cos tu nie tak.
Sond robią więcej bo częściej się zmienia a czujnik prędkościomierza jest dużo rzadziej robiony i pewnie dlatego droższy, a może jest po prostu droższy w produkcji :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jak reanimowac,to bede mial pewnosc ze to on na 100% i po problemie,kupie nowy

 

[ Dodano: Pią Sie 01, 2008 7:16 pm ]

kaleki pod maska ok ida prosto do kabiny ,w srodku nie wiem jak je rozpoznac ale nie nie bylo ruszane wiec nie powinno nic sie z nimi dziac

 

[ Dodano: Pią Sie 01, 2008 7:24 pm ]

co do "check engine" to rzeczywiscie sie zapala i te wentylatory sie zalanczaja sporadycznie tak dzieje od dluzszego czasu myslalem ze to jakies zly styk (dluga historia) przed usterka predkosciomierza.Czy wie ktos,czy komputer w legacy 92 pokaze blad czujnika predkosciomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wyższa była prędkość tym napięcie w przewodzie było większe

Nie zwiększa się napięcie tylko liczba impulsów, poziom napięcia jednego impulsu jest taki sam.

Moim zdaniem czujnik jest indukcyjny - dochodzą do niego trzy przewody.

Może ktoś sprawdzi, czy obok niego w skrzyni przelatuje pierścień z zębami.

Zasada dzialania podobna do czujników ABS.

Taki zwykły czujnik indukcyjny kosztuje około 50PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Wmoim Forku ten czujnik ma tylko 2 kabelki ale wygląda podobnie.Sprawdzisz go dopiero jak padnie całkim.Usterka jest mechaniczna,czyli wyrabia się kwadracik w sprzęgiełku wewnątrz czujnika.Dorażne lekarstwo to rozebrać{wyjąć element plastikowy z aluminiowego} i skleić sprzęgiełko na stałe.ja to zrobiłem poksiliną i rok trzyma.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma różnicy w tym względzie między wersją amerykancką :) a naszą, to postaram się napisać o tym, co wygrzebałem. Na razie jestem mocno początkujący, ale...jestes pewien, ze masz linke? Troche to dla mnie dziwne - zobacz czy na desce zegarow masz napis ELECTRONIC - jesli tak, to linki niet. Wg mnie wszystkie turbo (ja mam '92) maja robione to elektronicznie. Ja bym zaczal od wyjecia zegarow i przeczyszczenia wtyczki - jest na gorze panelu, bo sa tam 3 albo 4 wtyczki z tylu tablicy. W miare proste zajecie - ok pół godziny. Przegrzebalem również inne forum i tam piszą, że warto też sprawdzić, czy czujnik jest wystarczająco mocno wkręcony. Jeśli będzie jakiś luz, to mogą się pojawić tam jakieś hocki-klocki.

 

PS - co do lambdy, do legaca turbo na bank wchodzi generyczna NTK lub Bosch 3-żyłowa, cyrkoniowa. Na allegro koleś sprzedaje za 120-160 zł nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowalem czyjnik i sklada sie on z praktycznie dwoch czesci jedna to czujnik(w srodku jest miesce na kwadratowy bolec-podobne zakonczenie jak u linki)natomiast druga czesc to metalowa czesc podluzna z jednej strony zakonczona wlasnie kwadratowym bolcem a z drugiej cos wygladajacego podobnie do litery "T" .Drugi element wklada sie do skrzyni strona zakonczona "T". Wkleil bym fotki ale podobno przekroczylem limit 256 i nie moge.Moze ktos ma pomysl jak go zreanimowac albo kupic jakis zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w mojej Imprezie. Prędkościomierz przestał działać. Czasami przez chwilę dziłał i przestawał. Wymrugałem kod awarii czujnika prędkości. Podjechałem do warsztatu, tam zakupiłem używany czujnik (od Legacy) i do tej pory działa bez problemu. Podobno często nie czujnik jest winien, a plstikowy pierścień w skrzyni napędzający go. Ja sprawdziłem to podłączjąc napęd czyjnika do wiertatki i sprawdziłem czy sam czujnik działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podbijam temat zapytaniem o prędkościomierz w Foresterze z 98", zdechł i sie nie rusza, km tez nie liczy, dzięki temu nie wiem ile jeszcze przejade na zatankowanym paliwie, bo wskaznik paliwa nie żyje od kiedy pamietam (dwa lata)... elektryk nie wiedzial gdzie ma szukac awarii... w subaru wole nie ryzykowac bo malo kto tam wie cokolwiek... drugi mechanik wymyślił że może Forek bierze prędkość z czujnika ABS (?)

Pytam więc skąd on bierze wiadomości na temat prędkości? :wink:

A może ktoś wie co obwiniać za wskazywanie poziomu paliwa dopiero jak naleje na full i to do połowy skali tylko?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...