zioło Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Witam Dziś spod maski zaczęły dochodzić podejrzane dźwieki, diagnozna padła panewki. Proszę o pomoc co robić? Co jest najlepszym rozwiązaniem? Wymiana silnika? Czy naprawa tego? Może ktoś ma wał z panewkami na zbyciu? zioło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Naprawa silnika - lepsze rozwiązanie. Wymiana - tańsze. :wink: To tak z własnego doświadczenia, ale niech fachowcy się wypowiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Oczywiscie sam znasz najlepiej stan swoich finansow - a naprawa kosztuje. Ja bym jednak powiedzial - naprawiaj. I rob to, jesli mozesz, na mocniejszych czesciach - przyda sie na przyszlosc. Wiecej moze bedzie kosztowac, ale przynajmiej bedziesz wiedzial co masz w silniku. Czesci na pewno wiesz, gdzie mozna kupic - jak nie wiesz, daj znac. Kupno drugiego silnika jest opcja pewnie tansza - ale nigdy nie wiesz, czy Ci sie znow nie wyczai cos po chwili. Pozdrawiam i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 zioło - ja postawiłęm na remont silnika. Teraz żałuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Moze podawajcie rzad wielkosci walutowych, coby kolega mial rozeznanie o jakich kwotach mowicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Moze podawajcie rzad wielkosci walutowych, coby kolega mial rozeznanie o jakich kwotach mowicie? U mnie mały remoncik wyszedł 8500 W SL 2.5 DOHC przy obróconej panewce wyszło około 12k PLN (też na OE). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 zioło - ja postawiłęm na remont silnika. Teraz żałuję Dlaczego żałujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Moze podawajcie rzad wielkosci walutowych, coby kolega mial rozeznanie o jakich kwotach mowicie? Ale tym mozna niechcacy kolege o zawal przyprawic - a naprawa naprawie moze byc nierowna. Mnie np. same czesci do silnika wyniosly okolo 10tys. zl bodaj. Plus koszta roboty. Ale nie zaluje - _dobrze_ zrobiony remont bedzie na pewno lepszym pomyslem niz kupowanie drugiego, uzywanego silnika, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Zależnie od przebiegu i ogólnego stanu silnika często opłaca się wymienić shortblock na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Jestem umówiony w warsztacie u Pana Jarka Pielaka w Józefowie. Rozbierze silnik i poznamy dopiero skale zniszczeń co należy wymienić itd... dam znać co i jak i jakie koszta. Dzięki za Wasze uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 zioło - auto mi padło i robiłem u fachmana - niby znawcy subaru a nie w serwisie. wyniosło mi taniej wiecej niż o połowę ale do dziś coś nie tak z autem. czasem mam wrażenie, ze mnie poldek wyprzedzi :smile: . a zrobiłem uszczelnienie silnika, sprzęgło, szlify, zawory mam wolnossaka i opłaciłem za to 2,7tys, a mogłem kupić silnik za 3tyś po przebiegu 100tys mój silnik ma teraz ok 250tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 zioło - auto mi padło i robiłem u fachmana - niby znawcy subaru a nie w serwisie. wyniosło mi taniej wiecej niż o połowę ale do dziś coś nie tak z autem. czasem mam wrażenie, ze mnie poldek wyprzedzi :smile: .a zrobiłem uszczelnienie silnika, sprzęgło, szlify, zawory mam wolnossaka i opłaciłem za to 2,7tys, a mogłem kupić silnik za 3tyś po przebiegu 100tys mój silnik ma teraz ok 250tys Człowiek, do którego chce oddać auto jest polecany na forum. Wiadomo, że zawsze może być jakaś wtopa. Co do wymiany silnika to ryzykwny temat bo mogę kupić jeszcze większy śmietnik niż mam teraz. Czas pokaże dam znać jak wyszło i mam nadzieję, że mnie poldki nie będą wyprzedzały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Podlacze sie pod temat. Czy panewki moga stukac tylko w dolnym zakresie obrotowym? ostatnio zauwazylem u siebie takie ciche tepe jakby pukanie w silniku, pojawia sie tylko po bardzo delikatnym musnieciu pedalu gazu i wystepuje w przedziale od 800 do 1100 obrotow. Czy moga to byc panewki? auto ogolnie jezdzi caly czas tak samo czyli szybko :grin: cisnienie oleju na zegarze ok. Kiedys slyszalem cos o jakims luzie tloka w boxerach moze to to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymu Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Podlacze sie pod temat. Czy panewki moga stukac tylko w dolnym zakresie obrotowym? ostatnio zauwazylem u siebie takie ciche tepe jakby pukanie w silniku, pojawia sie tylko po bardzo delikatnym musnieciu pedalu gazu i wystepuje w przedziale od 800 do 1100 obrotow. Czy moga to byc panewki? auto ogolnie jezdzi caly czas tak samo czyli szybko :grin: cisnienie oleju na zegarze ok. Kiedys slyszalem cos o jakims luzie tloka w boxerach moze to to? luz tłoka czyli piston slap (w moim przynajmniej przypadku) występuje tylko na nierozgrzanym silniku i w większym zakresie obrotów (do ok 3000 choć i tak już wydech go zagłusza). dźwięk jest podobny do diesela (poszukaj na forum "poranny diesel"). jeśli puka nawet na ciepłym to słyszałem, że już nie za dobrze i niedługo trzeba będzie... - no właśnie co? bo przyznam, że sam nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Tutaj masz zobrazowany i udźwiękowiony efekt piston slap: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 a tu inne fajne dziwieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Są auta które mają piston slap i jeżdża kilkadzesiąt tysięcy, oleju nie biorą... z samego tego powodu bym sienie przejmował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Tutaj masz zobrazowany i udźwiękowiony efekt piston slap: dzieki za linka u mnie jest praktycznie to samo tylko ze DUZO ciszej :smile: i jak pisalem wystepuje tylko pomiedzy 800-1100 rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 dzieki za linka u mnie jest praktycznie to samo tylko ze DUZO ciszej :smile: i jak pisalem wystepuje tylko pomiedzy 800-1100 rpm A powyzej nie? Bo z reguly jesli panewki, to tym glosniej wala im wieksze dajesz obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 no ale teraz rozmawialismy o piston slap :smile: panewki na szczescie to raczej nie sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Tutaj masz zobrazowany i udźwiękowiony efekt piston slap: No to u mnie jest to samo - nie wiem, czy znika powyzej jakichs obrotow, bo na zimnych auta nie katuje i powyzej 4krpm go nie wkrecam. Znika za to po rozgrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 a tu inne fajne dziwieki przerażające. Chyba zmienię silnik zanim mnie to spotka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 U mnie dochodzą różne odgłosy spod maski (min. piston slap na zimnym), ale po przesłuchaniu tych filmików na youtube to mój pracuje jak nówka sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Są auta które mają piston slap i jeżdża kilkadzesiąt tysięcy, oleju nie biorą... z samego tego powodu bym sienie przejmował. kilkadziesiąt to troche mało, żeby sie w ogóle nie przejmować, bo co po tych kilkudziesięciu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pet3r Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 jak to jest z tymi panewkami w Subaru? padają same z siebie czy to efekt niewłaściwego użytkowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się