RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Postanowielm zalozyc nowy temat poniewaz, jestem zdziwiony totalnie zachowaniem mojego samocho a wlasciwie jego silnikiem. Zaczne wiec od poczatku. Zakupilem ten samochod przedwczoraj (09/04/2008) i juz w drodze powrotnej zaczely sie problemy. Testowalem samochod zanim go kupilem ale nigdy nie rozgrzalem silnika do temperatury pracy i to byl moj blad. Silnik po rozgrzaniu przestal wchodzic na obroty, dlawil sie jakby nie dostawal paliwa, kiedy wcisnalem gaz "do dechy". Jednak na jalowym chodzi rowno i spokojnie. Dojechalem do domu sposobem takim ze jechalem poki sie nie dlawil potem stawalem czekalem az sie schlodzi i dalej jechalem. Nastepnego dnia rano silnik odpalil bez problemu, wchodzil na obroty, myslalem ze wrocilo do normy ale nie po rozgrzaniuz znowu fikolki. Dodam ze mam zalozony przez poprzedniego wlasciciela badziewny filtr stozkowy i czekam na zamowiony box na standardowy filtr powietrza. Dotej pory zrobilem juz co tylko mi na mysl przyszlo. Wymylem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem na nowy rozdzielacz i kable od swiec, zawinalem nawet ten stozek szmata aby zmniejszyc ilosc wsysanego powietrza, bo pomyslalem ze przeplywka od tego wariuje, ale niestety nie ma znacznej poprawy. powoli opadaja mi rece i nie wiem co dalej, moze szanowni koledzy spotkali sie juz takim przypadkiem. Pozdrawiam i prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Możesz mieć martwą przepływkę, sprawdź czy "przypadkiem" nie spaliła się kontrolka "change engine" Mogą to być też problemy od innych czujników jakie nie mają znaczenia przy zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Kontrolka "check engine" zapala sie dopiero wtedy, kiedy odlacze przeplywke, kiedy podlacze ja z powrotem to gasnie, wiec chyba ok. Ktore to czujniki, moglbys mi wskazac na zdjeciu, gdzie ich szukac, jakie moga byc jeszcze przyczyny ?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 "change engine" Taka kontrolka to chyba tylko przy silnikach 2.5T. :roll: EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Może katalizator.... :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A co do tego ma katalizator, bo nie rozumiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Może katalizator.... AK raczej sonda lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Przy wadliwej sondzie nie powinien sie czasem zapalic "check engine"?? dodam jeszcze tylko ze co jakis czas jak sie go potrzyma na wysokich obrotach w czase dlawienia to strzeli w dolot czasem. Wiec reasumujac, kable od swiec nowe, rozdzielacz wymieniony...i dalej w miejscu Czy jesli jest uwalona przeplywka to zapali sie "check engine", czy nie koniecznie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Cewka zapłonowa? Miałem kiedyś taki problem i też występował tyko po rozgrzaniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jesli chodzi o to: to dzisiaj bylo wymienione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A próbowałeś przejechać się na odłączonej przepływce i rozgrzanym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll: nie da sie poprawnie zdiagnozowac na odległość takiego uszkodzenia, mozę być co najmniej 20 powodów takowego zachowania :cool: . Podjedz do fachowców bedzie szybciej i taniej :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 nie dam rady pojechac na odlaczonej przeplywce bo silnik gasnie [ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 7:37 pm ] Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll: nie da sie poprawnie zdiagnozowac na odległość takiego uszkodzenia, mozę być co najmniej 20 powodów takowego zachowania :cool: . Podjedz do fachowców bedzie szybciej i taniej :cool: Prawda ale wole sprawdzic je sam niz placic slono za wymiane pierdolki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll: No moze troche wiecej A przyczyn moze byc naprawde duuuzo :roll: Z tego co opisujesz nie mozna wydac jednoznacznej diagnozy...najlepiej jest posluchac autka i wowczas mozna juz cos wiecej powiedziec :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Tu jest filmik na youtubie, nagralem dla zobrazowania sytuacjii: http://pl.youtube.com/watch?v=UdbPI9wOYpo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 nie dam rady pojechac na odlaczonej przeplywce bo silnik gasnie zapal auto na odłączonej, a nie odłączaj jak silnik pracuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Wydaje się, że nie dostaje odpowiedniej ilości paliwka przy dłuższych czasach otwarcia wtryskiwaczy. [ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 11:14 pm ] nie dam rady pojechac na odlaczonej przeplywce bo silnik gasnie zapal auto na odłączonej, a nie odłączaj jak silnik pracuję Też tak myślałem, ale doszedłem do wniosku, że pewnie odpalał ponownie silnik po jego zgaśnięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Acha to odpale na odlaczonej, zamowilem filtr paliwa, mote to cos pomoze, a jesli o wtryskiwacze to co moze byc tego powodem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Może też być problem z pompą paliwa, jak za mało owego dostaje a filtr jest czysty. Nie ma co ukrywać, że takie szukanie nieco po omacku - ale widać, że Ci zależy skoro filmik zapodałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Zalezy, zalezy, dzieki Jankowi za zapodanie pomysłu aby zrobic filmik i wrzucic na Youtuba. I to bardzo zobrazowalo sytuacje...z tym ze dalej nie wiem co jest grane. Na czwartek mam umowiona wizyte na diagnostyke, ale poki co wymieniam co sie da...w koncu silnik wymienie i bedzie "change engine" A tak powaznie to juz rece zalamalem z dostepnych pomyslow zostaly mi: katalizator, swiece, pompa paliwa, filtr paliwa, i zamiana standardowego boxa na filtr a potem to juz tylko..rozpacz :neutral: A tak na marginesie, pompka z WRX-a podejdzie do mojego sporta?? np ta: Pompka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Może też być problem z pompą paliwa ale RoniN_, pisze ze jak silnik jest zimny to jest ok, problem wystepuje dopiero po rozgrzaniu, to co ? pompa też się rozgrzewa ? i jak sie rozgrzeje to nie daje rady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Zauwazylem ze zaczyna sie to dziac kiedy silnik jest prawie na temp maxymalnej, kiedy sie juz wentylator wlacza, ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie... Dodam jeszcze ze po tym tescie na filmiku, auto prawie wogole przestalo reagowac na pedal gazu, na jalowym ok a nacisnalem pedal to nie chcial przekroczyc nawet 1500 obr, ledwo do domu wrocilem :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 KamilL, słuszna uwaga, zapomniałem o pierwotnym opisie. RoniN_, może problem z czujnikiem temperatury silnika i ecu dostaje zły odczyt przez co podaje nieprawidłową mieszankę. Ale ja tylko mogę gdybać, mechanikiem nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoniN_ Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Ja zapodalem wszesniej fotke mojego silnika, moglbys mi zaznaczyc gdzie znajduje sie ow czujnik? to jutro go wymienie Glupie pytanie moze, ale czy chodzi o czujnik temperatury cieczy , czy jest jeszcze jakis inny?? [ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 11:23 pm ] KamilL, słuszna uwaga, zapomniałem o pierwotnym opisie. RoniN_, może problem z czujnikiem temperatury silnika i ecu dostaje zły odczyt przez co podaje nieprawidłową mieszankę. Ale ja tylko mogę gdybać, mechanikiem nie jestem. Kazde gdybanie to datkowy pomysl i element do sprawdzenia , wiec prosze.. gdybaj ile wlezie a ja w koncu moze znajde problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackMichalski Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Ronin mialem dokladnie taka sma sytuacje w moim starym wrx jak byl zimny spoko ale kiedy sie zagrzal do normalnej temperatury to zaczynal przerywac gasl pod czas jazdy i tez szczelal w rure.Nie musi byc u Ciebie to samo ale w moim przypadku byly pierscienie i zawor wiec sprawdz cisnienie,tez wymienialem filtr paliwa,swiece a jednak to byl zawor i pierscienie..... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się