Jump to content

Dziwne zachowanie impreza sport bez turbo 2.0


RoniN_

Recommended Posts

Postanowielm zalozyc nowy temat poniewaz, jestem zdziwiony totalnie zachowaniem mojego samocho a wlasciwie jego silnikiem.

Zaczne wiec od poczatku.

Zakupilem ten samochod przedwczoraj (09/04/2008) i juz w drodze powrotnej zaczely sie problemy. Testowalem samochod zanim go kupilem ale nigdy nie rozgrzalem silnika do temperatury pracy i to byl moj blad. Silnik po rozgrzaniu przestal wchodzic na obroty, dlawil sie jakby nie dostawal paliwa, kiedy wcisnalem gaz "do dechy". Jednak na jalowym chodzi rowno i spokojnie. Dojechalem do domu sposobem takim ze jechalem poki sie nie dlawil potem stawalem czekalem az sie schlodzi i dalej jechalem. Nastepnego dnia rano silnik odpalil bez problemu, wchodzil na obroty, myslalem ze wrocilo do normy ale nie po rozgrzaniuz znowu fikolki. Dodam ze mam zalozony przez poprzedniego wlasciciela badziewny filtr stozkowy i czekam na zamowiony box na standardowy filtr powietrza. Dotej pory zrobilem juz co tylko mi na mysl przyszlo. Wymylem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem na nowy rozdzielacz i kable od swiec, zawinalem nawet ten stozek szmata aby zmniejszyc ilosc wsysanego powietrza, bo pomyslalem ze przeplywka od tego wariuje, ale niestety nie ma znacznej poprawy. powoli opadaja mi rece i nie wiem co dalej, moze szanowni koledzy spotkali sie juz takim przypadkiem.

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Możesz mieć martwą przepływkę, sprawdź czy "przypadkiem" nie spaliła się kontrolka "change engine" ;) Mogą to być też problemy od innych czujników jakie nie mają znaczenia przy zimnym silniku.

Link to comment
Share on other sites

Kontrolka "check engine" zapala sie dopiero wtedy, kiedy odlacze przeplywke, kiedy podlacze ja z powrotem to gasnie, wiec chyba ok. Ktore to czujniki, moglbys mi wskazac na zdjeciu, gdzie ich szukac, jakie moga byc jeszcze przyczyny ??

pict0015mj7.th.jpg

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przy wadliwej sondzie nie powinien sie czasem zapalic "check engine"?? dodam jeszcze tylko ze co jakis czas jak sie go potrzyma na wysokich obrotach w czase dlawienia to strzeli w dolot czasem.

Wiec reasumujac, kable od swiec nowe, rozdzielacz wymieniony...i dalej w miejscu :(

 

 

Czy jesli jest uwalona przeplywka to zapali sie "check engine", czy nie koniecznie ???

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll: nie da sie poprawnie zdiagnozowac na odległość takiego uszkodzenia, mozę być co najmniej 20 powodów takowego zachowania :cool: . Podjedz do fachowców bedzie szybciej i taniej :cool:

Link to comment
Share on other sites

nie dam rady pojechac na odlaczonej przeplywce bo silnik gasnie

:)

 

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 7:37 pm ]

Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll: nie da sie poprawnie zdiagnozowac na odległość takiego uszkodzenia, mozę być co najmniej 20 powodów takowego zachowania :cool: . Podjedz do fachowców bedzie szybciej i taniej :cool:

Prawda ale wole sprawdzic je sam niz placic slono za wymiane pierdolki :)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze chwila a bedziesz miał tyle porad ile osprzętu silnika :roll:

No moze troche wiecej :twisted::mrgreen::mrgreen: A przyczyn moze byc naprawde duuuzo :roll: Z tego co opisujesz nie mozna wydac jednoznacznej diagnozy...najlepiej jest posluchac autka i wowczas mozna juz cos wiecej

powiedziec :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje się, że nie dostaje odpowiedniej ilości paliwka przy dłuższych czasach otwarcia wtryskiwaczy.

 

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 11:14 pm ]

nie dam rady pojechac na odlaczonej przeplywce bo silnik gasnie

 

zapal auto na odłączonej, a nie odłączaj jak silnik pracuję

 

Też tak myślałem, ale doszedłem do wniosku, że pewnie odpalał ponownie silnik po jego zgaśnięciu.

Link to comment
Share on other sites

Może też być problem z pompą paliwa, jak za mało owego dostaje a filtr jest czysty. Nie ma co ukrywać, że takie szukanie nieco po omacku - ale widać, że Ci zależy skoro filmik zapodałeś :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Zalezy, zalezy, dzieki Jankowi za zapodanie pomysłu aby zrobic filmik i wrzucic na Youtuba. I to bardzo zobrazowalo sytuacje...z tym ze dalej nie wiem co jest grane. Na czwartek mam umowiona wizyte na diagnostyke, ale poki co wymieniam co sie da...w koncu silnik wymienie :) i bedzie "change engine"

A tak powaznie to juz rece zalamalem z dostepnych pomyslow zostaly mi:

katalizator, swiece, pompa paliwa, filtr paliwa, i zamiana standardowego boxa na filtr a potem to juz tylko..rozpacz :neutral:

A tak na marginesie, pompka z WRX-a podejdzie do mojego sporta?? np ta:

Pompka

Link to comment
Share on other sites

Może też być problem z pompą paliwa

 

ale RoniN_, pisze ze jak silnik jest zimny to jest ok, problem wystepuje dopiero po rozgrzaniu, to co ? pompa też się rozgrzewa ? i jak sie rozgrzeje to nie daje rady ?

Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem ze zaczyna sie to dziac kiedy silnik jest prawie na temp maxymalnej, kiedy sie juz wentylator wlacza, ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie...

Dodam jeszcze ze po tym tescie na filmiku, auto prawie wogole przestalo reagowac na pedal gazu, na jalowym ok a nacisnalem pedal to nie chcial przekroczyc nawet 1500 obr, ledwo do domu wrocilem :neutral:

Link to comment
Share on other sites

KamilL, słuszna uwaga, zapomniałem o pierwotnym opisie.

RoniN_, może problem z czujnikiem temperatury silnika i ecu dostaje zły odczyt przez co podaje nieprawidłową mieszankę. Ale ja tylko mogę gdybać, mechanikiem nie jestem.

Link to comment
Share on other sites

Ja zapodalem wszesniej fotke mojego silnika, moglbys mi zaznaczyc gdzie znajduje sie ow czujnik?

to jutro go wymienie :)

Glupie pytanie moze, ale czy chodzi o czujnik temperatury cieczy , czy jest jeszcze jakis inny??

 

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 11:23 pm ]

KamilL, słuszna uwaga, zapomniałem o pierwotnym opisie.

RoniN_, może problem z czujnikiem temperatury silnika i ecu dostaje zły odczyt przez co podaje nieprawidłową mieszankę. Ale ja tylko mogę gdybać, mechanikiem nie jestem.

Kazde gdybanie to datkowy pomysl i element do sprawdzenia , wiec prosze.. gdybaj ile wlezie a ja w koncu moze znajde problem :)

Link to comment
Share on other sites

Ronin mialem dokladnie taka sma sytuacje w moim starym wrx jak byl zimny spoko ale kiedy sie zagrzal do normalnej temperatury to zaczynal przerywac gasl pod czas jazdy i tez szczelal w rure.Nie musi byc u Ciebie to samo ale w moim przypadku byly pierscienie i zawor wiec sprawdz cisnienie,tez wymienialem filtr paliwa,swiece a jednak to byl zawor i pierscienie..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...