Przemeq Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 -------------------------------- UWAGA! ten wątek jest wynikiem scalenia dwóch wątków na ten sam temat - jednego z wiadomością o tej sprawie, drugiego z pytaniem hogiego, czy coś Dyrekcji wiadomo na ten temat. Zostawiam go w "Pytaniach" bo rzecz to ważna, przepraszam Dyrekcję z góry za część off-topów, która się przedostała przy wycinankach i informuję Forumowiczów, że off-top po godzinie 13:45 CET dnia 8 kwietnia 2008 r. będzie traktowany zgodnie z zasadami -------------------------------- No to chyba mamy jakąś podpowiedź dot. silników w MY'08 . FROM: Subaru of America, Inc.DEPARTMENT: Service Department DATE: 04/04/2008 -------------------------------------------------------------------------------- APRIL 4, 2008 IMMEDIATE STOP SALE ORDER ALL SUBARU DEALERS We regret to inform you that we must place an immediate stop sale order on all of the 2008/2009 Subaru Impreza and Forester vehicles equipped with a 2.5L Turbo Engine produced with the beginning chassis number and later as shown below. Model Starting Chassis Number Production Date Forester 701045 2008/01/08 Impreza 523363 (SEDAN)/825183 (HATCH)2008/01/08 The reason for this immediate Quality Assurance action is that there have been several reports of “Engine Knocking Noise” from other markets on vehicles produced after the production dates listed. Initial investigation confirms an internal wear issue on the failed units. In the interest of preventing any possibility of failures for our customers, we have chosen to isolate any potentially affected vehicles by ceasing sales of the potentially affected units until the root cause and correction can be identified. All the other displacement engines and the 2.5L Natural Aspirated Engine are excluded from this action. Your region/distributor will be contacting you with a detailed list of affected vehicles assigned to your dealership. However, dealer trades cannot be tracked so please be aware of the affected VIN range. If you have a vehicle in inventory that falls into the affected vehicle range, please ensure that your sales and service staff are immediately notified that the unit is un-saleable until further notice from SOA or your region/distributor. If any of those vehicles has an unusual engine noise, please notify the SOA Technical Helpline immediately with all of the details and submit an E-QMR. Should a customer bring an affected vehicle into your service department for an unusual engine noise, please immediately arrange that they are given the use of a clean SSLP vehicle and notify the Technical Helpline and submit an E-QMR. You will be contacted shortly thereafter on how to proceed. We are still investigating whether any of the SIA produced Legacy Outback turbo vehicles are affected. If any action is needed on the SIA vehicles, you will be notified early next week. Stare przysłowie pszczół mówi: nie kupuj wozu z pierwszych miesięcy produkcji danego modelu, bo na bank będą wyłaziły niedoróbki * * swojego nie traktuję jako model z pierwszych miesięcy produkcji, bo to był tylko facelift 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Czy to prawda? http://www.autoblog.com/2008/04/07/suba ... -turbod-2/ JL sent us over an email from Subaru of America that's instructed dealers to immediate cease sales of all Subaru models equipped with the turbocharged, 2.5-liter four-cylinder engine. The directive effects some 2008 and 2009 models built in January and February, including the Forester, Legacy 2.5GT, LTD, 2.5GTB and Impreza sedan and wagon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Gówno Prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 hogi, pisanie "wycofuje z oferty" sugeeruje trwałość tego procesu; tam jest mowa tylko o czasowym wstrzymaniu sprzedaży ze względu na problemy z tymi silnikami. Pisaliśmy już o tym w wątku o STI'08. Zaraz wytnę tamtą dyskusję i scalę wątki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 tam jest mowa tylko o czasowym wstrzymaniu sprzedaży Po to, żeby poprawić go? Chyba nie ma sensu, skoro jest sprawdzona jednostka 2.0T. Czekamy na odpowiedź Dyrekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Po to, żeby poprawić go? Dokładnie tak to odczytuję. Chyba nie ma sensu, skoro jest sprawdzona jednostka 2.0T. Taka zamiana to dużo bardziej skomplikowany problem - kwestia norm emisji, homologacji itp. itd. Czekamy na odpowiedź Dyrekcji. A no czekamy 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nie wycofuje, tylko wstrzymuje do czasu wyjasnienia i to tylko w stanach. SOA woli dmuchac na zimne zeby uniknac ewentualnych procesow sadowych, ktore moga kosztowac ich duzo $$$. Silnik 2.5 turbo jest w ofercie od 5 lat i znajduje sie w tysiacach modeli samochodow, w wiekszosci przypadkow pracując niezawodnie. Co jakis czas zarowno konstrukcja silnika jaki i proces jego produkcji przechodza modyfikacje, jak widac czasem niekorzystne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabu Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ...dzwoniłem dzisiaj do SIP i nic się nie dowiedziałem :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Istotnie taką informację też otrzymaliśmy z FHI. Niestety na razie brakuje konkretów - czekamy na dalsze wyjaśnienia. Wiemy tylko, że dotyczy to określonej produkcji podlegającej podejrzaniu o możliwość wystąpienia problemu. Stąd też określony zakres numerów podwozia, czy też określenie okresu produkcji. Kto wie, może jakiś kolega z Japonii poszedł poslkim przykładem i po hucznej zabawie noworocznej poszedł do pracy trochę ... nie teges Tak więc, przynajmniej przejściowo, Forster Turbo którym aktualnie jeżdżę (diesel już dotarty) będzie bardzo ekskluzywnym samochodem :wink: Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nie wycofuje, tylko wstrzymuje do czasu wyjasnienia i to tylko w stanach. SOA woli dmuchac na zimne zeby uniknac ewentualnych procesow sadowych, ktore moga kosztowac ich duzo $$$. Silnik 2.5 turbo jest w ofercie od 5 lat i znajduje sie w tysiacach modeli samochodow, w wiekszosci przypadkow pracując niezawodnie. Co jakis czas zarowno konstrukcja silnika jaki i proces jego produkcji przechodza modyfikacje, jak widac czasem niekorzystne. Mądra wypowiedź Kuba :!: Żeby tylko tak wszyscy to rozumieli :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Niestety na razie brakuje konkretów - czekamy na dalsze wyjaśnienia. Dziękuję za odpowiedź, czekamy na resztę informacji. Kto wie, może jakiś kolega z Japonii poszedł poslkim przykładem i po hucznej zabawie noworocznej poszedł do pracy trochę ... nie teges Chyba jednak za bardzo tam szanują pracę. :razz: Japońscy pracownicy wykorzystywali średnio w roku 11 płatnych dni urlopu, to znaczy mniej niż połowę urlopu wykorzystywanego przez ich kolegów w Niemczech (29) i innych krajach europejskich. http://www.konnichiwa.pl/japan5,85.html :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Czy ja dobrze rozumiem, ze chodzi o piston slap? Bo czym innym moga byc te knocking noises? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Czy ja dobrze rozumiem, ze chodzi o piston slap? Bo czym innym moga byc te knocking noises? Mógłbym prosic o tłumaczenie . Których modeli to dotyczy - wyprodukowanych po 08-01-2008? Produkowanych tylko na USA? Dobrze to rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Których modeli to dotyczy - wyprodukowanych po 08-01-2008? Produkowanych tylko na USA? Dobrze to rozumiem? zaniepokoiłeś się nieco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Właśnie dostałem tel od znajomego, ktoremu powiedzieli w salonie o tej "aferze" i wstrzymali mu sprzedaż samochodu... Znajomy ma ból głowy i nie wie co robić, brać, wycofać się... Czy można odebrać takie auta wiedząc że firma je wstrzymała. Będzie na nie gwarancja? Nie wiedziałem co doradzić znajomemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Powiedz mu zeby kupis Octavie RS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabu Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Właśnie dostałem tel od znajomego, ktoremu powiedzieli w salonie o tej "aferze" i wstrzymali mu sprzedaż samochodu... Znajomy ma ból głowy i nie wie co robić, brać, wycofać się... Czy można odebrać takie auta wiedząc że firma je wstrzymała. Będzie na nie gwarancja? Nie wiedziałem co doradzić znajomemu... Mnie nikt sprzedaży nie wstrzymał, a odbierałem auto po wybuchu afery? Mówisz o polskim salonie? O co tu chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Czy można odebrać takie auta wiedząc że firma je wstrzymała. Będzie na nie gwarancja? usterka zostanie zidentyfikowana i usunieta przed wydaniem samochodu. Gwarancja oczywiscie zachowana :roll: Raczej nie ma innej opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mnie nikt sprzedaży nie wstrzymał, a odbierałem auto po wybuchu afery? Mówisz o polskim salonie? O co tu chodzi? Chodzi o Forestery 2.5 T ...i nic nie wybuchło sprawdzane jest... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Chodzi o Forestery 2.5 T ...i nic nie wybuchło sprawdzane jest...AK zdarzyć się każdemu może (i zdarza), wszystko zależy od reakcji i sposobu potraktowania klientów (moim skromnym zdaniem), póki co wygląda na to, że FHI staje na wysokości zadania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Tyle wiem od znajomego: Znajomy kupił STI. Miało być do odbioru w lubelskim salonie na początku kwietnia i teraz termin przeciągają powołując się na "stuki w silniku". Znajomy rozmawiając z panem z SIP dostał informację że żadem z samochodów objętych problemem nie został wydany. W salonie nie wiedzą kiedy może się to wyjaśnić i powiedzieli, że sprawa może się nawet toczyć i pół roku. Problem jest z osobami które wpłaciły zaliczki i mają w umowach terminy wydania samochodu a wciąż ich nie mają. Mogą upominać się o odszkodowania. Chyba sprawa jest poważniejsza niż mi się na początku wydawało. Proszę kompetentne osoby o odniesienie się do tych rewelecji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Lukciosti , opóżnienia dotyczą głównie Leg. i Outback z silnikiem diesla , Tribecki i kilku sztuk STI głównie w wersji TOP . Opóznienia sa do 8 tygodni.Większość spraw z klientami została juz załatwiona ( wtym kilka zwrotów podwójnego zadatku - jak to nazywasz...upominac sie o odszkodowania :wink: ) Nie ma w tym winy SIP a mimo to bez dyskusji jak ktos nie moze czekac zwracany jest podwójny zadatek .Jeżeli chodzi o sprawę która " jest poważniejsza niż ci się na poczatku wydawało" to właśnie sa analizowane standardowe umowy z Hondy i Toyoty z klientami gdyż jest tam zapis mówiący , ze dostawa moze sie opóznic nawet do 5 miesięcy i dopiero wtedy zwracany jest podwójny zadatek jak klient ma inny pomysł na auto i nie chce czekać Vert może potwierdzić :!: Jeżeli chodzi o stuki w silniku to nie wiem skąd informacja kolegów z Lublina bo żadne auto które mogłoby byc "podejrzane" z silnikiem 2.5T nie zostało wydane (for.i imp.) tym bardziej w Lublinie....Kompetentna osoba jak wróci to Ci to pewnie odpowie na te rewelacje.... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Większość spraw z klientami została juz załatwiona ( wtym kilka zwrotów podwójnego zadatku - jak to nazywasz...upominac sie o odszkodowania :wink: ) :smile: właśnie sa analizowane standardowe umowy z Hondy i Toyoty z klientami gdyż jest tam zapis mówiący , ze dostawa moze sie opóznic nawet do 5 miesięcy i dopiero wtedy zwracany jest podwójny zadatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Ja nie mam żadnego zastrzeżenia do SIP, żeby nie było wątpliwości. Pisałem tylko, że właśnie chodzi najwyraźniej o ten model TOP STI. Mój znajomy nie wpłacił żadnej zaliczki więc problem nie istnieje. Ja chciałem się tylko dowiedzieć i zapytać czy ktoś wie jak dalej się sprawa potoczy i czy można odebrać samochód. W salonie powiedzieli że nie mogą wydać. Najgorsze jest to, że nie wiedzą ile może potrwać wyjaśnienie całej sprawy. Panie Andrzeju proszę o jakieś wskazówki i pomoc bo znajomy zastanawia się czy nie zrezygnować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Ja nie mam żadnego zastrzeżenia do SIP, żeby nie było wątpliwości. Pisałem tylko, że właśnie chodzi najwyraźniej o ten model TOP STI. Mój znajomy nie wpłacił żadnej zaliczki więc problem nie istnieje. Ja chciałem się tylko dowiedzieć i zapytać czy ktoś wie jak dalej się sprawa potoczy i czy można odebrać samochód. W salonie powiedzieli że nie mogą wydać. Najgorsze jest to, że nie wiedzą ile może potrwać wyjaśnienie całej sprawy.Panie Andrzeju proszę o jakieś wskazówki i pomoc bo znajomy zastanawia się czy nie zrezygnować... Z tego co wiem , to SIP czeka na jakies konkrety od producenta . O co chodzi :?: i czy takie auta moga byc w Polsce. Forester 2.5 T jeszcze nie były wydawane , WRX nie byly zamawiane a STI to jednak inny silnik. Wiec pewnie dmuchaja na zimne.Trzeba czekac....jak znajomy ma inny pomysł na auto i nie moze czekac to zgłosic rezygnacje...sam nie wiem :sad: Moze bedzie jakies oficjalne info ale pewnie nie wczesniej niz za 10-14 dni... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się