Jacky X Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Panowie zapominaja ze do obecnych Subaru nie mozna wlac od tak sobie E85. Nie zapominamy - sam napisales, ze trzeba przeprogramowac kompa. Reszta, to oficjalne stanowisko FHI. p.s. zaloze sie, ze wkrotce po wejsciu E85 na rynek, nie-ASO udostepni odpowiedni stage 0.5 =) Jak są mądrzy w co nie wątpię to wypuszczą. Jest klient jest produkt.Choćby to miała być szara maść . :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 w temacie biopaliw http://biznes.onet.pl/0,1720819,wiadomosci.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Jak zwykle socjalisci wszystko moga zepsuc. Jaki ciezki debil wymyslil "obowiazkowe normy sprzedazy biokomponentow"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 p.s. zaloze sie, ze wkrotce po wejsciu E85 na rynek, nie-ASO udostepni odpowiedni stage 0.5 =) Tylko wtedy przydalo by sie miec mozliwosc samodzielnego przelaczania map, bo bez tego moglbys jezdzic tylko na E85. W Suabaru jak narazie nie ma urzadzen wykrywajacych rodzaj paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 No to jest pole do popisu dla FHI. Wiesz, jak by im skoczyla sprzedaz? =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 bo silnik masz przystosowany do etyliny95 a na innym składzie chemicznym i mniejszej liczbie oktanowej może mu się krzywda stać... Akurat etanol i E85maja liczbe oktanowa dosc wysoka. Problemem jest co innego - mianowicie bonusowy tlen zawarty w alkoholu, ktory zmienia AFR. Jakkolwiek nie spodziewalem sie niczego innego niz odzegnania sie przez dystrybutora (i producenta) od tego paliwa, nie jest to takie zle rozwiazanie jesli uzyc je z glowa. Sam za rada Kuby zerknalem w strone bioetanolu i obecnie jezdze na domieszkach rzedu 15-20% etanolu - glownie dla podniesienia liczby oktanowej paliwa (w Irlandii jest dostepna w zasadzie tylko benzyna 95okt, nie liczac niedawno wprowadzonego paliwa E5, ktore ma miec wg. producenta 99okt) Jak wyczytac mozna z lektury linka podanego przez Kube - Subaru powinno zniesc spokojnie mieszanke do ok. 30% etanolu - bo seryjnie zdaje sie ecu w Subaru przygotowuje dosc bogata mieszanke. Oczywiscie lanie E85 do baku (nie mowie o domieszkach) bez remapu jest nieporozumieniem i doprowadzi do wyswietlenia CEL a potem pewnie do klopotow spowodowanych uboga mieszanka. Niemniej jednak zgodnie z wszelkimi znakami na niebie i ziemi Imprezy nie sa jakies szczegolnie wymagajace i znacznej czesci osob wystarczyla zmiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze (zeby zrownowazyc mniejsza wartosc energetyczna wieksza dawka paliwa - co zreszta niweczy wlasnie oszczednosci, o czym juz Kuba wspomnial) wraz z remapem. Niektorzy nawet na poczatek dali tylko wieksze wtryski i wydajniejsza pompe i bez remapu spokojnie jezdzili na E85 albo conajmniej 50% miksturze. Jednak wydaje mi sie, ze jazda bez remapu jest lekkomyslnoscia a bez niego i tak nie osiagniemy maksimum efektu. W sumie remap przyda sie pewnie takze na mniejsze dawki, jesli chcemy cos z tego wykrzesac wiecej nieco - ale i tak juz sporo daje dodatkowa porcja tlenu przy spalaniu Ew. mozna pewnie pomyslec nad wymiana przewodow paliwowych na niekorodujace pod wplywem alkoholu (przy mieszance do 30% alkoholu mysle, ze zupelnie mozna sie tym akurat nie przejmowac), elementy silnika nie powinny byc problemem (brak przynajmiej sygnalow o takich problemach) - ew. dla spokoju sumienia przy remontach silnika, ktore i tak ze wzgledu na rodzaj eksploatacji sie zdarzaja mozna pomyslec o odpowiednich czesciach, uszczelkach itp. Tylko wtedy przydalo by sie miec mozliwosc samodzielnego przelaczania map, bo bez tego moglbys jezdzic tylko na E85. W Suabaru jak narazie nie ma urzadzen wykrywajacych rodzaj paliwa. Powiedzmy, ze myslac o remapie mozna rozwazyc zakup innego komputera umozliwiajacego przelaczanie map dla roznych rodzajow paliw - ale oczywiscie to sa koszta nieco wieksze niz ECUTEK. Ogolnie dosc ciekawa opcja - ale tak prawde mowiac to raczej malo ekologiczna. Do tego obecnie panuje raczej negatywne nastawienie do biopaliw wsrod ekologistow i tym podobnych istot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Powiedzmy, ze myslac o remapie mozna rozwazyc zakup innego komputera umozliwiajacego przelaczanie map dla roznych rodzajow paliw - ale oczywiscie to sa koszta nieco wieksze niz ECUTEK. Dla wlascicieli amerykanskich wersji Subaru z turbo jest to koszt $695. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Za jakie konkretnie ECU tak z ciekawosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jednak cos Subaru robi w materii Bifuel : Subaru Impreza 2.0 4Q m/t BiFuel Aziendale http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=vmn1pcnlthzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Za jakie konkretnie ECU tak z ciekawosci? ECU zostaje seryjny, dokupujesz do niego jedynie Cobb Accessport. Zmiana oprogramowania trwa kilka sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jacky X, to drugie paliwo to LPG a nie E85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A jak ktos ma amerykana, ktory jezdzil na 88 oktanowej benz to co na 85 nie pojdzie?? przeciez tam wszystkie rodzeje benzyn sa nisko oktanowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A jak ktos ma amerykana, ktory jezdzil na 88 oktanowej benz to co na 85 nie pojdzie?? przeciez tam wszystkie rodzeje benzyn sa nisko oktanowe. W USA podajesz inna liczbe oktanowa niz w Europie. Poczytaj o MON i RON - w USA bodajze podawana jest (MON+RON)/2 A liczba oktanowa RON dla E85 to na pewno nie jest 85. To 85 w nazwie oznacza procentowy udzial etanolu w mieszance z benzyna (w praktyce moze byc on mniejszy zaleznie od pory roku). Liczba oktanowa dla tego paliwa to jakies 104-106 oktanow Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ok niech Ci bedzie ja sie tylko pytam czy bedzie chodzil bez przerobek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ok niech Ci bedzie ja sie tylko pytam czy bedzie chodzil bez przerobek. Pozdrawiam Nie, nie bedzie. A jesli juz, to tylko przez chwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 V-Power 95, którą tankujecie ma pewnie z 85 oktan ... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 V-Power 95, którą tankujecie ma pewnie z 85 oktan ... Ale to tak sobie zgadujesz czy poparte to czymś jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-) Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW to w serwisie mówili, ... Jaki klient - taka obsługa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany W jakim serwisie ? Kto mówił ? Kiedy to było ? Kto wykonywał badania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-)Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali Takie blablanie. Masz jakies wyniki na papierze, czy tak tylko wstrzasasz? Dodam, ze chodzi mi o aktualne wyniki,a nie z kiedys... Oczywiscie bywaja stacje z kiepskiej jakosci paliwami - badzmy realistami. Ale twierdzenie, ze wszystkie paliwa w Polsce sa do bani i maja parametry grubo slabsze od deklarowanych to taki troche z grubej rury zarzut jak na brak dowodow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-)Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali Pierdolenie o Chopinie. Pasek poprosze, ale takie bzdury mnie rozbrajaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Idze, idze ... pożatować nie można :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 michal, proszę bardzo swoją drogą mnie też śmieszą takie teksty, już nie wspominając, że wszystko od czego się zaczęło to było porównanie pomiędzy normami (w USA i EU) wskazującymi liczbę oktanową, a nie teorie o faktycznej LO paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Dodam (nieoficjalnie, gdyż nie poprę tego żadnym dokumentem), że kiedyś kilkakrotnie koledzy z forum4x4.pl oddawali VP99+ do analizy na wydział chemiczny Politechniki Gdańskiej i nigdy LO nie okazała się niższa od deklarowanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi