Skocz do zawartości

E85 - niedlugo w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zapominaja ze do obecnych Subaru nie mozna wlac od tak sobie E85.

Nie zapominamy - sam napisales, ze trzeba przeprogramowac kompa. Reszta, to oficjalne stanowisko FHI.

 

p.s. zaloze sie, ze wkrotce po wejsciu E85 na rynek, nie-ASO udostepni odpowiedni stage 0.5 =)

 

Jak są mądrzy w co nie wątpię to wypuszczą. Jest klient jest produkt.Choćby to miała być szara maść . :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. zaloze sie, ze wkrotce po wejsciu E85 na rynek, nie-ASO udostepni odpowiedni stage 0.5 =)

Tylko wtedy przydalo by sie miec mozliwosc samodzielnego przelaczania map, bo bez tego moglbys jezdzic tylko na E85. W Suabaru jak narazie nie ma urzadzen wykrywajacych rodzaj paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo silnik masz przystosowany do etyliny95 a na innym składzie chemicznym i mniejszej liczbie oktanowej może mu się krzywda stać...

 

Akurat etanol i E85maja liczbe oktanowa dosc wysoka.

Problemem jest co innego - mianowicie bonusowy tlen zawarty w alkoholu, ktory zmienia AFR.

Jakkolwiek nie spodziewalem sie niczego innego niz odzegnania sie przez dystrybutora (i producenta) od tego paliwa, nie jest to takie zle rozwiazanie jesli uzyc je z glowa.

 

Sam za rada Kuby zerknalem w strone bioetanolu i obecnie jezdze na domieszkach rzedu 15-20% etanolu - glownie dla podniesienia liczby oktanowej paliwa (w Irlandii jest dostepna w zasadzie tylko benzyna 95okt, nie liczac niedawno wprowadzonego paliwa E5, ktore ma miec wg. producenta 99okt)

Jak wyczytac mozna z lektury linka podanego przez Kube - Subaru powinno zniesc spokojnie

mieszanke do ok. 30% etanolu - bo seryjnie zdaje sie ecu w Subaru przygotowuje dosc bogata mieszanke.

 

Oczywiscie lanie E85 do baku (nie mowie o domieszkach) bez remapu jest nieporozumieniem i doprowadzi do wyswietlenia CEL a potem pewnie do klopotow spowodowanych uboga mieszanka. Niemniej jednak zgodnie z wszelkimi znakami na niebie i ziemi Imprezy nie sa jakies szczegolnie wymagajace i znacznej czesci osob wystarczyla zmiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze (zeby zrownowazyc mniejsza wartosc energetyczna wieksza dawka paliwa - co zreszta niweczy wlasnie oszczednosci, o czym juz Kuba wspomnial) wraz z remapem.

Niektorzy nawet na poczatek dali tylko wieksze wtryski i wydajniejsza pompe i bez remapu spokojnie jezdzili na E85 albo conajmniej 50% miksturze.

Jednak wydaje mi sie, ze jazda bez remapu jest lekkomyslnoscia a bez niego i tak nie osiagniemy maksimum efektu.

W sumie remap przyda sie pewnie takze na mniejsze dawki, jesli chcemy cos z tego wykrzesac wiecej nieco - ale i tak juz sporo daje dodatkowa porcja tlenu przy spalaniu :)

 

Ew. mozna pewnie pomyslec nad wymiana przewodow paliwowych na niekorodujace pod wplywem alkoholu (przy mieszance do 30% alkoholu mysle, ze zupelnie mozna sie tym akurat nie przejmowac), elementy silnika nie powinny byc problemem (brak przynajmiej sygnalow o takich problemach) - ew. dla spokoju sumienia przy remontach silnika, ktore i tak ze wzgledu na rodzaj eksploatacji sie zdarzaja mozna pomyslec o odpowiednich czesciach, uszczelkach itp.

 

Tylko wtedy przydalo by sie miec mozliwosc samodzielnego przelaczania map, bo bez tego moglbys jezdzic tylko na E85. W Suabaru jak narazie nie ma urzadzen wykrywajacych rodzaj paliwa.

 

Powiedzmy, ze myslac o remapie mozna rozwazyc zakup innego komputera umozliwiajacego przelaczanie map dla roznych rodzajow paliw - ale oczywiscie to sa koszta nieco wieksze niz ECUTEK.

 

 

Ogolnie dosc ciekawa opcja - ale tak prawde mowiac to raczej malo ekologiczna.

Do tego obecnie panuje raczej negatywne nastawienie do biopaliw wsrod ekologistow i tym podobnych istot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, ze myslac o remapie mozna rozwazyc zakup innego komputera umozliwiajacego przelaczanie map dla roznych rodzajow paliw - ale oczywiscie to sa koszta nieco wieksze niz ECUTEK.

Dla wlascicieli amerykanskich wersji Subaru z turbo jest to koszt $695.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A jak ktos ma amerykana, ktory jezdzil na 88 oktanowej benz to co na 85 nie pojdzie?? przeciez tam wszystkie rodzeje benzyn sa nisko oktanowe.

 

W USA podajesz inna liczbe oktanowa niz w Europie.

Poczytaj o MON i RON - w USA bodajze podawana jest (MON+RON)/2

 

A liczba oktanowa RON dla E85 to na pewno nie jest 85.

To 85 w nazwie oznacza procentowy udzial etanolu w mieszance z benzyna (w praktyce moze byc on mniejszy zaleznie od pory roku).

Liczba oktanowa dla tego paliwa to jakies 104-106 oktanow

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-)

Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW ;) to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-)

Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW ;) to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali :D

 

Takie blablanie.

Masz jakies wyniki na papierze, czy tak tylko wstrzasasz?

Dodam, ze chodzi mi o aktualne wyniki,a nie z kiedys...

 

Oczywiscie bywaja stacje z kiepskiej jakosci paliwami - badzmy realistami.

Ale twierdzenie, ze wszystkie paliwa w Polsce sa do bani i maja parametry grubo slabsze od deklarowanych to taki troche z grubej rury zarzut jak na brak dowodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, bo gdy zalejesz prosiaka w Niemczech to idzie jakby miał jeden cylinder więcej ;-)

Nie wiem, ile w tym prawdy, ale gdy jeszcze nosiłem ortalionowe dresy i jeździłem BMW ;) to w serwisie mówili, że regularnie badają paliwa i V-POWER 99+ miało w rzeczywistiości 93 oktany, a jak wysłali naszą gnojówkę do niemiec to sie w labolatorium za głowy połapali :D

 

Pierdolenie o Chopinie. Pasek poprosze, ale takie bzdury mnie rozbrajaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal, proszę bardzo ;) swoją drogą mnie też śmieszą takie teksty, już nie wspominając, że wszystko od czego się zaczęło to było porównanie pomiędzy normami (w USA i EU) wskazującymi liczbę oktanową, a nie teorie o faktycznej LO paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam (nieoficjalnie, gdyż nie poprę tego żadnym dokumentem), że kiedyś kilkakrotnie koledzy z forum4x4.pl oddawali VP99+ do analizy na wydział chemiczny Politechniki Gdańskiej i nigdy LO nie okazała się niższa od deklarowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...