Jump to content

E85 - niedlugo w Polsce


Recommended Posts

myślę że raczej będziesz musiał na szweda się przesiąść, żeby skorzystać z rolniczego paliwka, oni robią od lat wersje bi-fuel specjalnie przystosowane. Swoją drogą mogłaby być z tego ciekawa alternatywa dla diesla, ale pewnie nie w pojazdach FHI

Link to comment
Share on other sites

bo silnik masz przystosowany do etyliny95 a na innym składzie chemicznym i mniejszej liczbie oktanowej może mu się krzywda stać... inaczej po co szwedzi by robili wersje bi-fuel? BTW ze 3-4 lata temu jak politycy nasi mieli pomysł żeby były obowiązkowo dolewki bio-czegoś tam do benzyny, wszystkie koncerny oświadczyły że przestaną honorować gwarancje...

 

niemniej ciekaw jestem oficjalnego stanowiska Działu Techn. ze wskazaniem konkretnych przeciwwskazań technicznych :?:

Link to comment
Share on other sites

bo silnik masz przystosowany do etyliny95 a na innym składzie chemicznym i mniejszej liczbie oktanowej może mu się krzywda stać...

Bo...?

 

Chce konkretow, a nie tylko "moze" =)

Link to comment
Share on other sites

jest takie urządzenie jak google... :roll: mozna znalezc np. taka informacje

 

Urządzenia odpowiedzialne za sterowanie pracą silnika zaprogramowano na korzystanie z paliw o ściśle określonych właściwościach. Ich zmiana może zmodyfikować parametry dostarczanej silnikowi mieszanki paliwowo--powietrznej, znacznie przekraczające programowe granice dopasowania procesu spalania takiego rodzaju paliwa. Biokomponenty powodują także intensywniejsze pochłanianie wody przez paliwa, co może zwiększyć zagrożenie korozją układu silnika. Poza tym stosowane dotychczas uszczelki, przewody czy filtry mogą reagować z alkoholami, co z kolei może spowodować ich szybsze zużycie lub zniszczenie. Stosowanie biokomponentów w paliwach ma ujemny wpływ nie tylko na osiągi silnika, lecz także na jego trwałość.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi nowymi paliwami to jest straszne jajo. Ogólnie jestem ich zwolennikiem.Ale producenci grzmią na alarm.

 

Sam jestem ciekaw co to będzie.Nie wiem czy producenci samochodów nie zrobią kroku w tył jeśli chodzi o konstrukcje pomp wtryskowych. Ucierpi moc ale ekologia zyska.

 

A z ciekawostek , ostatnio tankując na Orlenie spojrzałem na szklane oczka w dystrybutorach.On Verva był żółty nie powiem jak co a ON ekodiesel białawy :shock:

Aż zrobiłem fotę bo obie barwy nie były podobne do łatdziutkiego , klarownego ONu. Jak wygrzebię foty z komóry to wkleję.

 

E85 to raczej się sprzedawać nie będzie.A testuje ktoś B20 lub B100 ???

 

Tu można kupić:

http://www.e-bioester.pl/biosprzedaz/detal_stacje.html

Link to comment
Share on other sites

jest takie urządzenie jak google... :roll: mozna znalezc np. taka informacje

 

Urządzenia odpowiedzialne za sterowanie pracą silnika zaprogramowano na korzystanie z paliw o ściśle określonych właściwościach. Ich zmiana może zmodyfikować parametry dostarczanej silnikowi mieszanki paliwowo--powietrznej, znacznie przekraczające programowe granice dopasowania procesu spalania takiego rodzaju paliwa.

ECU mozna przeprogramowac.

Biokomponenty powodują także intensywniejsze pochłanianie wody przez paliwa, co może zwiększyć zagrożenie korozją układu silnika.

To idzie sprawdzic, poza tym po to sie stosuje rozne dodatki do paliwa, by taki problem wyeliminowac.

Poza tym stosowane dotychczas uszczelki, przewody czy filtry mogą reagować z alkoholami, co z kolei może spowodować ich szybsze zużycie lub zniszczenie.

To idzie sprawdzic, bo "moze", to za malo.

Stosowanie biokomponentów w paliwach ma ujemny wpływ nie tylko na osiągi silnika, lecz także na jego trwałość.

Patrz wyzej, chyba, ze to nie o tym, a tylko takie "tak, bo tak".

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Swego czasu FHI ustosunkowało się do dodatków "bio" do paliw.

Było to wówczas, gdy prowadzone były prace nad nową ustawą.

Podobnie jak i wielu inych producentów FHI zareagowało negatywnie.

Przyczyną była głównie kwestia - o ile dobrze pamiętam - materiałów instalacji paliwowej oraz potencjalnego zagrożenia korozją poprzez wchłanianie wody.

 

To tyle na dziś - jeżeli sprawa zacznie nabierać "rumieńców" w Polsce, możemy powtórzyć zapytanie. Trzeba jednak sobie zdawać sprawę, że dopiero spopularyzowanie takich paliw w innych krajach EU może z punktu widzenia producenta nadać sens ekonomiczny wprowadzeniu ew. koniecznych zmian technologicznych.

 

Pozdrowienia

 

PS. Etanol ? Znając inwencję rodaków będziemy mieli falę plajt ......

 

 

 

 

 

 

sklepów monopolowych :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

była o tym niedawno informacja na Subaru.DE -> LINK

 

najważniejsza informacja:

"Unser Herstellerwerk Fuji Heavy Industries Ltd. hat nun bestätigt, dass für alle SUBARU Fahrzeuge europäischer Spezifikation ab dem Modelljahr 1991 eine Beimischung von 10% Bioethanol bedenkenlos möglich ist."

 

czyli można stosować dodatek 10% bioetanolu w samochodach FHI w wersjach europejskich wyprodukowanych od 1991 roku

 

E85 jednak chyba odpada ...

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje szanownej Dyrekcji za odpowiedz. Z niecierpliwoscia czekam na rozwoj wypadkow.

 

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 11:42 am ]

Tak sobie pomyslalem, ze na pewno sporo osob bedzie zainteresowane 1zl tansza benzyna, nawet jesli bedzie musialo wymienic np. przewody paliwowe. Moze warto byloby juz sie zainteresowac, ktore elementy wymagalyby przerobki?

 

Zawsze to lepiej homologowane modyfikacje przeprowadzic wedle rekomendacji FHI i pod czujnym okiem ASO, niz kombinowac, jak z pierwszymi instalacjami LPG =)

Link to comment
Share on other sites

Olleo, oszczednosci duzej nie bedzie bo musisz wlac do silnika wiecej E85 niz zwyklej benzyny, inne lambda.

W stanach ludzie uzywaja E85 w samochodach Subaru juz prawie od 4 lat, nie robia tego przez oszczednosc, tylko dla poprawy osiagow. Wieksza liczba oktanowa po przeprogramowaniu komputera umozliwia na uzyskanie wiekszej mocy. Ja sam jezdze czasami na E30 (mieszam na stacji benzyne z E85) i nie zaowazylem jakichs ubocznych skutkow, silnik wydaje sie pracowac bardziej rowno.

Tutaj masz male FAQ na forum nasioc:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341

Link to comment
Share on other sites

Na stacji benzynowej i jest przewaznie o 50 centow tansza od najtanszej etyliny, albo o okolo 80 centow od 93 oktanowej.

Jak by co to mieszkam w Chicago, jest tu sporo stacji oferujacych E85 ale nadal nie sa one rozmieszczone tak wygodnie zebym mogl za kazdym razem tankowac.

Ford, GM i Chrysler oferuje juz sporo modeli samochodow, ktore sa przystosowane do E85, maja one w ukladzie paliwowym urzadzenie, ktore samo wykrywa sklad paliwa i dostosowuje prace komputera.

Link to comment
Share on other sites

Ford, GM i Chrysler oferuje juz sporo modeli samochodow, ktore sa przystosowane do E85, maja one w ukladzie paliwowym urzadzenie, ktore samo wykrywa sklad paliwa i dostosowuje prace komputera.

maja nawet taki znaczek ktorym sie lansuja :mrgreen:

KLIK

Link to comment
Share on other sites

Jeśli na tej benzynie będzie się jeździć komfortowo a co do tego nie ma negatywnych opinii a wręcz przeciwnie to zmniejszenie żywotności auta lub lekka degradacja układu paliwowego mnie nie przeraża. Od auta oczekuję przyjemności z jazdy w pierwszej kolejności , a dopiero potem długowieczności , która wcale nie jest kluczowa.Gdzieś pomiędzy tym jest ekologia.

 

Będę jeździł na E85 , podobnie jak segreguję śmieci.Po prostu uważam to za odpowiedzialne i ważne.

Link to comment
Share on other sites

Będę jeździł na E85 , podobnie jak segreguję śmieci.Po prostu uważam to za odpowiedzialne i ważne.

Nie chcialbym robic offtopu we wlasnym watku, ale moim zdaniem ekologia jest tutaj na ostatnim miejscu, a na pierwszym (tez slowo na e) ekonomia - tak wlasnoportfelowa (tansze paliwko), jak i swiatowa (uniezaleznienie od monopolistow - OPEC i Rosji).

Link to comment
Share on other sites

ekonomia - tak wlasnoportfelowa (tansze paliwko), jak i swiatowa (uniezaleznienie od monopolistow - OPEC i Rosji).

 

Zapomnij na dłuższą metę. Kiedy paliwo się już przyjmie fiskus wyśrubuje cenę to pewne jak śmierć i podatki.

 

CNG jeszcze nie ma klientów a już ma akcyzę. Paliwo w Europie zawsze będzie drogie. Chyba ,że na produkcję nie będzie koncesji i uwolni sie wolny rynek co w przypadku biopaliw jest dalece możliwe.

Link to comment
Share on other sites

Panowie zapominaja ze do obecnych Subaru nie mozna wlac od tak sobie E85.

Nie zapominamy - sam napisales, ze trzeba przeprogramowac kompa. Reszta, to oficjalne stanowisko FHI.

 

p.s. zaloze sie, ze wkrotce po wejsciu E85 na rynek, nie-ASO udostepni odpowiedni stage 0.5 =)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...