Andrzej Koper Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 to pytanie raz jeszcze. CO MAM WYMIENIĆ ABY MIEĆ METRYCZNE WSKAZANIA NA KOMPUTERZE I ILE TO KOSZTUJE W ASO ??? myśle że to pytanie jest na tyle proste że bedzie zrozumiałe dla wszystkich no chyba że to jest jakaś wiedza tajemna. Problem polega na tym , ze nawet jak podam Ci ceny (komp , licznikow , prawdopodobnie stacyjki z mobilaizerem ) to i tak nie ma pewnosci czy w US sa takie same wiazki elektr. i czy to wszystko bedzie pasowalo.....według mnie nie :!: A co Ci za roznica czy bedzie to 8 tys czy 14 tys :?: Jezeli ktos w Kanadzie Ci to obiecywal za 400 $ to wyslij mu co tam potrzebuje , zaplac i bedziesz miał zrobione. W ASO w Polsce nikt sie tego nie podejmie,więc pytania ile to kosztuje nie ma sensu zadawać ani na nie odpowiadac.Są w Wa-wie jakis firmy specjalizujące sie w dostosowywaniu aut z US żeby mogly byc zarejestrowane w Polsce moze oni maja jakis patent na to. Z Twoim autem żadne ASO nie bedzie robilo doswiadczeń , bo jak cos nie wyjdzie , to bedzie jak z tym radiem......kolegi. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieq Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nemessio, jak uporasz się z tym tematem, to rzuć info na forum dla takich, jak ty, posiadaczy wersji zza wielkiej wody. Czyli np. dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nemessio, jak uporasz się z tym tematem, to rzuć info na forum dla takich, jak ty, posiadaczy wersji zza wielkiej wody. Czyli np. dla mnie A pytał ktoś u jakiegoś" wszystkowiedzącego" :razz: dilera w US :?: Może to jest właściwa droga uzyskania info. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieq Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nemessio, jak uporasz się z tym tematem, to rzuć info na forum dla takich, jak ty, posiadaczy wersji zza wielkiej wody. Czyli np. dla mnie A pytał ktoś u jakiegoś" wszystkowiedzącego" :razz: dilera w US :?: Może to jest właściwa droga uzyskania info. AK Mam wrażenie, że takiego "wszystkowiedzącego" będzie trudno znaleźć, znając "horyzonty" większości mieszkańców tego przepięknego kraju, które rzadko wybiegające poza granice ich stanu. Ale oczywiście może się ktoś trafi... :???: Zdecydowanie lepszym kierunkiem wydaje się Kanada, bo i system metryczny i np. obowiązek całorocznej jazdy na światłach. A przede wszystkim te same modele aut, co w USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yuiren Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam serdecznie, Temat stary dość, ale postanowiłem odświeżyć bo brakuje w nim odpowiedzi na konkretne tematy i postawione w nim pytania. Jako iż jestem właścicielem takiego Subaru, pragnę zadać kłam odpowiedzi iż "NIE DA SIĘ". Da się, i to zapewne na kilka sposobów. Mnie jeszcze w USA proponowano wymianę na kanadyjski licznik zespolony (combination meter). O ile dobrze pamiętam winszowano sobie za to 900 dolarów. Jednak wtedy się na to nie zdecydowałem, bo nie miałem zamiaru liczyć wstecz (w usa w galonach się tankuje, w milach się jeździ itp, więc wygodniej było mi liczyć w galonach/milach). W sumie to żałuję bo zapewne sprowadzenie kanadyjskiego licznika było by problemem. Ktoś sugerował że coś takiego zlikwiduje immobilizer, akurat zgłębiłem temat, nie zlikwiduje ani nie uszkodzi, immobilizer wystarczy przeprogramować spowrotem do właściwego kluczyka i problemu nie ma żadnego. Programowano mi kluczyk po zagubieniu, trwało to 5 minut. Pragnę jeszcze zwrócić uwagę, iż instrukcja serwisowa Subaru podaje iż przy użyciu narzędzia SUBARU SELECT MONITOR KIT można przestawiać różne funkcje pojazdu. W rozdziale 10 książki LAN System (22) są informacje dotyczące przestawiania kilometrów na mile itp. Jest tam również informacja iż komputer każdej Tribeci liczy w kilometrach, litrach i celsjuszach (czyli w systemie metrycznym) a jedynie w autach USA musi być konwertowany na imperialny. Dodatkowo sugeruje to fakt że podczas procedury diagnostycznej licznika zespolonego (mogę podać kod do jego aktywacji na priv) na liczniku pojawiają się kilometry i litry. Nie wiem nic na temat wyświetlaczy temperatury w klimatyzacji, prawdopodobnie ma własny komputer, jak dotrę do tego miejsca w książce serwisowej to też się wypowiem. Może to da do myślenia przedstawicielom ASO na tym forum. Czyżby zwyczajnie nie chciało im się kombinować z autami amerykańskimi bo to jest "złe dla biznesu" ? Jeśli tak to po co się kryć ? Może wystarczy powiedzieć "nie lubimy amerykańskich importów, do widzenia". I wszystko było by jasne. Po co to wszystko tak komplikować. Jako programista jeszcze wypowiem się na temat licencji o której wspominano w powyższym temacie. Większość systemów Embedded (czyli wbudowanych, należą do nich komputery w samochodach), w ogóle nie posiada licencji. Nie oznacza to iż nie jest to oprogramowanie chronione przed kradzieżą, ale takiego softu nie da się od tak poprostu kupić. Najczęściej sytemy embedded sprzedawane są wraz ze sprzętem a nie jako osobny program. Jednak, producent sprzętu który do pracy wymaga systemu operacyjnego embedded powinien udostępnić wszelki serwis, support i aktualizacje które umożliwią klientowi poprawną pracę sprzętu. Czyni się tak zwyczajowo. Jednak niektóży wydawcy nie poczuwają się do takiej odpowiedzialności, i zamiast wydawać aktualizacje oprogramowania, wydają nowy sprzęt (najczęściej z jedynie zmienioną obudową, lub numerem seryjnym). Czyni tak naprzykład Microsoft (z windowsem dla systemów embedded, w pewnym stopniu również dla PC). Mam nadzieję że ten długi post pomoże komuś zrozumieć kilka kwestii. No i oczywiście zapraszam do kulturalnej dyskusji i polemiki. Pozdrawiam serdecznie, Yui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xkrzysx Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Przemek, Piszesz wyzej, ze oddales swoje DVD do magika, ktory dal rade przerobic urzadzenie na region2/regionFree... Mam identyczny problem i bylbym wdzieczny za namiary. Z gory dzieki i pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 xkrzysx, sprawdziłem w telefonie, nie mam już namiaru. Ale daj mi trochę czasu na przeszukanie swoich archiwów - a znajdę 8). Wiesz - było to parę lat temu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xkrzysx Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Hej, Znalazles kontakt do magika od DVD w subaru? Pozdrawiam, kb xkrzysx, sprawdziłem w telefonie, nie mam już namiaru. Ale daj mi trochę czasu na przeszukanie swoich archiwów - a znajdę 8). Wiesz - było to parę lat temu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doktorwlodek Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Nemessio, Pozdrawiam ! Czy aby coś drgnęło w sprawie zmiany US - EU (galony, mile, farenhaity...) ? [ Dodano: Pią Lis 07, 2008 12:47 pm ] Yuiren, Pozdrawiam ! Jestem prosty lekarz, nie elektronik, ale w pełni się zgadzam z Yuiren. WSZYSTKIE dotychczas posiadane przeze mnie samochody wyposażone w komputer pokładowy z wyświetlaczem, miały opcje mile/kilometry/ itp. zmienialne i to najczęściej z poziomu deski rozdzielczej. Nie wspomnę już Lancii Kappy gadającej w 6 językach z pełną opcją skal SI / US (ale przecież to "włoszczyzna" co to ponoć psuje się już w salonie - dziwne, bo jeżdżę od ponad 12 lat prawie wyłączne włoszczyzną i nie narzekam). Nie cierpię mitologii motoryzacyjnej "nie da się", itp. P.S. Jestem po słowie z elektronikiem, który twierdzi, że jednak "da się". Jeżeli się uda na pewno zamieszczę post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kar Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Dyskusja zmierzała w dobrym kierunku, ale coś stanęło. Dało się ? Piszcie Subaryci, w niedzielę jadę oglądac autko Pozdro Ps. Jeżeli pozostaną te, jak im tam... fawrenhajty, to i tak kupię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Koncepcja jest ale temat mozolny.. W OBK/Legacy się już udaje przez flash navi ale w Tribecach jest to wypuszczane na ekran/wyświetlacze z innego źródła.. próbuję wywalczyć soft do MY08- ale są pewne kłopoty z medium wgrywającym - obecnie jest dojście do SSM z kartą do US - jest szansa chociaż wrażliwość tego polega na flashowaniu kawałka softu gdzie są kody alarmu i imo (niby można je spisać na boku a potem wklepać via SSM ale zawsze ryzyko jest - np. takie, że autko nie odpali, klucze się nie dogadają itp.. ) Ale i tak kupuj :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 W OBK/Legacy się już udaje przez flash navi ale w Tribecach jest to wypuszczane na ekran/wyświetlacze z innego źródła.. Jeśli się uda, to nadal pozostanie jednak "problem" ze wskazaniami klimatronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Jeśli się uda, to nadal pozostanie jednak "problem" z wskazaniami klimatronika. Od jednego gościa słyszałem, że to co robią z Tribecami za Odrą zmienia całość - klimę (komp pokładowy) a nawet trip meter z mi na km ale uwierzę jak zrobię... a nie poddam się póki Tribeca jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Od jednego gościa słyszałem, że to co robią z Tribecami za Odrą zmienia całość - klimę (komp pokładowy) a nawet trip meter z mi na km ale uwierzę jak zrobię... Napewno da się to zrobić. Istnieje niestety mozliwość, że podczas prób można lekko namieszać i w zimie jeżdzic bez ogrzewania a nie poddam się póki Tribeca jeździ Tak trzymać :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 A czy ktoś ma schemat do P-141 - audio z Tribeci? Ponoć softu się nie da zmienić aby było wybieranie wszystkich stacji radiowych ale jest sposób poprzez zwarcie odpowiedniej "nogi" procka - trzeba tylko wykopać schemat... bo w ciemno - może się zrobić ciemno na zawsze [ Dodano: Pią Gru 18, 2009 11:20 pm ] A może ktoś ma możliwość spisania kodów z tylnej części audio P-141 z Tribeci? Chętnie pozna numery fabryczne - uprościłoby to poszukiwanie schematów.. bo po P-141 nic nie idzie pobrać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Zmiana zworek i smd zmienia wartości pokazywane na display, dalej są galony/miłe a czasami prawa kierownica... To już leży w procku grafiki... Teoretycznie Wg dokumentacji da się przerobic klime/radio... Ale jak coś nie pójdzie to będzie black scren...dlatego ja robię jak jestem pewny na 100%. A samo lutowanie smd to już hardcore.... Pozdrawiam [ Dodano: Sob Gru 19, 2009 7:34 am ] Podaj oznaczenie albo zrób foto naklejki z tyłu wyświetlacz LCD. Serwice manual jest do konkretnego urządzenia a nie całego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Serwice manual jest do konkretnego urządzenia a nie całego auta no właśnie mam wszystko (w tym display i navi) oprócz samego radia/audio/cd/mp3 Panasonica P-141... a tam leży kwestia przeróbki wybierania częstotliwości.. Nie chce mi się rozbierać deski rozdzielczej tylko po to aby zobaczyć numer/typ radia producenta - stąd pytanie czy ktoś ma P-141 wyjęte... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 PANASONIC jest 5 wersji w 1 serwisówce w 2sm 3 wersje,,, ta 2 to USA (06-09) "przeróbka" jak ogladałem na SM nie bedzie prosta inny raster... ...to tak jak lizanie lodów przez szybę, albo doktor przez telefon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Wszystko co mam: Tribeca AM/FM 6 Disc CD Player MP3 XM SAT (P141) Part No 86213XA15A (Audio Unit Only) [ Dodano: Sob Gru 19, 2009 3:07 pm ] Tu są Part No wersji EU - tylko nie wiem co oznaczają te "Destination codes" :?: http://opposedforces.com/parts/b9_tribe ... tration_1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Może to da do myślenia przedstawicielom ASO na tym forum. Czyżby zwyczajnie nie chciało im się kombinować z autami amerykańskimi bo to jest "złe dla biznesu" ? Jeśli tak to po co się kryć ? Może wystarczy powiedzieć "nie lubimy amerykańskich importów, do widzenia". Nie wiem, jak rozumieją biznes osoby, które miałyby tak powiedzieć. Odwracając się od serwisowania sprowadzonych już wersji US sami podcinaliby gałąź na której siedzą. Zgoda, auto nie zostało kupione u nich, czyli na nim nie zarobili. Ale jest duża szansa zarobić na serwisie. Zadowolony klient na ogół powraca, a kupujący auto za 100+ tysięcy PLN z chęcią będzie je serwisował w ASO, zostawiając kolejne tysiące PLN i licząc na profesjonalną obsługę swojego nietaniego w końcu auta. Jeśli te tysiące PLN, potencjalnie do zgarnięcia przez ASO, to niewystarczający powód, by polubić (dokonany już! będący faktem) import z US, to ja nie rozumiem sposobu pojmowania biznesu przez ASO :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toni Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 CO MAM WYMIENIĆ ABY MIEĆ METRYCZNE WSKAZANIA NA KOMPUTERZE I ILE TO KOSZTUJE W ASO ??? Jeśli komputer w Navi to często można przeprogramować.... (wskazania zmieniająć wartosci, wyświetlania zmieniając soft mikroproc.) jeśli display to wymienić.... Szyna can daje wartości binarne, transmisja TX RX , a ile litrów, kilometrów itd to już przelicza "display" [ Dodano: Nie Gru 20, 2009 10:59 pm ] nie krytykujcie ASO za to że nie wiedzą jak przestawć/przprogramować wskazania....To nie jest usługa naprawcza i nic o tym nie ma w dokumentacji, aby wiedzieć co i jak trzeba skonfrontować SM 2 urządzeń i wychwycić różnice ... Ja jestem tylko zły za SIP, e mnie "olali" i potraktowali jak głupka....zbywając....PRAWDA PANIE MARCINIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Może to da do myślenia przedstawicielom ASO na tym forum. Czyżby zwyczajnie nie chciało im się kombinować z autami amerykańskimi bo to jest "złe dla biznesu" ? Jeśli tak to po co się kryć ? Może wystarczy powiedzieć "nie lubimy amerykańskich importów, do widzenia". Nie wiem, jak rozumieją biznes osoby, które miałyby tak powiedzieć. Odwracając się od serwisowania sprowadzonych już wersji US sami podcinaliby gałąź na której siedzą. Zgoda, auto nie zostało kupione u nich, czyli na nim nie zarobili. Ale jest duża szansa zarobić na serwisie. Zadowolony klient na ogół powraca, a kupujący auto za 100+ tysięcy PLN z chęcią będzie je serwisował w ASO, zostawiając kolejne tysiące PLN i licząc na profesjonalną obsługę swojego nietaniego w końcu auta. Jeśli te tysiące PLN, potencjalnie do zgarnięcia przez ASO, to niewystarczający powód, by polubić (dokonany już! będący faktem) import z US, to ja nie rozumiem sposobu pojmowania biznesu przez ASO :shock: Popieram w 100% ja czulem sie jak intruz byc moze jesli potraktowano mnie powaznie serwisował bym auto, kupowal tam co mi potrzeba ale sie nie udalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ja jestem tylko zły za SIP, e mnie "olali" i potraktowali jak głupka....zbywając....PRAWDA PANIE MARCINIE Popieram w 100% ja czulem sie jak intruz byc moze jesli potraktowano mnie powaznie serwisował bym auto, kupowal tam co mi potrzeba ale sie nie udalo. ale patrząc z innej perspektywy to nasz wybór - WOLNY i podreślę tę wartość bo: - sam zdecydowałem, że kupię auto za pół ceny katalogowej (kalkulując wysoki pakiet wyposażenia US to może i mniej..) - świadomie nie mam gwarancji (minęłaby w maju 2010 i odpukać jak na razie zupełnie bym z niej nie skorzystał) a wiem, że mogę zrobić z autem co chcę (np. flash navi itp.) nie bądąc "straszonym" utratą gwarancji, - mogę serwisować auto gdzie chcę i wybrać za ile... ... zupełnie nie rozumiem skąd to narzekanie - jak widać radzimy sobie np. z navi zupełnie dobrze (w dodatku niedrogo..) i jest przy tym wiele fajnej niezwykle kształcącej zabawy.. W przeciwnym razie skazani byśmy byli na umawianie się w ASO na kawę i wspólne gapienie się przez szybę (aby nie stracić gwarancji..) na serwisowane auta i wspólne wykłócanie się np. o to, że nawigacja w Subaru kupionym w polskim salonie nie mówi po polsku.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xradi Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Chcialbym powrocic do kwestii zmiany jednostek imperialnych na metrykalne. Czy ten problem zostal rozwiazany? Czy mozna to zrobic? Dodam ze klega kupil Mazde speed 3 i bez problemu mozna po nacisnieciu kombinacji 2 guzikow przelaczac jednostki. pozdrawiam i czekam na odzew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Widzę, że temat jest w FAQ, i tak naprawdę nic w nim nie ma... Jako, ze nie widzę sensu zakładać oddzielnego tematu, stąd umieszczę tutaj kilka pytań (sprawa dotyczy STi 2004 z UK): 1) Czy wymiana licznika na EU, wystarczy? To znaczy czy to jest plug and play, wyjmuje tamten, wkłądam ten i jest OK? 2) Czy można zrobić coś takiego, co przelicza impulsy z kilometrów na mile? Słyszałem o takich urządzeniach, ale co potem, szybkosć pokazuje ok? A przebieg? 3) Czy warto sobie zrobić tarczę z dużymi kilometrami, podczas gdy przebieg nadal będzie w milach... Albo czy da się jakoś przestawić sam przebieg, a tarczę załatwić tą metodą? Mój problem polega na tym, że mam DCCD i trafić oryginalny licznik z zielonym cyferblatem i DCCD jest niemożliwe... Może wreszcie trafi się ktoś, kto uchyli rąbka swojej wiedzy, bo nie wierze, żeby ktoś nie przymierzał albo nie sprawdzał . Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się