Kruk Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Azrael, tak wiem i zdaję sobie z tego sprawę, ale chciałbym wiedzieć od czego zacząć przygodę z geometrią od ludzi, którzy już przez to przeszli - resztę sobie dostroję z czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Azrael, tak wiem i zdaję sobie z tego sprawę, ale chciałbym wiedzieć od czego zacząć przygodę z geometrią od ludzi, którzy już przez to przeszli - resztę sobie dostroję z czasem. To nie jest takie proste. Inaczej ustawiłbym na szybkie łuki , inaczej na ciasne zakrety z dobra przyczepnością a jeszcze inaczej na śliskie nawierzchnie czy szuter.Więc nie ma idealnych ustawień . Możesz na początek zwiększyc kąty o np. pół stopnia przód i tył i zobaczysz jak to i w jakich warunkach bedziesz odczuwał. Jezdząc w Renault proponowane kąty pochylenia kol przednich to chyba było 2.5 lub nawet 3 na strone i kompletnie nie zdawało to egzaminu na rajdach w Polsce.W przypadku hamowań bylo wręcz niebezpieczne (mokry asfalt np.) u mnie skończyło sie na pochyleniu 1.5 a na kiepskich brudnych nawierzchniach nawet 1 bylo lepiej. Może za wiele nie zmieniaj a zainwestuj w opony...to rozwiązuje wiele problemów. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Kruk, masz tu taka sciage na szybko: ale jak juz bylo kilka razy pisane wyzej, nie ma jednego dobrego przepisu na geometrie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Kuba, dziękuję. To bardzo pomoże na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Chciałbym przy okazji tego wątku zahaczyć o temat geometrii w GT99. Właśnie jestem przed jej ustawieniem i chętnie skorzystam z Waszych rad. Chciałbym żeby auto lepiej trzymało się w zakrętach więc domyślam się że trzeba koła w negatyw ustawić ale jak duży i jak mam wytłumaczyć diagnoście o co mi chodzi żeby załapał? Pojawiają się tu sformułowania że na 4 lub na 1,5...o co chodzi? Ile jest seryjnie? Przy Kayabach AGXsach zmian twardości to tylko zmiana twardości, a nie wysokości, wiec niema wpływu na geometrie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Intakwrx ,Kruk się odniusł do tej wypowiedzi: jak masz ustawiona geometrie ? moze warto nad tym popracowac aby zmniejszyc podsterownosc. Ustawiawiali w 4....... i zaznaczyłem, że może ścinać opony, ważne jest tylko prowadzenie i ograniczenie podsterowności :!: Pytanie o zbieżność jest rochę off topic , ale ja mu to wybaczę, bo temat jest interesujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Proszę o kompletne i dokładne wytyczne, zrozumiałe dla diagnosty, który będzie ustawiał geometrię w moim Gtku. Nie robię przebiegów rocznych większych niż 3 kkm/rok, więc nie zależy mi na ścinanych oponach, itp. Ważne jest dla mnie głównie dobre prowadzenie (zmniejszenie podsterowności Gtka) na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 ja uwazam, ze dobrze jest pochylenie -1,5 oraz minimalnie rozbieznie. (przod) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 ja uwazam, ze dobrze jest pochylenie -1,5 oraz minimalnie rozbieznie. (przod Myslisz,że diagnosta będzie wiedział co znaczy "minimalnie rozbieznie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 jak nie bedzie wiedzial jak to jest to niech robi na zero. tez bedzie dobrze. najwazniejsze jest pochylenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 -1,5 oraz minimalnie rozbieznie. (przod) a tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 tylu nie ruszalem w gt, za to w sti jak ustawilem przod -2 tyl -1,5 to znacznie sie poprawilo prowadzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 tylu nie ruszalem w gt, za to w sti jak ustawilem przod -2 tyl -1,5 to znacznie sie poprawilo prowadzenie. Dzięki.Coś pokombinuję. Czy przy tych kątach auto wygląda już jak rasowa BMka na negacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Czy przy tych kątach auto wygląda już jak rasowa BMka na negacie? Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Kuba, na tej ściądze co wrzuciłeś wyżej to w tabelce widnieją ustawienia m.in. dla GT-R - to chyba chodzi im o Skyline'a a nie o GT-ka :roll: Pytam bo nie wiem czy się kierować tabelką dla WRX/STi czy dla GT-R :???: [ Dodano: Sro Lut 13, 2008 4:10 pm ] Myslisz,że diagnosta będzie wiedział co znaczy "minimalnie rozbieznie" Z tabelki od Kuby wynika, że minimalnie rozbieżnie to będzie 1/16 - 1/8 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Kruk, GT-R to Skyline. Ustawienie robisz takie jak dla WRX/STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 No to dobrze mi się zdawało :grin: A co to znaczy camber plate u dołu tej tableki? Kąt wyprzedzenia zwrotnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Witam, mam dwa pytania odnośnie AGX-ów: - czy duża jest różnica pomiędzy skrajnymi ustawieniami? - na którym ustawieniu auto jest najbardziej twarde a na którym miękkie? kilka dni temu zakupiłem kpl. tych amortyzatorów i jeszcze nie maiłem czasu się nimi pobawić:-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 roznica duza. im wieksza cyrfa tym wieksza twardosc amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Czy wszystko jest w porządku,gdy ta regulacja się kręci w kółko tzn z 1,2,3,4,5,6,7,8 i nie ma oporu tylko dalej z 8 -> 1 itd... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Czy wszystko jest w porządku,gdy ta regulacja się kręci w kółko tzn z 1,2,3,4,5,6,7,8 i nie ma oporu tylko dalej z 8 -> 1 itd... ? Nie próbowałem, ale zaraz sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 wszystko w porzadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobramagilla Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Jaką ilośc możliwości daja AGX tył do GT ? 1.2.3.4.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 moje doświadczenia.. dobrą sprawą jest też aby pomóc w tym żeby w Gt geometria nie rozjeźdzała się , dużą np różnicę widziałem gdy rozpórki górne przód, tył stabiliztory łaczniki i przedwszytskim kołyska dolna jest zamontowana .Można precyzyjnie ustawić geometrię i jest trzymana inaczej rozjeźdza się mocno w czasie jazdy ... Kayaby AGX niektóre maja więcej poziomów niektóre mniej regulacji ..., ale ustawić na środek regulacji przód ciut twardziej o około 2 pkt lub 1 jazda i sprawdzenie czy pasuje... zrobić to po geometrii , zawieszeniu ( stabilizatorach kołysce itd), oponach na których chcemy jeżdzić ciś w oponach... na trakcję prowadzenie w zakręcie itd dyfry mają ogromny wpływ i porównywanie nieraz GT z STi jest dla mnie ciężkie , nie wspominam już o różnicach w rozstawie osi i kół, masy ... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się