Skocz do zawartości

Kayaba AGX


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

Azrael, tak wiem i zdaję sobie z tego sprawę, ale chciałbym wiedzieć od czego zacząć przygodę z geometrią od ludzi, którzy już przez to przeszli - resztę sobie dostroję z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, tak wiem i zdaję sobie z tego sprawę, ale chciałbym wiedzieć od czego zacząć przygodę z geometrią od ludzi, którzy już przez to przeszli - resztę sobie dostroję z czasem.

To nie jest takie proste. Inaczej ustawiłbym na szybkie łuki , inaczej na ciasne zakrety z dobra przyczepnością a jeszcze inaczej na śliskie nawierzchnie czy szuter.Więc nie ma idealnych ustawień . Możesz na początek zwiększyc kąty o np. pół stopnia przód i tył i zobaczysz jak to i w jakich warunkach bedziesz odczuwał. Jezdząc w Renault proponowane kąty pochylenia kol przednich to chyba było 2.5 lub nawet 3 na strone i kompletnie nie zdawało to egzaminu na rajdach w Polsce.W przypadku hamowań bylo wręcz niebezpieczne (mokry asfalt np.) u mnie skończyło sie na pochyleniu 1.5 a na kiepskich brudnych nawierzchniach nawet 1 bylo lepiej.

Może za wiele nie zmieniaj a zainwestuj w opony...to rozwiązuje wiele problemów.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przy okazji tego wątku zahaczyć o temat geometrii w GT99. Właśnie jestem przed jej ustawieniem i chętnie skorzystam z Waszych rad. Chciałbym żeby auto lepiej trzymało się w zakrętach więc domyślam się że trzeba koła w negatyw ustawić ale jak duży i jak mam wytłumaczyć diagnoście o co mi chodzi żeby załapał? Pojawiają się tu sformułowania że na 4 lub na 1,5...o co chodzi? Ile jest seryjnie?

 

Przy Kayabach AGXsach zmian twardości to tylko zmiana twardości, a nie wysokości, wiec niema wpływu na geometrie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intakwrx ,Kruk się odniusł do tej wypowiedzi:

jak masz ustawiona geometrie ? moze warto nad tym popracowac aby zmniejszyc podsterownosc.

Ustawiawiali w 4....... i zaznaczyłem, że może ścinać opony, ważne jest tylko prowadzenie i ograniczenie podsterowności :!:

Pytanie o zbieżność jest rochę off topic :lol: , ale ja mu to wybaczę, bo temat jest interesujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o kompletne i dokładne wytyczne, zrozumiałe dla diagnosty, który będzie ustawiał geometrię w moim Gtku. Nie robię przebiegów rocznych większych niż 3 kkm/rok, więc nie zależy mi na ścinanych oponach, itp. Ważne jest dla mnie głównie dobre prowadzenie (zmniejszenie podsterowności Gtka) na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, na tej ściądze co wrzuciłeś wyżej to w tabelce widnieją ustawienia m.in. dla GT-R - to chyba chodzi im o Skyline'a a nie o GT-ka :roll: Pytam bo nie wiem czy się kierować tabelką dla WRX/STi czy dla GT-R :???:

 

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 4:10 pm ]

Myslisz,że diagnosta będzie wiedział co znaczy "minimalnie rozbieznie"
Z tabelki od Kuby wynika, że minimalnie rozbieżnie to będzie 1/16 - 1/8 cala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

mam dwa pytania odnośnie AGX-ów:

- czy duża jest różnica pomiędzy skrajnymi ustawieniami?

- na którym ustawieniu auto jest najbardziej twarde a na którym miękkie?

kilka dni temu zakupiłem kpl. tych amortyzatorów i jeszcze nie maiłem czasu się nimi pobawić:-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje doświadczenia..

 

dobrą sprawą jest też aby pomóc w tym żeby w Gt geometria nie rozjeźdzała się , dużą np różnicę widziałem gdy rozpórki górne przód, tył stabiliztory łaczniki i przedwszytskim kołyska dolna jest zamontowana .Można precyzyjnie ustawić geometrię i jest trzymana inaczej rozjeźdza się mocno w czasie jazdy ...

Kayaby AGX niektóre maja więcej poziomów niektóre mniej regulacji ..., ale

ustawić na środek regulacji przód ciut twardziej o około 2 pkt lub 1 jazda i sprawdzenie czy pasuje... zrobić to po geometrii , zawieszeniu ( stabilizatorach kołysce itd), oponach na których chcemy jeżdzić ciś w oponach...

 

na trakcję prowadzenie w zakręcie itd dyfry mają ogromny wpływ i porównywanie nieraz GT z STi jest dla mnie ciężkie , nie wspominam już o różnicach w rozstawie osi i kół, masy ...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...