Jump to content

Kayaba AGX


ALEX

Recommended Posts

Wiem, że wielu Forumowiczów ma w swoich Imprezach Kayaba AGX. Jakie ustawienia zawieszania preferujecie zarówno na codzień, jak i podczas upalania? Nie chce mi się bawić i chętnie skorzystam z Waszych opinii. Ja dotychczas bawilem się "przodem" ponieważ nie trzeba się schylac do regulacji :oops::mrgreen: Na codzień mam ustawione przód 2 lub 3, tyłu jeszcze nie ruszałem i jest ustawiony na 6 i nie eksperymentowałem. GTek z założenia strasznie wypluwa przodem i może ustawiając AGX da się to zjawisko choć trochę zniwelować.

Link to comment
Share on other sites

jak masz ustawiona geometrie ? moze warto nad tym popracowac aby zmniejszyc podsterownosc.

Ustawiawiali w 4....... i zaznaczyłem, że może ścinać opony, ważne jest tylko prowadzenie i ograniczenie podsterowności :!:

stabilizatory grubsze masz ?

Nie, nie mam.

Wymieniłem tylko seryjne mocowania tuleje wahaczy.

zadne inne z ustawien mi nie pasowalo.

możesz opisać subiektywne wrażenia z poszczególnych konfiguracji?

Generalnie szukam rozwiązania, które polepszy trakcję mojego GTka. Miałem WRX, którym o niebo lepiej się jeździło w porównania do GTka. Trakcja STI to już naprawdę inna bajka. Moja buda w aktualnym nie jest 100% igłą, ale jeździłem GTkiem Abt, kilkoma porzednimi swoimi i wieloma znajomych.... prowadzenie żadnego z nich mnie nie poraziło. Wsiadając do WRX lub STI wiem na starcie, że lepiej się w tym aucie czuję i potrafię robić lepsze czasy :roll:

Link to comment
Share on other sites

to moze noga z gazu na chwile zeby nie plul przodem ?

"Wsiadając do WRX lub STI wiem na starcie, że lepiej się w tym aucie czuję i potrafię robić lepsze czasy " :roll:

Link to comment
Share on other sites

myslales, ze moj to sam skreca :?: :mrgreen:

oczywiscie, ze zaden gt'ek nie mogl cie "porazic" (tym bardziej, ze za twoich czasow :razz: nie bylo tak dlubanych sprzetow

w rekach amatorow - miedzy innymi dlatego, ze nie bylo nie-ASO :twisted: ), prawda jest ze sti jezdzi sie duzo latwiej/prosciej,

prawda rowniez jest ze akurat jak jechales kawaleczek moim, to mialem dosc dziwna konfiguracje

(jeszcze bez plytki z tylu - widzialem, ze ceny lekko poszly w dol, na a4 w strone katowic jakby mniej remontow... :roll: :mrgreen: ).

Link to comment
Share on other sites

Abt Sti to inna bajka, ale moim WRXem o niebo lepiej się smigało :!: :shock:

Napewno na trakcję ogromny wpływ maja opony, dlatego w tym sezonie mysle o czyms bardziej kawiorowym niż ulubiona opona Carfita - Achilles Matrix. Jak już wspominałem, po Żubrach siadlem wieczorem do auta Carfita i :shock: Mniej więcej różnica jak prowadzenie tego samego samochodu na suchym asfalcie i na lodzie :evil: Matt na fotelu pasażera również poczuł różnicę :!:

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym przy okazji tego wątku zahaczyć o temat geometrii w GT99. Właśnie jestem przed jej ustawieniem i chętnie skorzystam z Waszych rad. Chciałbym żeby auto lepiej trzymało się w zakrętach więc domyślam się że trzeba koła w negatyw ustawić ale jak duży i jak mam wytłumaczyć diagnoście o co mi chodzi żeby załapał? Pojawiają się tu sformułowania że na 4 lub na 1,5...o co chodzi? Ile jest seryjnie?

Link to comment
Share on other sites

A jak to przełożyć na AGX'y z możliwością ustawienia czterech nastaw (od 1 do 4)?

Przód 2, tył 3?

 

Przyznam, że do tej pory jakoś średnio się tym bawiłem, do sprawy podchodziłem binarnie - w lecie było max twardo, w zimie - max miękko. Choć teraz, jako że zima jakaś taka małozimowa i dalej mam max twardo, to auto trochę dziwnie się prowadzi - strasznie pływa. Ale czasami nawet mi się to podoba, wrażenie jest takie, że jadąc po asfalcie się jechało po luźnej nawierzchni :-)

 

pzdr;

Link to comment
Share on other sites

Przód 2, tył 3?

Właśnie po to ten wątek! Może kiedyś (w co wątpię) znajdę czas, żeby pobawić się na OS Rajdu Krakowskiego i znaleźć optymalne rozwiązanie.

EDIT:Jak czterech nastaw? Czy w WRX są tylko 4 ustawienia?

Link to comment
Share on other sites

A jaka jest skala ustawiania tylu ?? ja mam AGX na EPK jak smigam sam to jest 1-2 jak z zona i tesciowa to 4 ( zima zawsze 4 ) tyl o ile pamitam jest dokladnie po srodku i nigdy nic mi sie tam nie chialo robic, ale tam jest chyba inna skala niz na przodzie.

Link to comment
Share on other sites

Tak, w moich (dla WRX) są 4 ustawienia. Nie wiem jednak czy tak jest dla wszystkich WRX, czy mam po prostu typ z czterema ustawieniami.

 

ja mam AGX na EPK jak smigam sam to jest 1-2 jak z zona i tesciowa to 4 ( zima zawsze 4 ) tyl o ile pamitam jest dokladnie po srodku i nigdy nic mi sie tam nie chialo robic, ale tam jest chyba inna skala niz na przodzie.

 

No właśnie, podstawowe pytanie - czy lepiej jednak próbować ustawiać przód i tył niezależnie, czy tak samo?

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem . lepiej jest najpierw ustawić idealnie geometrię i kąty, a potem kręcic śrubką przy amorze.

Pisałem kiedys w innym wątku , pół roku zajeło mi testowanie róznych ustawień itd. i uważam że mam teraz prawie idealnie.

moje nastawy

Oś PRZEDNIA

kąt -2,5

zbiezność 0

Oś TYLNA

kąt tył -1,5

zbiezność na codzień 0

zbiezność na Kielce -1,5

zbieżność np. na Ułeż +1,5

na kielce równiez wyrzucam twardy stabilizator i wkładam seryjny ( tylny)

ustawienia amortyzatorów wszytskie na 4

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem . lepiej jest najpierw ustawić idealnie geometrię i kąty, a potem kręcic śrubką przy amorze.

Pisałem kiedys w innym wątku , pół roku zajeło mi testowanie róznych ustawień itd. i uważam że mam teraz prawie idealnie.

moje nastawy

Oś PRZEDNIA

kąt -2,5

zbiezność 0

Oś TYLNA

kąt tył -1,5

zbiezność na codzień 0

zbiezność na Kielce -1,5

zbieżność np. na Ułeż +1,5

na kielce równiez wyrzucam twardy stabilizator i wkładam seryjny ( tylny)

ustawienia amortyzatorów wszytskie na 4

Zapomniałeś dodać , że ze względu na b. duże zużycie opon przy takim ustawieniu auto dobrze jest przewozić na lawecie na ten Ułęż czy inne pojeżdzawki..... :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

A jaki jest rozsądny kompromis negatywu na zakręty i na ulicę tak żeby trzymał w zakrętach lepiej niż seria ale żeby jakoś dramatycznie opon nie zdzierał? Pytam bo mam auto tylko do upalania i mogę sobie pozwolić na negatyw ale po ulicy też czasem tym jeżdżę więc nie chcę hardcoru.

Link to comment
Share on other sites

Negatywny kat wcale nie zuzywa opony duzo szybciej przy normalnej jezdzie (oczywiscie jak ktos nie hamuje co chwile blokujac kola, albo nie przysoiesza palac gume). Duzo gorsza jest tu zbierznosci.

 

Jezeli ktos chce miec jedno i drugie, to piwinien kupic sobie regolowane "camber plates". Na geometri trzeba poprosic aby ustawiono np najpierw serie, a pozniej cos na tor i zaznaczyc to na camber plates.

Pozniejsza zmiana ustawienia to kwestia podnosnika, klucza ibusowego i 10 minut.

 

camber_plates.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kuba, fajny bajer. Ile to kosztuje? A jakie nastawy zbierzności i geometrii polecasz do GT-ka kompromisowo na ulicę i na tor?

Link to comment
Share on other sites

Kruk, kosztuje od $250 w gore, do $400 za przod jest juz spory wybor.

Co do geometrii to trudno cos polecac nie znajac samochodu. Duzo zalezy od rodzaju opon, ich rozmiaru, od twardosci sprezyn i amortyzatorow, od ustawienia stabilizatorow i od wielu innych czynnikow.

Najlepiej bylo by wybrac sie z termometrem do opon na tor i robic testy. Takie usyawienie geometrii moze zajac Ci nawet kilka dni.

 

Jezeli naprawde chcesz sie w to bawic to kup sobie waserwage i np taki przyrzad:

http://advantagewheelalignment.com/camber_gauge.html

Link to comment
Share on other sites

Negatywny kat wcale nie zuzywa opony duzo szybciej przy normalnej jezdzie (oczywiscie jak ktos nie hamuje co chwile blokujac kola, albo nie przysoiesza palac gume). Duzo gorsza jest tu zbierznosci.

 

Jezeli ktos chce miec jedno i drugie, to piwinien kupic sobie regolowane "camber plates". Na geometri trzeba poprosic aby ustawiono np najpierw serie, a pozniej cos na tor i zaznaczyc to na camber plates.

Pozniejsza zmiana ustawienia to kwestia podnosnika, klucza ibusowego i 10 minut.

 

Obrazek

 

 

Kuba bajer jest i moze fajny, ale mam nieodparte wrażenie że montując ów bajer, bedzie bardziej wszelkienierównosci przenosić na nadwozie ( brak seryjej poduszki amortyzatora), to po pierwsze , a po drugie jaki jest plan na ustawienie zbiezności, bo jeżeli przestawimy kąt na górze, to zmieni nam sie automatycznie zbiezność, albo czegoś nie rozumie :cool:

Link to comment
Share on other sites

My tu gadamy o uni-ballach i profi sprzęcie a ja bym chciał wiedzieć po prostu co mam powiedzieć Panu obsługującemu sprzęt żeby mi ustawił geometrię tak żeby auto lepiej pokonywał o zakręty :roll:

Link to comment
Share on other sites

Kruk, ja też bym chciał żeby życie było łatwiejsze, ale nie jest. Sprawa jest skomplikowana I JUŻ. Może niedługo uda mi się nasiać dalszy ciąg mojego tekstu o ustawianiu geometrii - będziesz wiedział jak to się robi, a do czego sam dojdizesz to zależy od tego co wyczujesz że lepiej działa DLA CIEBIE.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...