mati Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 waszka, dobrze że GT'ek ci się już składa. Chętnie zobaczę ekefkt końcowy. [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 7:25 am ] Nie chce tu się rozpisywać ani niszczyć komuś reklamy wiec nie bede się rozpisywał co myśla oraz jak sie sprawuje wklad RA za Oceanem Rozpisz się, zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 CZARNY napisał/a:Nie chce tu się rozpisywać ani niszczyć komuś reklamy wiec nie bede się rozpisywał co myśla oraz jak sie sprawuje wklad RA za Oceanem Rozpisz się, zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego. ja tez...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ok, tylko wieczorkiem teraz lece do biura a pozniej do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 To ja w międzyczasie napiszę co myślę na temat różnych opcji ze skrzyniami w GT. To że seryjna skrzynia jest bardzo słaba jest ogólnie wiadome. Jako upgrade istnieją tak naprawdę trzy opcje. 1) Wzmocniony wkład z wersji JDM (STi i STi RA) 2) Sześciobiegowa skrzynia z NewAge STi 3) Wzmocnione wkłady after marketowe (PPG, PAR, MRT, KAAZ, Quafie itp.) I tutaj pojawia się pytanie co wybrać? Moim zdaniem błędne jest stwierdzenie że któraś z tych opcji jest bezwzględnie najlepsza. Wszystko zależy od samochodu/kierowcy oraz sposobu montażu, każdą skrzynię można zepsuć (Steven Darly zmielił dwie PPG). Ja zdecydowałem się na wzmocniony wkład RA z kilku względów, był dostępny od ręki, pasował bez rzeźby, ma krótsze przełożenia (które idealnie się komponują z charakterystyką mojego silnika) i jest sporo tańszy od wkładów after marketowych. Ostatnio rozłożyliśmy moją skrzynię biegów, i wszystko wygląda jakby było złożone wczoraj, po prawie roku upalania nie ma żadnych śladów zużycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 mati, ja też uważam że wkład RA jest dobrym kompromisem ceny do jakości. Gdyby była jakaś skrzynia od STi która pasowałaby plug&play do GT-ka i kosztowałaby mniej niż RA to pewnie bym się zdecydował, ale jak jest rzeźba i trzeba kombinować to chyba wolę wsadzić RA i mieć spokój. A co techniki jazdy to oczywiście jak się człowiek postara to wszystko pomieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 To że seryjna skrzynia jest bardzo słaba jest ogólnie wiadome. Jako upgrade istnieją tak naprawdę trzy opcje. 1) Wzmocniony wkład z wersji JDM (STi i STi RA) 2) Sześciobiegowa skrzynia z NewAge STi 3) Wzmocnione wkłady after marketowe (PPG, PAR, MRT, KAAZ, Quafie itp.) Ostatnio rozłożyliśmy moją skrzynię biegów, i wszystko wygląda jakby było złożone wczoraj, po prawie roku upalania nie ma żadnych śladów zużycia. Temat się ciekawie rozwinął,więc żeby każdy wiedział co wybrać dopiszmy obok tych opcji koszta : skrzynia (lub wkład),dokupione części i złożenie oraz efekt końcowy Ad 1) wkad STi i STi RA : +7600zł +montaż ? Dopiszcie Ci,którzy go mają.... +szpery ? Jaki jest efekt bez nich lub z nimi... efekty : ............... Ad 2) skrzynia 6 z STi NewAge : +8000zł komplet -3000zł za komplet z GT +800zł (ewentualnie półośki z STi) +montaż hmmm ? efekty : +mam bardzo wytrzymałą skrzynię można powiedzieć forever +6 krótkich biegów +mocniejszy wał oraz tylny dyfer +przy dodatkowych 1000zł mocniejsze półośki +prowadzenie auta (jeszcze tego nie wiem) -większa masa auta o ok 30kg Ad3) wzmocnione wkłady (PPG, PAR, MRT, KAAZ, Quafie itp.) ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 waszka, waszka no nawet nie ma co porownywac bo ty za 8K masz komplet ze szperami wiec teoretycznie porownywalny wklad RA to prawie 20K :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 waszka, waszka no nawet nie ma co porownywac bo ty za 8K masz komplet ze szperami wiec teoretycznie porownywalny wklad RA to prawie 20K :roll: Ale żeby każdy miał czarno na białym to lepiej niech ktoś to dopisuje to zawsze się na przyszłość przyda,jeśli jakaś osoba nie będzie mogła zdecydować się którą drogę wybrać..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ad 1) wkad STi i STi RA : +7600zł +montaż 400 - 800zł +szpery ? nie są konieczne, spokojnie można jeżdzić bez nich, choć ich montaż dużo daje. Ad 2) skrzynia 6 z STi NewAge : +8000zł komplet -3000zł za komplet z GT +800zł (ewentualnie półośki z STi) +montaż hmmm ? Ad3) wzmocnione wkłady (PPG, PAR, MRT, KAAZ, Quafie itp.) zaczynają się od ok. 15000zł, bez szper. [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 10:14 am ] waszka, waszka no nawet nie ma co porownywac bo ty za 8K masz komplet ze szperami wiec teoretycznie porownywalny wklad RA to prawie 20K :roll: Ale, wkład masz nowy, szpery nowe, a skrzynia 6MT jest używana. Nie jest to bez znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ale, wkład masz nowy, szpery nowe, a skrzynia 6MT jest używana. Nie jest to bez znaczenia. Masz rację i zdaję sobie sprawę z tego,że ponosi się ryzyko (mimo tego,że moja ma nalatane 25 tyś mil), ale napisz koszta jaki są za wkład + resztę tzn szpery bo może się to przyda na przyszłość. PS.Najlepiej będzie jak się spotkamy kiedyś na torze i Ty się przejedziesz moim autem a ja Twoim to wtedy będzie można coś powiedzieć i opisać swoje wrażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Koszt trzech szper do skrzyni 5MT to ok. 10k zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ale, wkład masz nowy, szpery nowe, a skrzynia 6MT jest używana. Nie jest to bez znaczenia. mati, ja tego absolutnie nie kwestionuje chodzilo mi tylko o to ze rzezba ze skrzynia 6MT wychodzi bardzo pasztetowo jednak z duzym ryzykiem ( stan skrzyni i kto to rzezbi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Chyba największym problemem jeśli chodzi o skrzynie 6MT jest................................jej zakup. Ja szukałem skrzyni przez dwa miesiące.Już miałem licytować na ebay.co.uk skrzynię od GT STi,ale zastanowiło mnie to,że ten koleś sprzedawał ją,bo................zmieniał na właśnie 6MT :roll: Decyzja o kupnie 6MT zapadła po podliczeniu i przeanalizowaniu chyba wszystkich możliwych opcji oraz po konsultacjach z wieloma osobami.Gdy pojawiła się możliwość kupna decyzja zapadła szybko.Jest pewne ryzyko odnośnie funkcjonowania tego w tej budzie,bo tak naprawdę nie wiadomo czego się można spodziewać.Logika podpowiada,że powinno być dobrze ale tak naprawdę nie rozmawiałem z nikim,kto jeździł autem z tą skrzynią w GT i jest to jedna,wielka zagadka. Inna sprawa,że ja mam do tego seryjny silnik i to też jest zagadka,czy da radę uciągnąć to wszystko........ Jedno jest pewne - będę mógł spać spokojnie,że nie padnie w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Inna sprawa,że ja mam do tego seryjny silnik i to też jest zagadka,czy da radę uciągnąć to wszystko........ Dlaczego ma nie dać rady uciągnąć? Chodzi Ci o te 30kg czy o co? Ja nie widzę problemów tym bardzie że nie ty pierwszy wkładasz 6MT więc chyba to działa skoro ludzie jeżdżą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ja nie widzę problemów tym bardzie że nie ty pierwszy wkładasz 6MT więc chyba to działa skoro ludzie jeżdżą... Niby jeżdżą ale ja nie znam nikogo takiego,żeby mógł coś więcej powiedzieć. Jeśli znasz to daj znamiar :smile: Nie ważyłem dokładnie ale może być więcej niż te 30kg.Sam dyfer od STi waży 24,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 waszka, poczekam na Twoje wrażenia i potem się zastanowię :razz: mam nadzieję że do tego czasu moja skrzynia wytrzyma :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gracowy jeżdził GT z włożoną skrzynia, napędami i silnikiem od STI 2,5. - mówił, że zajefajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gracowy jeżdził GT z włożoną skrzynia, napędami i silnikiem od STI 2,5. - mówił, że zajefajnie Tylko to już trochę inna bajka :wink: Garcowy gdzie jesteś ? Napisz o tym ze dwa zdania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Właśnie Grac zapodaj jakieś info. Obaj jesteśmy z 3-miasta i mijamy się na ulicy więc to wstyd żeśmy się jeszcze nie spiknęli. Jak wrócę z Mapteka to trzeba coś zaaranżować :wink: Poza tym jak miałeś do czynienia z problemami skrzyni w GT-ku to bardzo mi się przydadzą Twoje sugestie bo wymiana skrzyni u mnie po strojeniu będzie już koniecznością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gracowy jeżdził GT z włożoną skrzynia, napędami i silnikiem od STI 2,5. - mówił, że zajefajnie jezeli mysle o tym samay GTku to chyba wiekszosc jest tam ze spec C, lacznie z aktywnym centralnym, a to zupelnie inna bajka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 jak by ktoś chciał mam cały naped od Spec C oraz STi 2.5L Co do napedu z STi 2.5L to już pisałem, że da się to zamontować w GT. U mnie w GT`ku projekt już trwa Waszka co do Twojego projektu: 1. skrzynia zamontowana 2. sprzegło też, (rewelacja na pedale sprzegła) 3. zegary już się dziś do nich przymiezałem aby je zamontować 4. przewody od wysprzeglika dałem Ci swoje z STi 5. wysprzeglik- byl od Anglika wiec jest w inna strone wygiety - podaj mi maila to Ci zdjecie wysle) 6. co do połosiek to Marcin chyba Ci mowił, że jest kilka opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 jak by ktoś chciał mam cały naped od Spec C oraz STi 2.5L co znaczy cału i jaki byłby wg Ciebie orientacyjny koszt takiego przeszczepu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 No juz jestem jestem :wink: Komancz dobrze gada dać mu piwa , ja mykałem GTekiem z taka skrzynką ale to była raczej N12 w budzie GTka. Jeżdziło to cudownie !!! Nie było jakos masakrycznie szybkie ale chodziło po Słomczynie przepieknie. Auto miało aktywne dyfry wiec cięzko cos tu porównywać ... Dodatkowe kg przy skrzyni 6MT nie są odczuwalne, pamietajcie ze te dodatkowe kg "leżą" bardzo nisko wiec w gruncie rzeczy nie wpłyna negatywnie na zachowanie auta Jednego jestem pewnien elastyczność skrzyni 6TM vs 5MT to przepaść ! no i dlatego kupiłem skrzynke której fotki wrzuce zaraz w GRACjarni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Waszka co do Twojego projektu:1. skrzynia zamontowana 2. sprzegło też, (rewelacja na pedale sprzegła) 3. zegary już się dziś do nich przymiezałem aby je zamontować 4. przewody od wysprzeglika dałem Ci swoje z STi 5. wysprzeglik- byl od Anglika wiec jest w inna strone wygiety - podaj mi maila to Ci zdjecie wysle) 6. co do połosiek to Marcin chyba Ci mowił, że jest kilka opcji. Nawet nie masz pojęcia jak mi się mordka cieszy :grin: ad 5) zdjęcie mam i jest na stronie 1 tego tematu ale ponoć da się to obejść :wink: ad 6) czekam tylko na info od Was jakie będą koszta dorobienia nowych. Jak coś to mam odłożone od STI i zastanawiam się czy nie będzie to lepszym rozwiązaniem (przerobienie ich) :roll: :?: PS.Jak masz aparat i wolną chwilkę to cyknij tam parę fotek ze składania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jednego jestem pewnien elastyczność skrzyni 6TM vs 5MT to przepaść ! z kilku zaufanych zrodel slyszalem, ze obudowa 6mt jest duzo sztywniejsza :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się