waszka Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Witam.Skrzynia kupiona i czeka na włożenie.Wszelkie info co i jak postaram się zamieścić. Ciekaw jestem jakie będzie zachowanie GT'ka z całym osprzętem z STI i czego się mogę spodziwać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Kompletnie innego auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Kompletnie innego auta Domyślam się,a konkretniej :?: Mam mieszne przeczucia,bo skrzynia od STI jest sporo cięższa i większa. Jeśli STI ma szperę to nie wiem czy ta moja bida wogóle uciągnie to wszystko :sad: Zanim dmuchnę czymś męskim to troche zejdzie,bo kute graty to spory koszt i narazie trzeba będzie serią się męczyć :neutral: Jak narazie z moich obserwacji wynika,że półosie przednie powinny pasować,bo są i STI i w GT na wielowypuście. Most tylny od STI jest trochę większy i szerszy o jakieś 1,5 cm. Mocowania skrzyni wygladają podobnie,wałek od skrzyni ma taki sam klin i długość,więc również powinien pasować. Skrzynia od STI jest nieco dłuższa ale za to wał jest krótszy.Jak się złoży wszystko w jedną całość to ma identyczną długośc jak skrzynia z wałem w GT :smile: Jutro porobię fotki a o szczegółach będę pisał na bieżąco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 ja sie zastanawiam nad zakupem skrzyni sti 6mt ale do legacy turbo. niestety wszystkie, ktore moge kupic sa z dccd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 niestety wszystkie, ktore moge kupic sa z dccd no wlasnie, a czy to: http://www.nie-ASO.pl/index.php?fid=dccd&m=3 jest elementem dokladanym do fabrycznego sterownika czy zastepujacym w/w? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 wydaje mi sie ze zastepuje sterownik dccd ale tez potrzeba mu wiele sygnalow.... co jest ciekzie do ogarniecia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Jes arę fiirm które robią sterownik i zestaw montażowy do aut które DCCD nie miało, rallispec np. Ten rallispeca jets pasywny i nie potrzebuje tch sygnałów - ot jak pieresze DCCCD szpera regulowana pokrętełkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 wiem ze istnieje ten adapter natomiast chcialbym miec tez funkcje auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Adam., to mi się w GT wydaje mocno ciężkie do zrobienia, raczej sterownik Moteca i żmudne dostrajanie. Myslałem że chcesz samej skrzyni 6MT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 niestety wszystkie, ktore moge kupic sa z dccd Dlatego długo się nie zastanawiałem z tą skrzynią,bo to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie. Jeśli nie ta to drugą opcją jaką bym zrobił to kupił wkład do RA z USA.Myślałem o całej skrzyni z STI Type-RA,których jest trochę w UK ale właśnie to DCCD jest małym problemem.Rozmawiałem już na ten temat z Azraelem i różnie to by mogło być,dlatego odpuściłem.Zostaje ewentualnie szukanie skrzyń biegów o oznaczeniach : TY752VBCAA lub TY752VBCBA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Adam., Adam aby mieć funkcje auto musisz mieć u siebie wiązke + ecu dccd aby to podłączyć do wszystkich czujników. Pozatym funkcja auto działa prawidłowo jak masz abs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 czarny musze tez miec czujniki. z absem to kwestia sporna bo prawdopodobnie wystarczy odlaczyc pompe absu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 ...i oprogramowanie do auta o innejmasie, rozkładzie mas i innych parametrach niż STi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Za Oceanem, jest kilka RS`ow czy innym potworów. W których naped jest z STi. Wszystko da się zrobić. Tzn. jezeli wsadzisz do Legacy skrzynie z DCCD to bedzie działać prawidłowo ale bez funkcji "Auto". Do tej funkcji potrzebne jest kilka informacji jakie napływają do DCCD/ECU. Ale jezeli chcesz miec auto musisz wsadzić wiazke z kompletem czujnikow. To co sprzedaje nie-ASO nie rozwiaze problemu "auto" to raczej urzadzenie które może poszerzyć nastawy/ustawienia DCCD. Gdzies miałem instrukcje tego oraz schemat montazu. Nie wiem jak motec działa czy co ma w swej opcji. Bo motec to wyzsza i drozsza liga. Pozaty uwazam jezeli montujesz moteca to z zewnetrznym ecu w/w firmy. Jest w Canadzie firma ktora tez robi zajebiste ecu do skrzyni i kiedys jak rozmawiałem z maptekiem to powiedzieli ze to kozak kompy. Bo masz juz gotowe setup`y ustawień, ktore oczywiście mozesz kupic- dodatkowo. [ Dodano: Nie Sty 13, 2008 4:22 pm ] Azrael, tylko chyba o masie. Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo. [ Dodano: Nie Sty 13, 2008 4:24 pm ] Adam., A po co Ci funkcja auto w rajdówce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Nie wiem jak motec działa czy co ma w swej opcji. Bo motec to wyzsza i drozsza liga. Pozaty uwazam jezeli montujesz moteca to z zewnetrznym ecu w/w firmy. Diff controler jest zupełnie niezależny od ECU i może wystęować niezależnie. Azrael, tylko chyba o masie. Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo. Prosty przykłąd, czujnik przeciążeń DCCD są umieszczone w konkretnymmiejscu w nadwoziu i z pewnością jest to uwzględnione w oprogramowaniu. A po co Ci funkcja auto w rajdówce? Pewnie po to samo co we wszystkich samochodach rajdowych z aktywnymi dyframi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Azrael, tylko chyba o masie. Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo. Prosty przykłąd, czujnik przeciążeń DCCD są umieszczone w konkretnymmiejscu w nadwoziu i z pewnością jest to uwzględnione w oprogramowaniu. Ok, ale czujniki zakładamy w identycznych miejscach? A po co Ci funkcja auto w rajdówce? Pewnie po to samo co we wszystkich samochodach rajdowych z aktywnymi dyframi. Ok, czyli mowisz ze rajdówki używają dość czesto funkcji auto? P&L w Chicago jak byłem 2tyg temu usłyszałem, że to jest zbedna funkcja. Kuba czy motec ma funkcje auto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Ok, czyli mowisz ze rajdówki używają dość czesto funkcji auto? P&L w Chicago jak byłem 2tyg temu usłyszałem, że to jest zbedna funkcja. Kuba czy motec ma funkcje auto? Prosze nie załamuj mnie... Odpowiedz sobie proszę na pytanie po co jest aktywny dyferencjał w samochodzie rajdowym. Podpowiadam że komputer np. Prodrive do N-ki ma kilka trybów automatycznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 funkcja auto jest w wielu przypadkach najlepszym ustawieniem. ps. mowa o seryjnym dccd Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Azrael, mowie co słyszałem. Jezeli Prodrive ma kilka map i kazda jest ustawiona na prace auto to ok. Tylko mowa cały czas była o wsadzeniu napedu do Legacy tak aby funkcja auto działała. Bo nie problemem jest wsadzenie skrzyni z dccd- bedziesz mogł sobie napedy przestawiać ale funkcji auto nie bedziesz miał. O ile budujesz Nke i masz podstawe do budowy tzn. samochod z instalacja elektryczna (wiązka) oraz komplet czujnikow to nie problem jest zmienic kompa pd skrzyni. Wypinasz jeden wpinasz nastepny. Moze o to tobie chodzi. Wiec cie nie załamuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 W trybie nie-auto to jest po prostu pasywny dyferencjał tyle że zamiast wyciągać i zmieniać płytki naprężenie wstępne zmienia się pokrętłem, w trybie auto jest to aktywny dyferencjał. Różnicy między aktywnym, a pasywnym dyferencjałem chyba nie trzeba tłumaczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Azrael, Tak jak pisał Kuba, jak wsadzisz do Legacy skrzynie bedziesz miał pasywny dyferencjał. Adam., Za jakiś czas bede walczył z "auto" zobaczymy co z tego wyniknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Kuba, a co się kryje za: "Some custom wiring work required" w opisie RST-1100? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Xbike, to do mnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Xbike, to do mnie? Tak, jestem ciekaw jak duzym problemem jest montaz w/w. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Może powróćmy do tematu,bo standardowo zaczyna się mały burdel robić :roll: Wały....................... STI...........GT................................ Mosty..............STI.........................GT.................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.