Jump to content

Skrzynia STI '02 do GT '99-różnice i napotkane przeszkody


waszka

Recommended Posts

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply
Kompletnie innego auta

 

Domyślam się,a konkretniej :?: Mam mieszne przeczucia,bo skrzynia od STI jest sporo cięższa i większa.

Jeśli STI ma szperę to nie wiem czy ta moja bida wogóle uciągnie to wszystko :sad:

Zanim dmuchnę czymś męskim to troche zejdzie,bo kute graty to spory koszt i narazie trzeba będzie serią się męczyć :neutral:

 

Jak narazie z moich obserwacji wynika,że półosie przednie powinny pasować,bo są i STI i w GT na wielowypuście.

Most tylny od STI jest trochę większy i szerszy o jakieś 1,5 cm.

Mocowania skrzyni wygladają podobnie,wałek od skrzyni ma taki sam klin i długość,więc również powinien pasować.

Skrzynia od STI jest nieco dłuższa ale za to wał jest krótszy.Jak się złoży wszystko w jedną całość to ma identyczną długośc jak skrzynia z wałem w GT :smile:

Jutro porobię fotki a o szczegółach będę pisał na bieżąco.

Link to comment
Share on other sites

Jes arę fiirm które robią sterownik i zestaw montażowy do aut które DCCD nie miało, rallispec np. Ten rallispeca jets pasywny i nie potrzebuje tch sygnałów - ot jak pieresze DCCCD szpera regulowana pokrętełkiem.

Link to comment
Share on other sites

niestety wszystkie, ktore moge kupic sa z dccd

 

Dlatego długo się nie zastanawiałem z tą skrzynią,bo to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.

Jeśli nie ta to drugą opcją jaką bym zrobił to kupił wkład do RA z USA.Myślałem o całej skrzyni z STI Type-RA,których jest trochę w UK ale właśnie to DCCD jest małym problemem.Rozmawiałem już na ten temat z Azraelem i różnie to by mogło być,dlatego odpuściłem.Zostaje ewentualnie szukanie skrzyń biegów o oznaczeniach : TY752VBCAA lub TY752VBCBA.

Link to comment
Share on other sites

Adam.,

 

Adam aby mieć funkcje auto musisz mieć u siebie wiązke + ecu dccd aby to podłączyć do wszystkich czujników. Pozatym funkcja auto działa prawidłowo jak masz abs.

Link to comment
Share on other sites

Za Oceanem, jest kilka RS`ow czy innym potworów. W których naped jest z STi. Wszystko da się zrobić. Tzn. jezeli wsadzisz do Legacy skrzynie z DCCD

to bedzie działać prawidłowo ale bez funkcji "Auto". Do tej funkcji potrzebne jest kilka informacji jakie napływają do DCCD/ECU.

Ale jezeli chcesz miec auto musisz wsadzić wiazke z kompletem czujnikow.

To co sprzedaje nie-ASO nie rozwiaze problemu "auto" to raczej urzadzenie które może poszerzyć nastawy/ustawienia DCCD. Gdzies miałem instrukcje tego oraz schemat montazu.

Nie wiem jak motec działa czy co ma w swej opcji. Bo motec to wyzsza i drozsza liga. Pozaty uwazam jezeli montujesz moteca to z zewnetrznym ecu w/w firmy.

Jest w Canadzie firma ktora tez robi zajebiste ecu do skrzyni i kiedys jak rozmawiałem z maptekiem to powiedzieli ze to kozak kompy. Bo masz juz gotowe setup`y ustawień, ktore oczywiście mozesz kupic- dodatkowo.

 

[ Dodano: Nie Sty 13, 2008 4:22 pm ]

Azrael,

 

tylko chyba o masie.

Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo.

 

[ Dodano: Nie Sty 13, 2008 4:24 pm ]

Adam.,

 

A po co Ci funkcja auto w rajdówce?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak motec działa czy co ma w swej opcji. Bo motec to wyzsza i drozsza liga. Pozaty uwazam jezeli montujesz moteca to z zewnetrznym ecu w/w firmy.

 

Diff controler jest zupełnie niezależny od ECU i może wystęować niezależnie.

 

Azrael,

 

tylko chyba o masie.

Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo.

 

Prosty przykłąd, czujnik przeciążeń DCCD są umieszczone w konkretnymmiejscu w nadwoziu i z pewnością jest to uwzględnione w oprogramowaniu.

 

A po co Ci funkcja auto w rajdówce?

 

Pewnie po to samo co we wszystkich samochodach rajdowych z aktywnymi dyframi.

Link to comment
Share on other sites

Azrael,

 

tylko chyba o masie.

Bo jezeli masz dobrze zgrany dccd z funkcja auto, to dccd powinno samo sie ustawić przy skretach czyli samo powinno sie ustawić do rozkładu masy. A co za tym idzie samo rozłozy naped prawidłowo.

 

Prosty przykłąd, czujnik przeciążeń DCCD są umieszczone w konkretnymmiejscu w nadwoziu i z pewnością jest to uwzględnione w oprogramowaniu.

 

Ok, ale czujniki zakładamy w identycznych miejscach?

 

 

A po co Ci funkcja auto w rajdówce?

 

Pewnie po to samo co we wszystkich samochodach rajdowych z aktywnymi dyframi.

 

Ok, czyli mowisz ze rajdówki używają dość czesto funkcji auto?

P&L w Chicago jak byłem 2tyg temu usłyszałem, że to jest zbedna funkcja.

 

Kuba czy motec ma funkcje auto?

Link to comment
Share on other sites

Ok, czyli mowisz ze rajdówki używają dość czesto funkcji auto?

P&L w Chicago jak byłem 2tyg temu usłyszałem, że to jest zbedna funkcja.

 

Kuba czy motec ma funkcje auto?

 

Prosze nie załamuj mnie...

 

 

Odpowiedz sobie proszę na pytanie po co jest aktywny dyferencjał w samochodzie rajdowym.

 

 

Podpowiadam że komputer np. Prodrive do N-ki ma kilka trybów automatycznych.

Link to comment
Share on other sites

Azrael,

mowie co słyszałem.

Jezeli Prodrive ma kilka map i kazda jest ustawiona na prace auto to ok.

Tylko mowa cały czas była o wsadzeniu napedu do Legacy tak aby funkcja auto działała.

Bo nie problemem jest wsadzenie skrzyni z dccd- bedziesz mogł sobie napedy przestawiać ale funkcji auto nie bedziesz miał.

 

O ile budujesz Nke i masz podstawe do budowy tzn. samochod z instalacja elektryczna (wiązka) oraz komplet czujnikow to nie problem jest zmienic kompa pd skrzyni. Wypinasz jeden wpinasz nastepny. Moze o to tobie chodzi. Wiec cie nie załamuje.

Link to comment
Share on other sites

W trybie nie-auto to jest po prostu pasywny dyferencjał tyle że zamiast wyciągać i zmieniać płytki naprężenie wstępne zmienia się pokrętłem, w trybie auto jest to aktywny dyferencjał. Różnicy między aktywnym, a pasywnym dyferencjałem chyba nie trzeba tłumaczyć.

Link to comment
Share on other sites

Azrael,

 

Tak jak pisał Kuba, jak wsadzisz do Legacy skrzynie bedziesz miał pasywny dyferencjał.

Adam.,

 

Za jakiś czas bede walczył z "auto" zobaczymy co z tego wyniknie.

Link to comment
Share on other sites

Może powróćmy do tematu,bo standardowo zaczyna się mały burdel robić :roll:

 

Wały....................... STI...........GT................................

pict0002bs8.jpg

 

Mosty..............STI.........................GT....................

pict0012ar7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...