GREGG Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 jako nowy i jednoczesnie techniczne zero (niestety ) mam pytanie - czy jazda na luzie w jakis sposob szkodzi napedowi AWD ?? slyszalem kiedys taka opinie, ale wydaje mi sie nieprawdziwa (skoro wszystkie kola sie kreca to chyba nie ma znaczenia czy bieg jest zalaczony czy nie?), a moze chodzi o jakies szczegolne odmiany AWD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Co rozumiesz przez jazdę na luzie i po co Ci ona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Jazda na luzie to motto tego forum :wink: natomiast na biegu jałowym jeżdże dość często, spod domu na ten przykład EDIT: literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Jazda na luzie to motto tego forum :wink:natomiast na biegu jałowym jeżdże dość często, spod domu na ten przykład Nic dodac, nic ujac. Jedyny moment, w ktorym wiem, ze nie wysprzeglenie moze zaszkodzic naszym subarakom, to moment, w ktorym zaciagasz reczny, wtedy -dus sprzeglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 na tak zwanym jałowy to sie nie powinno jeździc nawe oskami bo to może zaszkodzic nie napedowi ale kierownikowi :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysio Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Wg mnie moze tylko wplywac na zachowanie samochodu na drodze ( np.zakrety na luzie ) ale to wszystko. Co rozumiesz przez jazdę na luzie No wiesz zimny łokieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 oj, widze ze starzy uzytkownicy lubia gierki slowne :smile: na przyszlosc bede bardziej uwazal chodzi mi oczywiscie o jazde na jalowym, mam np. takie miejsce na stalej trasie ze moge na gorce wrzucic luz i zjechac ze 2 km (ze stala 140 km/h :grin: ) jest to jakis problem z AWD ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Z AWD to raczej nie a to z techniką jazdy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 oczywisce zachowanie auta na drodze to zupelnie inna sprawa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 mam np. takie miejsce na stalej trasie ze moge na gorce wrzucic luz i zjechac ze 2 km (ze stala 140 km/h :grin: ) jest to jakis problem z AWD ?? Owszem jest. Bo jeżeli z powodu kiepskiej kontroli nad samochodem z powodu „jazdy na luzie” w coś przywalisz, to AWD też może się uszkodzić. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 to juz zostalem pouczony :razz: dzieki :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Oni tak zawsze odpowiadają - nie przejmuj się :wink: . Nic się nie stanie napędowi, może się stać skrzyni - jeżeli masz AT. A z górki zjeżdżaj na luzie, ale nie przy 140... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 jezeli chodzi o zjezdzanie z gorki to nie lepiej czasem na biegu (podobno mniej pali choc ja w S40 nie zauwazylem znaczacej roznicy w obu przypadkach komp pokazuje 0l/100km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Dzieki Gal za wsparcie :smile: mam MT, wiec juz wiem ze moge (teoretycznie :wink: ) ten swoj luz z gorki wrzucac :cool: [ Dodano: Sob Sty 05, 2008 1:42 pm ] jezeli chodzi o zjezdzanie z gorki to nie lepiej czasem na biegu (podobno mniej pali choc ja w S40 nie zauwazylem znaczacej roznicy w obu przypadkach komp pokazuje 0l/100km) mi nawet nie chodzi o spalanie, tylko jakos tak lubie jak auto sie swobodnie toczy - na luzie (tym razem doslownie i w przenosni) :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Na luzie się żyje a nie jeździ :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cygan77 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nowsze samochody mają tak, że odcinają (no może nie całkowicie) dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - czyli jadąc z górki bez gazu. Przy jeździe ja jałowym biegu sterownik (nie mylić z kierownikiem :smile: ) utrzymuje obroty najniższe z możliwych i spala tyle co podczas stania na parkingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nowsze samochody mają tak, że odcinają (no może nie całkowicie) dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - czyli jadąc z górki bez gazu. Przy jeździe ja jałowym biegu sterownik (nie mylić z kierownikiem :smile: ) utrzymuje obroty najniższe z możliwych i spala tyle co podczas stania na parkingu. Utrzymuje obroty zgodne z prędkością samochodu i przełożeniem. Inaczej się nie da. :cool: Ale jak jedziesz na biegu (nawet wysokim - a ten Ci i tak nic nie daje "w razie czego"), to jednak hamujesz silnikiem - więc i zajedziesz "z rozpędu" bliżej i skończysz z niższą prędkością. Wyższe spalanie "na luzie", rekompensowane jest wyższą prędkością na wyjściu. Pod względem spalania, zapewne w obu przypadkach nie będzie różnicy. Teoretycznie to zawsze powinno się być na biegu, ale teoretycznie to zawsze powinniśmy być rozsądni, sprawiedliwi, obiektywni, uczciwi, miłosierni, szczodrzy i miłujący świat. Jesteście...? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 jestesmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Jesteście...? :wink: No pewnie ! A Ty nie? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 teoretycznie to zawsze powinniśmy być rozsądni, sprawiedliwi, obiektywni, uczciwi, miłosierni, szczodrzy i miłujący świat. Jesteście...? :wink: No weź przestań, kto chciałby być takim nudziarzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 teoretycznie to zawsze powinniśmy być rozsądni, sprawiedliwi, obiektywni, uczciwi, miłosierni, szczodrzy i miłujący świat. Jesteście...? :wink: No weź przestań, kto chciałby być takim nudziarzem? Jakim nudziarzem? To Ty uważasz, że jak się zawsze jeździ na biegu i rączki trzyma za piętnaście trzecia to jest się takim, aż do bólu, nudziarzem samochodowym...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nowsze samochody mają tak, że odcinają (no może nie całkowicie) dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - czyli jadąc z górki bez gazu byl juz taki temat i doszlismy jednak do wniosku ze całkowicie. Oszczedność paliwa napewno jakas tam jest. Spalanie jest zerowe. A dynamika? No chyba kwestia dobrania odpowiedniego biegu. Napewno lepiej jest na biegu anizeli na jałowym. Prawie nigdy nie wrzucam "luzu" chyba ze stoje na swiatłach i wyrzuce na luz co by nie męczyć łożyska oporowego caly czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nowsze samochody mają tak, że odcinają (no może nie całkowicie) dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - czyli jadąc z górki bez gazu. Przy jeździe ja jałowym biegu sterownik (nie mylić z kierownikiem :smile: ) utrzymuje obroty najniższe z możliwych i spala tyle co podczas stania na parkingu. Utrzymuje obroty zgodne z prędkością samochodu i przełożeniem. Inaczej się nie da. :cool: Cos chyba pokreciles Gal. Jak hamujesz silnikiem, to nic sterownik nie utrzymuje, tylko obracajace sie kola wymuszaja obroty silnika "na sucho" - bez paliwa. Jak jedziesz "na luzie:, to sterownik za pomoca silnika krokowego utrzymuje obroty tylko nieco wyzsze od biegu jalowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nowsze samochody mają tak, że odcinają (no może nie całkowicie) dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - czyli jadąc z górki bez gazu. Przy jeździe ja jałowym biegu sterownik (nie mylić z kierownikiem :smile: ) utrzymuje obroty najniższe z możliwych i spala tyle co podczas stania na parkingu. Utrzymuje obroty zgodne z prędkością samochodu i przełożeniem. Inaczej się nie da. :cool: Cos chyba pokreciles Gal. Jak hamujesz silnikiem, to nic sterownik nie utrzymuje, tylko obracajace sie kola wymuszaja obroty silnika "na sucho" - bez paliwa. Alez jasne, że to koła utrzymują obroty. Ja odnosiłem się do stwierdzenia kolegi "najniższe z możliwych". Równie dobrze można napisać "najwyższe z możliwych". A naprawdę, to "zgodne z prędkością samochodu i przełożeniem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Ale kolega o "najnizszych z mozliwych" pisal co do jazdy na luzie, a nie przy hamowaniu silnikiem. Fakt, ze niezupelnie mial racje, ale tez wydaje mi sie, ze niewiele one zaleza od predkosci samochodu, a juz tym bardziej przelozenia (wszak jest na luzie) =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się