bury93 Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Witam Po pierwsze chciałbym przywitać się z wszystkimi na forum. Jest to mój pierwszy post więc za wszystkie wpadki z góry przepraszam. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy 2005. Wsiadam do samochodu naciskam sprzęgło zabieram się za kręcenie kluczykiem a miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. Bardzo dziwi mnie ten zwyczaj, ponieważ zawsze wciskam sprzęgło a następnie kręcę kluczykiem. Czy ktoś coś wie lub słyszał na ten temat - bedę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzi Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Miła Pani powiedziała mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. Hehe, ja tam muszę np. wciskać bo inaczej nie zapalę silnika. Ale na poważnie nigdy nie słyszałem o czymś takim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Ja też zawsze wciskam sprzęgło przy rozruchu z 2 powodów: - na wypadek jakby był wbity bieg - wysprzęglony silnik łatwiej uruchomić zwłaszcza zimą co oszczędza nam akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Lepiej tak nie róbcie w starszych Evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Lepiej tak nie róbcie w starszych Evo ... bo?! PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Bo mają problemy z panewką oporową. Przy bardzo mocnym docisku sprzęgła tez nie jest to wskazane - panewka oporowa nie ma wtedy smarowania. Oczywiscie jak sięma kłowa skrzynię z gęstym wycyznowym olejem to wyjścia raczej nie ma, szczególnie na małym aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Bo mają problemy z panewką oporową. Przy bardzo mocnym docisku sprzęgła tez nie jest to wskazane - panewka oporowa nie ma wtedy smarowania. Oczywiscie jak sięma kłowa skrzynię z gęstym wycyznowym olejem to wyjścia raczej nie ma, szczególnie na małym aku. Bo mają problemy z panewką oporową. Przy bardzo mocnym docisku sprzęgła tez nie jest to wskazane - panewka oporowa nie ma wtedy smarowania. Oczywiscie jak sięma kłowa skrzynię z gęstym wycyznowym olejem to wyjścia raczej nie ma, szczególnie na małym aku. Azrael. Cenna informacja szczególnie dla aktualnych oraz przyszłych użytkowników starszych evo. Wyjątek potwierdzający regułę. Zatem, wciskamy przy uruchomieniu. Pani z salonu wzięła sobie pewnie do serca informację o nie naciskani pedału "gazu" przy uruchamianiu silnika i przełożyła na wszystykie pedały. :smile: Te pedały, jak to inaczej nazwać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazylia Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Siadam do samochodu naciskam sprzęgło zabieram się za kręcenie kluczykiem - hm, a jak inaczej?! Stara dobra szkola i tyle! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: Z przodu pod znaczkiem Subaru jest otwor, odslaniasz znaczek, wkladasz tam korbe i krecisz, korba jest w bagazniku obok zapasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Nie zapomnij tylko wciskać sprzęgła jak będziesz kręcił korbą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury93 Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Siadam do samochodu naciskam sprzęgło zabieram się za kręcenie kluczykiem - hm, a jak inaczej?! Stara dobra szkola i tyle! No właśnie sam już nie wiem tak mi się wydawało, że jak nowsza technika to inaczej trzeba obsługiwać. Teraz jak się na tym zastanawiam to może chodziło o to żeby nic nie wciskać podczas "konroli" Jak się przełaczy kluczyk z pozycji "O" na "1" testują się wszystkie kontrolki i prędkościomesz z obrotomierzem robią test (lecą od początku do końca i wracają z powrotem). No ok jak nikt nic o tym nie słyszał to robię po staremu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 bury93, nie ma co kombinować, używaj normalnie, wciskanie pedałów nie ma nic do kontrolek zapalających się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Opening ceremony to nie test wskaźników tylko zwykły bajer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Opening ceremony to nie test wskaźników tylko zwykły bajer Eee, no troche jest to test. Przynajmniej test lampek, czy swieca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Simon1, konkretnie to chodziło mi o poruszanie wskazówek Zapalenie i zgaśnięcie lampek jest jak najbardziej przydatne - szczególnie "change engine" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 szczególnie "change engine" Tylko czemu jej zapalenie sie na stale raczej nikogo nie cieszy? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: A może miłej Pani chodziło ło łałtomata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury93 Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 bury93, nie ma co kombinować, używaj normalnie, wciskanie pedałów nie ma nic do kontrolek zapalających się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Opening ceremony to nie test wskaźników tylko zwykły bajer Jeśli to tylko bajer to ok - jest efektowny,ale jak większość niepotrzebny choć przyznam podoba mi się No coż widać, że Pani coś mogła pomieszać ale czy to możliwe żeby pracownik nie wiedział że rajd wskażówek po tablicach to bajer a nie żaden test - chyba jednak możliwe. Idę zrobic małe kółko po mieście bo to dopiero drugi dzień radości Możliwe, że bedą kolejne pytania chociaż przejrzalem forum żeby nie zadawać po raz n-ty tego samego. Z mojej lektury wynikają dwie rzeczy nad ktorymi się jeszcze zastanawiałem: - właczać / wyłacząc reduktor można nie zależnie od prędkośći (oczywiście w ganicach rozsądku) uważać tylko na obroty silnika. - ruszanie z wysokich obrótów ( np. 6000) nie jest wskazane dla samochodu. Dobrze kombinuję ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 No coż widać, że Pani coś mogła pomieszać ale czy to możliwe żeby pracownik nie wiedział że rajd wskażówek po tablicach to bajer a nie żaden test - chyba jednak możliwe. Możesz to potraktować jako test w sensie, że wskazówka w ogóle rusza się z miejsca, ale poprawności wskazań to raczej nie gwarantuje - właczać / wyłacząc reduktor można nie zależnie od prędkośći (oczywiście w ganicach rozsądku) uważać tylko na obroty silnika. Dokładnie, warto jeszcze pamiętać o sprzęgle - ruszanie z wysokich obrótów ( np. 6000) nie jest wskazane dla samochodu. Ja bym raczej jak muszę ruszał z najwyższego momentu obrotowego, czyli 4400-4500 rpm ale na co dzień to raczej szybko sprzęgło by umarło. No i oczywiście nie na zimnym silniku :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika. a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: Z przodu pod znaczkiem Subaru jest otwor, odslaniasz znaczek, wkladasz tam korbe i krecisz, korba jest w bagazniku obok zapasu. no to teraz to wszystko juz wiem, zastanawialem sie po co w bagazniku kawal wygietego preta ale w ktora strone krecic :?: Kruk Nie zapomnij tylko wciskać sprzęgła jak będziesz kręcił korbą no wlasnie to 2 osoby beda potrzebne do odpalenia ? a jak bede jechal sam ? nie robcie sobie jaj bo juz teraz to sam nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 no wlasnie to 2 osoby beda potrzebne do odpalenia ? a jak bede jechal sam ? Nie, we dwie to nie zadziała, to auto jest tylko dla zdeterminowanych, musi być jedna osoba. Dodam w temacie, ze często razem ze sprzęgłem mam przy odpalaniu silnika wciśnięty pedał hamulca, gazu faktycznie nie należy dotykać przy sprawnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 To jak - wciskać, czy nie? Ja zawsze wciska(łe)m... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Przemeq, wciskaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszGT-RS Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 no wlasnie to 2 osoby beda potrzebne do odpalenia ? a jak bede jechal sam ? nie robcie sobie jaj bo juz teraz to sam nie wiem Jeżeli jedziesz sam to przyda Ci się cegła albo solidny kij, który zapierasz o fotel kierowcy i pedał sprzęgła. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Wszyscy, którzy wzieli udział w tej dyskusji chyba zartuja zastanawiając się na wciskaniem czy nie sprzęgła? Czy mówicie poważnie... :shock: (Jeśli masz sprzęgło hydrauliczne lub na powietrze to nie wciskamy...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się