Skocz do zawartości

Pytanie o wciskanie sprzęgła podczas zapalania silnika


bury93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po pierwsze chciałbym przywitać się z wszystkimi na forum.

Jest to mój pierwszy post więc za wszystkie wpadki z góry przepraszam.

 

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy 2005.

 

Wsiadam do samochodu naciskam sprzęgło zabieram się za kręcenie kluczykiem a

miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika.

Bardzo dziwi mnie ten zwyczaj, ponieważ zawsze wciskam sprzęgło a następnie kręcę kluczykiem.

 

Czy ktoś coś wie lub słyszał na ten temat - bedę wdzięczny za informacje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja też zawsze wciskam sprzęgło przy rozruchu z 2 powodów:

- na wypadek jakby był wbity bieg

- wysprzęglony silnik łatwiej uruchomić zwłaszcza zimą co oszczędza nam akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mają problemy z panewką oporową. Przy bardzo mocnym docisku sprzęgła tez nie jest to wskazane - panewka oporowa nie ma wtedy smarowania. Oczywiscie jak sięma kłowa skrzynię z gęstym wycyznowym olejem to wyjścia raczej nie ma, szczególnie na małym aku.

 

Bo mają problemy z panewką oporową. Przy bardzo mocnym docisku sprzęgła tez nie jest to wskazane - panewka oporowa nie ma wtedy smarowania. Oczywiscie jak sięma kłowa skrzynię z gęstym wycyznowym olejem to wyjścia raczej nie ma, szczególnie na małym aku.

 

Azrael.

 

Cenna informacja szczególnie dla aktualnych oraz przyszłych użytkowników starszych evo. Wyjątek potwierdzający regułę.

 

Zatem, wciskamy przy uruchomieniu.

 

Pani z salonu wzięła sobie pewnie do serca informację o nie naciskani pedału "gazu" przy uruchamianiu silnika i przełożyła na wszystykie pedały. :smile:

 

Te pedały, jak to inaczej nazwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika.

a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: :mrgreen:

Z przodu pod znaczkiem Subaru jest otwor, odslaniasz znaczek, wkladasz tam korbe i krecisz, korba jest w bagazniku obok zapasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadam do samochodu naciskam sprzęgło zabieram się za kręcenie kluczykiem - hm, a jak inaczej?! Stara dobra szkola i tyle!

 

 

No właśnie sam już nie wiem tak mi się wydawało, że jak nowsza technika to inaczej trzeba obsługiwać. Teraz jak się na tym zastanawiam to może chodziło o to żeby nic nie wciskać podczas "konroli" Jak się przełaczy kluczyk z pozycji "O" na "1" testują się wszystkie kontrolki i prędkościomesz z obrotomierzem robią test (lecą od początku do końca i wracają z powrotem). No ok jak nikt nic o tym nie słyszał to robię po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bury93, nie ma co kombinować, używaj normalnie, wciskanie pedałów nie ma nic do kontrolek zapalających się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Opening ceremony to nie test wskaźników tylko zwykły bajer :)

 

Jeśli to tylko bajer to ok - jest efektowny,ale jak większość niepotrzebny choć przyznam podoba mi się :)

No coż widać, że Pani coś mogła pomieszać ale czy to możliwe żeby pracownik nie wiedział że rajd wskażówek po tablicach to bajer a nie żaden test - chyba jednak możliwe.

 

Idę zrobic małe kółko po mieście bo to dopiero drugi dzień radości :)

Możliwe, że bedą kolejne pytania chociaż przejrzalem forum żeby nie zadawać po raz n-ty tego samego. Z mojej lektury wynikają dwie rzeczy nad ktorymi się jeszcze zastanawiałem:

 

- właczać / wyłacząc reduktor można nie zależnie od prędkośći (oczywiście w ganicach rozsądku) uważać tylko na obroty silnika.

- ruszanie z wysokich obrótów ( np. 6000) nie jest wskazane dla samochodu.

 

Dobrze kombinuję ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coż widać, że Pani coś mogła pomieszać ale czy to możliwe żeby pracownik nie wiedział że rajd wskażówek po tablicach to bajer a nie żaden test - chyba jednak możliwe.

Możesz to potraktować jako test w sensie, że wskazówka w ogóle rusza się z miejsca, ale poprawności wskazań to raczej nie gwarantuje :)

 

- właczać / wyłacząc reduktor można nie zależnie od prędkośći (oczywiście w ganicach rozsądku) uważać tylko na obroty silnika.

Dokładnie, warto jeszcze pamiętać o sprzęgle :D

 

- ruszanie z wysokich obrótów ( np. 6000) nie jest wskazane dla samochodu.

Ja bym raczej jak muszę ruszał z najwyższego momentu obrotowego, czyli 4400-4500 rpm :twisted: ale na co dzień to raczej szybko sprzęgło by umarło. No i oczywiście nie na zimnym silniku :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miła Pani (właścicielka serwisu) mówi mi że nie wolno wciskać żadnych pedałów podczas zapalania silnika.

a jak inaczej sie nie da :?: to co trzeba robic :?: :mrgreen:

Z przodu pod znaczkiem Subaru jest otwor, odslaniasz znaczek, wkladasz tam korbe i krecisz, korba jest w bagazniku obok zapasu.

no to teraz to wszystko juz wiem, zastanawialem sie po co w bagazniku kawal wygietego preta :)

ale w ktora strone krecic :?:

Kruk

Nie zapomnij tylko wciskać sprzęgła jak będziesz kręcił korbą

no wlasnie to 2 osoby beda potrzebne do odpalenia ? a jak bede jechal sam ?

nie robcie sobie jaj bo juz teraz to sam nie wiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie to 2 osoby beda potrzebne do odpalenia ? a jak bede jechal sam ?

Nie, we dwie to nie zadziała, to auto jest tylko dla zdeterminowanych, musi być jedna osoba.

 

 

:mrgreen:

 

Dodam w temacie, ze często razem ze sprzęgłem mam przy odpalaniu silnika wciśnięty pedał hamulca, gazu faktycznie nie należy dotykać przy sprawnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...