Skocz do zawartości

Forester 2008 / MY09


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi się że nie jest źle z nowym Forkiem, chociaż na pewno stracił u mnie swoim nowym image :)

 

No ale pocieszam się że nie został skrzywdzony jak CRV przez Hondę :mrgreen: Ta to dopiero jest odpustową zabawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
CRVka tak nie utyla

ale wg mnie jej przód to dramat, nie mówiąc już o środku.

 

A to mi się nawet zaczyna podobać: http://www.nihoncar.com/en/review_pics/ ... er_096.jpg

 

pomijając odpustowe "drewienko", na konsoli środkowej jest tyle ile mi by było potrzeba - dodatkowy przycisk, pokrętło itp. już by konsolę dyskwalifikowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym chyba "Auto moto sport" (albo podobnym) pisza o nowym Forku, ze buja sie i ryje przodem niemilosiernie - lekki zakret i od razu podsterowny, odjac gazu i nadsterowny.

 

 

Ostatnio miałem okazję pojeździć nowym Forkiem 2.0. Chyba do testów w AMiS podstawili egzemplarz bez amortyzatorów :mrgreen: Nie jest to STI, ale jest o niebo lepszy od przeciętnego kompaktu, nie mówiąc już o innych SUV-ach. Tylko w czasie SZYBKO przejeżdżanych b ciasnych zakrętów (prawy trzy, ok 50 km/h) miał tendencje do lekkiego wypływania przodem, ale mam wrażenie, że to problem opon. Pracowały ponad połową bocznej powierzchni. Myślę, że na innym profilu problem by był znacznie mniejszy. W innych sytuacjach był zdecydowanie neutralny. Natomiast benzyna 150 kucy to zupełne nieporozumienie w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym chyba "Auto moto sport" (albo podobnym) pisza o nowym Forku, ze buja sie i ryje przodem niemilosiernie - lekki zakret i od razu podsterowny, odjac gazu i nadsterowny.

 

 

Ostatnio miałem okazję pojeździć nowym Forkiem 2.0. Chyba do testów w AMiS podstawili egzemplarz bez amortyzatorów :mrgreen: Nie jest to STI, ale jest o niebo lepszy od przeciętnego kompaktu, nie mówiąc już o innych SUV-ach. Tylko w czasie SZYBKO przejeżdżanych b ciasnych zakrętów (prawy trzy, ok 50 km/h) miał tendencje do lekkiego wypływania przodem, ale mam wrażenie, że to problem opon. Pracowały ponad połową bocznej powierzchni. Myślę, że na innym profilu problem by był znacznie mniejszy. W innych sytuacjach był zdecydowanie neutralny. Natomiast benzyna 150 kucy to zupełne nieporozumienie w tym samochodzie.

 

Przyznam szczerze ze też zastanawiało i irytowało mnie stwierdzenie AMiS na temat nadsterowności i podsterowności autka . Jeździłem nim wprawdzie na testach jekieś 60 min jednak nic podobnego nie zauważyłem. Powiem więcej , w cisnych zakrętach samochód dawał sobie lepiej rade niż auta osobowe którymi obecnie się przemieszczam (Skoda Octavia II - jak odbiorę FORKA auto w spadku dostaje żona , PEUGEOT 407 2.0 auto z którego kożystam czasami w pracy ).

Co do motoru 2.0 w aucie. Niewątpliwie w wersji z automatyczną skrzynią biegów auto nawet przez chwile nie daje odczuć że pod maską mamy 150 KM . Podczas jadz pytałem nawet czy autko nie ma jakieś blokady. Zdecydowanie inaczej sytuacja wyglada przy manualnej skrzyni biegów. Tu trzymając silnik na poziomie 3500 obr mozna juz cakiem przyjemnie podróżować. Przyznam jednak że starszy model z silnikiem 2.0 zdawał się być bardziej dynamiczny Oczywiscie z motorkiem 2.5 nie mozna tego nawet próbować porównać. Tu odczucia z jazdy (jako pasażer) są zdecydowanie odmienne od takiego samego auta z silnikiem 2.0 Uśmiech z twarzy :lol: nie znkia jeszcze długo po jej zakończeniu , a na widok FORKA z wlotem na masce usmiech :lol: pojawia się samoczynnie .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czekam czekam i nie mogę się doczekać . Myślałem że już w ten weekend będę cieszył się nowym FORKIEM i klapa. Coś się przedłużyło przy cleniu auta ...

Warto czekać, oj warto ... Ćwicz mięśnie twarzy, bo wkrótce bedziesz tak wyglądał: :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Gratuluję zakupu !!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jezdzilem dzis caly dzien Foresterem 2.5 XT ... z automatem. Opis wrazen z dedykacja dla Kortona - bez pseudopoetyckiego bełkotu, same fakty :P

 

Wnetrze:

 

+ przestronne

+ wygodny fotel (choc podparcie ud mogłoby być dłuższe), znacznie lepszy od tego w poprzedniku!

 

- plastiki wole w Legacy

prowadzenie:

 

+ szybko przejechana partia zakretow niedaleko domu pokazala, ze ne przechyla sie zbytnio, prowadzi sie pewnie i bezpiecznie

+ na krakowskich dziurach zachowuje sie super, delikatnie buja (ale nie w stylu amerykansko-kanapowym)

 

- opony Geolander, jak juz wiemy, stanowia kompromis miedzy wlasciwosciami jezdnymi na szosie i w terenie. Gdybym ja mial Forestera, to zalozylbym mu 18ki i moze jakies Pirelli Scorpion Zero czy cos w tym stylu.

 

Dynamika

 

+ jesli ktos jeszcze napisze zle slowo nt 4EAT to go wysmieje. Sam podchodzilem do tego auta sceptycznie, ale przekonalem sie, ze moc jest na tyle wysoka, a skrzynia tak zestopniowana, ze praktycznie w kazdej sytuacji turbina juz pompuje i samochod wyrywa do przodu. Po miescie absolutnie jeden z najszybszych (i dzieki temu najwygodniejszych). Pomiar przyspieszenia, jaki w innym temacie podal Kuba w swietle wlasnych doswiadczen wydaje mi sie bardzo prawdopodobny!

Byc moze faktycznie na niemieckiej autostradzie brakloby 5go biegu, ale przy predkosciach autostradowych znacznie wiekszym problemem bedzie ... spalanie turbolodówki ;)

 

 

Po milych wrazeniach z jazdy Foresterem i OBK diesel nie moge doczekac sie polaczenia Forysia z ta jednostka napedowa :)

 

 

...Albo z silnikiem hybrydowym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przed wczoraj mialem okazje przejechac sie przez kilka godzin nowym 2,5 XT manual.

 

Na plus:

 

+ wiecej miejsca w srodku

+ wydajniejsza klima

+ latwiejsze w obsludze radio

 

Na minus:

- beznadziejne platiski,mocniejsze pukniecie w drzwi od razu powoduje spore ugiecie plastiku, spasowanie plastikow na podlotkietniku to zenada a do tego halasuje na kostce jak w poprzedniku.

- material na siedzeniach w poprzednich wersjach byl dla mnie lepszy, ten wyglada jak material na tania chinska garsonke

- kolor zegarow ale to kwestia gustu

 

Co do prowadzenia i osiagow niestety wiecej jest minusow. Wzgledem 2,0 to rakieta ,ogolnie fajnie ale nie kupilbym wersji Turbo.Co z tego ze dojade chwile wczesniej do swiatel niz inni jak zaraz stane na czerwonym lub w mega korku a wir w baku bedzie spory:)

Prowadzenie dla mnie pozostawia wiele do zyczenia, auto uroslo i nie prowadzi sie go tak precyzyjnie jak MY06 ,ciezko mi bylo wyczuc czy nie uderze w kraweznik przy ostrym skrecie.

W zakretach wychyla sie troszke bardziej niz poprzedni ale da sie zyc. O wiele lepiej radzi sobie z nierowna nawierzchnia nieutwardzona,komfort jest wiekszy. Problem pojawia sie na nierownym asfalcie gdzie pomimo ze poprawnie tlumi nierownosci to cala buda rzuca na boki ale auto pozostaje pod kontrola.

Reasumujac nowy model mi sie nie podoba,moze 6cio biegowy Diesel bedzie lepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego ze dojade chwile wczesniej do swiatel niz inni jak zaraz stane na czerwonym lub w mega korku a wir w baku bedzie spory:)

 

No ja też się dziwię, że taki silnik w Foresterze oferują, zamiast jakieś oszczędne 1.4 wstawić - wir w baku mniejszy, a do celu i tak się dojedzie :wink: :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na małą dygresję-czytając wypowiedzi /niektóre/ chyba szybko zrezygnowałbym z kupna nowego Forestera.Jednak zamówiłem go i to dlatego ,że porównując go z innymi autami segmentu SUV wychodzi obronną ręką.Ceną ,jakością,prowadzeniem i tym,że jest niepospolity.Wygląd też jest dla mnie ok./de gustibus ,non disputant./ :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego ze dojade chwile wczesniej do swiatel niz inni jak zaraz stane na czerwonym lub w mega korku a wir w baku bedzie spory:)

 

No ja też się dziwię, że taki silnik w Foresterze oferują, zamiast jakieś oszczędne 1.4 wstawić - wir w baku mniejszy, a do celu i tak się dojedzie :wink: :wink: :wink:

 

Na moje potrzeby i 60 tys km rocznie silnik 2,0 jest wystarczajacy w 100%:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na małą dygresję-czytając wypowiedzi /niektóre/ chyba szybko zrezygnowałbym z kupna nowego Forestera.Jednak zamówiłem go i to dlatego ,że porównując go z innymi autami segmentu SUV wychodzi obronną ręką.Ceną ,jakością,prowadzeniem i tym,że jest niepospolity.Wygląd też jest dla mnie ok./de gustibus ,non disputant./

 

eRGie problem w tym że sceptycy (do których i ja należę) patrzą raczej przez pryzmat porównania z poprzednim forkiem, a to dużo zmienia... nie powiem że nowy jest zły ale jak dla mnie na pewno gorszy pod ważnymi - dla mnie - kryteriami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rozważam zakup nowego Forestera, ale mam obawy, że to świeżynka trochę i zbyt dużo może niedociągnięć w niej wychodzić - zwłaszcza, że to zupełnie nowa konstrukcja. Czy jest szansa, że samochód kupiony w grudniu/styczniu będzie już modelem, w którym poprawiono ewentualne błędy młodości? Jak to w ogóle jest z Subaru: jak często są dostawy aut z Japonii i jak japońce podchodzą do sprawy wprowadzania zmian - czekają na lift czy robią to na bieżąco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam zakup nowego Forestera, ale mam obawy, że to świeżynka trochę i zbyt dużo może niedociągnięć w niej wychodzić - zwłaszcza, że to zupełnie nowa konstrukcja.

 

Wizualnie może tak. Technicznie to ta sama konstrukcja od wielu lat. Ja bym się nie przejmował i brał w ciemno 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M6 Sport, tak jak Ci Przemeq, napisał! Bierz w ciemno i nie przejmuj się tym co piszą ci "zachwyceni" wyglądem starego (w sumie, też do nich należę :roll: ).

Tak jak napisał wyżej eRGie, :

Pozwolę sobie na małą dygresję-czytając wypowiedzi /niektóre/ chyba szybko zrezygnowałbym z kupna nowego Forestera.Jednak zamówiłem go i to dlatego ,że porównując go z innymi autami segmentu SUV wychodzi obronną ręką.Ceną ,jakością,prowadzeniem i tym,że jest niepospolity.Wygląd też jest dla mnie ok./de gustibus ,non disputant./

Ja cieszę się, że jeszcze zdążylismy kupić MY08, ale np.nowemu zazdroszczę tego, że ma więcej miejsca dla pasażerów :!:

I tak to co najważniejsze w Subaru, to napęd, "trakcja" i silnik, więc moim zdaniem wystarczy próbna jazda i bedziesz wiedział, czy to auto dla Ciebie czy nie :grin:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Właśnie czekam na diesla, które mają być w salonie w październiku, a wtedy porównam diesla do 2.0 benzyny.

 

A wracając do pytania: jak często i kiedy Forestery przypływają do Europy? Ile razy w roku organizuje się taki transport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...