Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

img0281tr.jpg

Po kilkunastu dniach użytkowania, chciałbym polecić dla osób szukających w miarę cichych rozwiązań wydechowych a jednocześnie remapujących, zakładanie downpipów ze sportowym katem. Przepływy są większe zatem sam backbox generuje trochę więcej hałasu, ale w komorze silnika i pod samym dp nic nie słychać bardziej. W Forku sprawdziło się także to co Tarpan proponował, czyli nie wymienianie centerpipe. Forek wiadomo strasznie rezonuje i wymiana centera dodaje głośności. Wiele osób w USA, wymienia tylko dp a zostawia cały catback oryginalne. Takie rozwiązanie wcale nie zmniejsza osiągów auta, w porównaniu całym przelotem bez katów. Polecam, choć to nieco kosztowniejsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

COBB na pokładzie, poczułem się jak bym dostał nowe auto, nie dość że wreszcie wydaje z siebie wg mnie idealny dźwięk jaki może wydawać z siebie Subaru (oczywiście to kwestia gustu), a do tego odniosłem wrażenie jak by auto było lżejsze o jakieś dobre 300 KG. Wreszcie JEDZIE. Wydech który był zamontowany wcześniej, nie wiem jaki ale oryginalny to on nie był do tego o średnicy mniej więcej tego z Hondy CIVIC, tylko Uppipe się uchował jakimś cudem od nowości. Ciesze się jak dziecko :) teraz jeszcze zamontować IC, Turbo, Walbro i remap :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się ciekawy backbox do forestera. Dedykowany jest do STI - średnica rury 3 cale. Jak rozumiem w seryjnym XT jest 2,5 cala. Zgadza się?

Czy trzeba i ewentualnie co trzeba będzie przerobić, żeby go zamontować w miejsce fabrycznego? Chciałbym jak najmniej przerabiać żeby ewentualnie powrócić do seryjnego, gdy mi małżonka będzie marudziła ;)

Czy nie będzie problemów, gdy wydech będzie rozszerzał się z seryjnych 2,5 na 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to on najlepiej będzie wiedział co jest Ci potrzebne ! :D

chociaż ja nie widzę info na temat 3cali

 

Na oko to sama końcówka wydechu ma 3 cale ale samo rura i łączenie back z center to 2,5 cala. Pewności jednak nie mam.

 

no właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem info od gpruszko, że właśnie rura łącząca back z center ma 3 cale. Ponoć może pasować, ale nie musi :mrgreen: Jak nie będzie pasowało i trzeba będzie wstawiać jakąś redukcję, to nie będzie miało jakichś negatywnych skutków dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem info od gpruszko, że właśnie rura łącząca back z center ma 3 cale. Ponoć może pasować, ale nie musi :mrgreen: Jak nie będzie pasowało i trzeba będzie wstawiać jakąś redukcję, to nie będzie miało jakichś negatywnych skutków dla silnika?

 

konsekwencji żadnych, tylko musi być szczelność, dlatego trzeba założyć redukcję i wszystko

 

przy łączeniu 2,5" i 3" nie powinno być problemów, ale chyba seryjny wydech jest mniejszy niż 2,5" ?

 

dokładnie, zobacz jaki rozmiar masz teraz, bo fabryczny może być mniejszy...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Pojawiły się konkretne wymiary w ogłoszeniu. Zmierzę swoje i zobaczę, co trzeba będzie zmieniać.

 

ok, do podziękowania służy też odpowiedni przycisk... :biglol:

Edytowane przez KACPERO_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś potrzebował, to wymiar rury przed backbox-em 2,25cala. Rozstaw otworów 9,5cm. Kołnierz wygląda na wystarczająco szeroki, by różnica 1cm w średnicy nie powodowała nieszczelności.

Nie mierzyłem suwmiarką, ale ewentualne rozbieżności nie powinny być duże :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam:) Mam swoje 2.0XT:) teraz tylko chciałby żeby mój Krążownik Szos zaczął ładniej bulgotać. Zatem co powinienem wymienić, żeby tak się stało? Nie znam się na mechanice, więc będę chciał to zrobić albo u jakiegoś mechanika, albo w firmie która się zajmuje takimi sprawami - najlepiej w Małopolsce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam:) Mam swoje 2.0XT:) teraz tylko chciałby żeby mój Krążownik Szos zaczął ładniej bulgotać. Zatem co powinienem wymienić, żeby tak się stało? Nie znam się na mechanice, więc będę chciał to zrobić albo u jakiegoś mechanika, albo w firmie która się zajmuje takimi sprawami - najlepiej w Małopolsce:)

 

Masz 3 opcje,

wymieniasz sam końcowy tłumik

wymieniasz końcowy razem z centerpipem

wymieniasz cały na przelot, robisz mapę i masz nowy samochód :yahoo:

 

opcja 1 i 2 dasz radę ogarnąc sam jeśli masz kanał lub u każdego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...