wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Hej, mam taki problem. Przy hamowaniu silnikiem po redukcji (3 -> 2), gdy obroty spadaja ponizej np 1.5k samochod traci plynnosc - szarpie i jedzie nie regularnie. Czym moze byc to spowodowane? Zurzyta skrzynia - biegi tez jakos tak ciezko chodza (3-> 2) - zwlaszcza na nierozgrzanym silniku. Do tego pojawily sie problemy z wrzuceniem wstecznego - czesto trzeba ponowic probe, wlaczajac na sprzegle jakis inny bieg i dopiero potem wsteczny. Skrzynia is dead ? Tylko to szarpanie przy hamowaniu silnikiem jest niepokojace. Dodam ze na jalowym obroty sa 500 (tez troche malo wg mnie) Jakies przyczyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Wolne obroty powinny być 800. Co do skrzyni to kiedy ostatnio olej zmieniałeś? Warto odkręcić korek spustowy i zobaczyć czy do magnesu nie przykleiły się jakieś zęby lub opiłki metalowe. Jak ciężko zmienić bieg to pewnie synchronizator. Sprzęgło też może być zużyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 A co moze byc z tym szarpaniem silnika na obratach ponizej 1.5 ? >EDIT< znak zaptania na koncu :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Na przykład sprzęgło i kilka innych rzeczy.Ale zacząłbym od sprzęgła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Tez najbardziej podejrzewalem, ale przy samym wysprzeglaniu jest OK - szarpie juz po jakiejs chwili na zalaczonym biegu ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Samochod hamujac silnikiem robi jakby kangura do przodu ? Zwalnia skokowo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 cos w tym stylu - ale nie po zmianie biegu - tylko jak obroty systematycznie spadaja w dol - poniezej 1.5 z tego co zauwazylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Mam to samo. Powiedz mi czy jak na biegu jalowym dodasz szybko gazu masz lekkie szarpniecie kiedy silnik wchodzi na obroty / schodzi z obrotow. U mnie jest takie szarpniecie, ale nie za kazdym dodaniem gazu. Walcze z tym objawem jakis czas, sprzeglo to nie jest bo sprzeglo mam nowe. U mnie podejzewam ze silnik przemieszcza sie za bardzo tzn tak jak schodzi na ~1500rpm podczas hamowania to silnik odbija sie na 2ga strone wzmagajac efekt hamowania, pozniej odbija sie spowrotem i hamuje mniej. Takie ruchy silnika w okol walu powoduja nieplynne hamowanie... taka jest moja teoria, ale nie jestem specjalista... teorie tworze z braku teorii stworzonch przez specjalistow. Sprawdz to szarpniecie jezeli masz to witaj w klubie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Kario ok jutro sprawdze - i zobaczymy - moze razem uda sie jakies bardziej wfektywne sledztwo przeprowadzic :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Ok, ciekawy jestem co czy tez masz to szarpniecie. Dodam jeszcze, ze wymienilem poduszki pod silnikiem i efekt u mnie zmalal, to by moglo potwierdzac moja teorie z przemieszczaniem sie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Moglbys podslas jakies fotki tych poduszek? (najlepiej zamontowane juz - jak da rade w ogole fotke cyknac) Szczerze mowiac nie wiem gdzie tego szukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Mam stare moge wrzucic fotke, ale dopiero jutro. U mnie w legacy sa w poduszki z lewej i prawej strony pod silnikiem, ta z prawej strony samochodu mozna zobaczyc od gory. Jest tez jeden uchwyt za silnikiem. Sprawdz wontek z maualami tam moze w jakims service manualu sa schematy do imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Ok lookne dzis - ale swoja druga daj zdjecie jutro jak bedziesz mial chwile bo w real to zawsze lepiej wyglada :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Zdjecie poduszki dam, natomiast zdjecie poduszki na samochodzie to bym musial od dolu zrobic - nie ma jak :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 poniżej 1500RPM to nic dziwnego, że poszarpuje, bo to już jest najwyższy czas wysprzęglić i zredukować bieg bądź wrzucić luz i się zatrzymać . co znaczy, że ciężko chodzą? jak masz takie wrażenie jakbyś miał w skrzyni biegów piasek, to najwyższy czas wymienić olej w skrzyni i dyfrze tylnym na jedyny słuszny Shell Gearoil SL. wsteczny nie ma synchornizacji i to nic nowego, że często trzeba ponawiać próbę wrzucenia wstecznego. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Samochod mi calkiem plynnie przyspiesza od 1500RPM (chociaz troche wolno wtedy jeszcze) dlaczego mialby poszarpywac kiedy puszcze gaz ? Silnik nie dostaje paliwa co ma szarpac ? Pozatym nie wyglada to na szarpania od silnika tylko cykliczne mocniejsze / slabsze hamowanie jakby sprezystosc/luz w ukladzie napedowym o ktory opiera sie samochod podczas hamowania silnikiem. Mozna powiedziec, ze zamiast slychac weeeeeeee to slychac weeeweeeweeeweeeweee :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Kario, w okolicach 1,4 tys obrotów zaczyna dostawać paliwo w celu podtrzymania pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Samochod mi calkiem plynnie przyspiesza od 1500RPM (chociaz troche wolno wtedy jeszcze) dlaczego mialby poszarpywac kiedy puszcze gaz ? Silnik nie dostaje paliwa co ma szarpac ?Pozatym nie wyglada to na szarpania od silnika tylko cykliczne mocniejsze / slabsze hamowanie jakby sprezystosc/luz w ukladzie napedowym o ktory opiera sie samochod podczas hamowania silnikiem. Mozna powiedziec, ze zamiast slychac weeeeeeee to slychac weeeweeeweeeweeeweee :wink: nie nie, od 1500RPM to jako tako przyspiesza mój z wywalonym katalizatorem i wydechem powiększonym do 55mm od sondy do końca , choć oczywiście dopóki strzałka obrotów nie minie dwójki, to nie robię z autem nic poza delikatnym poganianiem go do przodu, jako że dawanie ognia w silnik, który jest w lesie a nie w swoich obrotach niespecjalnie produkuje zamierzony efekt . u mnie to poszarpywanie poniżej półtora tysiąca to już znaczy, że jestem dwa kroki od uduszenia silnika i że jest to ostatni gwizdek dla wysprzęglenia. generalnie silnik u mnie nie widzi obrotów typu półtorak, bo jak tylko zbliżam się zwalniając z obrotami do 2000RPM, to zbijam o bieg lub dwa (zależy od sytuacji). oczywiście cały czas piszę o 1997 Imprezie 2.0l GL . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Kompletnie nie rozumiem o co chodzi w tym wątku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 bartek@klubsubaru.pl, jak by nie było, jest specjalistą od kangurów wszelakich :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 bartek@klubsubaru.pl, jak by nie było, jest specjalistą od kangurów wszelakich :cool: no raaaczej :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Poduszki silnika: poduszka1 poduszka2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 20 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Dzieki, sprawdzalem dzis na jalowym .... nie ma zadnych skokow przy dodawaniu/odejmowaniu gazy - tzn sa lekkie w przypadku gdy zbyt gwaltownie pedal puscisz - that's all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Spradzalem dzisiaj dokladniej u mnie efekt nieplynnego hamowania silnikiem na 2gim biegu jest juz od ~2400RPM. Silnik hamuje falami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się