Jump to content

Hamowanie silnikiem


wild_pig
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

mam taki problem. Przy hamowaniu silnikiem po redukcji (3 -> 2), gdy obroty spadaja ponizej np 1.5k samochod traci plynnosc - szarpie i jedzie nie regularnie. Czym moze byc to spowodowane? Zurzyta skrzynia - biegi tez jakos tak ciezko chodza (3-> 2) - zwlaszcza na nierozgrzanym silniku.

 

Do tego pojawily sie problemy z wrzuceniem wstecznego - czesto trzeba ponowic probe, wlaczajac na sprzegle jakis inny bieg i dopiero potem wsteczny.

 

Skrzynia is dead ? Tylko to szarpanie przy hamowaniu silnikiem jest niepokojace.

 

Dodam ze na jalowym obroty sa 500 (tez troche malo wg mnie)

 

Jakies przyczyny?

Link to comment
Share on other sites

Wolne obroty powinny być 800.

 

Co do skrzyni to kiedy ostatnio olej zmieniałeś? Warto odkręcić korek spustowy i zobaczyć czy do magnesu nie przykleiły się jakieś zęby lub opiłki metalowe.

 

Jak ciężko zmienić bieg to pewnie synchronizator.

 

Sprzęgło też może być zużyte.

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo. Powiedz mi czy jak na biegu jalowym dodasz szybko gazu masz lekkie szarpniecie kiedy silnik wchodzi na obroty / schodzi z obrotow. U mnie jest takie szarpniecie, ale nie za kazdym dodaniem gazu.

Walcze z tym objawem jakis czas, sprzeglo to nie jest bo sprzeglo mam nowe.

U mnie podejzewam ze silnik przemieszcza sie za bardzo tzn tak jak schodzi na ~1500rpm podczas hamowania to silnik odbija sie na 2ga strone wzmagajac efekt hamowania, pozniej odbija sie spowrotem i hamuje mniej. Takie ruchy silnika w okol walu powoduja nieplynne hamowanie... taka jest moja teoria, ale nie jestem specjalista... teorie tworze z braku teorii stworzonch przez specjalistow. Sprawdz to szarpniecie jezeli masz to witaj w klubie :).

Link to comment
Share on other sites

Mam stare moge wrzucic fotke, ale dopiero jutro. U mnie w legacy sa w poduszki z lewej i prawej strony pod silnikiem, ta z prawej strony samochodu mozna zobaczyc od gory. Jest tez jeden uchwyt za silnikiem.

Sprawdz wontek z maualami tam moze w jakims service manualu sa schematy do imprezy.

Link to comment
Share on other sites

poniżej 1500RPM to nic dziwnego, że poszarpuje, bo to już jest najwyższy czas wysprzęglić i zredukować bieg bądź wrzucić luz i się zatrzymać :).

 

co znaczy, że ciężko chodzą? jak masz takie wrażenie jakbyś miał w skrzyni biegów piasek, to najwyższy czas wymienić olej w skrzyni i dyfrze tylnym na jedyny słuszny Shell Gearoil SL.

 

wsteczny nie ma synchornizacji i to nic nowego, że często trzeba ponawiać próbę wrzucenia wstecznego.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Samochod mi calkiem plynnie przyspiesza od 1500RPM (chociaz troche wolno wtedy jeszcze) dlaczego mialby poszarpywac kiedy puszcze gaz ? Silnik nie dostaje paliwa co ma szarpac ?

Pozatym nie wyglada to na szarpania od silnika tylko cykliczne mocniejsze / slabsze hamowanie jakby sprezystosc/luz w ukladzie napedowym o ktory opiera sie samochod podczas hamowania silnikiem. Mozna powiedziec, ze zamiast slychac weeeeeeee to slychac weeeweeeweeeweeeweee :wink:

Link to comment
Share on other sites

Samochod mi calkiem plynnie przyspiesza od 1500RPM (chociaz troche wolno wtedy jeszcze) dlaczego mialby poszarpywac kiedy puszcze gaz ? Silnik nie dostaje paliwa co ma szarpac ?

Pozatym nie wyglada to na szarpania od silnika tylko cykliczne mocniejsze / slabsze hamowanie jakby sprezystosc/luz w ukladzie napedowym o ktory opiera sie samochod podczas hamowania silnikiem. Mozna powiedziec, ze zamiast slychac weeeeeeee to slychac weeeweeeweeeweeeweee :wink:

nie nie, od 1500RPM to jako tako przyspiesza mój z wywalonym katalizatorem i wydechem powiększonym do 55mm od sondy do końca :), choć oczywiście dopóki strzałka obrotów nie minie dwójki, to nie robię z autem nic poza delikatnym poganianiem go do przodu, jako że dawanie ognia w silnik, który jest w lesie a nie w swoich obrotach niespecjalnie produkuje zamierzony efekt :).

 

u mnie to poszarpywanie poniżej półtora tysiąca to już znaczy, że jestem dwa kroki od uduszenia silnika i że jest to ostatni gwizdek dla wysprzęglenia.

generalnie silnik u mnie nie widzi obrotów typu półtorak, bo jak tylko zbliżam się zwalniając z obrotami do 2000RPM, to zbijam o bieg lub dwa (zależy od sytuacji).

oczywiście cały czas piszę o 1997 Imprezie 2.0l GL :).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...