Skocz do zawartości

Uszkodzony układ klimatyzacji po przeglądzie w ASO.


M@rek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Niestety spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja po wykonaniu przeglądu Subaru Levorg w ASO Subaru.

Oddałem w pełni sprawne auto na przegląd przy 90 000 km, przegląd został wykonany i podczas odbioru serwis ASO nie miał żadnych uwag do auta.

Zaraz po odebraniu Levorga z serwisu i przejechaniu kilkuset metrów stwierdziłem, że klimatyzacja słabo chłodzi. Było czuć świeżość i zapach środków czyszczących, ale wydajność była znacznie niższa, niż przed wykonaniem przeglądu. Po 2-3 kilometrach zauważyłem, że problem jest z chłodzeniem lewej strony, z kratek prawej strony leciało zimne powietrze. Pomimo ustawienia jednej temperatury dla całego pojazdu, opcja Dual była wyłączona. Niezwłocznie zgłosiłem telefonicznie problem do serwisu, po opisaniu sytuacji przedstawiciel serwisu polecił pojeździć i poobserwować kilka dni czy chłodzenie się nie ustabilizuje. Sytuacja się nie zmieniała, więc zgodnie z ustaleniem przyjechałem do serwisu i po 2-3 minutowej weryfikacji na parkingu mechanik stwierdził zapocenie na chłodnicy klimatyzacji i potrzebę wymiany skraplacza.

 

Przedstawiciel serwisu twierdzi, że w ramach przeglądu został wymieniony filtr kabinowy oraz odgrzybiono układ poprzez ozonowanie, "mechanik mógł nie zauważyć uszkodzonego skraplacza, którego w żaden sposób nie mógł uszkodzić podczas wykonywanych czynności serwisowych".

Z mojego punktu widzenia, oddałem auto na przegląd ze sprawną klimatyzacją (co również potwierdził brak uwag po wykonaniu przeglądu) a odebrałem z niesprawną (wstępna diagnoza - uszkodzona chłodnica).

 

Levorg (2015 rok, już po przedłużonej gwarancji) był zakupiony i serwisowany tylko i wyłącznie w ASO Subaru, auto bezwypadkowe i bezkolizyjne.

Mam wrażenie, że serwisowi ASO, jak również Subaru Polska (gdzie wysłałem kopię korespondencji) nie zależy na wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji, a ja chciałbym mieć klimatyzację w stanie sprzed wykonania przeglądu.

 

Czy mieliście podobny przypadek, że po serwisowaniu w ASO układ klimatyzacji nie działał prawidłowo lub został uszkodzony?
Tracę wiarę w sens serwisowania SUBARU w ASO, jeśli odbiera się auto po przeglądzie wymagające naprawy za kilka tysięcy złotych...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta się psują i nic nie poradzisz. Jabyś zaraz po przeglądzie złapał gumę to też twierdziłbyś że ASO przebiło Ci oponę ? B)

Parownik czy skraplacz jest do wymiany ? Jak odgrzybiali klimę ozonowaniem czy preparatem który się wpsikuje na parownik albo od strony filtra powietrza albo przez otwór którym wylatuje woda z klimy pod autem . Jezeli wpsikiwali coś na parownik i  jest on do wymiany to coś się tam mogło stac jeżeli skraplacz raczej nie realne bo to nie było przez nich dotykane

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Karas napisał(a):

auta się psują i nic nie poradzisz. Jabyś zaraz po przeglądzie złapał gumę to też twierdziłbyś że ASO przebiło Ci oponę ? B)

 

:facepalm:

Przykład z d. Nie wiem gdzie Ty tu masz podobieństwo. 

Gdybym odebrał auto z serwisu z wiedzą, że serwisanci pracowali na moich kołach, a za bramą powietrze uciekłoby przez pęknięty wentyl to owszem - twierdziłbym, że został uszkodzony podczas serwisu.

Natomiast gdyby wystawał z opony chamski gwóźdź to raczej bym z siebie idioty nie robił. 

 

W powyższej sytuacji ingerencja w uklad klimatyzacji była. Niezależnie czy chemiczna czy mechaniczna. 

 

 

  • Haha 2
  • Zdrówko! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, M@rek napisał(a):

 

Przedstawiciel serwisu twierdzi, że w ramach przeglądu został wymieniony filtr kabinowy oraz odgrzybiono układ poprzez ozonowanie, "mechanik mógł nie zauważyć uszkodzonego skraplacza, którego w żaden sposób nie mógł uszkodzić podczas wykonywanych czynności serwisowych".

Z mojego punktu widzenia, oddałem auto na przegląd ze sprawną klimatyzacją (co również potwierdził brak uwag po wykonaniu przeglądu) a odebrałem z niesprawną (wstępna diagnoza - uszkodzona chłodnica).

 

 

Wycieki ze skraplacza klimatyzacji, to powszechny problem w Subaru z tych lat produkcji. Wymienia się je hurtowo. Część samochodów(Forestery) podlegają pod bezpłatną kampanię polegającą na wymianie skraplacza na taki pozbawiony wad. Mnóstwo samochodów nie podlega kampanii, a ma taką usterkę. 
Masz po prostu pecha, usterka zbiegła się z obsługą. Serwis ma prawo czuć się niewinny. To nie ich wina, że fabryka montuje wadliwe części.  

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Dzięki za komentarze :)

 

@pumex1 zgodnie z sugestią proszę o przeniesienie do działu Subaru Import Polska =>Pytania do Działu Technicznego.

Zależy mi na oficjalnej odpowiedzi Subaru.

 

Informacja o problemach ze skraplaczami w tych modelach z tych lat produkcji jest ciekawa, szkoda, że nie udzielana przez ASO.

 

Co do uwagi kolegi Karas,

Jeśli układ klimatyzacji nie działałby prawidłowo przed przeglądem lub w czasie przeglądu, mechanicy powinni zauważyć uszkodzenie i zaproponować naprawę, szczególnie wiedząc, że to częsty przypadek. Według mnie działała prawidłowo, miałą być tylko odgrzybiona.

Jeśli zauważyłbym problem z klimatyzacją kilka godzin czy dni po przeglądzie, stwierdzilbym, jak to ładnie nazwałeś, trudno auta się psują i nic nie poradzę.

Ale problem z układem klimatyzacji pojawił się zaraz po uruchomieniu auta po przeglądzie, czyli z klimatyzacją wydarzyło się coś niedobrego podczas przeglądu lub na parkingu serwisu ASO.

 

Ze swojej strony nie mam nic do ukrycia i nie jest moim zamiarem żadne oszustwo, czy naciąganie. Chciałbym po prostu wyjaśnić co się wydarzyło i wydaje mi się, że na wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji powinno również zależeć ASO, aby zapobiegać podobnym przypadkom w przyszłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola szczelności układu klimatyzacji nie jest ujęta w kartach przeglądowych. Oznacza to, że weryfikacja tego układu odbywa się na zlecenie użytkownika - na podstawie konkretnych symptomów lub prewencyjnie. Tak jest nie tylko w Subaru. Co więcej wyciek z układu klimatyzacji często nie jest widoczny gołym okiem, nic nie kapie, nie syczy. Mało prawdopodobne, aby podczas standardowego przeglądu problem został wychwycony przypadkiem. 

Moim zdaniem nie ma podstaw by sądzić, że awaria nastąpiła w wyniku pobytu pojazdu w ASO. Uważam, że to po prostu zbieg okoliczności, że akurat w dniu przeglądu ilość czynnika w układzie spadła do takiego poziomu, że zauważalny jest spadek wydajności. Nawet w trakcie dojazdu do serwisu na przegląd mógł polecieć kamień z drogi i trafić w chłodnicę. Powstała nieszczelność, czynnik powoli zaczął uciekać, a podczas dezynfekcji pojazd pracuje z włączoną klimą co mogło ten stan pogłębić. To tylko przykładowy ciąg zdarzeń, który mógł mieć miejsce. 

Również mam Levorga 2015 i rok temu któregoś dnia klima wyraźnie osłabła. Po sprawdzeniu maszyną okazało się, że mam ubytek czynnika na poziomie niemal 45% Oznacza to, że musiało uciec 200g czynnika bym poczuł pierwsze objawy, a było to w trakcie pełnego sezonu letniego. Weryfikacja nie wykazała uszkodzenia jakiegokolwiek elementu. Mija rok od uzupełnienia ubytku, a klima pracuje bez zarzutu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2023 o 18:18, ir3n3usz napisał(a):

 

Wycieki ze skraplacza klimatyzacji, to powszechny problem w Subaru z tych lat produkcji. Wymienia się je hurtowo. Część samochodów(Forestery) podlegają pod bezpłatną kampanię polegającą na wymianie skraplacza na taki pozbawiony wad. Mnóstwo samochodów nie podlega kampanii, a ma taką usterkę. 
Masz po prostu pecha, usterka zbiegła się z obsługą. Serwis ma prawo czuć się niewinny. To nie ich wina, że fabryka montuje wadliwe części.  

Mam to w Forku XT SJ 2015, ale nie podlega to żadnej kampanii ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2023 o 00:36, M@rek napisał(a):

Levorg (2015 rok, już po przedłużonej gwarancji) był zakupiony i serwisowany tylko i wyłącznie w ASO Subaru, auto bezwypadkowe i bezkolizyjne.

Mam wrażenie, że serwisowi ASO, jak również Subaru Polska (gdzie wysłałem kopię korespondencji) nie zależy na wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji, a ja chciałbym mieć klimatyzację w stanie sprzed wykonania przeglądu.

 

Szanowny Panie M@rku, 

Bardzo nam przykro z powodu zaistniałej usterki. Subaru Import Polska, natychmiast po pańskim zgłoszeniu kontaktowała się z autoryzowanym serwisem Subaru celem otrzymania stosownych wyjaśnień. Efektem tych działań był email skierowany do pana, a wystosowany przez serwis wykonujący niniejszy przegląd.

Jako Subaru Import Polska również nie widzimy podstaw do sądzenia jakoby serwis ten poczynił szkody na skraplaczu klimatyzacji. Natomiast uważamy, że podczas przeglądu inspekcja układu nawiewu i klimatyzacji została nieprawidłowo wykonana. Za co bardzo przepraszamy. 

 

Kończąc, gorąco zachęcamy do ponownej wizyty w tym serwisie celem dokonania naprawy. Uważamy że w niniejszej sytuacji serwis ten zrozumiał swoje niedopatrzenie i ze skruchą i należytą starannością zajmie się pańskim samochodem.   

       

Z poważaniem

DT

 

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...