Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, szubaru napisał(a):

Kapeć Marczyka:

FB_IMG_1689925623686.jpg

 

 

Na OS2 i dalej już asekuracyjna jazda... ale szkoda. 

 

A po testach mówił, że fajnie że będzie można odkręcić bez obawy o kapcie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak szkoda Tanaka ale pozytyw jest taki ze dobrze to wrozy na Finlandię. 

Pozytywnym zaskoczeniem jest Therry to jego najlepszy piątek od bardzo dawna i szybki rajd na szutrze od lat ! 

Lappi trzyma  solidna forme szkoda tylko utraty hybrydy na pierwszej pętli.

Suninen tez z dobrej strony sie pokazał jak na pierwszy dzien w Rally1 a takze ze Loubet i Taka maja jeszcze długa drogę.  

No i szkoda Solberga niestety takie rally.

Jutro zapowiada sie dobry dzień ale Kalle pewnie odjedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem piękna walka pierwszej czwórki ale Kalle po prostu dewastuje kolego. P2-P4 tnie sie na żyletki a on im kładzie ponad 2 sek tak czy siak a przecież nie musi bo ma 30 sek przewagi. 

Zdecydowanie ma tu jakas tejemnice na tym rajdzie czego innie nie rozkminili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ale jeżeli tak sie utrzyma to Loubet zaliczy pewnie jakas kare. Za P7 jest 6 punktow a za P8 tylko 4. M-sport i tak o nic innego nie walczy wiec przesunięcie Taki nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalle jest cyborg na tym rajdzie.

Tymczasem Lappi kolejne podium po naprawdę pięknej walce z Evansem. No i Neuville z kapelusza wyciągnął P2. Trzeba przyznać ze Therry tez zrobił mega robotę. Mam nadzieję że forma zostanie tez na Finlandię. Ciężko mieć w sumie  zastrzeżenia do Evansa po prostu Hyundaie dobrze cisnęły. Wydaje mnie się ze jak na razie Cyril robi tam na prawdę dobra robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę parę słów, bo Estonia była moim pierwszym rajdem WRC na żywo chyba od Rajdu Polski 2017.

1. Hybrydy WRC idą mega. Drą się jak wściekłe i ogólnie to żadnej krzywdy tym autom hybrydyzacja nie zrobiła. Wręcz przeciwnie, w przeciwieństwie do F1 dźwiękowo jest nawet lepiej niż było;

2. Ciekawostką dla mnie była dostrzeżona na serwisie różnica w budowie przedniego zawieszenia Toyoty w porównaniu do innych. Zamiast "trójkątnego" wahacza dolnego mają dwa drążki: dolny poprzeczny, a znacznie powyżej niego wzdłużny wahacz idący do tyłu. Rozmiary kolumny zawieszenia i zwrotnicy współczesnych Rally1 są jak z dakarówki. To trochę tłumaczy czemu oni się tak bezkarnie podpierają tylnymi kołami o "bandy" szutrowe na krawędzi drogi. Jeszcze w poprzedniej generacji WRC raczej kończyło się to skrzywieniem czegoś, a teraz idą naprawdę śmiało.

3. Na żywo widać spore różnice w stylu jazdy kierowców czołówki. Najbardziej widowiskowo Lappi. Składa auto najwcześniej i największymi bokami. Z kolei Neuville najbardziej płynnie. 

Kalle wizualnie się tu nie wyróżnia w żądną stronę, podobnie jak Evans. Tanak i Sunninen bliżej Lappiego.

4. Kara 5 min. dla Tanaka przed jego domowym rajdem, to już totalny game over na ten sezon niestety. Wizyta na serwisie pokazuje skąd to się bierze. Msport przywozi dwa skromne namioty niewiele odbiegające od tego co widać w RSMP, a Hyundai stawia tak wielką halę, że sprawia wrażenie trwałego budynku i trudno sobie wyobrazić że to w ogóle można wozić Tirami. Ewidentnie rozjazd w budżetach jest dużo większy niż kiedyś.

5. Sam rajd z perspektywy kibica genialny. Harmonogram ułożony tak, że w pt można bez pośpiechu zobaczyć 4 oesy, w sobotę 5, a niedzielę 2. Bardzo dużo świetnie przygotowanych i oznaczonych stref kibica z telebimami z relacją WRC, w tym sporo z nich na największych hopach. Do tego fajny miejski oes. Obsługa miła i profesjonalna. Żeby nie było idealnie, to trochę słabe mapy były na stronie oficjalnej rajdu i w apce rajdu.

6. Tempo czołówki jest nieziemskie. A walka Lappiego i Evansa przez cały rajd to już jakiś totalny kosmos, przez 20 oesów i 300km zwykle dzieliło ich ok 1-2 sekundy. Ale czołówka WRC2 też idzie naprawdę grubo. Błogosławmy tego kto zakończył erę nudnych eNek jako pojazdów "drugoligowych" i wprowadził R5. Solberg jest tu w swojej lidze jak chodzi o styl i rozmach jazdy. Będą z niego ludzie. Trochę rozczarowywał na tym rajdzie Lindholm, ale może to kwestia przesiadki do Hyundaia. Jego wynik uratował fart na os7, gdzie pierwsza czwórka WRC2 jechała po suchym, a wszyscy następni w tym Miko w totalnej ulewie i stracili około minuty. Na tym tle Miko jechał naprawdę nieźle, zwłaszcza pod koniec. Widać było że nie zna niektórych podchwytliwych miejsc tak dobrze jak lokalesi i czołówka, ale sposób w jaki się kilka razy wybronił zbliża się do światowej czołówki. Żeby się w niej znaleźć musiałby jednak jeździć ze 2 razy więcej.

7. Było sporo ciekawych historyków w rajdzie National, głównie Łady VFTS i BMW, ale w porównaniu z moimi doświadczeniami z Litwy to nikt tam niestety jakimś wielkim piecem nie szedł. Być może było to jednak tylko wrażenie, bo chwilę wcześniej oglądaliśmy Rally1 i światową czołówkę, a to niestety totalnie wypacza percepcję.

 

My z kolegą dla jaj pojechaliśmy na rajd Polonezem i robiliśmy tam sporą furorę :) Dobrze sobie czasem przypomnieć jak bardzo złymi samochodami musieliśmy kiedyś jeździć.

  • Super! 3
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkaliśmy się na drogach, bo Poloneza bym wyłapał. 

 

Z negatywów organizacja parkingów gdzie zabrakło w paru miejscach wyobraźni. Niestety, kara dla Tanaka ostudziła entuzjazm lokalesów tak z 30 % na samym wstępie. Minus również za rally passy w wersji cyfrowej (na ekranie telefonu) która nie zawsze działała, powodowała zatory i nie miała klimatu. A z drugiej strony bez papierowego programu za 10 EUR trudno było ogarnąć mapy.

 

Co do oceny aut - dla mnie dźwiękowo jest lepiej, ale niestety wizualnie poprzednia generacja była co najmniej o klasę wyżej. W Rally2 do Skody nie ma podejścia - widać to po Lindholmie, który poszedł do Hyundaia tylko że względu na widoki na Rally1. Wcześniej bił się o zwycięstwa, a teraz nie miał podejścia.

 

A ogólnie polecam - nie wiem czy zostaną w kalendarzu, bo jak dla mnie widać, że obecnie jest to impreza dla Estończyków i Łotyszy (no było też trochę Finów). Ott, jak u nas Kubica trzyma ten rajd na powierzchni. Jego zabraknie to będzie krucho. A obecnie przeszli już, jak dla mnie, z fazy entuzjazmu. 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie spotkaliśmy się na drogach, bo Poloneza bym wyłapał.
 
A ogólnie polecam - nie wiem czy zostaną w kalendarzu, bo jak dla mnie widać, że obecnie jest to impreza dla Estończyków i Łotyszy (no było też trochę Finów). Ott, jak u nas Kubica trzyma ten rajd na powierzchni. Jego zabraknie to będzie krucho. A obecnie przeszli już, jak dla mnie, z fazy entuzjazmu. 


Mnóstwo lokalesow i Finów oglądało Poldka dookoła i nie mogli rozkminić co to za dziwo. Polacy liczni za to same pozdrowienia i kciuki w górę i pytania czy czegoś nam nie brakuje (w sensie jakiś części, narzędzi albo piątej klepki ). Ogólnie ultra pozytywna akcja. Gdybysmy pojechali czymś normalnym to byłoby ... normalnie. A tak było zabawnie, no i przesiadka po 2kkm tym padłem z powrotem w Giulie pozwolila mi odkryć swoje auto na nowo

Niestety słyszałem, że Estonii już w przyszłym roku nie będzie w WRC. Szkoda, bo mega rajd i dość blisko.

Co do lepszych map, to radziliśmy sobie za pomocą bezkonkurencyjnego jak zwykle EWRC.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał(a):

mega rajd i dość blisko.

Dla kogo blisko, dla tego blisko. Ale na pewno bliżej niż Finlandia. Dla mnie blisko to będzie rajd Europy Centralnej. 

Ale co szutry to szutry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, przymar napisał(a):

Dla mnie blisko to będzie rajd Europy Centralnej. 

Ale co szutry to szutry.

 

w kwestii tego rajdu przypomniała mi się ogromna dyskusja w sieci na temat cen karnetów na Rajd Polski... dla porównania Rajd Europy Centralnej:

 

Rally Pass – Dostęp do wszystkich miejsc dla widzów (miejsca stojące) we wszystkie dni włącznie z parkiem serwisowym z wyjątkiem Pragi i Klatovy. – 99 Euro

SSS Klatovy – Dostęp do wszystkich miejsc dla widzów (miejsca stojące) w piątek (27.10.2023) w Klatovy. 50% zniżki w połączeniu z Rally Pass – 34 Euro

 

wszystko bez parkingów.

 

Rajd Polski to było chyba 150zł

 

aczkolwiek kusi, żeby się wybrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Estonia 85 Euro Rally Pass w tym wszystkie odcinki, serwis i parkingi.
Były jakieś early birds po 65 Euro ale do stycznia tylko, więc raczej żart.

Niemniej w mojej ocenie poziom usług dla kibiców uzasadniał tę cenę.
Fajne bylo zwlaszcza to, że strefy kibica obejmowały naprawdę atrakcyjne miejsca (największe hopy, max speed, areny, itp), dobre parkingi, czyste toalety, catering, wielkie ekrany z dobrze nagłośnioną relacją WRC i harmonogram ułożony tak by można było zobaczyć max ile się da.
My po czw-sob byliśmy już tak wyoglądani, że w niedzielę rano ruszyliśmy do domu, zamiast na oesy, bo czuliśmy przesyt. W sobotę popoludniu szukaliśmy stref kibica bez hop, bo mieliśmy już dość tych hop

Drobne niedociągnięcia oczywiście były, ale miałem poczucie że ktoś bierze pieniądze i naprawdę dużo daje w zamian.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bosman napisał(a):

Estonia 85 Euro Rally Pass w tym wszystkie odcinki, serwis i parkingi.
Były jakieś early birds po 65 Euro ale do stycznia tylko, więc raczej żart.

Do końca maja było za 75 i za tyle kupowałem.

Najlepsze było to, że na bank mieli szkolenia z "obsługi klienta": na powitanie uśmiechy i "dzień dobry", na pożegnanie uśmiechy i "dziękujemy i do widzenia". Zawsze. Człowiek czuł się jak gość, a nie intruz.

Edytowane przez przymar
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, nawet z Wwy to blizej niż Estonia.

Natomiast wysoka cena rallypass bylaby jeszcze do przełknięcia, gdyby obejmowała zapewne obowiązkowe parkingi. Jeśli obejrzy się z 8-10 oesow i za każdy parking policzą sobie z 10 Euro to robi się 180 Euro... Na stronie piszą, że ceny parkingów mogą być... różne.

Inna sprawa, że nigdy nie byłem w tych rejonach i chętnie bym odwiedził.
Jeśli te oesy są tak szybkie i nierowne jak typowe czeskie, to w połączeniu z jesienną porą może być ciekawy dla kibiców (i niebezpieczny dla załóg) rajd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...